Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Weegschaal guide 2018-2022

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Weegschaal guide 2018-2022

Berichtdoor Jmths » di aug 14, 2018 8:33 pm

Voorwoord, waarom is dit topic (‘nog altijd’) nodig
Spoiler! :
Weegschalen zijn en blijven nou eenmaal gevoelige, zeer nauwkeurige, meetapparatuur. Eerlijk is eerlijk, als je er mee gaat jongleren is de kans al snel aanwezig dat deze het al snel niet meer doet. Maar ook in algemene gaan ze relatief snel stuk, het breekt mijn hart om te zeggen maar het haalt de olifant uit de kamer en is waarschijnlijk het meest relevante en zelden benoemde argument tegen.

Op het forum wordt regelmatig het belang van een weegschaal mensen de strot door gedauwd en regelmatig geven mensen zelfs aan geen woorden te verspillen aan iemand die geen eens de moeite neemt om een weegschaal te bestellen maar wel (‘het lef hebben’) bepaalde vragen te stellen.

De realiteit schetst echter dat het merendeel nog altijd niet in bezit is van een weegschaal, bijvoorbeeld tijdens de laatste meet in Utrecht. Bij deze dus een poging om concreet uit te leggen waarom het aanschaffen/bezitten van een weegschaal in ieders belang is en probeer ik het makkelijk (en goedkoop) te maken voor anderen een weegschaal aan te schaffen.

Concrete Redenen
Spoiler! :
Voorwoord: Ik ben nooit zo'n fan van van dogmatisch informeren, als je je afvraagt waarom ik deze paragraaf vrij laconiek verwoord en ik satire (wat via geschreven woord waarschijnlijk sowieso niet over komt) toevoeg aan een topic dat eigenlijk informatief van aard is bedoeld is dat waarschijnlijk de reden.

Mochten er mensen in staat zijn doorheen te lezen, er staan wel een paar solide redenen. Vooral de laatste paar redenen rond structureel meer bewust drugs gebruiken, hier een duidelijker beeld van opbouwen, impulscontrole en simpel gezegd je puberteit overkomen en drugsgebruik ook echt leuk houden voelt voor mij wel relevant.

Mocht iemand denken dat het vanzelfsprekend is en dus geen behoefte voelt voor concrete redenen en liever veel willekeurig gezwans overslaat is dat ook begrijpelijk en kun je dit paragraaf beter overslaan.

Lijstje Redenen
Reden 1: Je zult automatisch intelligenter overkomen dan degene naast je zonder weegschaal.
Reden 2: Nogal vanzelfsprekend maar, voor iedere drugs maakt de dosering een enorm verschil in hoe deze de drug ervaart. Je wilt niet ‘net niets voelen’ maar je wilt ook niet lopen stuiteren met alle bijwerkingen van dien met daar bovenop nog eens het stigma van ‘dat figuur’.

Zodra jij een consequent een voor jou perfecte dosering hebt gevonden (zonder je je bewustzijn volledig uitschakelt) zullen je avonturen ongeveer 200% leuker worden en bespaard daarmee waarschijnlijk zelfs op waardevolle eigendommen, dat geloof je toch haast niet? Echt waar! Korte termijn in ieder geval.

Reden 3: De minst relevante, maar de reden waarom dit forum blijkbaar bestaat, minimaliseren van gezondheidsrisico’s. Dankzij je weegschaal kun je vrij accuraat inschatten van een dosis wanneer je op het punt staat enthousiast een overdosis te nemen.

Reden 4: Het kunnen opbouwen van referentiekader. Je ziet twee mensen stoeien met hun E-willies en hoort persoon 1 zeggen: ‘30mg 2C-B (HCL) form dat is niets man, mijn oma eet dat als ontbijtje. Persoon 2: 40mg 2C-B is het minimale wil je een beetje op mijn niveau zitten. Persoon 1: Ja, ik durfde het eigenlijk niet te zeggen omdat mijn weegschaal ineens raar deed maar ik zit zeker weten wel 60mg 2C-B super sayjin niveau.

* Stel je nu voor dat jij net als die persoon van het rapportje 500mg+ 2C-B ook 500mg+ 2C-B had geconsumeerd maar geen weegschaal had om dit te bevestigen. Geen weegschaal, geen validering van E-peen, geen kans op swaffelen. Om nog maar te zwijgen van de inhoudelijke meerwaarde die weg valt door gebrek aan weegschaal.

Reden 5: Bewust worden van je consumptiegewoontes. Mensen zijn overwegend instinctief in hun handelen en het menselijk geheugen is wellicht het meest onbetrouwbare hersenorgaan dat er bestaat. De fundamentele attributiefout, cognitieve dissonantie, bevestigingsbias, wenselijk antwoorden, conformering, etc. De mens is verre van perfect en verwaarloosde mensen, denk hierbij aan leerkrachten, mensen die werken in de zorg, Donald Trump, moderne slaven, mensen die algemeen gehaat zijn, etc. Verwaarloosde mensen zijn wellicht dierlijker in hun handelen dan de meeste met liefde overgoten honden en kattenkindjes in Nederland.

Mevrouw van GGZ Groningen vroeg hoeveel alcoholische drankjes ik consumeerde per week. Waarop ik reageerde: ’12 ofzo?’. Mevrouw reageerde dat plat uitgelegd in de GGZ er vanuit moest gaan dat het waarschijnlijker was dat ik het vijfvoud (60) hiervan had geconsumeerd. We hadden het er even over, er waren redenen te noemen, ik wist ook eerlijk waar niet hoeveel ik zoop maar de inschatting van mevrouw van 60 consumpties lag hoogstwaarschijnlijk dichter bij de waarheid. Waren niet zo’n 66% van alle clicks op het internet op sekssites, of is het een makkelijke poging mijn perverse instinct te rechtvaardigen?

mensen zijn zeer instinctief in hun algemeen handelen en het kost aanzienlijk veel ‘bewuste’ energie en tijd om structurele verandering in gedrag te bewerkstelligen. Iedere keer dat jij iets af weegt ben je structureel bewust aan het handelen en wordt er op zeer bewuste wijze een koppeling gemaakt tussen de substantie, welk effect een bepaalde dosering ongeveer zal geven, de handelingen voor het afwegen creëren associaties, etc.

Erik Scherder zei ooit eens iets in de trant: Laat bejaarden in bejaardenhuizen liever geen papjes eten en hun kunstgebit gebruiken. Mijn statement hier, laat drugsgebruikers liever een weegschaalgebruiken en een kunstgebit besparen en hetzelfde doel: Structureel bewustzijn creëren in ons handelen.

*bewust als in: nadenken over je handelen, de motivering hiervan, alternatieven, of en waarom alternatieven het overwegen van alternatieven de moeite waard is en dit los van emoties attitudes etc. Deze definitie eerste ingeving uit de losse pols but you get the point.

Reden 6: Maximaal effect uit je drugs halen.
Dankzij de weegschaal weet je nu niet alleen beter wanneer je gebruikt, hoeveel en op een bewustere manier. Een deel compulsiviteit en impulsiviteit is uit het het automatisch handelen wat leid tot meer controle over gebruik (tot bepaalde hoogte). Weten dat je in ieder geval op enkele manieren constructiever met gebruik omgaat simpelweg door toepassing van een weegschaal gaat tot een meer positieve tends leiden, al is het maar een beetje.

Stel je voor dat je vriendje of vriendinnetje morgen terug komt van een eenzame bootcamp maar je hebt per ongeluk vandaag al impulsief dat MDMA pilletje verspilt en als gevolg ook nog eens geld hebt verneukt aan de lelijkste hoer in de stad.

Afgelopen weekend helemaal naar de tering op de pillen wat vies tegen viel en volgend weekend alweer terrordome?!?

Of je wilt gaan voor die magische K-hole, die ervaring van ultieme rust waar het rustgevend effect van opioïden geen eens bij in de buurt komt, zweven door het universum zonder fysiek lichaam. Voor heel eventjes alles denken te begrijpen, je realiseert dat je helemaal niets begrijpt en er weinig te begrijpen valt gevolgd door realisatie en acceptatie, de dagen die daarop volgen van rust en kalmte. De afwezigheid van het leed dat de mens zichzelf aan doet. En dan plug je per ongeluk 300mg ketamine teveel je kont in, blackout, je wordt wazig wakker en je bent volledig aan je doel voorbij geschoten.

Dit zijn de slechtste voorbeelden voor het maximale uit je drugs halen.
Een van de inhoudelijke redenen was zelfs herkauwt en benoemd bij reden 2.
Maar zonder gekkigheid, het maximale haal je uit je drugs door te weten wanneer te beter even kan stoppen, klinkt heel simpel, is het niet, weegschaal helpt enorm.

Als je balans tussen pret en praktisch weet te houden, dan haal je het maximale uit drugs. Als je functioneren, sociale leven en gezondheid er onder begint te leiden is het tijd voor een pauze. Een weegschaal kan je inzicht, bewustwording, eerlijkheid een extra drempel en nog veel meer in bieden. Weet jij van jezelf dat gebruik met mate niet mogelijk voor jou is, vermijd het dan vooral.

Dit is wat mij in eerste instantie op dit moment te binnen schiet wanneer ik denk dat een weegschaal zeker meer is dan een dingetje voor betweters en pietjes precies. Er zijn waarschijnlijk nog veel meer solide redenen. De eerste keer een weegschaal kopen is ook een hele optie, bij deze enige tips om het makkelijk te maken.

Bonus Tips
Spoiler! :
Tip 1: beter niet in je rugzak steken voor lange reizen. Stoffige en vochtige omgevingen vermijden, etc. Transport kan soms ZEER lomp wezen, hier kan de verkoper niets aan doen, dit ligt vaak aan de bezorger. Indien het geval meld de verkoper defect product, naar mijn ervaring zover stuurt deze direct een nieuwe toe.

Tip 2: Koop 2 weegschalen, voor kruisreferentie, mocht er toch elders noodgeval wezen, mocht een weegschaal het om welke reden dan ook begeven. Helpt bij het consequent blijven wegen, voorkomt dus impulsief herdoseren. Dubbel zoveel kans dat je concreet informatie bekomt rond gebruik, creëert bewustwording. Koop je er 2 vervalt vaak ook de transportkosten! + Er zijn nooit genoeg weegschalen!

Tip 3: Selecteer altijd de VAT verzekering bij afrekenen, dit verlaagt bij intercontinentale orders de kans dat deze aan de grens blijft hangen AANZIENLIJK. Kost 50 cent extra, maar zeker niet laten. De goedkoopste weegschaaltjes komen nou eenmaal uit Azië

Weegschalen de opties
Spoiler! :
Voorwoord: reclame maken gaat tegen de forumregels in. Maar gezien de meerwaarde van risico preventie die naar mijn weten in zelfde lijn valt als de visie van beleidmakers op dit forum. De afwezigheid van eigen belang en met oog op laagdrempelige facilitatie voor initiatief hoop ik deze uitzonderlijk gedoogd en vergeven wordt.

Relevante Toevoeging:Pas vanaf 10mg zal de weegschaal het gewicht kunnen waarnemen met beperkte betrouwbaarheid. Pas vanaf ongeveer 20mg zal de weegschaal met acceptabele betrouwbaarheid het gewicht kunnen registreren. Als je een weegschaal wil die onder de 10mg accuraat is kost dat minimaal 150,- euro. Deze weegschalen zijn onder de 20,- euro en ondanks hun beperkingen zonder twijfel een koopje en betaalbaar voor iedereen.

Wil je accuraat onder de 10-15mg doseren zul je vrijwel altijd volumetrisch doseren moeten toepassen, hier ga ik in dit topic verder niet op in.

Optie 1: http://www.dx.com/p/mini-portable-1-8-l ... ion-174128
Goede ervaringen mee, een favoriet, al heb ik een paar verneukt omdat ik tip 1 niet opvolgde. De kleine inkeping aan de zijkant metalen schaaltje maakt makkelijk om product 'over te schenken'.

Optie 2: http://www.dx.com/p/precision-20g-jewel ... -step-4509
De net iets minder fancy uitvoering van Optie 1 die in theorie hetzelfde zou moeten doen, toch iets mindere ervaring mee maar wellicht gewoon pech gehad. Mocht het pech zijn geweest, solide keuze voor lagere prijs.

Optie 3: http://www.dx.com/p/ds-11-1-5-lcd-20g-0 ... aaa-365665
Nog niet eerder gezien of gebruikt maar het model ziet er zeer vermakelijk uit en misschien relatief praktisch om ergens mee naartoe te nemen. Bijvoorbeeld voor als je naar die ene vriend gaat die regelmatig inschattingsfouten maakt en zelf geen weegschaal heeft. Mensen die je irriteren maar je niet boos op kunt worden zeg maar.

EDIT 2019: Ondertussen heb ik twee van deze weegschalen in bezit en getest. Hij oogt compleet anders maar hij lijkt naar dezelfde gemini model principes te werken als optie 1 & 2.

Optie 4: https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-digi ... ExgY82NyUk
Deze heb ik laatst ontvangen, het goedkoopst, hij oogt momenteel ook het meest betrouwbaar/accuraat al is het wellicht te vroeg voor conclusies. Prijs/kwaliteit een topper. Alleen lastiger in gebruik omdat je het zonder eigen schaaltje ofso er weer moeilijk van de weegschaal krijgt.

EDIT 2019: Ik heb de URL (pagina link) vervangen omdat de oude naar een dode 404 pagina verwees. Dit model was enkele maanden uitverkocht en heeft sinds zijn terugkomst op de markt een nieuwe pagina / URL. Waarschijnlijk is dit de beste keus is zijn prijsklasse, het gemini model (optie 1 & 2) is echter ook nog altijd een solide keus in de 10-30,- euro prijsklasse.

Optie 5: http://www.dx.com/p/digital-pocket-scale-2lb-1kg-1165
Wat wellicht opvalt is dat ik enkel 0.001 (1mg nauwkeurig) weegschalen suggereer. Accurater lijkt mij vanzelfsprekend beter en voorkomt ook dat iemand 500mg 2C-B in plaats van 50mg 2C-B consumeert. De 0.01 (10mg nauwkeurig) is echter goedkoper en gaat minder snel stuk, relevant voor bijvoorbeeld plantmateriaal waarbij meer volume mee speelt. Dit model werkt al 15 jaar voor mij.

Meten is weten, en ik blijf het herhalen, ook voor ieder die zelden drugs gebruikt is die 13-16,- euro de prijs al dubbel en dwars waard om meer redenen dan wij ons beseffen. Toon jezelf wat liefde, het is/je bent het waard, koop een weegschaal, of twee!

Snoep verstandig en have fun. :wave:

Edit 1 01-2019 Twee updates rond opties voorzien
Edit 2 03-2020 Zie spoiler en daaronder
Spoiler! :


De rechter weegschaal gebruik ik momenteel ('Optie 4' in de lijst), heeft echter een (metalen) schaaltje (met inkeping) van een ander weegschaaltje. Dat zwarte plastic rond doorlopend schaaltje is namelijk vreselijk onhandig. Voor alleen het metalen schaaltje zou ik haast alsnog zeggen ga voor het 'optie 1' weegschaaltje.

De linker weegschaal is dezelfde maar ouder model weegschaal.

Optie 4: https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-digi ... ExgY82NyUk

Waarschuwing Nederlandse versie: Het metalen schaaltje met inkeping dat geleverd wordt met 'metalen' gemini weegschaaltjes)is praktischer in gebruik. Plastic schaaltjes zal sneller (Chemisch/buskruit/metaal) poeder aan blijven plakken. Overigens is de kleine metalen inkeping aan de rand ideaal voor het vullen van mini capsules, kogel hulsen en andere kleinschalige opslagruimtes.

WARNING for English readers:
Spoiler! :
Metal trays with a notch are must have for 0.001 scales. mineralpowder/gunpowder/chemical powders wil stick to plastic trays that are provived with most scales. Some scales would be a perfect ☆☆☆☆☆ if they were provided with a metal tray with notch (see picture).



Spoiler! :
Ik heb deze feedback ook naar amazon en dx.com verzonden.


Optie 4: https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-digital-jewelry-scales-lab-weight-high-precision-scale-medicinal-use-portable-mini-electronic-balance-black-2034101.html
Blijft in 2022 de meest wenselijke weegschaal in deze prijsklasse, het nieuwe model wijkt af van de afbeelding (zie spoiler foto hierboven). Het enige grote nadeel is dat deze met een zwart plastic schaaltje zonder inkeping komt.

Het metalen schaaltje met inkeping dat geleverd wordt met de andere weegschaaltjes is praktischer in gebruik.
Laatst bijgewerkt door Jmths op za jun 18, 2022 4:27 am, in totaal 25 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor Kip » vr aug 17, 2018 6:08 pm

:lol: :hulde:
Hypnotized.
Avatar gebruiker
Kip
Pro mod
Moderator
Offline
 
Posts: 2074
Geregistreerd: di maart 29, 2016 8:24 pm
Woonplaats: The Happy World Of Haribo

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor Frissa » za aug 18, 2018 9:37 am

Net wat ik nodig had 8-) :hulde:
“One of the things you learn, after years of dealing with drug people, is that everything is serious. You can turn your back on a person, but never turn your back on a drug."
― Hunter S. Thompson, Fear and Loathing in Las Vegas
Avatar gebruiker
Frissa
Legendary
Moderator
Offline
 
Posts: 2321
Geregistreerd: za maart 22, 2014 11:28 am
Woonplaats: Belgie

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor SpeedY » za sep 08, 2018 5:00 am

Goede en vrij volledige FAQ naar mijn mening :smokin:
Avatar gebruiker
SpeedY
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: ma mei 13, 2013 8:22 pm

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor Perry » zo sep 09, 2018 12:43 am

En hoe gebruik je zo'n weegschaal nou echt goed? Hoe zorg je ervoor dat deze een zo accuraat mogelijke representatie geeft van her daadwerkelijke gewicht van de te wegen substantie?
Niet een vraag vanuit mezelf, meer een redelijk essentieel deel dat naar mijn mening nog ontbreekt. Ben zelf echter te hongerig, sleep deprived en groggy om na te gaan denken over de beste manier om zo'n handleiding (enigszins) universeel te verwoorden. (Als het er al wel in staat, maar ik het na 3 keer scannen nog steeds gemist heb, komt dit hier waarschijnlijk ook door...)
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor Jmths » ma sep 10, 2018 11:13 am

Perry schreef:En hoe gebruik je zo'n weegschaal nou echt goed? Hoe zorg je ervoor dat deze een zo accuraat mogelijke representatie geeft van her daadwerkelijke gewicht van de te wegen substantie?

Ervaring is de beste leermeester maar 100% zekerheid zul je nooit hebben (al is het 100x accurater dan het alternatief) en de handleiding nooit perfect.
Perry schreef:Ben zelf echter te hongerig, sleep deprived en groggy om na te gaan denken over de beste manier om zo'n handleiding (enigszins) universeel te verwoorden.

Ja precies, doe maar ff, dan zal ik in een nieuw topic formeel aankondigen en voortaan erkennen dat Perry heldenstatus heeft bereikt. :p
Laatst bijgewerkt door Jmths op ma jan 21, 2019 1:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor spikeycloud » ma sep 10, 2018 2:10 pm

Ik zweer nog steeds bij deze. Deze is een heel stuk duurder maar erg accuraat. Als je beneden de 10 MG wilt wegen is dit eerder een must have dan een luxe optie.

Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor Kikkerr » ma sep 10, 2018 2:54 pm

spikeycloud schreef:Ik zweer nog steeds bij deze. Deze is een heel stuk duurder maar erg accuraat. Als je beneden de 10 MG wilt wegen is dit eerder een must have dan een luxe optie.


Als je nu slim ben doe je hem in de verkoop, kom je ook van je stim probleem af ;)
en je maakt er een ander happy mee win-win.
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor Vinnie » wo sep 12, 2018 6:33 am

Perry schreef:En hoe gebruik je zo'n weegschaal nou echt goed? Hoe zorg je ervoor dat deze een zo accuraat mogelijke representatie geeft van her daadwerkelijke gewicht van de te wegen substantie?
Niet een vraag vanuit mezelf, meer een redelijk essentieel deel dat naar mijn mening nog ontbreekt. Ben zelf echter te hongerig, sleep deprived en groggy om na te gaan denken over de beste manier om zo'n handleiding (enigszins) universeel te verwoorden. (Als het er al wel in staat, maar ik het na 3 keer scannen nog steeds gemist heb, komt dit hier waarschijnlijk ook door...)


:lol:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor Jmths » do sep 13, 2018 8:20 pm

618157 schreef:
spikeycloud schreef:Ik zweer nog steeds bij deze. Deze is een heel stuk duurder maar erg accuraat. Als je beneden de 10 MG wilt wegen is dit eerder een must have dan een luxe optie.

Als je nu slim ben doe je hem in de verkoop, kom je ook van je stim probleem af ;)
en je maakt er een ander happy mee win-win.

Kikkert, als je had gelezen wat ik in dit topic had vermeld helpt een weegschaal juist tegen compulsief doseren en helpt bij bewustwording en concretisering van gebruik.. xD

@Spikey
Hoe noem je dat ding? Dan kan ik hem terug vinden. :)
Prijzen van de wappshop zijn prijzig lijkt het.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor Kikkerr » do sep 13, 2018 9:57 pm

Jmths schreef:
618157 schreef:
spikeycloud schreef:Ik zweer nog steeds bij deze. Deze is een heel stuk duurder maar erg accuraat. Als je beneden de 10 MG wilt wegen is dit eerder een must have dan een luxe optie.

Als je nu slim ben doe je hem in de verkoop, kom je ook van je stim probleem af ;)
en je maakt er een ander happy mee win-win.

Kikkert, als je had gelezen wat ik in dit topic had vermeld helpt een weegschaal juist tegen compulsief doseren en helpt bij bewustwording en concretisering van gebruik.. xD

@Spikey
Hoe noem je dat ding? Dan kan ik hem terug vinden. :)
Prijzen van de wappshop zijn prijzig lijkt het.

JMTS die spikey moet helemaal niks meer doseren dat is het hele punt, imo ...
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor Jmths » wo sep 19, 2018 3:57 am

618157 schreef:JMTS die spikey moet helemaal niks meer doseren dat is het hele punt, imo ...

Ik ken Spikey verder niet, maar dat zal toch niet gebeuren zodra deze nog in huis / handbereik heeft liggen, laat het dan met een weegschaal gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Jmths op zo okt 21, 2018 2:11 am, in totaal 1 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor spikeycloud » vr sep 28, 2018 5:05 pm

Jmths schreef:
618157 schreef:
spikeycloud schreef:Ik zweer nog steeds bij deze. Deze is een heel stuk duurder maar erg accuraat. Als je beneden de 10 MG wilt wegen is dit eerder een must have dan een luxe optie.

Als je nu slim ben doe je hem in de verkoop, kom je ook van je stim probleem af ;)
en je maakt er een ander happy mee win-win.

Kikkert, als je had gelezen wat ik in dit topic had vermeld helpt een weegschaal juist tegen compulsief doseren en helpt bij bewustwording en concretisering van gebruik.. xD

@Spikey
Hoe noem je dat ding? Dan kan ik hem terug vinden. :)
Prijzen van de wappshop zijn prijzig lijkt het.



On Balance ct 250
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor Jmths » ma jan 21, 2019 2:55 am

PS: Optie 4 is weer in voorraad en ben ondertussen meer en meer tot de conclusie gekomen dat deze de beste optie is binnen het 10-30,- euro prijs klassement. Ironisch genoeg de goedkoopste weegschaal inclusief batterijen en gratis verzendkosten.

Deze is prettiger dan de gemini-20 naar mijn ervaring welke regelmatig online wordt aangeraden waar ik in het verleden wellicht zo'n 10 stuks van heb aangeschaft. Wederom raad ik aan minimaal 2 stuks te bestellen en de VAT insurance te checken.

https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-digi ... EUC_82NyUm

Ondertussen heb ik ook de twee andere beschikbare modellen gekocht en uitgeprobeerd van deze site en deze werken eveneens vrijwel identiek aan de Gemini-20 en lijken in dezelfde fabriek geproduceerd te zijn. Absoluut geen slechte opties binnen de prijsklasse. Het nieuwste model dat ik gelinkt heb (optie 4) is simpelweg beter op meerdere vlakken naar mijn ervaring. Absoluut een no brainer voor 13,50 dollar wat zich vertaald naar zo'n 12,- euro.

Wederom hou er rekening mee dat het 2 maanden kan duren voordat deze aakomen, Track and Trace zijn echter bijgevoegd.

Iedereen zonder weegschaal, GOGOGOGOGOGO.
https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-digi ... EUC_82NyUm

PS: Ik heb er ondertussen al 8 van besteld waarvan 6 ontvangen, alhoewel nog niet via deze link. Ze lijken vrij vlot uit te verkopen in ieder geval. Was alweer een paar maandjes geleden dat ze verkocht werden.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor Perry » ma jan 21, 2019 4:25 pm

Neuh, das geen reclame :kleuter:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor Jmths » ma jan 21, 2019 4:34 pm

Perry schreef:Neuh, das geen reclame :kleuter:

Ik verdien er nop aan, kan het mij wel permitteren. :smokin:
Laatst bijgewerkt door Jmths op ma jan 21, 2019 4:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor Perry » ma jan 21, 2019 4:37 pm

Haha :lol:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor Jmths » ma jan 21, 2019 4:56 pm

Perry schreef:Haha :lol:

Je representeert 50% van het forum qua postcount maar dit is wel een onderwerp dat wat meer aandacht mag voor mijn gevoel. :P
Voor het gemini model had je enkel dat zwart plastic crap model in deze prijsklasse dat al verschoot als je een scheet liet en in no-time kapot/ontregeld raakte. Het gemini model was een gigantische sprong vooruit.

Dit is wederom een nieuw model in deze prijsklasse en hij voelt op meerdere vlakken toch wel wat 'stabieler' in de brede term van het woord. Ik heb het gevoel dat ik het verschil wel voldoende kan onderbouwen, het is momenteel goedkoper dan ooit om een fatsoenlijke 0.001 weegschaal te kopen. Ik gok dat het geen toeval is dat de eerste lading vrij vlot uitverkocht was.

Als iemand nuance weet toe te voegen verneem ik deze eveneens graag. De realiteit is dat de meeste mensen geen weegschaal toepassen en geen idee hebben waar ze deze moeten zoeken. Het forum kent ook meer lurkers dan actieve posters. Een stukje constructieve innovatie ben ik best bereid te promoten. Ik zal niet beweren dat ik een altruïstisch persoon ben, ik ben net als ieder ander tot de meest belachelijke dingen in staat. Mensen zijn aardig cliché eerder maar een stukje beschikbaarheid kan daar wel bij helpen.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor snuifduif » di jan 22, 2019 3:10 am

Ik ben blij met een up-to-date review over de goedkope drugsweegschaaltjes, zeker omdat ik weet dat JMTS geen idioot is die niet weet hoe een weegschaal werkt (waar ik JG een stuk minder in zou vertrouwen)
Ik heb al jaren zo'n ding in de la liggen, maar die zal na alle misbruik wel hopeloos ontregeld zijn


Dus jg mag lekker zo'n weegschaal in zijn anus schuiven met zijn gezeik

Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Weegschaal guide 2018 Jmths

Berichtdoor Perry » di jan 22, 2019 7:02 am

Wat heb jij toch een warme persoonlijkheid! En zo complimenteus ook, echt 1 brok positiviteit!
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Weegschaal guide 2018(-2019) Jmths

Berichtdoor Ricardo van Luik » do feb 07, 2019 3:09 pm

M'n oude weegschaaltje is kapot gegaan. Gebruik m erg vaak voor... ja...

Heb geïnformeerd naar het beste van het beste en ben uitgekomen op een Tanita 1479j. Kost een klap maar het is een diamantenweegschaal. 100% te vertrouwen en ik koop mooi nooit meer een nieuwe denk ik.
Ricardo van Luik
Newbie
Offline
 
Posts: 13
Geregistreerd: wo jan 16, 2019 5:44 pm

Re: Weegschaal guide 2018(-2019) Jmths

Berichtdoor snuifduif » do feb 07, 2019 8:10 pm

Geen enkele weegschaal is 100% te vertrouwen zonder regelmatige calibratie en een trilvrije ondergrond die waterpas staat :wave:
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Weegschaal guide 2018-2020

Berichtdoor Dreutel » vr maart 20, 2020 10:54 pm

Dankjewel Jmths!

Was er al naar op zoek, maar wist niet zeker hoe precies zo'n ding moet zijn.
Heb optie 1 besteld, hoop 'm snel binnen te hebben :)

,,Dreutel.
"Each morning we are born again. What we do today is what matters most."
,,Dreutel.
Avatar gebruiker
Dreutel
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: do maart 19, 2020 3:43 am

Re: Weegschaal guide 2018-2020

Berichtdoor Jmths » za maart 21, 2020 10:13 am

Dreutel schreef:Dankjewel Jmths!

Was er al naar op zoek, maar wist niet zeker hoe precies zo'n ding moet zijn.
Heb optie 1 besteld, hoop 'm snel binnen te hebben :)

Nice, graag gedaan. :blowkiss:
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Weegschaal guide 2018-2020

Berichtdoor Aap » di jun 16, 2020 2:32 pm

Die optie 4 weegschaal. Als ik er twee koop dat op 36,62 Dollar uitkomt excl de Import Tax & VAT Insurance van 2 Dollar.
Hoe zit het met de BTW. Ik lees "Zijn de bestelde producten tussen de 22 en 150 euro waard, dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Maar je bent wel verplicht om 21 procent btw af te dragen."
Komt er nog 21% bovenop de 35$?

Edit: Tussen 22-150 Euro > 21%
Aap
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 43
Geregistreerd: zo dec 28, 2014 8:41 pm

Re: Weegschaal guide 2018-2020

Berichtdoor snuifduif » wo jun 17, 2020 4:50 pm

Je moet dit eigenlijk aangeven bij de douane of zo, en die 21% btw betalen. Echter komen er zo gigantisch veel pakketten Nederland binnen en staat de prijs bij van die chinese webshop niet op het pakket dat 99% er gewoon door komt. Ik bestel dik 12 jaar zooi uit china en maar 1x hadden ze een steekproef gedaan en moest ik iets van 20 euro verwerkingskosten betalen.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Weegschaal guide 2018-2020

Berichtdoor Jmths » do jun 18, 2020 1:40 pm

snuifduif schreef:Je moet dit eigenlijk aangeven bij de douane of zo, en die 21% btw betalen. Echter komen er zo gigantisch veel pakketten Nederland binnen en staat de prijs bij van die chinese webshop niet op het pakket dat 99% er gewoon door komt. Ik bestel dik 12 jaar zooi uit china en maar 1x hadden ze een steekproef gedaan en moest ik iets van 20 euro verwerkingskosten betalen.

Als je de VAT verzekering aan vinkt bij afbetalen wat zo'n 50 cent is loop je dat risico dus überhaupt niet met de weegschaaltjes.

Het grootste nadeel is dat je zo 2-3 maanden verder bent voordat het eindelijk aan komt. Maar het komt wel met track and trace en qua prijs kwaliteit zul je het nergens anders beter vinden.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Weegschaal guide 2018-2020

Berichtdoor Aap » vr jul 10, 2020 3:49 pm

Hmmm op aanraden van dit topic heb ik de gekocht. Kwam uit een ver land dat China heet.
Ik maak mij gelijk al zorgen.

Hij kalibreert niet goed
Wat doe ik hiermee? Weggooien?
Heb overigens wel dat opschepjebak erbij gekregen.

https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-digi ... whxyufgp3h

Foto toevoegen werkt niet

Gekalibreerd met het 50 gram gewichtje. Op het display verschijnt dan 49,986 gram

Ook gaat de display echt veel te snel uit.

Ik wil hem onder andere voor xtc, 2cb, kristallen (zulk drugs) gaan gebruiken. Ook voor wiet maar dat hoeft minder precies worden afgewogen.

En lijkt het model dat ik in handen heb niet op die van de Chinese website.

De knoppen zitten ergens anders

Ook een nadeel van dit model is dat hij snel uitgaat!
Aap
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 43
Geregistreerd: zo dec 28, 2014 8:41 pm

Re: Weegschaal guide 2018-2020

Berichtdoor snuifduif » vr jul 10, 2020 4:45 pm

Een afwijking van 0.028%, die kan je beter weg gooien ja. Straks krijg je een microgram teveel binnen
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Weegschaal guide 2018-2020

Berichtdoor Aap » wo jul 22, 2020 12:44 pm

Ik had een andere gekocht ook op aanraden van een gebruiker. Hij kalibreert goed, ik zag alleen net dat hij in grammen weegt en niet in milligrammen.

Dus... iemand die wel een goede weet? En geen zooi uit CHina. Ben er klaar mee met spullen die niet werken of aankomen,
Max 50 Euro. Gebruik: pillen/kristallen/capsules. Xtc/Kristallen/2 cb/speed... tot zover :)
Aap
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 43
Geregistreerd: zo dec 28, 2014 8:41 pm

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

Royal Queen Seeds banner