Hallo,
Ik weet niet op welk forum dit te posten.. het gaat nu toevallig net over RC's, dus omwille van de al dan niet legale status is het misschien best om hier te posten.
Vorige keer ben ik speciaal thuisgebleven (en heb ik men oma weggestuurd met de reden "ik ontvang bezoek") gezien zij tegenwoordig meer wel op mijn appartement is dan niet, gezien medische redenen enz.. enfin, zij is in staat om mijn post open te maken of zich er op zijn minst mee te moeien.
Nu had ik geen zin om bij de bestelling van RC's deze keer opnieuw thuis te blijven, lessen te missen, en excuses te zoeken. Dus ik kwam uit op de optie "postliggend" van bpost.be. Handig leek dat.
(Maar serieus, als dit niet goed werkt overweeg ik echt een virtuele brievenbus)
Probleem is, 2 van mijn 3 pakketjes (eentje heeft niks te maken met RC's, is gewoon Kratom uit .nl) zijn niet tracked ('t was dat, of meteen UPS en moeten thuisblijven en zelf aftekenen).. ik wil uiteraard wel tekenen wanneer ik een pakket ga afhalen geen probleem, maar liefst na de werkuren!
Nu ging ik laatst al eens checken of er al iets was aangekomen op dat postpunt. Nu ik woon in Brussel. Die man sprak geen woord Nederlands (of wou niet), mijn Frans is ook vreselijk slecht. Hij was niet vriendelijk, weigerde te checken of er al iets was toegekomen en zei dat ik eerst met een mail of SMS van de post ofzo moest afkomen.. ik dacht, hoe kan dat nu, ik heb de post toch nooit een mail adres bezorgd.. natuurlijk dat ene pakketje kan ik wel online opvolgen en afprinten.. maar die andere niet.
Nu net dat ene pakketje waarvan ik dacht, daarmee gaat het wel goed gaan (is ook het meest dringende, is de Etizolam), dat met een tracking nr, checkte ik zonet, en geeft dit:
Laatste Status Terug naar afzender : levering onmogelijk - andere redenen
Wat?? Terug naar de UK? Waarom? En kan ik hier nog iets aan doen? Op de site van royal mail lees ik dat een pakketje 18 dagen blijft liggen wachten vooraleer het wordt teruggestuurd (dus dan kan ik nog iets ondernemen), maar de site van bpost zegt hier niks over, die zegt gewoon terugsturen. Ik heb hun uiteraard al een mail gestuurd. Echter, morgen is een feestdag, dus dan ga ik ook niks te weten komen?
Moet ik mij zorgen maken om de content van dat pakketje? Of ligt dit gewoon weer aan de (on)vriendelijkheid van de meneer aan de balie, waar ik overligens nooit meer iets laat leveren?