Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Ik word zo saai van XTC!

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor djeemen » vr dec 05, 2014 1:16 am

Maar heb jij ook AD(H)D?
Perspectief is alles.
djeemen
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 620
Geregistreerd: di apr 29, 2014 12:29 pm

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor djeemen » vr dec 05, 2014 1:25 am

Druks schreef:
djeemen schreef:Maar heb jij ook AD(H)D?

Heeft er geen reet mee te maken.


Als je de vorige pagina's terug leest dan zie je, onderbouwt met wetenschappelijke studies, dat dat er dus wél wat mee te maken kan hebben.
Perspectief is alles.
djeemen
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 620
Geregistreerd: di apr 29, 2014 12:29 pm

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Frog » vr dec 05, 2014 1:25 am

Druks schreef:
djeemen schreef:Maar heb jij ook AD(H)D?

Heeft er geen reet mee te maken.

:hulde: ik heb me de hele tijd zitten inhouden hier, ben blij dat jij het aanhaalt!
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Prototype » vr dec 05, 2014 1:28 am

Here we go again :roll2:
Dit keer met onderbouwingen en bronvermelding alstublieft.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Frog » vr dec 05, 2014 1:33 am

Prototype schreef:Here we go again :roll2:
Dit keer met onderbouwingen en bronvermelding alstublieft.

Ik ben niks van plan, Djeemen mischien...
Bedoel meer tis vrij algemeen bekend ADHD ADD of niet ( los van het feit van die andere discussie) dat veel mensen van MDMA loom worden, vaak ook hoe meer gedoseerd hoe vager en wouser en hoe minder energie, dat heeft imo niks met ADHD te maken.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Perry » vr dec 05, 2014 1:35 am

Prototype schreef:Here we go again :roll2:
Dit keer met onderbouwingen en bronvermelding alstublieft.

Prototype 4 Mod! :woeh:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Prototype » vr dec 05, 2014 10:01 am

Ik doelde ook meer op onderbouwing & bronnen vanuit de kant die zegt dat het niet klopt.
Aangezien ik vooral "niettes" te horen krijg in zo'n discussie.
Ik vind de theorie van djeemen met de noradrenaline en de dopamineheropnameremmende werking van M heel aannemelijk.
En mensen pakken pas paracetamol als ze hoofdpijn hebben :roll2:
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor djeemen » vr dec 05, 2014 1:13 pm

[quote="Druks"Als je de vorige pagina's terug leest dan zie je, onderbouwt met wetenschappelijke studies, dat dat er dus wél wat mee te maken kan hebben.[/quote]
Ik word ook rustig van een kleine hoeveelheid speed. Ik kan ook de hele avond zitten spacen in een hoekje van MDMA. Betekent niet dat ik direct ADHD heb.

Je kan niet die diagnose op iemand plakken omdat drugs gewoon doen wat ze behoren te doen.[/quote]

Ik plak niemand diagnoses op maar ben gewoon benieuwd of die persoon ADHD had want dat zou voor mij persoonlijk een extra indicatie zijn of in elk geval iets meer inzicht geven. Je moet gewoon dat zand uit je kut halen, pessimist.
Perspectief is alles.
djeemen
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 620
Geregistreerd: di apr 29, 2014 12:29 pm

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Partypipo » vr dec 05, 2014 1:40 pm

Mensen die saai worden van drugs hebben geen ADHD. Het zijn gewoon saaie mensen. En als ze drugs innemen kijken ze anders naar zichzelf en zien ze de saaiheid. Het is niet de drugs die ze saai maakt, maar ze zien het alleen onder invloed van de drugs.

Ik ben altijd saai en ik weet het.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Prototype » vr dec 05, 2014 1:54 pm

Noem het saai, noem het adhd.
Uiteindelijk komt al het gedrag/gevoel door een hoop neurotransmitters en moe worden van xtc is geen uitzondering.
Er moet zeker een verklaring voor zijn in de hersenen.
Dat serotonine een grote rol speelt bij het slapen kan de reden zijn dat sommigen moe worden van M, zeker als dat niet gecompenseerd wordt door genoeg dopamine en noradrenaline om je wakker te houden. :rock:
Ik denk dat dat een aannemelijke theorie is, zelfs als je niet gelooft dat het dopaminetekort door adhd komt.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Fool » vr dec 05, 2014 3:48 pm

Druks schreef:Als ik een paracetamol neem en ik heb vervolgens geen hoofdpijn, dan wil dat niet zeggen dat ik in de eerste plaats al hoofdpijn had.

Maar als jij een paracetamol neemt is de kans dat jij daarvoor hoofdpijn had wel hoger dan als jij geen paracetamol genomen zou hebben.
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor geertgehakt » za dec 06, 2014 2:24 am

Persoonlijk vind ik xtc ook niks op de feesten waar ik naartoe ga(hardcore). Ik krijg er ook geen energieboost van waardoor ik lekker hard los wil gaan, meer van chillen en kijken. Niet dat ik niet geniet want dat doe ik zeeer zeker wel maar vind het inderdaad ook lekkerder om het op de bank over me heen te laten komen. Ik kijk trouwens meestal zielig krijg ik dan van vrienden te horen :')

4fmp op feesten: Heerlijk!
Ted Bundy schreef:Mooie gedachte dat iedere keer als je online komt, jij je bruine anjer hebt laten volblaffen.
Avatar gebruiker
geertgehakt
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 128
Geregistreerd: zo okt 05, 2014 2:09 pm
Woonplaats: Niet in oss

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Knabbel » za dec 06, 2014 10:57 am

Noooo niet alweer ruzie maken in ''mijn'' topic :|
''hou je bek ik moet ook herstellen van je kanker knabbelkut stinkhoer'' ~ Frissa

Avatar gebruiker
Knabbel
Aspergeplukker
Donateur
Offline
 
Posts: 582
Geregistreerd: vr feb 28, 2014 4:28 pm

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Dreuge » za dec 06, 2014 5:13 pm

Knabbel schreef:Noooo niet alweer ruzie maken in ''mijn'' topic :|


kuthoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Vinnie » za dec 06, 2014 5:47 pm

Dreuge schreef:
Knabbel schreef:Noooo niet alweer ruzie maken in ''mijn'' topic :|


kuthoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer


kut dreuge, komt die een keer terug gaat die nieuwe leden uitschelden :shock:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Italiano » ma dec 08, 2014 10:43 pm

Ik heb zelden zoveel onzin gelezen als van dit nieuwe lid djeemen. Helaas niet alleen onzin, maar ook gecombineerd met een groot ego en een grote bek. Het neerkwakken van artikelen doet je misschien "wijs" overkomen, maar je bent het absoluut niet. Je omschrijvingen zijn slordig, en dan druk ik me nog lief uit.

Bijvoorbeeld onderstaande:
djeemen schreef:XTC fungeert als reuptake inhibitor voor de neurotransmitters dopamine en noradrenaline in je hersenen, en niet als releaser (http://www.sciencedirect.com/science/ar ... 5287905946).

Het is algemeen bekend dat MDMA (werkzame stof in XTC-pillen) werkt als releaser. Zie werkelijk heel Google, o.a. Wikipedia

--> MDMA acts primarily as a presynaptic releasing agent of serotonin, norepinephrine, and dopamine, which arises from its activity at trace amine-associated receptor 1 (TAAR1) and vesicular monoamine transporter 2 (VMAT2).[4][49][50]
(...)
In summary, MDMA enters monoamine neurons by acting as a monoamine transporter substrate.[49] MDMA activity at VMAT2 moves neurotransmitters out from synaptic vesicles and into the cytosol;[50] MDMA activity at TAAR1 moves neurotransmitters out of the cytosol and into the synaptic cleft.[49]

[4] "3,4-METHYLENEDIOXYMETHAMPHETAMINE". Hazardous Substances Data Bank. National Library of Medicine. 28 August 2008. Retrieved 22 August 2014.
[49] Miller GM (January 2011). "The emerging role of trace amine-associated receptor 1 in the functional regulation of monoamine transporters and dopaminergic activity". J. Neurochem. 116 (2): 164–176. doi:10.1111/j.1471-4159.2010.07109.x. PMC 3005101. PMID 21073468.
[50]Eiden LE, Weihe E (January 2011). "VMAT2: a dynamic regulator of brain monoaminergic neuronal function interacting with drugs of abuse". Ann. N. Y. Acad. Sci. 1216: 86–98. doi:10.1111/j.1749-6632.2010.05906.x. PMID 21272013.


bron: http://en.wikipedia.org/wiki/MDMA#Pharmacology

Door je foute aanname rammelt onderstaande verhaal aan alle kanten.
djeemen schreef:Je hersenen reageren normaal gesproken op je lichaam en omgeving. Ben je erg actief bezig, dan zal er langzaam o.a. dopamine en noradrenaline worden vrijgegeven om te accommoderen aan de situatie. Door deze stoffen voel je je o.a. energieker en zelfverzekerder. Deze stoffen worden altijd wel in bepaalde mate vrijgegeven, maar als er weinig vraag naar is zal de afgifte langzaam dalen. Iemand die nooit hard loopt zal bv ook niet zo makkelijk kunnen hardlopen als iemand met ervaring. Dat komt deels door dit neurologische aspect, al zijn er nog veel andere dingen van invloed.

Dit betekent dat als je een pil slikt, dat die als een soort katalysator voor deze 2 stofjes werkt. De al aanwezige noradrenaline en dopamine kan tijdelijk moeilijk tot niet meer terug opgenomen en blijft daardoor zijn werking behouden. Maar het punt is dat deze noradrenaline en dopamine wel überhaupt in de gewenste mate aanwezig moet zijn. Als je een dag lang gewerkt hebt en niet vaak sport zul je je wat moe en uitgeput voelen en is het opwekkende effect van de pil vrij laag, omdat je de desbetreffende neurotransmitters al 'verbruikt' hebt gedurende de dag. Je kunt dit tegen gaan door hier doorheen te bijten en ondanks je moeheid toch te gaan dansen (of wat dan ook, als het maar iets actiefs is).

Bij lichamelijke activiteit begint het lichaam na een minuut of 10 dopamine af te geven, deze dopamine zal door de inhiberende werking van de pil z'n werk blijven doen en langzaam ophopen waardoor je steeds meer energie krijgt als je door gaat met dansen. Caffeine zou ook een licht positief/stimulerend effect moeten hebben, wat dan icm de xtc extra versterkt wordt.
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Prototype » ma dec 08, 2014 11:08 pm

Ik haal dit uit jouw wikipedia linkje :P

MDMA produces competitive reuptake inhibition at the neuronal membrane transporters (i.e., it competes with endogenous monoamines for reuptake).[49][51] MDMA inhibits both vesicular monoamine transporters (VMATs), the second of which (VMAT2) is highly expressed within monoamine neurons at vesicular membranes.[50] Once inside a monoamine neuron, MDMA acts as a VMAT2 inhibitor and a TAAR1 agonist.[49][50] Inhibition of VMAT2 by MDMA results in increased concentrations of the associated neurotransmitter (serotonin, norepinephrine, or dopamine) in the cytosol of a monoamine neuron.


Volgens mij klopt het gewoon dat MDMA onder andere een serotonine, dopamine en noradrenaline heropnameremmer is.
Misschien weet @Einstein hier iets meer van?
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Fristiboi7 » di dec 09, 2014 1:01 am

Dreuge schreef:
Knabbel schreef:Noooo niet alweer ruzie maken in ''mijn'' topic :|


kuthoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer


:lol: :hulde:
Fristiboi7
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 412
Geregistreerd: ma nov 04, 2013 1:20 pm

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Perry » di dec 09, 2014 2:22 am

Prototype schreef:Ik haal dit uit jouw wikipedia linkje :P

MDMA produces competitive reuptake inhibition at the neuronal membrane transporters (i.e., it competes with endogenous monoamines for reuptake).[49][51] MDMA inhibits both vesicular monoamine transporters (VMATs), the second of which (VMAT2) is highly expressed within monoamine neurons at vesicular membranes.[50] Once inside a monoamine neuron, MDMA acts as a VMAT2 inhibitor and a TAAR1 agonist.[49][50] Inhibition of VMAT2 by MDMA results in increased concentrations of the associated neurotransmitter (serotonin, norepinephrine, or dopamine) in the cytosol of a monoamine neuron.


Volgens mij klopt het gewoon dat MDMA onder andere een serotonine, dopamine en noradrenaline heropnameremmer is.
Misschien weet @Einstein hier iets meer van?

Klopt gewoon hoor, dat is ook de reden dat die euforie zo intens is.

EC-50 waardes:
NE Release: 77.4 ± 3.4
NE Reuptake 462 ± 18
5-HT Release 56.6 ± 2.1
5-HT Reuptake 238 ± 13
DA Release 376 ± 16
DA Reuptake 1,572 ± 59
Bron: affinities.php

Het werkt dus behoorlijk heftig op vrijwel alles (lagere waarde = meer effect)
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Einstein » di dec 09, 2014 4:58 pm

MDMA is vooral een drievuldige releaser (serotonine, noradrenaline, dopamine) en in mindere mate een heropnameremmer. De aangehaalde quote klopt dus niet, aangezien al die neurotransmitters toch wel vrijkomen, of je aan het sporten bent of niet. Triple reuptake inhibitors werken voornamelijk als antidepressiva en hebben niet zoveel recreatieve waarde, geloof ik. Misschien wel iets voor Italiano met zijn boze gepruttel :s
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Fool » di dec 09, 2014 5:17 pm

Cocaïne is toch een triple reuptake inhibitor? :o
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Einstein » di dec 09, 2014 5:22 pm

Ook goedemorgen :p Klopt, vnl. wegens de stevige dopaminewerking.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Snater » di dec 09, 2014 8:19 pm

Ik heb er zelf ook last van. Al had ik de eerste paar keren wel heel veel energie. Maar dit ebte weg en toen was het eigenlijk alleen nog maar zitten, roken, praten en gewoon lekker chillen. Het gevoel zelf is er niet minder op geworden. Maar aangezien we weinig doen in thuis-settting ben ik overgestapt op pep, aangezien ik anders ga zitten en al mn favo artiesten gewoon mis -_-

Voor mij komt de euforie best heel dicht bij dat van mdma, mja dat kan ook zo lijken omdat ik al bijna 1,5 jaar geen mdma meer heb gebruikt :p
Avatar gebruiker
Snater
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 386
Geregistreerd: ma jul 08, 2013 2:20 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Italiano » di dec 09, 2014 10:33 pm

Einstein schreef:Triple reuptake inhibitors werken voornamelijk als antidepressiva en hebben niet zoveel recreatieve waarde, geloof ik. Misschien wel iets voor Italiano met zijn boze gepruttel :s

Mijn excuses, de eerder geplaatste reactie hierboven had inderdaad niet op een dergelijke wijze gehoeven.
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Aebi » do dec 11, 2014 10:57 pm

Sociaal hoor.
Avatar gebruiker
Aebi
Ivo's baas
DF Addict
Offline
 
Posts: 6425
Geregistreerd: wo dec 04, 2013 5:57 pm
Woonplaats: Boogie Wonderland

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Knabbel » do dec 11, 2014 11:31 pm

INeedSomething schreef: Ja maar voldie ben het wel eens hoor :woeh: :woeh: :woeh:




Wat heb ik jou eigenlijk misdaan?
''hou je bek ik moet ook herstellen van je kanker knabbelkut stinkhoer'' ~ Frissa

Avatar gebruiker
Knabbel
Aspergeplukker
Donateur
Offline
 
Posts: 582
Geregistreerd: vr feb 28, 2014 4:28 pm

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Rudolph » do dec 11, 2014 11:57 pm

Aebi schreef:Sociaal hoor.

Gezellige boel hier :smokin:
xoxo dikke lebber van je favoriete rendier :blowkiss:
Avatar gebruiker
Rudolph
Voorproefje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2800
Geregistreerd: do dec 12, 2013 9:42 pm
Woonplaats: Noordpöhl

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Aebi » vr dec 12, 2014 12:03 am

Catfight.
Avatar gebruiker
Aebi
Ivo's baas
DF Addict
Offline
 
Posts: 6425
Geregistreerd: wo dec 04, 2013 5:57 pm
Woonplaats: Boogie Wonderland

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » vr dec 12, 2014 12:06 am

Hahahaha er wordt weer iets tegen een meisje gezegd en daar is Voldie weer om Robin Hood te spelen hoor. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Ik word zo saai van XTC!

Berichtdoor Vinnie » vr dec 12, 2014 8:34 am

Knabbel schreef:
INeedSomething schreef: Ja maar voldie ben het wel eens hoor :woeh: :woeh: :woeh:




Wat heb ik jou eigenlijk misdaan?


Niks lieve eekhoorn :grin:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Vorige

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar XTC / MDMA

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron