Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Diagnoselijst Kweekset paddo's

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor lolnoob » za apr 02, 2011 5:22 pm

En dat je in je broek hebt gepist :P

Maar als je eenmaal weet dat het een effect is van paddo's stoor ik me er niet meer aan. Ik weet wel dat ik niet zomaar in mijn broek pis ;)
:woeh: :woeh: :woeh: :woeh: :woeh:
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.

Fuck the system!
Avatar gebruiker
lolnoob
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:39 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » za apr 02, 2011 5:32 pm

lolnoob schreef:En dat je in je broek hebt gepist :P


Haha, dat had een vriend van mij heel hard de vorige keer (wel op LSD). En hij dacht ook een keer dat hij zn hele broek had onder gepist. Die is echt een stuk of 10 keer naar de wc gelopen toen. :lol:

Jammer dat ie bad ging. :|
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Paddeau » ma apr 04, 2011 12:50 pm

Joehoe! Om 'm weer on-topic te trekken (niet dat het mij een fluit uitmaakt:D): De tweede batch groeit alweer. 0.5 - 1cm shrooms. Schattig!
The secret of life is to appreciate the pleasure of being terribly, terribly deceived.

Oscar Wilde - A Woman of No Importance, Act 3
Paddeau
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 74
Geregistreerd: vr maart 25, 2011 4:27 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » ma apr 04, 2011 6:19 pm

Paddeau schreef:Joehoe! Om 'm weer on-topic te trekken (niet dat het mij een fluit uitmaakt:D): De tweede batch groeit alweer. 0.5 - 1cm shrooms. Schattig!


Ja, die irritante off-topic mensen altijd! :lol:

Hoeveel dagen staan ze nu te groeien? Eventueel een foto toevoegen? :grin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Paddeau » ma apr 04, 2011 7:36 pm

Heb de bak vorige week op maandagavond gesoaked, toen ik ze geoogst heb. Er zijn nu 3 minis. Eentje groeide stiekem direct al onder het alufolie, dus dat heb ik ff moeten bewegen. Foto on demand:
Bijlagen
DSC02449.JPG
The secret of life is to appreciate the pleasure of being terribly, terribly deceived.

Oscar Wilde - A Woman of No Importance, Act 3
Paddeau
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 74
Geregistreerd: vr maart 25, 2011 4:27 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Peptalk » ma apr 04, 2011 7:42 pm

:love:
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » ma apr 04, 2011 7:45 pm

Die growbox gaat wel goed precies! :smokin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » wo apr 06, 2011 3:06 pm

Kan je trouwens je handen gewoon desinfecteren met spiritus, voordat je bijvoorbeeld je nieuwe growkit ga soaken, of de paddo's ga plukken?
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » wo apr 06, 2011 6:48 pm

Volgens mij is gewoon goed wassen met zeep al voldoende. Ik deed altijd latex handschoentjes aan, gewoon omdat ik ze al had liggen. Maar daarna nog even wassen met spiritus is nog beter veronderstel ik. Dan ga je wel droge handen krijgen. Maar zo erg is dat niet.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Peptalk » wo apr 06, 2011 8:10 pm

Ik zou gewoon schoonmaak alcohol bij de drogist halen.
Droogt je handen niet echt uit, stinkt niet zoals spiritus en is niet erg duur.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor lolnoob » do apr 07, 2011 11:38 am

Maar voor een kweekset is dit niet echt nodig hoor. Gewoon goed je handen wassen als je ermee bezig gaat en het komt goed.

Ik heb de hele inhoud wel 2x uit de bak gehaald omdat er paddo's onderop zaten (toen was hij toch al bijna op) en het ging allemaal goed.
:woeh: :woeh: :woeh: :woeh: :woeh:
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.

Fuck the system!
Avatar gebruiker
lolnoob
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:39 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » do apr 07, 2011 11:52 am

lolnoob schreef:Maar voor een kweekset is dit niet echt nodig hoor. Gewoon goed je handen wassen als je ermee bezig gaat en het komt goed.


Inderdaad, moet gewoon goed gaan met alleen handen wassen. Wel zien dat je niet teveel in de growbox ademt of met je haren boven hangt of iets dergelijks. :smokin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » do apr 07, 2011 6:18 pm

Je hoort toch soms over contaminaties in growkits? Mij lijkt dat je alles er aan wilt doen dat te ontkomen.
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor lolnoob » do apr 07, 2011 7:38 pm

Je kunt uiteraard extra voorzichtig zijn. Maar met handen wassen en idd niet in ademen/niezen ( :P ) gaat het meestal ook wel goed.
:woeh: :woeh: :woeh: :woeh: :woeh:
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.

Fuck the system!
Avatar gebruiker
lolnoob
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:39 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » do apr 07, 2011 9:52 pm

En zo'n mycelium kan zelf ook afweerstoffen produceren om 'de strijd aan te gaan' met concurrerende micro-organismen. Heb daar ooit eens een vet filmpje van gezien. Ze hadden een agar bodem geïnoculeerd met mycelium aan de ene kant, en aan de andere kant een of andere schimmel/bacterie/.. En het mycelium maakte een soort van 'afscherming' rond de besmetting.

Maar sommige contaminaties zijn eenmaal té sterk voor het mycelium. Als er groene schimmel op je substraat groeit, dan is het in veel gevallen al te laat.. Je kan dan nog proberen met een steriele lepel of mes of iets dergelijks de besmetting uit het substraat te snijden. Maar gewoon zien dat je steriel werkt, en dat komt normaal gezien wel in orde! :grin:



Dit filmpje dus! Jammer dat ze niet een langere tijd hebben gefilmd. Ben wel benieuwd hoe het nu verder zou verlopen.. :)
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Peptalk » vr apr 08, 2011 12:52 pm

abby schreef:Je hoort toch soms over contaminaties in growkits? Mij lijkt dat je alles er aan wilt doen dat te ontkomen.


Precies vind ik ook.
En ik vind een flesje schoonmaak alcohol van nog geen 5 euro daarbij niet overbodig.

PoisonDrink schreef:Maar gewoon zien dat je steriel werkt, en dat komt normaal gezien wel in orde! :grin:


Alleen je handen wassen voldoet in de meeste gevallen misschien wel, maar is verre van steriel!

Maar goed kitjes zijn inderdaad vrij sterk, maar ik hoor/zie toch wel vaak dat het door ''onbekende'' reden fout gaat. Dat er of niets groeit, of dingen die er niet in horen te groeien.

Vandaar altijd mijn extra voorzichtigheid... You never know!
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 08, 2011 4:50 pm

Ja in principe kost ontsmettingsalcohol niet zo veel. Geen idee eigenlijk, nam het vroeger gewoon mee van school. :grin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » zo apr 10, 2011 2:00 pm

Aangezien ik enkel glas heb, en de verwarming alleen aan springt als er beneden vraag is (wat bijna nooit gebeurd omdat er daar wel dubbel glas is), krijg ik 's ochtends en 's nachts de temperatuur niet boven de 20 graden. Overdag loopt het wel makkelijk op tot 22 graden, maar 's nachts kan het zelfs net iets minder dan 19 worden.
Zal het hierdoor heel lang duren voordat de eerste paddo's uit mijn kweekset omhoog komen?
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Peptalk » zo apr 10, 2011 2:10 pm

Als de temperatuur echt schommelt tussen de 19 en 22 graden is er geen probleem.
Maar ga je grotere schommelingen krijgen (wat ik met het weer van aankomende week wel verwacht) dan kan het zijn dat het een stuk langer duurt ja.

Ook is er dan kans dat er niets komt, of dat je kit snel besmet raakt.
Ik heb zelf gemerkt dat temperatuurschommelingen een van de ''ergste'' stressfactoren voor een growkit zijn.

Beter een constante temperatuur van 17 graden dan schommelend...

Is er geen mogelijkheid om je kitje beneden te zetten?
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » zo apr 10, 2011 2:17 pm

Nee, maar zijn er misschien andere manieren die de temperatuur wat op krikken, en daardoor ook wat constanter blijft? Termo dingen voor en terrariums ofzo?
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » zo apr 10, 2011 2:24 pm

Peptalk schreef:Ik heb zelf gemerkt dat temperatuurschommelingen een van de ''ergste'' stressfactoren voor een growkit zijn.


Ik heb toch al van mensen gehoord die ze gewoon op kamertemperatuur laten groeien. Een daarvan was een Nederlander denk ik, dus in principe moet het gewoon lukken. Het kan alleen veel langer duren dan.

Peptalk schreef:Ook is er dan kans dat er niets komt, of dat je kit snel besmet raakt.


Diezelfde persoon zei tegen mij dat je met een lagere temperatuur minder kans maakt op besmetting, aangezien dichter bij de 30°C ideaal wordt voor andere organismen om te groeien.

abby schreef:Nee, maar zijn er misschien andere manieren die de temperatuur misschien zelfs nog op krikken, en daardoor ook wat constanter blijft? Termo dingen voor en terrariums ofzo?


Ik lees hier vaak op het forum dat mensen gebruik maken van een thermomat. Misschien kan je dat eens overwegen, volgens mij kostte het ook niet zo veel.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » zo apr 10, 2011 2:34 pm

Ik heb nog nooit een reactie van iemand gelezen die daar (positieve) ervaringen mee heeft gehad. En ik heb toch al heel wat posts gelezen.
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » zo apr 10, 2011 2:42 pm

abby schreef:Ik heb nog nooit een reactie van iemand gelezen die daar (positieve) ervaringen mee heeft gehad. En ik heb toch al heel wat posts gelezen.


Bedoel je de thermomat? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb toch al wat goede ervaringen gelezen. Misschien gebruiken ze de thermomat gewoon verkeerd. :grin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » zo apr 10, 2011 3:13 pm

Mij lijkt het sterk dat ze positieve ervaringen hebben bij het verkeerd gebruiken van een termomat. Maar ik ben bereid om er een te kopen, als ik zeker weet dat het echt voor een fantsoenlijke temperatuursstijging zorgt.
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » zo apr 10, 2011 3:19 pm

abby schreef:Mij lijkt het sterk dat ze positieve ervaringen hebben bij het verkeerd gebruiken van een termomat. Maar ik ben bereid om er een te kopen, als ik zeker weet dat het echt voor een fantsoenlijke temperatuursstijging zorgt.


Ik bedoelde de mensen die een negatieve ervaring hadden met de thermomat. De mensen waar jij iets van hebt gelezen. Volgens mij kan het best goed werken mits goed gebruikt.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » zo apr 10, 2011 3:23 pm

PoisonDrink schreef:
abby schreef:Mij lijkt het sterk dat ze positieve ervaringen hebben bij het verkeerd gebruiken van een termomat. Maar ik ben bereid om er een te kopen, als ik zeker weet dat het echt voor een fantsoenlijke temperatuursstijging zorgt.


Ik bedoelde de mensen die een negatieve ervaring hadden met de thermomat. De mensen waar jij iets van hebt gelezen. Volgens mij kan het best goed werken mits goed gebruikt.

Ik ken geen mensen met slechte ervaringen, sterker nog, ik ken geen mensen met ervaringen met dat ding. Ik had zelfs een topic gestart op drugsforum.nl, maar niemand die het zelf gebruikt had reageerde. Dus mocht er ergens een post zijn waar ik overheen heb gekeken, of een post op een andere forum, vertel het mij aub. De enige informatie die ik erover kan vinden is van de verkoper zelf, en daar ga ik niet graag van uit.
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » zo apr 10, 2011 3:32 pm

Aaah, ik had deze post verkeerd geïnterpreteerd:

abby schreef:Ik heb nog nooit een reactie van iemand gelezen die daar (positieve) ervaringen mee heeft gehad. En ik heb toch al heel wat posts gelezen.


Ik dacht dat je alleen maar slechte ervaringen had gelezen over de thermomat. En zo'n mat is al een aantal keer ter sprake gekomen op dit forum. In dit topic maakt er iemand gebruik van zo'n thermomat. Hij is ook nog maar pas begonnen met zijn growbox.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Deviance » zo apr 10, 2011 10:24 pm

PoisonDrink schreef:Aaah, ik had deze post verkeerd geïnterpreteerd:

Ik dacht dat je alleen maar slechte ervaringen had gelezen over de thermomat. En zo'n mat is al een aantal keer ter sprake gekomen op dit forum. In dit topic maakt er iemand gebruik van zo'n thermomat. Hij is ook nog maar pas begonnen met zijn growbox.


Yup, that's me. Ik kan wel een foto maken ofzo maar eigenlijk is er niet zoveel veranderd sinds vorige week dinsdag. Er zit flink condens in de zak en er zijn nog geen pins te zien, helaas. Maar ja, nog maar 5 dagen bezig dus zal wel goed komen.
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » zo apr 10, 2011 10:27 pm

Deviance schreef:Yup, that's me. Ik kan wel een foto maken ofzo maar eigenlijk is er niet zoveel veranderd sinds vorige week dinsdag. Er zit flink condens in de zak en er zijn nog geen pins te zien, helaas. Maar ja, nog maar 5 dagen bezig dus zal wel goed komen.


Ja 5 dagen is nog wat te vroeg om al iets te verwachten. Hoe heb je de thermomat nu 'gemonteerd' op je growbox?
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Deviance » zo apr 10, 2011 11:11 pm

De kweekbak zit gewoon in die zak, en onder die zak zit het thermomatje. Het thermomatje zelf staat weer op 4 blokjes.


Dit moet simpeler te verwoorden zijn maar helaas, te skaf.
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner