Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Update: PEA + Hordenine, info en report

Voor tripreports die niet in de andere subfora thuishoren.

Update: PEA + Hordenine, info en report

Berichtdoor FranX » za okt 05, 2013 1:34 pm

Voor update zie onder.

Nou ga er maar even voor zitten want hoewel ik getracht heb zo kort en bondig mogelijk zijn is het best wel een behoorlijk verhaal geworden.
Moet ook wel want het gaat in dit verhaal om in de psychonautica relatief onbekende en maar wel vrij verkrijgbare stoffen. Een beetje extra informatie en wat achtergronden lijken me dus essentieel.

Laat ik maar beginnen met het voorstellen van de hoofdrol spelers Fenylethylamine en Hordenine.
Omwille van de leesbaarheid heb ik de linkjes naar de onderbouwing onder deze post gezet en de nummertjes achter de zinnen verwijzen daar naar toe. Wil je gelijk het tripreport lezen? Scroll dan naar beneden tot het kopje 'Tripreport'.

LETS GO!

Fenylethylamine is een organische verbinding en een lichaamseigen stof die aangemaakt wordt als mensen verliefd zijn. Het is een aromatische verbinding en is een biogeen amine (natuurlijk voorkomend in plant, dier en mens). Het zit ook in chocolade, kaas en rode wijn. Fenylethylamine wordt door monoamino-oxidasen (MAO) in het lichaam afgebroken.(1)
Fenythylamine of in het Engels Phenethylamine wordt ook wel PEA genoemd.
PEA zou verantwoordelijk zijn voor het onder anderen vrijmaken van dopamine en norepinefrine in het lichaam.(2)

PEA is de basisstof die je veelvuldig tegenkomt in behoorlijk wat soorten drugs. Dat de stof zo belanrgijk is blijkt wel uit het werk van Shulgin die zijn eerste boek de veelbetekende naam Phikal gaf. Phikal staat voor "Phenethylamines I Have Known and Loved" en slaat op de stof Fenythylamine op basis waarvan Shulgin onder andere alle 2C'eetjes ontdekte.
PEA wordt in het lichaam razendsnel afgebroken dus om er een bepaald effect van te hebben zal men er een paar extra verbindingen aan toe moeten voegen. Een Alpha-Methyl verbinding toevoegen aan Phenethylamine maakt bijvoorbeeld Amfetamine.(3)

Alexander Shulgin heeft PEA uitgetest in dosissen van 200 tot 1600 mg. zonder voor hem merkbare resultaten.(4) Sommige onbevestigde berichten op het Internet van gebruikers beschrijven na inname wel een zeer korte en lichte rush (ongeveer vergelijkbaar met een paar bakken sterke koffie) die niet langer dan ongeveer 30 minuten merkbaar zijn.

Om PEA als stof interessant te maken zal men dus bepaalde moleculen moeten toevoegen om onder anderen de versnelde afbraak tegen te gaan. Nu heeft niet iedereen een laboratorium en/of de chemische kennis in huis om er bijvoorbeeld MDMA van te maken maar er zijn ook andere manieren om PEA langer in het lichaam werkzaam te houden om de effecten ervan te kunnen ervaren. Tenminste, zo beweert men.

Hordenine

Hordenine is een alkaloide van Fenylethylamine klasse voorkomend in verschillende planten. De stof komt zo nu en dan voor in bepaalde voedingssuplementen als vermeend stimulant voor het centrale zenuwstelsel (CNS) of voor bevordering van gewichtsverlies en het metabolisme.(5) Voor dit verhaal is het belang te weten dat Hordenine in lagere dosis min of meer werkt als een tijdelijke en omkeerbare substraat MAO-B remmer en zou het de afbraak van PEA moeten remmen.(6)

Als we alleen Hordenine zouden innemen in een dosis van ongeveer 200 mg. dan zou dat de volgende effecten moeten geven:
Milde sensatie van tintelingen, stimulatie, euforie en een overal gevoel van welzijn (wederom vergelijkbaar met sterke koffie.) Het zou in ongeveer 20 minuten opkomen, een piek van ongeveer een uur hebben waarna de come-down nog enkele uren kan duren. Althans... volgens deze bron (6).

Zoals gebruikelijk is informatie schaars of incompleet maar op de gebruikelijke fora (Bluelight) of Erowid is wel e.e.a. te vinden en anders staat er nog een uiterst informatief stuk op Yuku.com (7)

Zowel Fenyethylamine als Hordenine zijn met name als voedingssupplement vrij te verkrijgen en de kosten ervan zijn te verwaarlozen.
Tot zover wat achtergronden.

DE AANLEIDING (een zijstapje)

Het begon allemaal toen mijn opa (74 jaar) zijn nood klaagde over het feit dat zijn handen zo trillen. Parkinson zou ik het nog niet willen noemen want daarvoor ontbreken nog wat kenmerken bij hem maar hij heeft zeker last van wat men noemt "involuntary movements". Een verschijnsel dat je vaak ziet bij ouderen en niet zelden veroorzaakt wordt door degeneratie van hersencellen of verbindingen. Enfin. Zijn rondgang langs dokters bracht hem geen verlichting en kreeg uiteindelijk het advies mee om "er mee te leren leven".

Ik had het met de man te doen en heb hem wat Piracetam en choline meegegeven. Piracetam heeft buiten een werking als smartdrug ook de vermeende eigenschap tot celregeneratie en bevordering van de cognitieve functies. Aangezien beide middelen als veilig worden gezien en er een beperkt aantal studies wijzen op het positieve effect van Nootropics op het bejaarde brein leek het mee het proberen waard. (0)

Na een dikke week van dagelijks 1 gram Piracetam en iets van 500 mg choline beldde hij me verheugd op. Hij bemerkte significate verbeteringen en was zelfs weer in staat om twee koffiekopjes van de keuken naar binnen te brengen zonder, zoals gebruikelijk, een deel van de inhoud te morsen. Natuurlijk kwam de logische vraag om meer. Met het wegschenken van mijn bescheiden voorraad Piracetam was de pot leeg en moest ik de boer op om nog wat te kopen. Ik zocht en vond een keurige Nederlandse website die o.a. Piracetam in de aanbieding had.

Buiten Piracetam verkocht men nog meer aparte zaken waaronder Fenylethylamine en Hordenine en mijn nieuwsgierigheid was gewekt. Een kleine zoekttocht via Google bracht me het volgende Engelstalige bericht:

"HORDENINE+PHENETHYLAMINE: 200 mg + 700 mg of phenethylamine can produce very strong euphoria, mild visual effects, mild close eye visuals, mild stimulation, introspection, increased memory recall, increased creative thought processes, a mild boost of energy, greatly enhance appreciation of music, increased responsiveness to external emotional stimuli, a state of calm well being. There are no side effects with this combination. The combination with phenethylamine is more psychedelic and more euphoria than phenethylamine is when taken on it’s own. It also lasts about 2-3 times longer. In order to reach similar effects from phenethylamine on it’s own, very large doses are needed (1200 mg or more), and there are obvious side effects. When used with hordenine, the psychoactive level of effects from phenethylamine can be reached at doses too small for phenethylamine to cause side effects, and too small for phenethylamine to be psychoactive on it’s own. In short, this combination has less side effects, is more psychedelic, more euphoric, lasts longer, and requires much less phenethylamine to be effective."(7)

Zouden we met een combinatie van Fenylethylamine en Hordenine een soort 'MDMA-light' of 'kleintje-pep' te pakken hebben?
Ik deed nog wat research en besloot om beide middelen aan te schaffen. Per kerende post kreeg ik de spullen keurig in de bus en kon ik aan de slag. Ongeveer een uurtje later had ik Hordenine capsules in 100 en 200 mg en capsules met PEA in 350 en 500 mg.
Waarom ik nu juist voor deze hoeveelheden had gekozen is een beetje natte vingerwerk gebasseert op verschillende berichten.
Stap 1 zou zijn 100 mg Hordenine en 350 mg PEA. Afhankelijk van het resultaat zou ik de dosering naar boven of beneden bijstellen.



TRIPREPORT (Eerste experiment)

Dag 1, 100 mg Hordenine en 350 mg PEA.

Wie: Man/vrouw beide 40+ (vrouw heeft een behoorlijke verkoudheid/griep)
Tolerantie: De laatste keer dat we een kleine hoeveelheid stof uit de PEA klasse hadden genomen was dik 2 weken geleden (ong 40 mg amfetamine ieder.).
Locatie: Thuis situatie en beide vrij.
Wat: Beide 1 x 100 mg Hordanine en 20 minuten later 350 mg PEA.
Wat meer: Koffie en nicotine.

T+ 0:00: Inname 100 mg Hordenine.

We zijn net wakker en besluiten om op de nuchtere maag de Hordenine in te nemen.

T+ 0:20: Inname 350 mg PEA.

We ervaren op dit moment nog geen merkbare effecten (zowel positief als negatief) van de Hordenine.

T+ 1:00

Geen rush en geen merkbare fysieke effecten. Wel een goede stemming. Opvallend is dat hoewel vrouwlief behoorlijk loopt te snotteren het gevoel van mentale malaise afneemt. Het snotteren en kuchen blijft maar haar stemming zit in een stijgende lijn.
Ergo, de fysieke griepverschijnselen blijven aanwezig maar ze rapporteerd dat de bijbehorende lamlendigheid aan het verdwijnen is.
Sterker nog... ze zou, in haar geest, wel zin hebben in een fikse wandeling.

T+ 1:45

Ikzelf ben in zeer goede doen en heb inmiddels al vrolijk het sanitair grondig schoongemaakt, wat huishouden gedaan en een verse ratatouille gekookt. Doorgaans ben ik op een gezamelijke vrije dag niet zo actief, maar ik kreeg er gewoon zin in.
Nog steeds zijn, buiten bij beide een opgewekte stemming, geen noemenswaardige effecten merkbaar.
Inmiddels hebben we beide normaal en smakelijk ontbeten.

T+ 4:00

Geen veranderingen. We hebben nog steeds een goede mood. Het is niet duidelijk of dat door de stoffen komt of het moet heel natuurlijk aan voelen. Placebo-effect misschien?
Opvallend genoeg heeft vrouwlief ondanks de griep een goeie en opgewekte stemming. Zelf meent ze dat het spul haar een 'lift' heeft gekregen.

T+ 8:00

We hebben net even een uurtje op bed gelegen voor ons gebruikelijke powernapje. Hoewel prinsheerlijk op bed gelegen konden beide geen slaap vatten. Eenmaal in bed viel op hoe "wakker" de eigenlijk nog geest was. Vrouwlief voelt zich mentaal nog steeds prima ook al zijn de zakdoeken niet aan te slepen. Ik heb haar in 22 jaar nog nooit zo opgewekt gezien gedurende het zieken.

T+ 10:00

Het begint langszaam duidelijk te worden dat we waarschijnlijk een 'lift' hebben gekregen van de combinatie. Vrouwlief begint geheel in lijn met haar griep zich nu ook mentaal lamlendiger te voelen. Ikzelf merk dat ik qua humeur meer baseline ben en de energie is ook een stukje minder of anders gezegt back-to-normal op dagen zoals deze.

OVERWEGING

In retro-perspectief hebben we toch het idee dat onze opgewekte stemming mede door de combinatie kwam. We zijn weliswaar nog steeds goed aanspreekbaar maar er is toch een verschil met het gevoel van de afgelopen dag. We kunnen niet precies onze vinger erop leggen. Het is te subtiel om goed te onderscheiden. We wachten nu een dag en zullen overmorgen het experiment maar dan in grotere dosis herhalen.

PEA EN HORDENINE IN MEER DETAIL

Kent PEA een verslavingspotentieel? Voor zover ik heb kunnen vinden heeft PEA op zich geen verslavingspotentieel. Daarvoor zijn de effecten (voor diegene die zegt ze te bemerken) te kortdurend (max. een half uur) en te oppervlakkig. Het is pas in combinatie met andere stoffen dat PEA voor veel mensen iets interessants kan worden. Afhankelijk van de combinatie soms iets te intressant.

Er gaan wel verhalen rond over mensen die verslaafd raakte aan de combo PEA met iets anders.(8) Toch wil ik hier een kanttekening bij plaatsen. Uit de verhalen van de PEA+ verslaafden viel het mij op dat een groot deel een combo maakte met de stof Selegiline.
Selegiline werkt, gelijk aan Hordenine, als een MAO-B remmer. Echter wat men kennelijk over het hoofd gezien heeft is dat Selegiline zich in het lichaam deels omvormt tot L. Methamfetamine wat dan weer wel een zeer verslavende stof is. (9)

Daar PEA + een MAO-B remmer ongeveer hetzelfde werkingmechnaisme als Amfetamine zou moeten hebben, dan kan je je voorstellen dat met ook wat methamfetamine erbij het inderdaad een verslavende combo kan opleveren.

PEA is op zich een veilige stof, vergeet niet dat PEA in heel veel levensmiddelen en voedingssupplementen zit. De LD50 orale inname bij ratten is 940 mg/kg (10)

HORDENINE

Hordenine tref je in de natuur vooral aan in de ontspruitende zaden van gerst maar ook in cacti waaronder de Peyote en zelfs in Marijuana. (11) Buiten dat Hordenine een anti-biotische en anti-bacteriele werking heeft in zoogdieren laat het in het brein onder andere Noradrenaline vrij. (12)

Dat Hordenine een stimulant kan zijn blijkt wel uit het feit dat men vroeger racepaarden de ontspruitende zaden van gerst voerde alvorens de race. Tegenwoordig worden op sommige racebanen de urine van paarden onderzocht en als men sporen van Hordenine aantreffen dan wordt het dier en berijder gediskwalificeerd. Sommige volkeren gebruiken Hordenine bevattende planten als middel tegen bijvoorbeeld diarree. (11)
In hoeverre de stof veilig is moet nog blijken. In de sportwereld waar men Hordenine als middel voor zowel gewichts-verlies als stimulant gebruikt beveelt men tot 2 maal daags een dosis van 20 mg (13)

Het verslavingspotentieel van Hordenine is onbekend.

Wie meer de diepte in wil betreffende PEA en Hordenine kan ik aanraden om deze Engelstalige discussie te lezen:
http://anabolicminds.com/forum/suppleme ... ether.html

TRIPREPORT (Tweede experiment)

Dag 1, 100 mg Hordenine en 350 mg PEA.

Wie: Man/vrouw beide 40+ (vrouw heeft een slijtende verkoudheid/griep)
Tolerantie: De laatste keer dat we een kleine hoeveelheid stof uit de PEA klasse hadden genomen was dik 2 weken geleden (ong 40 mg amfetamine ieder) en eergisteren (100 mg Hordanine en 350 mg Pea.)
Locatie: Thuis situatie en beide vrij.
Wat: Beide 1 x 200 mg Hordanine en 20 minuten later 500 mg PEA.
Wat meer: Koffie en nicotine.

T+ 0:00 Beide inname 200 mg Hordenine.

Wederom zijn we net wakker en nemen het spul nuchter in.
Ik ben wat humeurig en knorrig wakker geworden.

T+ 0:20 Beide inname 500 mg PEA

T+ 0:45 Geen merkbare effecten. Ik eet inmiddels een broodje en we nemen nog een tweede bak koffie.

T+ 1:00

Geen merkbare effecten bij mij al is mijn humeur een stuk beter. Maar dat kan natuurlijk ook door het broodje komen.
Vrouwlief heeft inmiddels wel goede zin gekregen en staat geheel uit eigen beweging vrolijk huishouden te doen.
Ikzelf zit dit verhaal te tikken. Er zijn geen fysieke kenmerken (zoals verhoogde hartslag en/of trillen/zweten.)
Dat we nu een bijna dubbele dosis op hebben is in vergelijking met eergisteren niet merkbaar.

T+ 1:30

Het blijft toch allemaal heel subjectief en nog steeds niet duidelijk aanwijsbaar wat de rol van de combo in ons gevoel is.

T+ 2:00

We besluiten om beide nog een extra 500 mg PEA in te nemen in de hoop een duidelijker voor/na effect te kunnen rapporteren.
Na de inname eten we ieder nog een broodje.

T+ 3:00

Inmiddels boodschappen gedaan. Van de extra 500 mg PEA hebben wij beide geen enkel effect ondervonden.

T+ 6:00

Het is duidelijk. Hadden we eergisteren nog het vermoeden dat de combo 'iets' deed nu is het anders.
Overall genomen kunnen achteraf gezien niet iets concreets aanwijsbaars vinden dat de combo een 'lift' of iets anders geeft.

OVERWEGING

Hadden we eergisteren meer te maken met placebo-effect?
Is de combo van stoffen wel effectief of zou er zoiets als tolerantie zijn?
Feitelijk hebben we nu nog steeds geen idee of de stoffen werkzaam zijn.

We besluiten het PEA-Hordenine experiment voorlopig te staken.
We wachten geduldig een paar weken om het dan in nog iets hogere dosis uit te proberen.
Aanvullingen blijven meer dan welkom.

Kortom we komen er op terug.

Ondertussen zou ik jullie graag willen verwijzen naar het boek van David Group waarin hij zogenaamde 'Mind Enhancing' levensmiddelen en suplementen beschrijft. Hieronder de gratis download naar zijn encyclopedie. (zie onder)

UPDATE: Derde experiment

Idem als hierboven maar nu met ieder:
400 mg Hordenine
1000 MG PEA

10:30 Beide nemen 400 mg Hordenine per persoon in.
10:45 Beide nemen 1000 mg PEA per persoon in.

11:15

Er is een duidelijke opkomende buzz merkzaam.

11:30

Bij beide het gevoel dat je krijgt net na wat amfetamine gesnoven te hebben
Lichte euforie, energiek en 'praat-lust'. Ik voel me ook ietwat onder invloed terwijl vrouwlief zegt niets "onnatuurlijks" te voelen. De rush gaat niet zover als bij amfetamine maar toch. Onmiskenbaar.

12:00

Hoewel de piek al weer over lijkt te zijn lopen we nog steeds druk plannen makend voor de dag door het huis. Zoonlief komt net zijn bed uit en zijn allereerste begroeting luidt; "Jeez pa, je ziet eruit of je bent wezen stappen". Vrouwlief beaamt het door te zeggen; "ja he, beetje wel".

12:30

De come-down ging snel maar geen crash. We menen weer redelijk dicht tegen baseline te zitten maar de opgewekte stemming zit er nog wel in. We besluiten ons ding te gaan doen.

15:30

We zijn weer thuis. Nog steeds zeer goed geluimd maar we zijn blij dat we even kunnen zitten.


Group, David W. : Encyclopedia of Mind Enhancing Foods, Drugs and Nutritional Substances
ISBN: 0786408537
GRATIS DOWNLOAD (Eng.)
https://www.dmt-nexus.me/doc/Encyclopedia%20of%20Mind%20Enhancing%20Foods,%20Drugs%20and%20Nutritional%20Substances.pdf

(0) Neuroprotective and nootropic drug noopept rescues α-synuclein amyloid cytotoxicity. (Eng.) http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21986202
(1) Fenylethylamine (NL)http://nl.wikipedia.org/wiki/Fenylethylamine
(2) Naturedoc, The Science of Pea (Eng.) http://www.naturodoc.com/library/antiaging/PEA_science.htm
(2) The brain and sex (Eng.) (PDF) http://www.daehnertcounseling.com/assets/applets/The_Brain_and_Sex.pdf
(3) Phikal, Wiki http://en.wikipedia.org/wiki/PiHKAL
(4) Phikal, #142 PHENETHYLAMINE, Alexander Shulgin (Eng.) http://www.erowid.org/library/books_online/pihkal/pihkal142.shtml
(5) Hordenine, Wiki (Eng.) http://en.wikipedia.org/wiki/Hordenine
(6) Hordenine, MAO-B remmer (Eng.) http://herbpedia.wikidot.com/hordenine
(7) Hordenine Dosage, Effects, Side Effects, Etc. (Eng.) http://herbs.mxf.yuku.com/topic/3996072/Hordenine-Dosage-Effects-Side-Effects-Etc
(8) Forum Socialanxietysupport.com (Eng.) http://www.socialanxietysupport.com/forum/f11/i-am-a-recovering-phenylethylamine-pea-addict-anyone-else-out-91376/
(9) Wiki (Eng.) http://en.wikipedia.org/wiki/Selegiline

(10) Safety Data Sheet (PDF, Eng.) http://www.sfm.state.or.us/cr2k_subdb/msds/s_1_phenylethylamine.pdf
(11) FDA Poisonous Plant Database (Eng.) http://www.accessdata.fda.gov/scripts/plantox/detail.cfm?id=12465
(12) Chemicalland (Eng.) http://chemicalland21.com/specialtychem/nh/hordenine.htm
(13) MrSupplement.com (Eng.) http://www.mrsupplement.com.au/hordenine
Laatst bijgewerkt door FranX op za nov 23, 2013 5:54 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: PEA + Hordenine, info en report

Berichtdoor Taxi. » za okt 05, 2013 2:05 pm

FranX schreef:mijn opa (74 jaar)
Wie: Man/vrouw beide 40+

Mis ik iets ?

Leuk om te lezen! Zeer interessant om dit over dit soort kleine experimentjes te lezen, voor hetzelfde geldt pakt het supergoed uit !
Verder vind ik het fijn dat er een bronvermelding bijzit, altijd handig om nog eens iets op te zoeken.
Avatar gebruiker
Taxi.
I got some bad ideas in my head.
Donateur
Offline
 
Posts: 995
Geregistreerd: di sep 20, 2011 3:53 pm

Re: PEA + Hordenine, info en report

Berichtdoor daywalker » za okt 05, 2013 3:36 pm

Interessant reportje, informatief :) .

Maar jammer dat je niets voelde, ik bedoel de 1e maal wel, maar de tweede maal niet echt, toch?
Ik betwijfel dat er van tolerantie sprake was de tweede maal, want er zaten toch 2 weken tussen :conf:

Maybe beter het experiment definitief staken en andere interessante(re) stofjes proberen en een report ervan schrijven, want je schrijfstijl is echt goed vind ik :P
"There is an area of the mind that could be called unsane, beyond sanity, and yet not insane. Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity. You go around the circle to sanity, and on the other end of the circle, close to insanity, but not insanity, is unsanity."
Avatar gebruiker
daywalker
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 592
Geregistreerd: zo dec 16, 2012 2:33 pm

Re: PEA + Hordenine, info en report

Berichtdoor FranX » za okt 05, 2013 3:48 pm

Taxi. schreef:
FranX schreef:mijn opa (74 jaar)
Wie: Man/vrouw beide 40+

Mis ik iets ?
Nee, het is niet onze biologische opa. Excuus voor de verwarring.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: PEA + Hordenine, info en report

Berichtdoor FranX » za okt 05, 2013 3:54 pm

daywalker schreef:Interessant reportje, informatief :) .

Maar jammer dat je niets voelde, ik bedoel de 1e maal wel, maar de tweede maal niet echt, toch?
Ik betwijfel dat er van tolerantie sprake was de tweede maal, want er zaten toch 2 weken tussen :conf:


Nee, slechts 1 dag tussen beide experimenten. 2 weken voordat we hieraan begonnen hadden we als laatst wat pep gebruikt.

daywalker schreef:Maybe beter het experiment definitief staken en andere interessante(re) stofjes proberen en een report ervan schrijven, want je schrijfstijl is echt goed vind ik :P


Staken lijkt me niet nodig. we willen het een eerlijke kans geven. Positief of negatief maakt niet uit... in het eerste geval voegen we iets toe aan onze community en in het laatste geval besparen we geïnteresseerden wellicht wat geld, tijd en moeite.

Thanks voor de complimenten en geloof me... er zullen ongetwijfeld nog meer TR's volgen.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: PEA + Hordenine, info en report

Berichtdoor daywalker » za okt 05, 2013 4:08 pm

FranX schreef:
daywalker schreef:Interessant reportje, informatief :) .

Maar jammer dat je niets voelde, ik bedoel de 1e maal wel, maar de tweede maal niet echt, toch?
Ik betwijfel dat er van tolerantie sprake was de tweede maal, want er zaten toch 2 weken tussen :conf:


Nee, slechts 1 dag tussen beide experimenten. 2 weken voordat we hieraan begonnen hadden we als laatst wat pep gebruikt.

daywalker schreef:Maybe beter het experiment definitief staken en andere interessante(re) stofjes proberen en een report ervan schrijven, want je schrijfstijl is echt goed vind ik :P


Staken lijkt me niet nodig. we willen het een eerlijke kans geven. Positief of negatief maakt niet uit... in het eerste geval voegen we iets toe aan onze community en in het laatste geval besparen we geïnteresseerden wellicht wat geld, tijd en moeite.

Thanks voor de complimenten en geloof me... er zullen ongetwijfeld nog meer TR's volgen.


Oh ok...dan had ik dat verkeerd gelezen....misschien dan toch tolerantie :conf:

Okay zeker nobel dat jullie het een eerlijke kans willen geven, voegt idd sowieso altijd wat toe aan het forum....

En ben benieuwd naar je volgende TR's :P
"There is an area of the mind that could be called unsane, beyond sanity, and yet not insane. Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity. You go around the circle to sanity, and on the other end of the circle, close to insanity, but not insanity, is unsanity."
Avatar gebruiker
daywalker
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 592
Geregistreerd: zo dec 16, 2012 2:33 pm

Re: Update: PEA + Hordenine, info en report

Berichtdoor J-C » zo apr 27, 2014 6:43 am

Hoi, hebben jullie deze combo al es geprobeerd met selegiline (MAOB) ? grtz
J-C
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 127
Geregistreerd: vr feb 10, 2012 9:20 pm

Re: Update: PEA + Hordenine, info en report

Berichtdoor Mirakel » wo apr 30, 2014 1:34 pm

Een vriend van mij heeft PEA eens gebruikt onder invloed van mxe en het was de beste rush ooit in zijn leven, beter dan alle drugs die hij ooit had gedaan. Echter neemt deze vriend ook anti-depresiva. Nu vraag ik mij af of het nu door de anti-deprisiva of door de mxe of de combinatie van beiden komt dat de rush zo intens was?
Open your mind!
Avatar gebruiker
Mirakel
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 26
Geregistreerd: vr jan 17, 2014 4:59 pm

Re: Update: PEA + Hordenine, info en report

Berichtdoor J-C » zo mei 04, 2014 6:00 pm

bijna zeker door de AD (deprenyl).. PEA wordt daardoor niet afgebroken..
Ikzelf heb van 250mg PEA + deprenyl toch geen rush gevoeld nochtans..
J-C
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 127
Geregistreerd: vr feb 10, 2012 9:20 pm

Re: Update: PEA + Hordenine, info en report

Berichtdoor Maus » za jun 25, 2016 7:54 pm

Zeer interessant verhaal, ook maar eens bestellen.

Bedankt FranX! 8-)
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: PEA + Hordenine, info en report

Berichtdoor Vinnie » zo jun 26, 2016 5:09 pm

Taxi. schreef:Leuk om te lezen! Zeer interessant om dit over dit soort kleine experimentjes te lezen.
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Andere Tripreports

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner