Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

[TvdM juni '11] Een heerlijke paddo trip

Voor al je psychedelische avonturen.

[TvdM juni '11] Een heerlijke paddo trip

Berichtdoor FranX » di jun 28, 2011 8:39 pm

Onze thuiskweek Cubensis B+ was voorspoedig gegaan en na drie flushes hadden we meer dan voldoende, inmiddels gedroogde, paddootjes op voorraad. Ikzelf oogst de paddo's op het moment dat de vliesjes van de hoedjes scheuren. Naar verluidt zijn de kleine rakkers dan het potentst. Drogen doe ik in de oven. Nee, niet door de temperatuur op te schroeven maar met de ventilator (de werkzame stof in de paddo kan niet tegen hogere temperaturen, dus laat ik de thermostaat op 0). Ik leg ze minzaam op een metaal roostertje en daaronder plaats ik liefdevol wat keukenrolpapier met daarop een laagje zout om het vocht op te zuigen en vast te houden. De ovendeur gaat dicht. Af en toe laat ik in het voorbijgaan het vinnetje in de oven een uurtje of zo draaien. Na een dag of twee heb ik knisperend droge paddo's.

Paddo's zijn vies. Tenminste dat vinden wij. Dankzij een tip hier ergens op het forum besloten we om in plaats van laffe-padden thee te zetten de cup-a-soup methode te gebruiken. Om de paddo's een turbo te geven nam ik natuurlijk vooraf wat syrian rue (zie ook hier http://drugsforum.info/viewtopic.php?f=22&t=2352 ) daarna was het hak, hak, hak. Ik hakte de paddo's fijn en vijzelde het daarna nog fijner. Een oude eigen-wijsheid luidt immers: "Hoe fijner de stof, hoe gelijkmatiger opgenomen en hoe beter het effect".

Daarna verdeelde ik acht gram fijngemalen paddo over de twee mokken cup-a-soup. Acht gram? Ja, acht gram. Van de cubensis B+ is vaak 2 gram al voldoende voor een leuk tripje maar wij hebben het graag stevig. Vinden we lekker. Gewoon. Zin in. We keken elkaar nog even diep in de ogen en lieten onze mokken tegen elkaar klotsen. "Proost en een goede reis" zei ik en we klokte de goed gevulde soep achterover. Had ik al gezegd dat de cup-a-soup methode geniaal is? De soep was zeer goed te drinken en er was weinig tot niet te merken van de vieze paddo smaak.

Setting:

Gewoon thuis op onze kingsize lounge bank. Lampjes aan, kaarsjes aan en relaxte spy-ambient uit de speakers. Dekentje, kussentjes en sapje onder handbereik. Geluk kan zo simpel zijn.

+20 minuten:

Een beetje zoals Astrix zijn toverdrank door zijn lichaam voelt schieten voelen wij beide gelijktijdig vreemde sensaties en rare tintelingen opkomen. Wow, de paddo kwam op als een sneltrein... en het voelde net zo massief. Dat beloofd wat.

+40 minuten:

De huiskamer vult zich met zacht wiegende 'draden' en zachte pastel tinten op de muren wisselen zich af. Mijn stereo is een surroundset geworden en op de mystieke klanken van 'Cell' wanen we ons als in een sprookje van 1000 en 1 nacht. Ik kijk naar mijn vrouw die heel stil maar tevreden achter over ligt. Ik wil haar niet storen en doe zelf ook mijn ogen dicht. Ik zak weg in een wereld die de cubensis voor me in petto heeft.



+60 minuten:

Ik heb fantastische closed eye visuals. Ik zie exotische balzalen van ivoor met prachtige zuilen waarlangs de meest opzienbarende patronen naar beneden druipen en over de vloer uitvloeien. Ik voel me heerlijk en zweef door de wonderlijke wereld die aan mijn geestesoog voorbij trekt. Opeens besef ik me dat ik tijdens mijn paddo tripjes wel vaker in feeërieke droomwerelden ben geweest maar hoe mooi het daar ook is ben in nooit 'iemand anders' ben tegen gekomen. Ik bedoel in al die andere realiteiten waar psychoactieve stoffen mij brengen ben ik altijd alleen. Ik vraag mij af of anderen dat ook hebben (u kunt gerust uw reactie hieronder kwijt).

Alhoewel. Ik heb wel een keer toen ik 'savonds in de bergen van de Spaanse westkust bij mijn kampvuurtje zat visioenen gehad van een soort vriendelijk kabouter-achtig volkje die vrolijk zaten te wezen in een soort van organische wereld. Het was prachtig om naar te kijken maar ik kon er geen interactie mee aangaan. Toen ik zo naar het tafereeltje keek stak ik gedachteloos een sigaret op. Prompt kleurde de olijke kabouterwereld loodgrijs en de figuurtje keken opeens angstig, zorgwekkend of zelfs boos. Ze stoven alle kanten op en lieten een grijze post-apocalyptische wereld achter. Ik vraag me nog steeds af of de sigaret daadwerkelijk de andere werkelijkheid vergiftigde of dat het mijn eigen subjectieve beeld was dat ik op mijn visioen projecteerde. Ik heb het 'kabouter-volkje' nooit meer terug gezien. But then again, ik ben ook niet gestopt met roken dus kwalijk kan ik het ze niet nemen. (Voor de volledigheid ik was toen ook onder invloed van paddo's.)

+120 minuten:

Vrouwlief zit nog steeds in haar wereldje maar liet mij desgevraagd weten dat alles oké was. Prima. Inmiddels ben ik besluiteloos geworden. Zal ik de visioenen aan binnenkant van mijn ogen verder bekijken of juist de wereld om mij heen die minstens zo boeiend is. Dankzij onze psychonauten hobby heeft ook ons interieur van lieverlee veranderingen ondergaan. De gekleurde Oosterse lamp die we onlangs online hadden gekocht bij de Saharashop bleek he-le-maal aan de verwachtingen te voldoen. De lamp straalde meer mystiek dan licht uit en de geworpen schaduwpatronen leken een geheel eigen leven te leiden. Energie stromen reikte als de armen van een octopus vanuit het centrum van de lamp naar me uit. Wauw. (Kijk hier naar de lampen en je zult begrijpen wat ik bedoel: http://www.saharashop.nl/Oosterse%20verlchting%201.html)

+150 minuten:

"Zullen we naar buiten gaan" opper ik. Vrouwlief knikt. We komen nergens want als ik probeer te lopen blijkt mijn motoriek als die van een dronken zwerver. We lachen en ik loop op rubberen benen naar de keuken en maak als troost een lekker fruithapje klaar. Eenmaal terug op de bank kruipen we lekker tegen elkaar aan en suizen weer weg op de klanken uit mijn muziekdoos (Vibrasphere met Heading North en Erosion en zo terug in de paddo-wereld.



Later:

Onze wereld begint rustig aan terug te vloeien in de oude staat. Inmiddels hebben we ons verloren in een uiterst theoretische discussie over de aloude vraag of psychoactieve stoffen slechts droombeelden oproepen of dat men de hersenen als een soort radio kan afstemmen op andere realiteiten. Tijdens het laatste rondje met de hond blijkt de paddo nog steeds haar werk te doen. We kijken hoe wolken langs de maan drijven en we ervaren een eenheid met de wereld en kosmos die eigenlijk niet te beschrijven is. Harmonie en peace. Love kwam wat later toen we gelukkig en tevreden ons bed in kropen, maar dat is een ander verhaal.

Conclusie:

Geweldige fijne trip. Prachtige visuals zowel innerlijk als daar buiten. Geen moeilijke zelfreflecties of uber-filosofische gedachten. Gewoon happy met een randje gelukzaligheid. Als het om een wijn zou gaan dan zou ik zeggen dat het om een robuuste en stevige wijn zou gaan met een meer dan soepele fruitige afdronk.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Een heerlijke paddo trip

Berichtdoor lolnoob » wo jun 29, 2011 1:21 am

Klinkt goed, ik heb ook echt zo'n zin om weer te gaan trippen. Als het goed is binnenkort weer :)

Mooi geschreven ook en leuk met de muziek erbij voor de sfeer.
:woeh: :woeh: :woeh: :woeh: :woeh:
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.

Fuck the system!
Avatar gebruiker
lolnoob
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:39 pm

Re: Een heerlijke paddo trip

Berichtdoor Gnothi seauton » wo jun 29, 2011 1:00 pm

Mooi report. Ik vind je schrijfstijl erg goed.

Het klinkt als een prachtige, visuele ervaring. Wat mij opvalt is dat er weinig of geen introspectie was. Is dit normaal bij Cubensis B+? Ik associeer paddo's met veel gefilosofeer en veel introspectie.

Ik vind het eerste nummer erg mooi. Ik heb 'm even opgeslagen. ;)
Avatar gebruiker
Gnothi seauton
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 52
Geregistreerd: wo jun 29, 2011 10:48 am

Re: Een heerlijke paddo trip

Berichtdoor FranX » wo jun 29, 2011 9:48 pm

Gnothi seauton schreef:Mooi report. Ik vind je schrijfstijl erg goed.

Het klinkt als een prachtige, visuele ervaring. Wat mij opvalt is dat er weinig of geen introspectie was. Is dit normaal bij Cubensis B+? Ik associeer paddo's met veel gefilosofeer en veel introspectie.

Ik vind het eerste nummer erg mooi. Ik heb 'm even opgeslagen. ;)


Dank voor het compliment.
Het is mijn ervaring dat een paddo-trip aak meerdere kanten heeft. Introspectie is daar inderdaad vaak een onderdeel van (bij mij wel in ieder geval.) Ditmaal bleven de 'lessen' van de paddo bij mij uit. Misschien was ik te gevangen in het visuele of misschien heb ik de boodschap niet begrepen of opgepikt.

Men zegt dat bepaalde soorten meer of minder visuals geeft danwel aanzetten tot diepzinnigheid. In praktijk blijkt dat vaker meer met marketing dan met de werkelijkheid te maken hebben.

Mijn vrouw die op dezelfde paddo en dosis meetripte rapporteerde achteraf juist opvallend weinig visuals..en meer diepzinnigheid in holistische denkbeelden. Ik kan er verder weinig over zeggen omdat het al heel moeilijk is om de eigen ervaring onder woorden te brengen laat staan die van een ander.

Meer over de werking van psychedelica hier in deze Nederlandstalige lezing:
http://stichtingopen.nl/nl/psychedelica ... ychedelica
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Een heerlijke paddo trip

Berichtdoor Prometheus » do jun 30, 2011 1:05 am

Prachtig geschreven, het moet ongetwijfeld een geweldige en fascinerende ervaring geweest zijn.
Al heeft iedereen zo zijn eigen manier van trippen, ik denk dat je voor velen een voorbeeld kunt zijn. Voornamelijk als het neerkomt op voorbereiding en set & setting =)
Prometheus
Newbie
Offline
 
Posts: 18
Geregistreerd: zo jun 12, 2011 3:20 pm

Re: Een heerlijke paddo trip

Berichtdoor Balance » do jun 30, 2011 1:49 am

Dankjewel dat je je trip wilde delen. Ook leuke muziek en een interessant filmpje over de werking van tripmiddelen, top!
Fire
Spoiler! :
Oeps niks te melden hier :P
Avatar gebruiker
Balance
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 89
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 10:12 pm

Re: Een heerlijke paddo trip

Berichtdoor Metaldevil666 » do jun 30, 2011 12:40 pm

Door de schrijfstijl alleen al vind ik dit report meer dan report van de maand waardig ;)
Bedankt voor dit stukje lees plezier!
Metaldevil666
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 32
Geregistreerd: di apr 12, 2011 2:09 am

Re: Een heerlijke paddo trip

Berichtdoor Sublimo » do jun 30, 2011 12:58 pm

Prachtig tripreport! :love:

Hier krijg ik weer zin van om te trippen...
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Een heerlijke paddo trip

Berichtdoor Arthur King » do jun 30, 2011 1:13 pm

Het lijkt me mooi om met je vrouw te trippen. :)
Hoe oud ben je als ik het vragen mag?

Ik denk dat je het perfecte voorbeeld bent van een psychonaut zoals hij zou moeten zijn (ik heb ook je andere report gelezen). ;)
Separate the idols and commit your deadly sin.
Avatar gebruiker
Arthur King
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 516
Geregistreerd: di maart 08, 2011 7:55 pm

Re: Een heerlijke paddo trip

Berichtdoor Pazkall » do jun 30, 2011 7:27 pm

Zeer mooi geschreven Franx :wink: Ik heb al een tijd geen paddo's gehad maar als ii dit zo lees....dan ehh... 8-) Ik zelf ben tijdens het trippen ook nog nooit "iemand anders" tegengekomen...lijkt me trouwens wel een bijzondere ervaring!

:wave:
Avatar gebruiker
Pazkall
what you feel is what you get
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 602
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 7:42 pm
Woonplaats: Immer Gerade Aus

Re: Een heerlijke paddo trip

Berichtdoor FranX » vr jul 01, 2011 8:57 am

Arthur King schreef:Het lijkt me mooi om met je vrouw te trippen. :)
Hoe oud ben je als ik het vragen mag?

Ik denk dat je het perfecte voorbeeld bent van een psychonaut zoals hij zou moeten zijn (ik heb ook je andere report gelezen). ;)


Ik ben nu 46 jaar oud en mijn vrouw is een paar jaar jonger. Of ik het perfecte voorbeeld van een psychonaut ben weet ik niet.. maar bedankt voor het compliment.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Een heerlijke paddo trip

Berichtdoor Arthur King » vr jul 01, 2011 12:33 pm

Het is wel tof als mensen op 'oudere' (no offense ;) ) leeftijd zich ook nog in de wereld der drugs storten. :)
Separate the idols and commit your deadly sin.
Avatar gebruiker
Arthur King
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 516
Geregistreerd: di maart 08, 2011 7:55 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Tripreports - Psychedelica

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner