Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

4-Fluoroamfetamine (4-FMP / 4-FA)

Dé plek voor discussie over alle nieuwe stoffen. Met een speciaal subforum voor de 2C-reeks.

Re: 4-Fluoroamfetamine (4-FMP / 4-FA)

Berichtdoor 4FABaas » vr jan 20, 2017 11:46 am

Oh, sorry. Dan plaats in ieder geval wel 1 stukje uit het artikel. Dat vond namelijk toch wel heel, heeeeeel opvallend. Het is zo'n lap tekst, niet normaal. TL:DR. Alleen dit ene stukje verbaasde me gewoon. Dat dit kan in Nederland, had ik niet verwacht. Ik had verwacht dat het in Nederland er eerlijker aan toe ging.

In ieder geval is het dus niet bewezen dat 4FA schadelijk is. Er zijn wel sterke vermoedens, alleen goede cijfers ontbreken omdat er meestal allerlei drugs door elkaar worden genomen. Of er worden enorme hoge doseringen genomen. Blijkbaar dus zelfs 1 keer, 1,75 gram! (ja gram ja) 4FA bij een vrouw. Die heeft het trouwens overleefd blijkbaar. Wauw....die zal echt ver in space zijn geweest....Ik vind 200 mg wel genoeg en ik ben 105 kilo. Hallo, 1,75 gram...?

In ieder geval niks bewezen dus, en Zelfs Timor Brunt van het Trimbos beaamt dat blijkbaar:

"Dat 4-FA nu door de overheid verboden wordt, is gebaseerd op aannames. Keihard bewijs over de schadelijkheid ontbreekt.”

Opvallend vond ik dus dat blijkbaar tegen de 2e kamer zelfs gelogen wordt om iets verboden te krijgen.

Hier de bewijzen.

Eerst een stukje uit het rapport, Risicobeoordeling 4FA van het CAM van 1 december 2016

Alleen de staatssecretaris verandert de bevindingen van het rapport doodleuk even in zijn brief!

Er is dus niks bewezen. 0,0. Het rapport zegt dat ook. Het rapport heeft het over lijken, en waarschijnlijk....en staatssecretaris Martin Van Rijn heeft het over aangetoond en blijken.

Dat is toch opvallend of niet dan?
4FABaas
Newbie

Berichtdoor Druks » vr jan 20, 2017 7:33 pm

Als ik het rapport zo lees dan is er genoeg rede om aan te namen dat het schadelijk is. Ik snap dat je dit liever niet hoort, maar ja. :roll:
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Amvitamientje » za jan 21, 2017 3:23 am

4FABaas schreef:Er zijn wel sterke vermoedens, alleen goede cijfers ontbreken omdat er meestal allerlei drugs door elkaar worden genomen. Of er worden enorme hoge doseringen genomen.

Zo is er in 3 van de 4
geanalyseerde ernstige gevallen slechts 1 capsule geslikt en vond er geen
combinatiegebruik met andere middelen plaats.

4FABaas schreef:Dat is toch opvallend of niet dan?

Nee
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Amvitamientje
Moderator

Berichtdoor 4FABaas » za jan 21, 2017 10:52 am

@Druks, het gaat ook om het aantal.

Als ik het rapport goed lees, zit 4FA op dit moment op hetzelfde niveau als Coke en Speed. Dan zouden ongeveer 300.000 mensen ook 4FA gebruiken in een jaar aangezien dat aantal mensen ongeveer ook Coke gebruiken.

En het rapport komt voor de eerste helft van 2016 met 6 ernstige incidenten en 132 incidenten waarbij EBHO was betrokken (daarvan was 76 % licht).

Daarbij zijn er dan 2 sterfgevallen te melden van de 6 ernstige gevallen (2 hersenbloedingen, 1 hartfalen, 1 hartritmestoornis, en 2 sterfgevallen). Van die 6 zijn er in 4 gevallen aangetoond dat er 4FA in het spel is.

Het zou dus kunnen dat precies van die 2 sterfgevallen er geen 4FA in het spel is. Staat verder nergens in het rapport. Wellicht kun jij dat ergens vinden Druks?

Daarbij gaat het bijna altijd om combinatiegebruik en om enorm hoge doseringen....het rapport heeft het over 1 enkel geval waarbij er slechts alleen 4FA gebruikt werd. De rest is dus combinatiegebruik en overdoseringen. Lees jij maar eens wat mensen blijkbaar nemen in dat rapport, nu dat slaat helemaal nergens op. Jezus wat een hoeveelheden.

In ieder geval totaal komen ze dus met 132 incidenten op 300.000 gebruikers?

En hersenbloedingen komen al gemiddeld voor bij 5 op de 100.000 mensen. Dus dat er dan 2 hersenbloedingen aangetoond zouden zijn op 200.000 mensen is niet zo gek.
Roken veroorzaakt honderden hersenbloedingen. Verkoudheidsmedicijnen veroorzaken ook hersenbloedingen. Drop veroorzaakt hersenbloedingen.

Nou zetten we 4FA ook is af tegen wintersport (miljoen beoefenaars), daar zijn elk jaar minstens 10 doden te betreuren en 10.000 ernstig gewonden. Dus als je zou betrokken bent bij de gezondheid van mensen waarom verbied je niet de wintersport?

Dus ik mag mijn pilletje niet gebruiken en ik mag wel op wintersport?

Waarom mag ik mijn persoonlijke verantwoordelijkheid en vrijheid niet gebruiken met 4FA maar wel met wintersport van deze overheid? :conf:

En daarbij komt nog dat ze het willen verbieden om BETERE VOORLICHTING te kunnen geven. Een verbod zorgt ervoor dat 4FA verkocht gaat worden door criminelen. Nu geen enkele crimineel kan je verplichten voorlichting te geven.

Stel dat 4FA legaal was, dan zou je regels kunnen opstellen voor de verkoop. Je zou bij elk contactmoment mensen verplicht moeten voorlichten. Dus gaat het hier om gezondheid of een signaalfunctie dan is het zo dat in alle gevallen legalisering beter werkt dan verbieden.

Verder heeft in de geschiedenis verbieden nooit gewerkt. Sinds 1988 dat XTC is verboden, is XTC van een obscure drug uit de housescene de grootste drug geworden.

Nou nou want heeft een verbod toch goed gewerkt om het gebruik in te dammen....goh, goh wat een signaalfunctie iedereen is gestopt met XTC gebruiken in 1988...

Kom op...het slaat gewoon nergens op en dat bevalt me niet. Kom eens met een goede reden. Niet die flutredenen van nu om 4FA te verbieden. De redenen die nu gegeven zijn eigenlijk precies de reden om te legaliseren en op die manier veel beter te kunnen controleren.

:mad:
4FABaas
Newbie

Berichtdoor Druks » za jan 21, 2017 7:18 pm

Dude...

Lees je eerste bron: "Dit komt vooral naar voren door de relatief lage gebruiksfrequentie maar de -in korte tijd- hoge incidentie van (ernstige) gezondheidsincidenten".

En even later: "Zo is er in 3 van de 4 geanalyseerde ernstige gevallen slechts 1 capsule geslikt en vond er geen combinatiegebruik met andere middelen plaats".
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor 4FABaas » zo jan 22, 2017 2:02 am

Ja en hoe zwaar is die capsule (gemiddeld van 220 tot 340 mg!)? En hoe zwaar is de persoon die ze nam? Wat is zijn of haar medische geschiedenis? Het staat er allemaal heel slim. En net wat er moet staan, staat er niet. Een relatief lage gebruiksfrequentie. Ik vind op 300000 gebruikers 132 incidenten waarvan 7 % ernstig niet noemenswaardig. Al zouden ze allemaal 1x keer 4fa hebben genomen. Vind ik dat nog steeds enorm meevallen. En van de 6 ernstige gevallen is er van 2 niet eens aangetoond dat het om 4fa gaat. Dus...En waarom mag ik wel wintersporten en geen 4FA.

Waarom werkt verbieden beter als legaliseren voor gezondheid van de samenleving? Tot nu zie ik in de Igeschiedenis geen goede resultaten. Stapel de lijken maar weer xtra op. Iets het criminele circuit inbouwen helpt maar 1 partij. De criminelen. Die vullen hun zakken wel weer. Beschermen van de volksgezondheid doet verbieden niet. Of leg me dan eens uit hoe dat nu wel gaat werken...dude.
4FABaas
Newbie

Berichtdoor Partypipo » zo jan 22, 2017 2:52 am

4FABaas schreef:Ja en hoe zwaar is die capsule (gemiddeld van 220 tot 340 mg!)? En hoe zwaar is de persoon die ze nam? Wat is zijn of haar medische geschiedenis? Het staat er allemaal heel slim. En net wat er moet staan, staat er niet. Een relatief lage gebruiksfrequentie. Ik vind op 300000 gebruikers 132 incidenten waarvan 7 % ernstig niet noemenswaardig. Al zouden ze allemaal 1x keer 4fa hebben genomen. Vind ik dat nog steeds enorm meevallen. En van de 6 ernstige gevallen is er van 2 niet eens aangetoond dat het om 4fa gaat. Dus...En waarom mag ik wel wintersporten en geen 4FA.

Waarom werkt verbieden beter als legaliseren voor gezondheid van de samenleving? Tot nu zie ik in de Igeschiedenis geen goede resultaten. Stapel de lijken maar weer xtra op. Iets het criminele circuit inbouwen helpt maar 1 partij. De criminelen. Die vullen hun zakken wel weer. Beschermen van de volksgezondheid doet verbieden niet. Of leg me dan eens uit hoe dat nu wel gaat werken...dude.

Ik vraag me af wat het in vergelijking met bijvoorbeeld MDMA is. Maar als ik zie hoeveel mensen MDMA doet en hoe weinig ernstige shit er mee lijkt te gebeuren denk ik dat 7% echt heel erg veel is. Maar ik heb hier totaal geen cijfers enover statistieken enzo bij, alleen een gevoel...
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie

Berichtdoor Amvitamientje » zo jan 22, 2017 3:40 am

Er staat in het rapport dat er een groot tot zeer groot risico is op een acute toxiciteit.

Vertel nou eens eerlijk: Waarom maak jij er zo druk om?
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Amvitamientje
Moderator

Berichtdoor djeemen » zo jan 22, 2017 1:06 pm

Een verbod maakt niet zo heel veel uit. Volgens mij zei Fresh het al, maar 4-FA is inmiddels zo gevestigd als drug dat dit via de minder (semi)legale kanalen gewoon verkrijgbaar zal blijven. Wat dat betreft is het misschien wel goed dat kids van 16 dit niet met 5 minuten googelen thuis op de mat kunnen krijgen. Het zal per persoon verschillen hoe makkelijk je in contact komt met een dealer. Volgens mij was dat voor velen op dit forum heel makkelijk toen ze jonger waren. Voor mij als leek in de drugswereld was het echter best lastig aangezien bijna niemand om mij heen gebruikte. Zo zijn er nog veel jongeren die minder of niet zouden gebruiken als er geen RC's aangeboden werden online, of in elk geval er iets betere controle zou zijn op wie het kan bestellen.
Perspectief is alles.
djeemen
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor 4FABaas » zo jan 22, 2017 10:22 pm

@Partypipo
Nee, het is 7 % van 132 incidenten op 300.000 gebruikers. Dat zou dus iets van 9 ernstige incidenten moeten zijn op 300.000 gebruikers. Het is niet dat 7 % van alle 4FA-gebruikers ernstige incidenten meemaakt. Ik denk niet dat veel mensen het dan nog zouden willen gebruiken eerlijk gezegd. Maar ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

En dat is een groot risico op acute toxiciteit? BULLSHIT.

Enfin ik zet wel even de precieze tekst. Het is gewoon een groepje mensen wat zelf nog nooit 4FA gebruikt heeft die betaald worden door diezelfde overheid die ze opdracht geeft.

Lees maar, er zit niemand die onafhankelijk is bij. Ze worden allemaal betaald door de overheid die ze min of meer de opdracht geeft om 4FA te verbieden. Daarvoor zitten ze er....

Mw. dr. M.W. van Laar, Trimbos-instituut, Nationale Drug Monitor en Focal Point; tevens voorzitter1,2,3)
Dhr. dr. L.A.G.J.M. van Aerts, College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG)1,2,3)
Dhr. dr. J. van den Berg , Ministerie van Veiligheid en Justitie: Nederlands Forensisch Instituut (NFI)1,2,3)
Dhr. drs. V. van Beest, Ministerie van Veiligheid en Justitie2,4)
Dhr. J.A.H.M. van den Besselaar, Landelijke eenheid van de nationale politie1)
Dhr. drs. W. Best, Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ)1,2,3)
Mw dr. J. Biesterbos, Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA)1)
Dhr. A.J.J. de Bruin, Openbaar ministerie (OM)2,4)
Dhr. dr. T. Brunt, Trimbos-instituut, Drugs Informatie en Monitoring Systeem (DIMS)2,4)
Dhr. drs. M. Buster, GGD Amsterdam1,2,3)
Dhr. dr. V. J. A. Buwalda, geneesheer-directeur psychiater Novadic-Kentron1,2,3)
Mw. dr. M. van Elk, Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu2,7)
Mw. ing. M. L. van Grootel, Landelijke eenheid van de nationale politie2,3,4)
Mw. mr. drs. S. Hulscher, Ministerie van Veiligheid en Justitie1)
Mw. dr. J. Hulshof, Ministerie van Veiligheid en Justitie: Nederlands Forensisch Instituut (NFI)4)
Dhr. dr. P. H. J. Keizers, Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu2,5)
Dhr. dr. M. Kooijman, Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA)2,3,4)
Dhr. prof. dr. D.J. Korf, Universiteit van Amsterdam: Criminologisch Instituut Bonger4)
Dhr. mr. drs. D. Kumpe, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport4)
Dhr. dr. J.H.C.M. Lammers, Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ)4)
Dhr. dr. T. Nabben, Universiteit van Amsterdam: Criminologisch Instituut Bonger1,2,3)
Dhr. dr. R.J.M. Niesink, Trimbos-instituut, Drugs Informatie en Monitoring Systeem (DIMS) 1,2,3)
Mw. drs. J.J. Nugteren-van Lonkhuyzen, Nationaal Vergiftigingen Informatie Centrum (NVIC)2,4)
Dhr. drs. J. Osté, GGD Amsterdam4)
Dhr. dr. E.J.M. Pennings, toxicoloog, op persoonlijke titel1,2,3)
Mw. drs. A. van Riel, Nationaal Vergiftigingen Informatie Centrum (NVIC) 1,2,3)
Dhr. dr. B.J. Venhuis, Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu6)
Dhr. P. Vossenberg, verslavingszorginstelling Tactus1)
Mw. N.G. van de Waterbeemd, Openbaar Ministerie (OM) 1,2,3)
Dhr. drs. M. Wolters, verslavingszorginstelling Tactus2,3,4)
Mw. drs. W.M. de Zwart, Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Directie Voeding, Gezondheidsbescherming en Preventie1,

FF nu letterlijk wat er staat. Goed lezen!

Pagina 53

Het risico op acute toxiciteit lijkt aanzienlijk te zijn. Dit komt vooral naar voren door de relatief lage gebruiksfrequentie maar de -in korte tijd- hoge incidentie van (ernstige) gezondheidsincidenten. Acute toxische effecten omvatten hoofdpijn, stoornissen aan hart en bloedvaten en hersenbloedingen, zoals beschreven in casuïstiek.

Ernstige casussen met een hersenbloeding lijken relatief vaak voor te komen na het gebruik van 4-FA. Deze gevolgen zijn mogelijk afhankelijk van de ingenomen dosis, maar blijken in een enkel geval ook na relatief lage dosering (het gebruik van een enkele tablet of capsule) op te treden.

Zo is er in 3 van de 4 geanalyseerde ernstige gevallen slechts 1 capsule geslikt en vond er geen combinatiegebruik met andere middelen plaats. Het is lastig voor EHBO-behandelaars om in te schatten hoe ernstig de klachten zijn en of een gebruiker doorgestuurd moet worden naar de SEH van het ziekenhuis. Zo is het volgens de medische experts regelmatig gebeurd dat een “gewone” hoofdpijn ontaarde in een hersenbloeding.

Regelmatig daar bedoelen ze dan 2 hersenbloedingen per jaar mee op basis van combinatiegebruik en overdosering en in een enkel geval alleen 4FA. Op 100.000 mensen zijn er gemiddeld al 5 hersenbloedingen per jaar. Dus....

De ernst van de acute toxiciteit en de onverwachtheid van sommige ernstige lichamelijke aandoeningen maken dat dit risico als groot wordt ingeschat. Het aantal bekende gevallen is echter nog gering en betrouwbare gegevens over de prevalentie van gezondheidsschade ontbreken. Het blijft daarom lastig om de acute toxiciteit goed in het perspectief van de prevalentie van het gebruik te plaatsen. Aangezien het gebruik op populatieniveau relatief laag lijkt te zijn en een relatief kleine groep mensen verantwoordelijk is voor het gebruik, lijkt de toxiciteit groter dan eerder gedacht werd.

@Amvitaminetje.

Er staat dus helemaal niet in het rapport dat er een groot tot zeer groot risico is op acute toxiciteit.

Er staat dat het risico als groot wordt ingeschat of groot lijkt. Het aantal bekende gevallen is gering. Laat ik het zo zeggen, geen enkel Medicijn zou worden goedgekeurd op basis van dit onderzoek. Er zijn te weinig cijfers om iets wetenschappelijks te kunnen zeggen. Er kunnen dus ook geen harde conclusies worden getrokken. Dus dan kan je ook iets niet verbieden schat ik dan zo in of lijkt me. :mrgreen:

We praten over 4 geanalyseerde gevallen met een mediaan van 4FA gebruik van 350!! milligram. Ik heb nog nooit in mijn leven 350 milligram genomen. Wie neemt dat nou? Een paard? Of een domme eikel?

Ik maak me eerlijk gezegd druk om dat iedereen het hier maar voor gesneden koek gewoon aanneemt. En dat een PvdA staatssecretaris in zijn brief naar de 2e kamer, gewoon keihard zit te liegen. Ik had van de Pvda meer verwacht. Zeker omdat ze voor legalisering zijn en regeren samen met de VVD. Die ook niet echt tegen legalisering is. Als ze nou met de CDA of zo zouden regeren.

Ik maak me druk dat domme eikels en domme trutten (er staat iets in over een domme trut die 1,75 gram 4FA innam???) die blijkbaar maar van alles in hun mik gooien zonder enig nadenken het voor mij en anderen weer moeten verpesten.

Ik maak me druk dat op 4 geanalyseerde gevallen er conclusies worden getrokken.

Die 4 gevallen zijn eigenlijk 6 gevallen...lees maar
In deze paragraaf wordt de best gedocumenteerde casuïstiek tot nu toe beschreven, verkregen uit een nog actief NVIC onderzoek naar NPS intoxicaties i.s.m. het Trimbos-Instituut en RIVM. Omdat het een actief onderzoek betreft is de informatie in deze paragraaf vooralsnog uitsluitend bedoeld voor intern gebruik (= CAM) bij de risicoschatting. De betrokken organisaties besluiten zelf over publicatie van de gegevens die zij gegenereerd hebben. De Commissie heeft bij haar beoordeling de beschikking gehad over een zestal casus met ernstige gezondheidsschade. In de eerste helft van 2016 zijn er 6 ongevallen geweest waarbij in 4 gevallen de aanwezigheid van 4-FA in lichaamsmateriaal is bevestigd. Deze gevallen van acuut hartfalen, hartritmestoornis, twee hersenbloedingen en twee sterfgevallen betroffen drie mannen en drie vrouwen. Onder deze gevallen zijn er een aantal waarbij een enkele dosis 4-FA is gebruikt en geen andere middelen.

Dat is dus een geheim onderzoek voor intern gebruik. Niet te controleren. Hmmm...

Het lijkt, het is niet aangetoond en op basis van 132 gevallen (waarvan 76 % licht, en 17 % matig en op 300.000 gebruikers zonder enige goede voorlichting en zonder dat je iedereen bereikt vind ik 4Fa vrij veilig te noemen.

Tussen januari en juli 2016 zijn door EHBO-organisaties 132 incidenten gemeld waarbij 4-FA betrokken was (als enige drug of in combinatie met andere drugs). Dit betreft 8,8% van alle incidenten op EHBO-posten op feesten in 2016 (vergelijk: 0,2% (2012), 0,9% (2013), 2,2% (2014), 6,8% (2015). Ten opzichte van dezelfde periode in 2015 is dat een toename van ruim 1,5 maal.
De verdeling in mate van intoxicatie van de gemelde 4-FA incidenten (met 4-FA als enige drug) op EHBO-posten tussen 2009 en 2016 was: licht 76%, matig 17% en ernstig 7%.

Als laatste maak ik me druk dat een verbod niet werkt om mensen te beschermen. Integendeel zelfs er zullen meer doden vallen...

Dus op basis van inschattingen op precies 4 geanalyseerde gevallen door mensen die betaald worden door de overheid word er door middel van een algemene maatregel van bestuur iets verboden terwijl het niet werkt voor de volksgezondheid en alleen de criminelen er rijker van worden.

Ja, daar maak ik me druk om. :woeh:

Ik heb dit van het begin af aan gevolgd en wat mij betreft klopt er geen bal van. Mij lijkt het dus van niet dat 4FA schadelijk is. En wordt 4FA nu legaal want lijken en inschattingen daar kun je toch van alles mee bereiken? Zelfs hier op dit forum wordt gewoon weer gezegd dat dingen zijn aangetoond en het blijkt. Nope, dat staat NIET IN HET RAPPORT. Zelfs die mensen betaalt door de overheid zeggen dat helemaal niet.

Mij lijkt het dus van niet. Nu dan is het toch vanaf nu aangetoond. 4FA is niet schadelijk, want dat lijkt me zo. Ik heb nog nooit niemand in mijn omgeving (op de ongeveer 60 mensen die ik ken) te hard zien gaan. Ok, een keer iemand een beetje heet. Dat was alles. Die gozer nam ook inderdaad te veel. Beetje gekke gozer. We hebben zijn polsen gekoeld en hij loopt nog elk weekend vrolijk rond. Ik vraag op elke EHBO of ze iets weten, nooit iets meegemaakt zeggen ze. Ja, en ze weten er wel van, want ze moesten erop letten. Nu mijn inschatting is van niet. :wave:
Laatst bijgewerkt door 4FABaas op zo jan 22, 2017 10:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
4FABaas
Newbie

Berichtdoor Druks » zo jan 22, 2017 10:40 pm

Ik denk dat het een complot is van de NWO om ons te overheersen. Mensen die 4-FA gebruiken zien namelijk dwars door de manipulatieve truckjes van de overheid. Kijk maar naar 4-FABaas.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor 4FABaas » zo jan 22, 2017 10:43 pm

En zo is het maar net Druks :hulde:
4FABaas
Newbie

Berichtdoor Druks » zo jan 22, 2017 10:44 pm

In ieder geval bedankt voor je inzet om met zoveel informatie te komen. Ik ben nog steeds niet overtuigd, maar goed, laten anderen zich maar mengen in deze discussie ;)
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Accountz0r » zo jan 22, 2017 11:10 pm

Zelfs voorstanders van legalisatie moeten de verkoop via allerlei louche sites niet als ideale optie zien, toch?

Ik vraag me af wat de gevolgen zijn van een verbod. Of het zo populair zal blijven. Andere MDMA-vervangende drugs als MDEA zijn helemaal naar de achtergrond geschoven.

4FAbaas: de onderbouwing om 4FA te verbieden is inderdaad zwak, maar de onderbouwing om genetisch gemanipuleerd vlees te verbieden was dat ook.
Uit die stukken blijkt ook dat het verbod een preventieve maatregel is zonder echt enorm harde onderbouwing. Dat er wat wordt gespeeld met woorden om het stelliger te maken zegt weinig over de juistheid van de beslissing.

Met asbest of sigaretten zijn dit soort beslissingen niet of te laat genomen. Had veel gescheeld als er al ingegrepen zou zijn bij de eerste signalen. Draai het eens om. Honderdduizenden mensen nemen dit middel. Aanwijzingen voor toxiciteit e.d. zijn er wel degelijk, de dekking van acute gevallen ligt hoger dan bij die van MDMA.

Er leeft ook een assumptie onder gebruikers dat dit een veilige vorm van XTC is, terwijl er veel minder over bekend is.

Tuurlijk zal gebruik blijven bestaan, maar ik vind wel dat je deze drug niet kan vrijwaarden van illegalisatie als je dat met andere middelen wel doet. Denk dat de overheid ook blijer is met XTC gebruik (waarvan het internet vol staat met voorlichting, doses, pauzes e.d.) dan met dit. Los van het feit dat er over XTC gewoon veel meer bekend is over de schade die het aanricht of aan kan richten.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Accountz0r
Badass Junkie

Berichtdoor 4FABaas » ma jan 23, 2017 12:04 pm

Er leeft ook een assumptie onder gebruikers dat dit een veilige vorm van XTC is, terwijl er veel minder over bekend is.

Juist helemaal mee eens. Als ik mediaan van 350 mg zie in een rapport denk ik WATTTE?

Mensen zijn niet goed voorgelicht. 4FA komt langzamer op, waardoor ze nog gaan bijnemen ook.
De meeste problemen/incidenten is in 70% van de gevallen combinatiegebruik en overdosering met 4FA. Nu blijkbaar kunnen het Jellinek, Trimbos, Novadic Kentron ongeveer 25 % van alle mensen bereiken.

Wie kan alle mensen bereiken? Het verkooppunt waar je het koopt.

Criminelen kan je niet dwingen. Legale Verkooppunten wel.

Reden numero uno waarom ik denk dat er meer doden zullen vallen.

Reden numero due is je nog rijkere criminelen krijgt en er nog meer doden op straat zullen vallen doordat criminelen elkaar gaan neerschieten. En jij staat daar toevallig ook op straat, en krijgt dan ook een kogel in je mik. Dat is geen raar iets. Er vallen op dit moment al 2 onschuldige slachtoffers per jaar, door drugsgeweld.

Tuurlijk zal gebruik blijven bestaan, maar ik vind wel dat je deze drug niet kan vrijwaarden van illegalisatie als je dat met andere middelen wel doet.

Juist daarom ben ik voor legalisering. Nogmaals wie bepaalt voor mij wat ik met mijn lichaam doe?

Ik mag wel paardrijden (daar vallen ook 2 doden per jaar op 300.000 beoefenaars en duizenden zwaargewonden) of gaan wintersporten (5-12 doden per jaar en tienduizenden gewoden op 800.000 beoefenaars in Nederland). Ik mag voetballen en koppen waar duizenden mensen elk jaar seniel van worden. Ik mag een fles jenever in 1 keer opdrinken. En ik heb COPD en die 4FA geeft mij gewoon meer lucht. Mag ik ook bepalen wat ik doe met mijn lichaam?

Nu moet ik een voorraad gaan aanleggen, en ben ik dus met een ons 4FA gewoon zwaar strafbaar.

Ik zit niet in die dealerwereld, wil ik ook helemaal niet.

Reden numero 3. dat er meer doden gaan vallen

Mensen worden gewoon doorgesluist naar criminelen die allerlei andere zaken ook in hun bestand hebben.

Het is ook niet zo dat ik iets geks zeg of zo. Doorgeleerde mensen met hun voeten in de stront zeggen het zelfde...

https://www.nrc.nl/nieuws/2016/12/13/co ... 5-a1536501

https://www.raadrvs.nl/uploads/docs/Een ... beleid.pdf

Wat quotes hieruit:

Uitgaande van
de principes van de vrije wil en de vrije markt menen de burgers er recht op
te hebben zelf te mogen bepalen wat ze gebruiken, mits ze anderen geen
schade toebrengen. De morele autoriteit van de overheid trekken ze in
twijfel.73

4.4 Argumenten vóór legalisering
Basale argumenten van de voorstanders van legalisering zijn de volgende:91
- bescherming van individuele rechten;
- straffen leiden tot geweld, corruptie en misdaad;
- de verbodswetten veroorzaken misdaad;
- de reductie van het aanbod door de politie heeft gefaald;
- hoge kosten van de wetshandhaving;
- legalisatie zal niet resulteren in toename drugsgebruik;
- illegale drugs zijn niet zo gevaarlijk als verondersteld.
Legalisering zou een ernstige conflictbron verwijderen die nu bestaat tussen
de politie en een deel van de samenleving – een groep mensen die in gevaar is
en zichzelf ziet als een onderklasse.92 Gelegaliseerd gebruik van drugs zou
met minder risico's omgeven zijn dan gebruik in de illegale context. Verder
zou het beter verenigbaar zijn met respect voor grondrechten.93
In 1996 riep The Economist op de ‘Gordiaanse knoop’ door te hakken en het
spul maar te decriminaliseren. Als dat niet acceptabel is, moet men er maar
op hopen dat het lukt de instroom van drugs te verhinderen. Dat lukt echter
niet: er bestaat een ijzeren wet van de markt die ervoor zorgt dat de vraag een
aanbod schept.94 Volgens The Economist is het verstandiger voorstellen voor
licensed sale uit te werken, te beginnen met cannabis en ecstasy, en uitgaande
van een minimumleeftijd zoals bij tabak en alcohol ook het geval is. Zo’n
beleid biedt ook mogelijkheden om de kwaliteit te kunnen controleren en
daarmee de veiligheid van het product. Bij gebleken succes zou het beleid
uitgebreid kunnen worden tot andere middelen. The Economist ziet enorme
voordelen bij zo'n beleid. Het voorkomt de verspilling van tijd en geld voor
zowel politie als gebruikers; de gevangenissen zouden niet meer vol zitten
met ‘drugscriminelen’ omdat de misdaad terugloopt en de drugsbaronnen
wordt een ernstige slag toegebracht. Doordat het handhavingsbeleid
grotendeels overbodig wordt komen financiële middelen vrij, terwijl de staat
inkomsten krijgt via accijnsheffing. Met deze voorstellen gaf het blad een
concreet alternatief voor haar al in 1989 uitgesproken kritiek op het
drugsbeleid: Legalising the drugs would be risky. Prohibition is worse than risky. It is a
proven failure, a danger in its own right.95

Vooral politiefunctionarissen zijn verklaard voorstander van legalisering. De
Utrechtse commissaris Wiarda twijfelde al in de jaren tachtig openlijk aan het
nut van het repressieve beleid. Het verbod leidt tot verhoging van een
onbeheersbare criminaliteit die het openbare leven ontwricht en de
organisatie van de politie onevenredig belast.129 In 1994 maakten ook zijn
collega's bekend dat zij de strijd tegen de drugshandel als verloren
beschouwden. Legalisering zagen zij als de nog enige realistische optie.130 In
hetzelfde jaar bleek uit een NIAD-onderzoek dat binnen de Nederlandse
recherche meer dan 80 procent in beginsel voor legalisering van drugs zou
zijn.
131

En het rare is ook de PvdA is gewoon voor legalisering van drugs...dus waarom Martin van Rijn nou zo moeilijk doet?

https://www.pvda.nl/nieuws/richt-aandacht-op-gezondheid-in-plaats-van-repressie/

Ik sta niet alleen, en ik verwacht van jullie dat jullie je stem laten horen op de twitter van @Marith Volp om aan haar jasje te trekken en te zeggen dat ze haar bewindvoerder eens een flinke scrobbering moet geven over liegen tegen de 2e kamer! Zo zorg je ervoor dat er in de toekomst minder doden zullen vallen en dat de vervlechting tussen onderwereld en bovenwereld (door de steeds rijkere criminelen) met de bijbehorende corruptie tegen wordt gehouden.

https://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden/volp-mjj-pvda
4FABaas
Newbie

Berichtdoor Perry » di jan 24, 2017 11:27 am

PvdA lijdt momenteel onder een enorme daling in zetels. Maar mijn inschatting nemen ze vanwege deze reden een ander standpunt in betreffende drugs legalisatie, omdat ze hebben gezien dat het D66 enkele jaren geleden juist stemmen opleverde controversieel te zijn op dat punt.
Bennaccio schreef:werkt een Fool als antidepressiva?

Hoe vind je zelf dat het gaat?
Perry
Intensive Care Bear
Donateur

Berichtdoor Azraël » zo feb 12, 2017 2:58 am

Ik vond het gewoon al raar dat je da zomaar vrij kom krijgen bij jullie in NL
Nuja tis wel heel spijtig want twas één van mn favorieten!
Azraël
Newbie

Berichtdoor spacefeetje » vr maart 24, 2017 2:18 pm

Hoi,

Ik heb net gebeld naar het testcenter en het is 81% (maximaal behaalbaar met 4fa, dus heel puur)
Ik weeg 58 kg en ben 173cm. Hoeveel raden jullie aan om in een capsule te doen? Van de zomer heb ik heel raar gedaan (elke week/ twee weken?) maar de laatste keer nu was oud en nieuw. Geminderd dus. Knap he..? ;) Dit was nog met oud spul, dat niet heel goed werkte. Ik weet het daarom niet zo goed meer..

Danku!!
spacefeetje
Newbie

Berichtdoor omerobert » vr maart 24, 2017 2:51 pm

spacefeetje schreef:Hoi,

Ik heb net gebeld naar het testcenter en het is 81% (maximaal behaalbaar met 4fa, dus heel puur)
Ik weeg 58 kg en ben 173cm. Hoeveel raden jullie aan om in een capsule te doen? Van de zomer heb ik heel raar gedaan (elke week/ twee weken?) maar de laatste keer nu was oud en nieuw. Geminderd dus. Knap he..? ;) Dit was nog met oud spul, dat niet heel goed werkte. Ik weet het daarom niet zo goed meer..

Danku!!

Het zou ook heel goed kunnen dat je gewoon tolerantie had door het spul zo vaak te hebben gebruikt. Dat het 'oud spul' was heeft er waarschijnlijk niks mee te maken.

Hoeveel nam je normaal?
karlito schreef:hallo ik ben hier volledig nieuw,
mag ik hier zo maar zeggen wat ik als ontbijt neem?
omerobert
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Druks » vr maart 24, 2017 3:00 pm

Ik zou persoonlijk ergens tussen de 120mg en 150mg nemen. Daar ga ik goed hard op zonder dat het echt te heftig wordt. Ik heb alleen geen tolerantie.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor eenhoorn2 » vr maart 31, 2017 9:47 am

Leuk feitje: in Nieuwsuur werd vorige week gemeld dat het verbod op 4-FA wel eens te laat in zou kunnen gaan omdat de overheid het te laat heeft aangemeld bij de Europese Commissie. Nu zit ik zojuist een beetje rond te kijken op een site die ik hier denk ik niet mag noemen (kun je research chemicals bestellen ;)), blijkt dat de maker van die site het ministerie van volksgezondheid heeft gemaild met bovenstaande. Antwoord: 1 april gaat inderdaad niet gehaald worden. Wanneer het verbod nu wel ingaat is nog onbekend.

Ofterwijl; er kan nog ingeslagen worden :p
eenhoorn2
Newbie

Berichtdoor 4FABaas » vr apr 07, 2017 9:58 am

Party On DUDE! :rock:

:woeh:
4FABaas
Newbie

Berichtdoor Amvitamientje » vr apr 07, 2017 10:07 am

Kan dit ook bevestigen :)
Amvitamientje
Moderator

Berichtdoor Ivo » ma apr 10, 2017 7:30 pm

Eindelijk eens fatsoenlijk geprobeerd, en zo veel vind ik er jammer genoeg niet aan. Van het MDMA-gevoel had ik enkel de headspace, en samen met wat slaaptekort word ik dan niet direct heel sociaal :s Ik hou het wel voor feestjes waar niemand verwacht dat je nog aanspreekbaar bent... Ik vond het wel leuk, maar thuis doe ik toch liever gewoon pep.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Ivo
Midnight Toker
Site Admin

Berichtdoor Poseidon » ma apr 10, 2017 9:12 pm

Amai cheff. Vond dit effectief een uitermate euforische drug. Hoge mate van afrodisia'werking ook. Combineerde goed met cocaïne. Waren wel pillen uit Amsterdam dus wellicht lag de hoge genotswerking daaraan.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Poseidon
JeVader
In Memoriam

Berichtdoor Ivo » ma apr 10, 2017 9:16 pm

De dosis was hoog genoeg en toen ik het een paar jaar geleden had gedaan, voelde het ook zo. Ik dacht dat het toen aan m'n MDMA tolerantie lag, maar die zou nu toch een stuk minder moeten zijn...
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Ivo
Midnight Toker
Site Admin

Berichtdoor Amvitamientje » ma apr 10, 2017 9:35 pm

Ivo schreef:De dosis was hoog genoeg

De kwaliteit was alleen niet zo goed. Ik heb bijna niets gevoeld van +220mg
Amvitamientje
Moderator

Berichtdoor Poseidon » di apr 11, 2017 1:00 am

Die pillen toen s nachts met Knabs waren de beste ooit :love:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Poseidon
JeVader
In Memoriam

Berichtdoor omerobert » wo mei 24, 2017 2:39 pm

karlito schreef:hallo ik ben hier volledig nieuw,
mag ik hier zo maar zeggen wat ik als ontbijt neem?
omerobert
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Maus » vr mei 26, 2017 11:11 pm

omerobert schreef:https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2017/05/24/verbod-op-drug-4-fluoramfetamine-gaat-vrijdag-25-mei-in

Bedankt voor het delen, helder verhaal.
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:

Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten...

Leo Gura schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from your truth...
Maus
RIP lieve Poseidon...
Donateur

VorigeVolgende

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Research Chemicals