Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Tripreport: Experiment DMT joint (guerilla changa) UPDATE

Voor al je psychedelische avonturen.

Tripreport: Experiment DMT joint (guerilla changa) UPDATE

Berichtdoor FranX » zo nov 24, 2013 5:22 pm

Voor update zie onder dit stuk.

We hebben nog steeds niet het genoegen gehad om van de met DMT doortrokken kruidenmengsels die men changa noemt te proeven. (zie http://wiki.dmt-nexus.me/Changa) Dus met een restantje DMT, wat gemalen harmala zaden, wat tabak (hee, we zijn en blijven nicotine junks), een flesje aceton en een plukje wiet even de keuken in getrokken om zelf wat te prutsen. Heel basic en zonder al te veel omhaal.

De forumregels verbieden recepturen te plaatsen dus de exacte bereiding mag ik nier niet noemen, maar de opbrengst was een bescheiden hoeveelheid met DMT en harmala doortrokken plantmateriaal (tabak/wiet). Na wat handenarbeid had ik van het inmiddels droge materiaal zes normaal formaat sigaretjes gedraaid.

Waarom "soort van changa" maken? DMT laat zich, naar mijn persoonlijke mening, het best 'roken' door middel van wat men "the machine" noemt. Dat is een speciaal geprepareerd flesje zoals je hieronder kan zien:



DMT roken in de vorm van met DMT en harmala doortrokken tabak is natuurlijk zeer een inefficiënte manier. Bij roken gaat veel materiaal letterlijk 'up in smoke' dus zal je meer DMT moeten gebruiken. De toegevoegde gemalen harmala zaden hebben de functie van MAOI zodat de natuurlijke afbraak van DMT in het lichaam geremd wordt. (zie oor MAOI: http://azarius.nl/encyclopedia/18/MAOIs/ )

Mijn uitgangspunt was echter niet om zo efficiënt mogelijk om te gaan met het materiaal of het concept changa te benaderen maar de vraag of je het ook als soort jointje zou kunnen roken zonder al te veel moeilijke ingrediënten of exotische bereidingswijzen.

Enfin...

Wie? wij dus, echtpaar van middelbare leeftijd in goede gezondheid.
Waar? Gezelli, thuis op de bank.
Wat? Per persoon 1 met ongeveer 80-100 mg DMT, gemalen harmala doortrokken tabak/wiet sigaret.

22:30

We steken ieder onze eigen sigaret aan en beginnen die langzaam te roken.
De smaak is opvallend goed en slechts in de opstijgende rook is de typische metalige/plastic-achtige DMT geur een beetje merkbaar. Het rookt eigenlijk wel lekker weg.

Halverwege de sigaret bemerken we tintelingen en een duidelijk opkomende buz.
Met de ogen gesloten zien we beide de typische fractaal-achtige CEV's die we normaal ook kennen van DMT opkomst.

De opkomst gaat evenredig met het opbranden van de sigaret. Het is niet zo als met DMT vappen met the Machine dat je na enkele diepe hijsen al in DMT land knalt. Nee, dit gaat geleidelijk. Smooth. Relaxed.

22:38

De sigaretten zijn inmiddels op en we zakken achterover op de bank. We spacen. Bij beide is er een verhoogde hartslag maar ook dat blijft binnen de perken. De CEV's nemen toe. Vrouwlief zegt de patronen ook met open ogen te zien maar bij mij blijft het spektakel alleen zichtbaar met de ogen gesloten.

22:45

Plateau. We blijven beide ergens in het voorportaal van DMT-land hangen en ik voel dat een zogenaamde break-through er niet in gaat zitten. De opkomst en uitwerking is echter zeer plezierig. Nog steeds heel rustig en zacht. Er zijn geen vervelende lichamelijke bijwerkingen merkbaar.

23:15

Hoewel nog ver van baseline bemerk ik dat de comedown zich toch al weer inzet. Kijkend naar mijn klokje zie ik dat we een half uurtje verder zijn. Vrouwlief heeft kennelijk nog geen gevoel van een comedown want met gesloten ogen en een lieve glimlach om de mond ligt ze nog in dromenland. Ze is echter wel aanspreekbaar, ik laat haar maar en lig naast haar rustig verder uit te spacen.

23:35

Ik hijs me ietwat moeizaam overeind om een gewoon sigaretje te roken. Ik bemerk de langszaam wegebbende effecten en voel me verder prima, beetje een stoned gevoel zonder echt stoned te zijn. Van CEV's is al lang geen sprake meer. Ik merk wel dat ik een beetje teleur ben gesteld, ergens had ik op een break-through gehoopt. Het mocht niet zo wezen.

23:45

Ook vrouwlief is weer terug en ze is verbaasd over de spirograaf-achtige CEV's die zij mocht ervaren. Ze vond ze overweldigend. Ook zij is in goede gemoedstoestand en rapporteert ook geen break-through te hebben ervaren. Wel had zij enkele momenten gehad waarin zij het idee had in een soort doos te zitten toen 'een figuur' de deksel open deed om te kijken. Ze heeft geen contact kunnen maken of verder kunnen reizen want haar DMT wereld begon op dat moment kleur te verliezen en werd donkerder. Duidelijker dan dat kan ik het niet verwoorden.

Conclusie:

Al met al een leuke ervaring en we hebben nog wat over dus het roken op deze manier is zeker voor herhaling vatbaar.
Mijn brouwsel is ondanks de hoeveelheid verwerkte DMT en de effecten die het gaf niet echt potent te noemen maar nodigt wel uit om wel wat verder op dat vlak te prutsen.
DMT is relatief kostbaar en het alternatief (zoals met the machine) is veel meer trefzeker, ik verwacht dus niet op korte termijn met een aangepast recept te komen.

Op de vraag of men DMT ook in een simpele joint-vorm kan roken kan ik bij deze met een ja beantwoorden.
Of ik het zou aanraden? Voor een volledige DMT ervaring lijkt deze methode me ongeschikt maar als je over voldoende DMT beschikt en niet vies bent van een experimentje valt er nog heel veel te ontdekken.

Voor mensen die op een zachte en voorzichtige manier kennis willen maken met DMT is een joint-vorm zeker aan te raden.

UPDATE (januari 2014)

Hier een korte update van onze vervolg poging om een DMT joint te maken. Ik heb het receptuur wat aangepast.

We hebben een infusie gemaakt van een hoeveelheid tabak gelijk aan twee jointjes, 120 mg DMT en 600 mg geëxtraheerde Harmala. Dat klinkt moeilijk maar is feitelijk heel simpel. (Wederom de exacte bereidingswijze kan ik hier niet prijsgeven wegens forumregels.)

Het verschil met vorige keer is dat we nu per persoon minder DMT gebruikt hebben en meer (gezuiverde) harmala.

Wie? wij dus, echtpaar van middelbare leeftijd in goede gezondheid.
Waar? Gezelli, thuis op de bank.
Wat? Per persoon 1 met ongeveer 60 mg DMT, 300 mg geextraheerde harmala doortrokken tabak sigaret. (model standaard joint)

Het is al laat als we besluiten om de avond af te sluiten met onze DMT joint.
We nemen ieder een eigen joint en roken die op dezelfde wijze als een wiet-joint.

Al rokende doemen de typische DMT OEV's en CEV's (open en/of closed eyed visuals) snel op. Geometrische figuren opgebouwd uit vernuftige fractalen dansen voor onze ogen en we komen tot halverwege de joint als we die in de asbak laten uitdoven en we onszelf op de bank achterover laten vallen.

Het gaat heel snel nu. Ik duik door de fractalen-wereld om ergens in hyper-space te belanden. Ik ervaar een soort science-fiction wereld waar ik naar mijn gevoel vrolijk tussen doorzichtige ufo's richting een glazen space-station reis. Wauw en nog eens wauw. Onderstaande prentje geeft een aardig idee over hoe ik het zag met dat verschil dat mijn space-station doorzichtig leek.



Vrouwlief beleeft dezelfde geometrische opbouw om daarna in een meer organische wereld terecht te komen (ze kon het niet beter duiden.) Eenmaal in die wereld aanbeland had ze heel sterk het gevoel met vriendelijke 'entiteiten' aan het dansen te zijn. Wederom dikke wauw.

Beide mochten zo een 15 tot 20 minuten in de door DMT opgeroepen werelden verblijven toen de effecten snel afnamen. Na ongeveer een 40 tal minuten waren we weer redelijk baseline. Dat wil zeggen geen heldere OEV's of CEV's meer maar wel bij beide een geweldig en erotisch gevoel dat nog lang zou naklinken.

Overweging:

Door meer en wat zuivere harmala te gebruiken bleek het dus mogelijk om de dosis DMT te verlagen. Wij hebben beide de trip ervaren als een volledige DMT trip. De smaak van de joint was ondanks de wat 'gronderige' harmala-smaak nog steeds te doen en er waren geen hoestkriebels. Van de DMT zelf was niets te proeven of te ruiken. Ik zou bij een vervolg hetzelfde receptuur volgen.

Conclusie:

Experiment DMT joint (guerilla changa) geslaagd!
Laatst bijgewerkt door FranX op wo jan 08, 2014 9:41 am, in totaal 2 keer bewerkt.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Tripreport: Experiment DMT joint (guerilla changa)

Berichtdoor Verf » di nov 26, 2013 12:41 am

Zoals we van je gewoon zijn, weer een uitstekend geschreven report. Alleen snap ik niet helemaal waarom je dit zou willen proberen, lijkt me een beetje verspilling van je (kostbare) DMT.
"Spijt is wat de koe schijt"
-Herman Brood
Avatar gebruiker
Verf
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: di maart 22, 2011 6:30 pm

Re: Tripreport: Experiment DMT joint (guerilla changa)

Berichtdoor FranX » di nov 26, 2013 3:21 pm

Verf schreef:Zoals we van je gewoon zijn, weer een uitstekend geschreven report. Alleen snap ik niet helemaal waarom je dit zou willen proberen, lijkt me een beetje verspilling van je (kostbare) DMT.


Thanks voor het compliment.

Verspilling zou ik het niet willen noemen, uiteindelijk voegt ook deze kennis weer weer wat toe aan de community. Anderzijds, je zou het ook om kunnen draaien, stel een op bovenomschreven wijze geproduceerde DMT joint zou een knallend succes zijn geweest hoe zou je er dan tegen aan kijken?
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Tripreport: Experiment DMT joint (guerilla changa) UPDAT

Berichtdoor FranX » wo jan 08, 2014 9:43 am

BUMP

Mijn oorspronkelijke post aangevuld met een update, zie boven voor details.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Tripreport: Experiment DMT joint (guerilla changa) UPDAT

Berichtdoor megatrippie » do mei 22, 2014 6:29 pm

Leuk en interessant report.
Ik loop zelf ook al enige tijd om wat changa te gaan bereiden.
Wat mij opvalt is dat de verhouding die jullie gebruiken wel een stuk anders is dan wat er (op verscheidene fora) geadviseerd wordt.
Hier houden ze meestal een verhouding van 30 tot 50% DMT aan.
Wat heeft jullie doen beslissen om deze verhouding aan te houden?
Tree Hugging Hippie Crap
megatrippie
In Memoriam
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:52 pm

Re: Tripreport: Experiment DMT joint (guerilla changa) UPDAT

Berichtdoor FranX » do mei 22, 2014 6:54 pm

megatrippie schreef:Leuk en interessant report.
Ik loop zelf ook al enige tijd om wat changa te gaan bereiden.
Wat mij opvalt is dat de verhouding die jullie gebruiken wel een stuk anders is dan wat er (op verscheidene fora) geadviseerd wordt.
Hier houden ze meestal een verhouding van 30 tot 50% DMT aan.
Wat heeft jullie doen beslissen om deze verhouding aan te houden?


Mijn brouwsel wijkt sterk van van wat changa zou moeten zijn, vandaar dat ik het maar guerilla changa noem.
De gebruikte hoeveelheden leken me wel goed zo. Ik heb er helaas geen diepere filosofie achter zitten... domweg ouderwets trail and error prutswerk :smokin:
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Tripreport: Experiment DMT joint (guerilla changa) UPDAT

Berichtdoor megatrippie » do mei 22, 2014 7:42 pm

FranX schreef:
megatrippie schreef:Leuk en interessant report.
Ik loop zelf ook al enige tijd om wat changa te gaan bereiden.
Wat mij opvalt is dat de verhouding die jullie gebruiken wel een stuk anders is dan wat er (op verscheidene fora) geadviseerd wordt.
Hier houden ze meestal een verhouding van 30 tot 50% DMT aan.
Wat heeft jullie doen beslissen om deze verhouding aan te houden?


Mijn brouwsel wijkt sterk van van wat changa zou moeten zijn, vandaar dat ik het maar guerilla changa noem.
De gebruikte hoeveelheden leken me wel goed zo. Ik heb er helaas geen diepere filosofie achter zitten... domweg ouderwets trail and error prutswerk :smokin:

Als ik je report lees heb je in ieder geval wel iets goed gedaan :grin:
Tree Hugging Hippie Crap
megatrippie
In Memoriam
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:52 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Tripreports - Psychedelica

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner