Blaastest cannabis op komst
Geplaatst: ma nov 17, 2014 9:40 am
Het drugsforum voor en door gebruikers! Met informatie over alle soorten drugs, ook voor niet-gebruikers.
http://drugsforum.info/
http://drugsforum.info/actualiteiten/blaastest-cannabis-op-komst-t10373.html
FranX schreef:En dan nu even de nuance:
A meta-analysis of the data from epidemiological studies has shown that cannabis
use is associated with an increased risk of being involved in an accident, but
not an increased risk of being responsible for an accident. One responsibility
analysis, however, found an increased responsibility risk with increased cannabis
concentration, indicating a possible causal relationship. Several studies found that
the risk of being involved in or responsible for a traffic accident is higher for the
combination of alcohol and cannabis than for cannabis or alcohol use alone.
Bron http://www.emcdda.europa.eu/publications/insights/driving
Tel daarbij op dat in NL ongeveer de meeste weggebruikers onder invloed zijn van reguliere geneesmiddelen die de rijvaardigheid nadelig beïnvloeden.
De meeste ongelukken waarbij substanties in het spel zijn gebeuren nog steeds door alcohol en/of een drug-combinaties.
Onderzoeken wijzen ook uit dat bij normaal en verstandig gebruik van cannabis de kans op ongevallen juist af neemt omdat men minder risico's neemt, meer hoffelijkheid toont en minder gestrest achter het stuur zit.
Toejuichen van blaastesten omwille van verkeersveiligheid is begrijpelijk maar zoals zo vaak met zaken die onze veiligheid moeten vergroten zal het voornaamlste effect beperking van de individuele vrijheid zijn.
Net als in de VS zal men dergelijke testen voornamelijk op de werkvloer gebruiken.
Zodat je na een blow in het weekend op woensdag je bureau mag uitruimen en omzien naar een andere job.
Frog schreef:Welke onderzoeken spreek je over als je zegt dat bij Normaal en verstandig gebruik de ongelukken afnemen?
En wat is normaal en verstandig gebruik?
Ik heb in het verleden geregeld in de auto gezeten bij mensen die wiet rookte de een wat meer dan de ander, en ze reden als dweilen, onzeker, afgeleid en slooooom, nu kan dat aan die gasten liggen mij viel het wel op.
Zelf heb 2 keer stoned een klein stukje gereden, en ik vond het niet prettig,ik gin ook sloom rijden etc en was vlugger afgeleid.
Ik snap als je langzaam rijd je minder grote schade maakt, feit blijft wel als je dermate langzaam gaat rijden, is het voor andere weggebruikers lastig daarop te anticiperen, inhaalmanoeuvres volgen dan nog wel is, dat vergroot de verkeersveiligheid niet imo .
snuifduif schreef:Ik vind mooi.
Genoeg mensen die knetter stoned achter het stuur zitten omdat de pakkans toch vrij klein is
FranX schreef:En dan nu even de nuance:
A meta-analysis of the data from epidemiological studies has shown that cannabis
use is associated with an increased risk of being involved in an accident, but
not an increased risk of being responsible for an accident. One responsibility
analysis, however, found an increased responsibility risk with increased cannabis
concentration, indicating a possible causal relationship. Several studies found that
the risk of being involved in or responsible for a traffic accident is higher for the
combination of alcohol and cannabis than for cannabis or alcohol use alone.
Bron http://www.emcdda.europa.eu/publications/insights/driving
Tel daarbij op dat in NL ongeveer de meeste weggebruikers onder invloed zijn van reguliere geneesmiddelen die de rijvaardigheid nadelig beïnvloeden.
De meeste ongelukken waarbij substanties in het spel zijn gebeuren nog steeds door alcohol en/of een drug-combinaties.
Onderzoeken wijzen ook uit dat bij normaal en verstandig gebruik van cannabis de kans op ongevallen juist af neemt omdat men minder risico's neemt, meer hoffelijkheid toont en minder gestrest achter het stuur zit.
Toejuichen van blaastesten omwille van verkeersveiligheid is begrijpelijk maar zoals zo vaak met zaken die onze veiligheid moeten vergroten zal het voornaamlste effect beperking van de individuele vrijheid zijn.
Net als in de VS zal men dergelijke testen voornamelijk op de werkvloer gebruiken.
Zodat je na een blow in het weekend op woensdag je bureau mag uitruimen en omzien naar een andere job.
FranX schreef:Frog schreef:Welke onderzoeken spreek je over als je zegt dat bij Normaal en verstandig gebruik de ongelukken afnemen?
En wat is normaal en verstandig gebruik?
Ik heb in het verleden geregeld in de auto gezeten bij mensen die wiet rookte de een wat meer dan de ander, en ze reden als dweilen, onzeker, afgeleid en slooooom, nu kan dat aan die gasten liggen mij viel het wel op.
Zelf heb 2 keer stoned een klein stukje gereden, en ik vond het niet prettig,ik gin ook sloom rijden etc en was vlugger afgeleid.
Ik snap als je langzaam rijd je minder grote schade maakt, feit blijft wel als je dermate langzaam gaat rijden, is het voor andere weggebruikers lastig daarop te anticiperen, inhaalmanoeuvres volgen dan nog wel is, dat vergroot de verkeersveiligheid niet imo .
Marijuana Users Are Safer Drivers Than Non-Marijuana Users, New Study Shows
A new study released by United States auto insurance quote provider 4AutoInsuranceQuote.com shows that statistically speaking, marijuana users are safer drivers than non-marijuana users.
Bron: http://www.prweb.com/releases/2012/4/prweb9375729.htm
Een opsomming van andere onderzoeken die dezelfde kant uitwijzen kan je hier vinden:
http://www.cannabisculture.com/articles/4131.html
Wat normaal en verstandig genoemd mag worden is doorgaans geen al te grote hoeveelheden gebruiken (<400 mg) en na het roken even een half uurtje tot een uurtje wachten alvorens in te stappen. E.e.a afhankelijk van het individu.
Zo gebruikt mijn vrouwlief al jaaaaren medicinale wiet en zij mag officieel voertuigen besturen ondanks haar THC gebruik. Zij rijdt dagelijks en tot mijn grote plezier ook al jaaaaren schadevrij.
Op basis van individuele ervaringen kan en mag men geen conclusies trekken.
Ik zal ook zeker niet mensen aanraden haar routine te volgen of er van af te zien.
Feit blijft dat als men over verkeersveiligheid spreekt de causale verbanden tussen cannabisgebruik en verkeersongelukken met een lampje te zoeken zijn het omgekeerde waarschijnlijker lijkt.
voldie schreef:Nou Boeie dan heb ik toevallig net gepist als oom agent wil weten of ik heb geblowed
snuifduif schreef:voldie schreef:Nou Boeie dan heb ik toevallig net gepist als oom agent wil weten of ik heb geblowed
Blaastest dwaas, als in lucht door een apparaat blazen
voldie schreef:Nou Boeie dan heb ik toevallig net gepist als oom agent wil weten of ik heb geblowed
JongGeleerd schreef:By the way, ik heb t 1 keet geprobeerd, stoned rijden. Een maat zei altijd dat hij juist beter reed en ik zei altijd dat ik dat echt niet zou kunnen, stoned rijden. Een mini stukje, midden in de nacht gedaan zodat er niemand op de weg was, maar ik zat er zo met mn kop niet bij, dat ik vrijwel direct zei: Nou, dat ga ik dus nooit weer doen.
Ano schreef:Ik rij stiekem best vaak onder invloed van het een of t ander, vooral pep en wiet. De rest van de shit is not done
Ano schreef:Ik rij stiekem best vaak onder invloed van het een of t ander, vooral pep en wiet. De rest van de shit is not done
voldie schreef:op de scooter rijd ik wel onder invloed, ik zal niet zeggen dat ik er beter door rijd maar gevaarlijk voor anderen is het in ieder geval niet. midden in de nacht is er toch geen hond op straat
voldie schreef:op de scooter rijd ik wel onder invloed, ik zal niet zeggen dat ik er beter door rijd maar gevaarlijk voor anderen is het in ieder geval niet. midden in de nacht is er toch geen hond op straat
voldie schreef:ja maar je rijdt niet zomaar iemand aan
je moet wel focking scheef zijn wil je op fietsers inrijden
voldie schreef:oke sterk argument man.....
ik ga hier niet teveel over zeggen maar ik ben al iets van 3 a 4 keer gevallen en dat is alleen maar geweest als ik nuchter was omdat als je wasted ben je veel minder snel rijdt en veel meer met het rijden bezig bent.
nogmaals ik rijd niet beter als ik onder invloed met maar ik maak wel minder ongelukken