Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Waarschuwing: opnieuw PMMA in XTC-pillen

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Waarschuwing: opnieuw PMMA in XTC-pillen

Berichtdoor Drugs Infolijn » vr aug 23, 2013 6:11 pm

Op dit moment is een roze pil met een vraagteken (in spiegelbeeld) als logo op de markt. Deze pil bevat de levensgevaarlijke stof PMMA. Het verschil tussen MDMA en PMMA is dat de effecten van PMMA veel later optreden, waardoor de gebruiker te maken denkt te hebben met een "lage dosis" MDMA en geneigd is om 'bij te slikken'. Uren nadat een dosis PMMA is ingenomen kunnen dan ineens ernstige fysieke effecten optreden, zoals verhoogde hartslag en extreem verhoogde lichaamstemperatuur. Het slikken van PMMA heeft wereldwijd al voor tientallen dodelijke slachtoffers gezord door oververhitting, hart-, lever- en nierfalen.

Ben je in bezit van een roze pil met een spiegelbeeld vraagteken logo, kom dan langs bij een van de testservices, klik hier voor adressen). SLIK DEZE PIL NIET!

Lees hier meer "Kun je overlijden door XTC? Kan ik bijvoorbeeld oververhitting herkennen?"

Lees hier meer "Wat is PMMA en waarom is het gevaarlijk?"

Bron: Trimbos.nl
Laatst bijgewerkt door Drugs Infolijn op vr aug 23, 2013 6:21 pm, in totaal 7 keer bewerkt.
De Drugs Infolijn is een dienst van het Trimbos-instituut en wordt financieel ondersteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op http://www.drugsinfo.nl en op http://www.drugsenuitgaan.nl.
Avatar gebruiker
Drugs Infolijn
Trimbos Professional
Offline
 
Posts: 195
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 4:12 pm

Re: Waarschuwing: opnieuw PMMA in XTC-pillen

Berichtdoor Shaggattack » vr aug 23, 2013 6:13 pm

Hoe komt het dat deze pillen in omloop zijn?
Avatar gebruiker
Shaggattack
paperboy
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1086
Geregistreerd: do maart 17, 2011 2:50 am

Re: Waarschuwing: opnieuw PMMA in XTC-pillen

Berichtdoor Partypipo » vr aug 23, 2013 8:10 pm

Klootzakken!
Illegale drugs bouwen en verkopen vind ik allemaal geen probleem. Zou legaal moeten zijn. Maar dodelijke pillen maken: dat zou echt aangepakt moeten worden!
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Waarschuwing: opnieuw PMMA in XTC-pillen

Berichtdoor Einstein » za aug 24, 2013 4:05 pm

Inderdaad :mad:
We mogen blij zijn dat Trimbos de boel in de gaten houdt :xtc:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Waarschuwing: opnieuw PMMA in XTC-pillen

Berichtdoor the_dude » za aug 24, 2013 4:39 pm

Daar mogen we zeer blij mee zijn Einstein!
Ik vraag mij af.. Als het lab opgerold wordt waar pillen gemaakt worden die PMMA bevatten.. Worden de eigenaren van dat lab dan niet terecht gesteld voor poging tot doodslag?
Heel naar in ieder geval dat dit allemaal gebeurd. Ik ga nòg alerter zijn in het vervolg!!
my rug was stolen.
Avatar gebruiker
the_dude
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 62
Geregistreerd: ma aug 05, 2013 2:25 pm

Re: Waarschuwing: opnieuw PMMA in XTC-pillen

Berichtdoor ParadijsVogel » za aug 24, 2013 4:44 pm

Ik denk niet dat ze opgepakt kunnen worden voor poging tot doodslag, aangezien PMMA niet per se dodelijk hoeft te zijn. Als ze opzettelijk zwaar kernafval in die pillen gooien, dan zou het kunnen. PMMA is ook gewoon een drug, die alleen veel gevaarlijker is in hoge dosering, maar er zijn dus ook mensen die PMMA gebruiken voor de fun.

Ik vind ook dat je een dealer verantwoordelijk moet houden voor het verkopen van PMMA als zijnde MDMA, die mag van mij best voor poging tot doodslag weg.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Waarschuwing: opnieuw PMMA in XTC-pillen

Berichtdoor SjaakT » za aug 24, 2013 5:57 pm

Is PMMA zoveel goedkoper dan MDMA dan? Of kicken deze idioten gewoon op het vernielen van mensenlevens? Kan er niet bij met m'n hoofd :mad:
Avatar gebruiker
SjaakT
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1139
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:53 pm

Re: Waarschuwing: opnieuw PMMA in XTC-pillen

Berichtdoor Einstein » za aug 24, 2013 8:19 pm

Mwa, misschien zijn de grondstoffen voor PMMA net wat minder verdacht of wat beter verkrijgbaar :#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Waarschuwing: opnieuw PMMA in XTC-pillen

Berichtdoor Cropp » do sep 19, 2013 2:46 am

Die roze heb ik hier liggen, en ik heb ze ook al geslikt. Ik heb een leuke avond gehad, maar ik ga morgen toch eens een zogenaamde maat van me om zijn oren slaan, die verkoopt ze voor * euro per stuk :conf: :mad: :conf:

En ze moeten weer pillen gaan testen op feesten en festivals, eigenlijk dit weekeind nog...
Avatar gebruiker
Cropp
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1517
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:48 pm

Re: Waarschuwing: opnieuw PMMA in XTC-pillen

Berichtdoor DutchCookie » vr sep 20, 2013 2:28 pm

Cropp schreef:Die roze heb ik hier liggen, en ik heb ze ook al geslikt. Ik heb een leuke avond gehad, maar ik ga morgen toch eens een zogenaamde maat van me om zijn oren slaan, die verkoopt ze voor :kleuter: euro per stuk :conf: :mad: :conf:

En ze moeten weer pillen gaan testen op feesten en festivals, eigenlijk dit weekeind nog...



iets met drugs en prijzen
Druks schreef:het is die snoevende schnabbelaar die moeilijke kankeraar
Avatar gebruiker
DutchCookie
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: di apr 26, 2011 11:33 pm

Re: Waarschuwing: opnieuw PMMA in XTC-pillen

Berichtdoor Einstein » vr sep 20, 2013 2:30 pm

Fixed
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

Royal Queen Seeds banner