Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Diagnoselijst Kweekset paddo's

Heb je een cake gebakken of zelf een bong in elkaar geknutseld? Hier kun je al je creatieve creaties laten zien en je kennis delen.

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » do apr 21, 2011 11:35 pm

Paddeau schreef:Wat denk je dan over die grijze kek? Ik vind 't er niet geweldig uitzien.


Inderdaad niet, maar aangezien ze al zo groot is weet ik niet of je er nog veel aan kan doen. Misschien is het niks, misschien een concurrerende schimmel..

Paddeau schreef:Vergeet deze niet, was een succesvolle oogst met hoge haartjes:


Daar viel het me ook al zo op. Kijk eens naar de éérste post in dit topic ik wist niet dat het hier ook stond:

Code: Selecteer alles
Zitten er witte pluizen op de stelen van de paddestoelen, dit is normaal tot circa 1-2 cm hoogte. Als de hele stam pluizig is, is de luchtvochtigheid te hoog, maak dan de opening in het folie wat groter.


Paddeau schreef:Moet ik nog iets met die mutant doen? Want de vorige keer waren ze allemaal van die kleur in plaats van maar één. De rest vind ik nu eigenlijk te donker ;o


Haha, misschien zijn alle anderen mutanten. Maar dat kan wel zijn dat de paddo's verschillen in vorm/kleur per flush denk ik. :smokin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » do apr 21, 2011 11:35 pm

Ivo schreef:Vorig forum? Beginpost van dit topic, ja :p


Ik had het net ontdekt. Kijk vorige post maar. :grin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Ivo » do apr 21, 2011 11:36 pm

Misschien handig om een eigen topic met foto's te openen. Dan kunnen mensen hier vragen stellen en blijft het wat overzichtelijker :)
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » do apr 21, 2011 11:40 pm

Ivo schreef:Misschien handig om een eigen topic met foto's te openen. Dan kunnen mensen hier vragen stellen en blijft het wat overzichtelijker :)


Inderdaad, er zijn al enkele foto's van growboxen in dit topic gepost, een growlog aanmaken zou veel fijner/overzichtelijker zijn. Trouwens Ivo, de TS van dit topic heeft een nieuw en overzichtelijk topic gemaakt (ipv zijn beginpost te editten) en vraagt of dat ene topic gesloten kan worden. (Ik dacht ik vermeld het even aangezien de andere mods niet echt in het kweek en crea-hoek subforum komen). :smokin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Paddeau » vr apr 22, 2011 1:12 am

Okido doe ik dat :) Morgen waarschijnlijk!
The secret of life is to appreciate the pleasure of being terribly, terribly deceived.

Oscar Wilde - A Woman of No Importance, Act 3
Paddeau
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 74
Geregistreerd: vr maart 25, 2011 4:27 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Peptalk » vr apr 22, 2011 11:01 am

Code: Selecteer alles
Zitten er witte pluizen op de stelen van de paddestoelen, dit is normaal tot circa 1-2 cm hoogte. Als de hele stam pluizig is, [b]is de luchtvochtigheid te hoog, maak dan de opening in het folie wat groter.[/b]


Ik zou toch gewoon een paar dagen stoppen met water vernevelen in de zak.
De hele dag met het folie een stukje open lijkt mij de kans op contaminatie onnodig veel vergroten.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 22, 2011 12:37 pm

Peptalk schreef:Ik zou toch gewoon een paar dagen stoppen met water vernevelen in de zak.
De hele dag met het folie een stukje open lijkt mij de kans op contaminatie onnodig veel vergroten.


Inderdaad daar doelde ik ook meer op. Minder water vernevelen. Aangezien die witte pluizen toch wel erg hoog op de steel komen bij hem.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Paddeau » vr apr 22, 2011 1:37 pm

Okay, vanaf nu dus rustig aan met 't water.

Ik heb alleen niet de plastic zak open, als je dat bedoelt. Ik open 'm om even water tegen de wand te spuiten om 'm daarna direct weer dicht te maken. Ze lijken steeds verder te gaan hangen dus ik heb ze nu op een plek gezet waar sowieso geen direct licht komt en 't mogelijk iets koeler is, in de hoop dat ze toch nog wat groter en dikker worden (en niet als een vaatdoek blijven hangen)
The secret of life is to appreciate the pleasure of being terribly, terribly deceived.

Oscar Wilde - A Woman of No Importance, Act 3
Paddeau
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 74
Geregistreerd: vr maart 25, 2011 4:27 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 22, 2011 2:10 pm

Paddeau schreef:
Ik heb alleen niet de plastic zak open, als je dat bedoelt. Ik open 'm om even water tegen de wand te spuiten om 'm daarna direct weer dicht te maken.


Hij bedoelt dit daarmee denk ik (vetgedrukte tekst). Maar je kan ook gewoon minder water geven om een lagere luchtvochtigheid te krijgen.

Zitten er witte pluizen op de stelen van de paddestoelen, dit is normaal tot circa 1-2 cm hoogte. Als de hele stam pluizig is, is de luchtvochtigheid te hoog, maak dan de opening in het folie wat groter.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Deviance » vr apr 22, 2011 5:33 pm

Mijn luchtvochtigheid zit nu (tweede flush) volgens mij ook echt absurd hoog. Kan nu helaas geen foto's nemen, maar toen ik vanochtend wegging zat echt heel de zak vol druppels, nergens een plekje waar je door heen kon kijken. Nou heb ik ook wel raar gesoakt, omdat ik zo dom was het deksel weg te gooien (soaken was volgens de handleiding maar een keer in totaal nodig..) heb ik er folie overgespannen (wel wat gaatjes in geprikt). Nadeel daarvan was dat het mycelium dreef op het water en niet naar beneden werd gedrukt door het deksel.

Dus ja, ik laat hier wel weten of soaken zonder deksel ook succesvol is (ik vermoed van wel aangezien ik vanochtend een mini paddestoeltje zag, maar misschien was ik die gewoon vergeten te plukken).
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 22, 2011 5:45 pm

Ach, zonder soaken zie ik er ook paddo's uit groeien, maar wat extra vochtigheid voor het substraat tussen twee flushes door is waarschijnlijk beter. En als je echt niét door de zak heen kan kijken lijkt me je luchtvochtigheid toch wat aan de hoge kant te zijn. Zoals ik al zei heb ik nooit extra water toegevoegd tussen twee flushes in.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 22, 2011 6:15 pm

Paddeau schreef:Ook heb ik een 'ongeïdentificeerde grijze massa' gevonden, ik weet niet of dit een bijproduct is of iets om me zorgen over te maken.


Hey Paddeau! Ik zat nog eens wat op te zoeken over contaminaties, en het kán zijn dat je een "Cobweb mold" hebt. Kijk maar eens op deze site, de tweede schimmel die in de lijst staat. Deze foto vind ik verdacht veel op jou growbox lijken:

cobweb.jpg
cobweb.jpg (22.51 KiB) 1459 keer bekeken


shroomery schreef:A cottony mycelium grows over casing. When it contacts a mushroom, the mycelium soon envelopes the mushroom with a soft mildewy mycelium and causes a soft rot. It is also a parasite of wild mushrooms.

Cobweb mold is darker than mycelium... almost grey as compared to white. The difference in color is sometimes hard to tell for somebody that hasn't seen them side by side before. Cobweb has several other indicators... the one that sticks out is the speed of growth. A small patch the size of a dime will spread to cover an entire jar/casing in just a day or two. Cobweb is also very very fine strands, while mycelium tends to be thicker ropes.

Cobweb mold is favored by high humidity. Control strategies include lowering humidity and /or increasing air circulation.


Vooral die laatste zin is belangrijk. Hopelijk heb ik het mis, maar toch wel tamelijk veel gelijkenissen.. :(


PS: een eigen growlog zou handiger zijn, moest wat zoeken voor die post van je 'schimmel' terug te vinden. :)
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Paddeau » vr apr 22, 2011 7:31 pm

Yes! I stand corrected. De zaak moet dus zeker droger blijven.
Zie ook: http://www.shroomery.org/forums/showfla ... r/14327230

Bedankt!
Laatst bijgewerkt door Paddeau op vr apr 22, 2011 8:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
The secret of life is to appreciate the pleasure of being terribly, terribly deceived.

Oscar Wilde - A Woman of No Importance, Act 3
Paddeau
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 74
Geregistreerd: vr maart 25, 2011 4:27 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 22, 2011 7:56 pm

Paddeau schreef:Yes! I stand corrected. De zaak moet dus zeker droger blijven.
Zie ook: http://www.shroomery.org/forums/showfla ... r/14327230

Bedankt!


Slimme zet om je vraag ook daar even te posten, daar zitten de échte experts. :grin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Paddeau » vr apr 22, 2011 8:03 pm

Hah :P

Bij dezen het growlog:
viewtopic.php?f=10&t=1759&p=79254
The secret of life is to appreciate the pleasure of being terribly, terribly deceived.

Oscar Wilde - A Woman of No Importance, Act 3
Paddeau
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 74
Geregistreerd: vr maart 25, 2011 4:27 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » vr apr 22, 2011 8:08 pm

Denk er wel aan dat de meeste mensen daar hun zelfgemaakte "growboxen" in grote warme boxen zetten. Jij hebt foto's zonder de zak getrokken, daarom zeggen ze 'besproei elke dag met water'. Maar aangezien jouw growbox zo'n plastic zak heeft moet dit zeker niet elke dag veronderstel ik. Sommige kwekers leggen ook vermiculiet op de bodem voor hoge luchtvochtigheid, dan moet je ook niet elke dag nog liggen bijsproeien. :grin:
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Deviance » vr apr 22, 2011 8:44 pm

PoisonDrink schreef:Denk er wel aan dat de meeste mensen daar hun zelfgemaakte "growboxen" in grote warme boxen zetten. Jij hebt foto's zonder de zak getrokken, daarom zeggen ze 'besproei elke dag met water'. Maar aangezien jouw growbox zo'n plastic zak heeft moet dit zeker niet elke dag veronderstel ik. Sommige kwekers leggen ook vermiculiet op de bodem voor hoge luchtvochtigheid, dan moet je ook niet elke dag nog liggen bijsproeien. :grin:


Precies, die mensen daar gebruiken (vaak) niet van die kant-en-klare growkits die wij gebruiken. Er staat in die instructies niets voor niets dat je alleen moet soaken.. bijwateren is over het algemeen gewoon niet nodig. Onthoud dat als het niet zou werken zoals op die instructies vermeld staat dat mensen constant hun geld zouden terugvragen, en daar zitten die webshops (of gewone smartshops) natuurlijk niet op te wachten.
Het kan verkeren
Avatar gebruiker
Deviance
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 236
Geregistreerd: zo apr 03, 2011 8:37 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Paddeau » za apr 23, 2011 2:41 pm

Mja, om de één of andere reden ben ik te eigenwijs geweest of heb net de foute informatie door m'n filter laten komen :)
The secret of life is to appreciate the pleasure of being terribly, terribly deceived.

Oscar Wilde - A Woman of No Importance, Act 3
Paddeau
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 74
Geregistreerd: vr maart 25, 2011 4:27 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » za apr 23, 2011 4:00 pm

Tot hoe lang ongeveer heten de paddo's eigenlijk nog 'pins'. Want ik heb gelezen dat pins veel potentieler zijn. Aangezien ik pins of paddo's van 3 cm heb, weet ik niet of ik ze als paddo's of als pins moet rekenen. Wat wel handig is als je een beetje veilig wilt doseren.
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » za apr 23, 2011 7:35 pm

abby schreef:Tot hoe lang ongeveer heten de paddo's eigenlijk nog 'pins'. Want ik heb gelezen dat pins veel potentieler zijn. Aangezien ik pins of paddo's van 3 cm heb, weet ik niet of ik ze als paddo's of als pins moet rekenen. Wat wel handig is als je een beetje veilig wilt doseren.


Volgens mij bedoelen ze hier met "pins" aborts, dus paddo's die héél klein zijn gebleven. En zoveel verschil maakt het ook niet uit vermoed ik, tenzij je een portie pins gaat eten.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » do apr 28, 2011 2:04 pm

Echt vreemd, bij mij kwam er na 3 dagen 1 paddo naar boven. Die is onderhand 5cm en er is voor de rest niets anders (op 1 pin na). Doe ik iets verkeerd? Of is dit willekeurige pech? (dit is mijn 2de flush)
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » do apr 28, 2011 2:36 pm

Zijn er nu al meerdere pins omhoog gekomen? Anders willekeurige pech zou ik zeggen. Je volgende flushes kunnen weer groter worden.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » do apr 28, 2011 7:25 pm

Slechts 1 pin.
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Peptalk » do apr 28, 2011 7:46 pm

Het komt wel vaker voor dat er niet zoveel naar boven komen.
Vaak word die ene paddo wel een stuk groter dan ''normaal''.

Je volgende flush zou je meer mazzel kunnen hebben!
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor PoisonDrink » do apr 28, 2011 7:56 pm

Zoals Peptalk zegt, misschien wordt deze paddo wel een héél grote. En de volgende flushes kun je meer geluk hebben. Zoiets valt niet te voorspellen.
The future's uncertain and the end is always near.
Avatar gebruiker
PoisonDrink
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1888
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:31 am

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor abby » za apr 30, 2011 12:08 pm

Vreemd! Nu mijn grote en dikke paddo iets van 8 cm is, komen er opeens allemaal pins naar boven! Zal ik die grote paddo dan eerder plukken dan de rest? Of toch gewoon opnieuw soaken, als die grote is volgroeid?
abby
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: ma apr 04, 2011 3:43 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor SjaakT » za apr 30, 2011 2:50 pm

Zal het nog even aankijken als ik jou was. Pas beslissen als die grote zijn hoed open gedaan heeft, en dan kijken hoe groot de rest geworden is. Ik zat dezelfde vraag, en uiteindelijk kon ik ze allemaal tegelijk oogsten!
Avatar gebruiker
SjaakT
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1139
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:53 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Naamdrager » vr mei 20, 2011 8:34 pm

In principe kun je prima eerst de paar grootste plukken, en dan de rest nog wat langer laten doorgroeien. Maar elke flush komt er een moment waarop je alles eraf moet halen om de boel een nachtje onder water te zetten voor de volgende flush.
Naamdrager
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 53
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 9:24 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Kraak » ma jun 20, 2011 5:44 pm

Tis nu 3 1/2 weken sinds ik een kweeksetje golden teachers heb staan, en er is nog niks te zien. Hij staat met een halve liter water en een warmte matje in mijn kamer, zonder direct zonlicht. Warm is het iedergeval genoeg. Er zat ook al wat wit pluisachtig spul op toen ik hem kreeg. Volgens de instructies 1 keer in de 5 dagen nat sprayen, zo gezegt zogedaan. Maar nog niks te zien/

Vorige kweekset was in 2 weken toch wel al flink aan het produceren, is dit gewoon een late, of doe ik wat fout? Fotootje komt later.
You that never done nothin'
But build to destroy
You play with my world
Like it's your little toy
Avatar gebruiker
Kraak
Ik ben een monoliet.
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 594
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:23 pm

Re: Diagnoselijst Kweekset paddo's

Berichtdoor Kraak » di jul 05, 2011 12:07 pm

Geen reacties :|

Ik heb na 1 maand nog maar weinig paddo's gezien. Op 1 moment kwamen er 2 pins en 2 dagen later waren ze dood, + witte schimmel plekken. Naja ik krijg een nieuwe golden teacher set + gratis kweekset van een nieuwe soort waarvan ik een reportje moet gaan bijhouden.
Gratis kweekset :kleuter:
You that never done nothin'
But build to destroy
You play with my world
Like it's your little toy
Avatar gebruiker
Kraak
Ik ben een monoliet.
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 594
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:23 pm

VorigeVolgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Kweek- en Crea-hoek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner