Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

XTC, te veel?

Hier kun je terecht voor al je vragen over de partydrug MDMA. Alles over xtc-pillen hoort hier ook.

XTC, te veel?

Berichtdoor Midassiano » ma maart 07, 2016 4:44 pm

hey mensen,

ik had afgelopen weekend een festival en had toen ook voor het eerst XTC gebruikt, had 1,5 pil (die paarse met tomorrowlandteken) op zich ging het allemaal wel lekker, 1x een kotsneiging gehad en maar dat was daarna ook weg (niet gekotst hoor). (half jaar geleden ook pure MDMA dus ik dacht dat ik wel een beetje wist hoe het ging)

rond half 1 snacht nam ik als eerste een halfje, dat ging super lekker en voelde me ook goed. daarna heb ik 3x bijgenomen (gewoon wat afgebeten) en ik weet niet precies hoeveel tijd er tussen zat. op een gegeven moment ging ik staantafels zien, maar dat was redelijk normaal (komt wel vaker voor) dus daar maakte ik me niet druk om. rond 5 uur begon ik me wel druk te maken want als ik naar het podium/de lichten droomde ik een weg en zag ik alles vervagen/pixelachtig worden met als gevolg een lichtflits waarvan ik schrok (ik maakte die schrik beweging ook). dat is 3x op het feest gebeurt en waarschijnlijk 1x op het station, wat leidde tot het ziekenhuis. ik viel recht achterover op mijn hoofd, gevolgd door 1 á 2 seconden strakke spieren en een beetje trillen. Omstanders hadden 112 gebeld en het enige wat ik kan herinneren is dat ik 10min later in de ambulance wakker werd. in het ziekenhuis ben ik getest voor allergie voor XTC maar dat bleek niet zo te zijn. wond is dicht geplakt en mocht die middag weer naar huis.

nu is de vraag wat eigenlijk de oorzaak zou kunnen zijn, of dat jullie mensen kennen die hetzelfde hebben gehad of dat je het zelf heb gehad. Want nu durf ik het eigenlijk niet meer zo goed aan te raken terwijl ik voor die "hallucinaties" de tijd van mijn leven heb gehad.

edit: De XTC was getest
Laatst bijgewerkt door Midassiano op ma maart 07, 2016 5:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Midassiano
Newbie

Re: XTC, te veel?

Berichtdoor Amvitamientje » ma maart 07, 2016 5:02 pm

Die hallucinaties zijn normaal, die komen meestal aan het einde van je trip door de omzetting naar MDA (8-9% maar dacht ik). Je moet voortaan ook gewoon je pillen laten testen en aan de hand daarvan kan je ruwweg inschatten hoeveel je er nodig hebt.

En lichtflitsen ( neem aan dat je van een stroboscoop bedoeld) kunnen lijden tot een epileptische aanval. Overigens kan ook die klap op je kop te maken hebben dat heb je een toeval kreeg. Dat laatste heb ik zelf ook een paar keer gehad. Ziet er beangstigend uit voor je vrienden btw.

Ik denk dat je gewoon teveel MDMA hebt binnen gekregen, laat ze voortaan testen!

Snoep verstandig :grin:
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Amvitamientje
Moderator

Berichtdoor Druks » ma maart 07, 2016 5:26 pm

Zoals hierboven eigenlijk al benoemd is. Je hebt echt te veel genomen en dat kan leiden tot hallucinaties, "schokken" in je hoofd (houden soms een week aan!) en out gaan. Daarnaast bouw je ook heel snel tolerantie op waardoor na een tijdje het fijne van xtc verloren gaat. Volgende keer niet meer dan 1,5 a 2 keer je lichaamsgewicht in mg'en nemen en 3 maanden pauze tussen gebruik.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Partypipo » di maart 08, 2016 6:00 am

Amvitamientje schreef:Die hallucinaties zijn normaal, die komen meestal aan het einde van je trip door de omzetting naar MDA (8-9% maar dacht ik). Je moet voortaan ook gewoon je pillen laten testen en aan de hand daarvan kan je ruwweg inschatten hoeveel je er nodig hebt.

En lichtflitsen ( neem aan dat je van een stroboscoop bedoeld) kunnen lijden tot een epileptische aanval. Overigens kan ook die klap op je kop te maken hebben dat heb je een toeval kreeg. Dat laatste heb ik zelf ook een paar keer gehad. Ziet er beangstigend uit voor je vrienden btw.

Ik denk dat je gewoon teveel MDMA hebt binnen gekregen, laat ze voortaan testen!

Snoep verstandig :grin:

Volgens mij zet je niet genoeg om naar MDA om daar van te hallucineren. Er is geen reden dat MDMA zelf niet gewoon die hallucinaties verzorgt.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie

Berichtdoor FRESH » di maart 08, 2016 11:58 am

Die discussie is al vaker geweest over wel of niet omzetten van MDMA in je lichaam naar circa 9% MDA.
Deze hoeveelheid MDA an sich is ook te weinig om daar op te kunnen hallucineren, MAAR in combinatie met een relatief grote hoeveelheid MDMA is het hoogstwaarschijnlijk wel mogelijk.
You can't buy happiness,
but buying dope is pretty close

One friend can change your whole life

If You Pay Peanuts, You Get Monkeys

FRESH
in the MIX 3.0
Donateur

Berichtdoor JongGeleerd » di maart 08, 2016 3:16 pm

7% en het type hallucinaties lijkt niet op die van MDA .wss dus niet related, maar puur MDMA hallucinaties. Ook niet zo vreemd als het verschil is als Meth staat tot Amfetamine.
Bennaccio schreef:werkt een Fool als antidepressiva?

Lekker chillen > DF Chat <
JongGeleerd
Knuffelbaar
Donateur

Berichtdoor FRESH » di maart 08, 2016 3:18 pm

Volgens mij is het 8%
Een MDA hallucinatie is anders dan een MDMA hallucinatie. Een combi is ook weer anders.

Dat probeer jij toch ook te zeggen?
You can't buy happiness,

FRESH
in the MIX 3.0
Donateur

Berichtdoor JongGeleerd » di maart 08, 2016 5:24 pm

Ervan uitgaande dat toch 200mg pillen zijn en 10% omgezet wordt. 30mg MDA dus... Dat zal je trip echt niet gigantisch veranderen

JongGeleerd
Knuffelbaar
Donateur

Berichtdoor Amvitamientje » di maart 08, 2016 5:48 pm

Amvitamientje schreef:8-9%:

FRESH schreef:8%

Perry schreef:7%

Perry schreef:10%

:keta:
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Amvitamientje
Moderator

Berichtdoor JongGeleerd » di maart 08, 2016 10:11 pm

Is het echt heel gek dat ik gewoon even het percentage ruim neem, bij een lichte twijfel over de exacte hoeveelheid en het zelfs dan geen kut uitmaakt?

JongGeleerd
Knuffelbaar
Donateur

Berichtdoor FRESH » wo maart 09, 2016 2:46 pm

Boeit in dit geval totaal niet nee, gaat om de benadering ervan.
You can't buy happiness,

FRESH
in the MIX 3.0
Donateur

Berichtdoor Midassiano » wo maart 09, 2016 9:02 pm

dus voor de volgende keer (wat nog even gaat duren, heb nog niks in de planning):1 pil ipv 1,5 ( of kan ik dat nu wel aan??) + tussendoor ga ik ook een keer rustig zitten, even van de dansvloer af aangezien ik daar 6 á 7 uur stond. ben bij de dokter geweest en dat ik flauwviel kwam waarschijnlijk door oververmoeidheid. & goed eten van tevoren!

van dat ik gevallen ben, weet ik weinig. Dus ik weet ook niet of ik daarvoor gehallucineerd heb en gewoonweg niet wakker ben geworden, maar knock-out op de grond viel dusja..
Midassiano
Newbie

Berichtdoor Druks » wo maart 09, 2016 9:05 pm

Midassiano schreef:dus voor de volgende keer (wat nog even gaat duren, heb nog niks in de planning):1 pil ipv 1,5 ( of kan ik dat nu wel aan??)

Druks schreef: Volgende keer niet meer dan 1,5 a 2 keer je lichaamsgewicht in mg'en nemen en 3 maanden pauze tussen gebruik.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Midassiano » wo maart 09, 2016 9:08 pm

juist, dat bedoel ik
had ik even over het hoofd gezien
Midassiano
Newbie

Keer terug naar XTC / MDMA