Pagina 2 van 2

Re: Vitamines & additieven

BerichtGeplaatst: za nov 11, 2017 11:03 am
door Jcutter
Het enige wat je zou moeten slikken is vitamine b12. In vlees komt er steeds minder vitamine b12 te zitten, dus moet je dit extra bij slikken. Multivitamine is onnodig als je gewoon gezond eet. Eet 2 verschillende groentes per dag, eet minimaal 2 stuks fruit per dag, eet havermoutvlokken voor de b-vitamines. Eet zaden, noten, mozzarella, vis, paddenstoelen, zeewier en zuivel. Voor wie groente niet zo lekker vind, probeer het volgende: groentepatat (ligt in de diepvries bij AH), courgettespaghetti (zo'n groente spaghetti maker kost 10euro op bol.com), een wrap gemaakt van groene kool blad met daarin zelfgemaakte hummus en tomaat en andere gezonde dingen die je lekker vind, je kunt van broccoli en bloemkool een pizzabodem maken, maak een groene smoothie met spinaza 2 stuks banaan 1 avocado en wat volle yoghurt, drink af en toe een milkshake door een banaan in stukken te snijden en dit in de vriezer te doen. Na 10uur ofzo is het bevroren, doe je dit in een blender, doe daar een beker melk bij, eventueel wat kanaalpoeder of cacouapoeder en mix het fijn. Nu heb je een heel gezond en koud drankje.

Er zijn zat manieren om op een fijne manier aan je antidioxanten, vezels, vitamines en mineralen te komen. Op internet staan zat recepten en kijk ook even in dat "ode aan koken met bonghit" topic...Nog een bro tip: voeg aan je havermoutvlokken appelschil toe. Juist in appelschil zit bijna alle vitamines en alles wat een appel gezond maakt. Je moet niet de schil weggooien, maar juist de kern. En gebruik ahornsiroop in plaats van zoetstof. Zoetstof zorgt voor lekkere trek en ahornsiroop zit vol met antidioxanten.

Re: Vitamines & additieven

BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 5:30 pm
door snuifduif
Jcutter schreef:Nog een bro tip: voeg aan je havermoutvlokken appelschil toe. Juist in appelschil zit bijna alle vitamines en alles wat een appel gezond maakt. Je moet niet de schil weggooien, maar juist de kern. En gebruik ahornsiroop in plaats van zoetstof. Zoetstof zorgt voor lekkere trek en ahornsiroop zit vol met antidioxanten.


Ik vind dit meer broscience dan bro-tips :beer:

Re: Vitamines & additieven

BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 6:30 pm
door Jcutter
Ik niet.

Als jij het beter weet, kom met bronnen? Daar hebben we meer aan dan zulk soort niet opbouwend kritiek.

Re: Vitamines & additieven

BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 7:13 pm
door PiraatPanda
Jcutter wil jij m'n voedingsdeskundige worden?

Re: Vitamines & additieven

BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 7:25 pm
door Accountz0r
Hahahahaa dikke mensen die voedingsadvies geven. 8-)

Re: Vitamines & additieven

BerichtGeplaatst: ma nov 13, 2017 7:26 pm
door Jcutter
Accountz0r schreef:Hahahahaa dikke mensen die voedingsadvies geven. 8-)

Ik ben niet dik :blowkiss:

Panda: jij eet alleen gras en takken toch? :roll: