snuifduif schreef:Een precisie weegschaal kopen. Die dingen kosten maar 10 euro, gratis verzending.
http://www.dealextreme.com/p/precision- ... tion-15004
Heb m zelf ook. Duurt wel een week of 2-3 voor je hem binnen hebt.
Of je kan het inderdaad langs een lineaal leggen en dan elke keer opdelen. Waarom zou je het oplossen in whiskey?
snuifduif schreef:hij gaat per 10mg maar dan kan je ongeveer per 5 mg afwegen met een klein beetje prutsen
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Ivo schreef:snuifduif schreef:hij gaat per 10mg maar dan kan je ongeveer per 5 mg afwegen met een klein beetje prutsen
Euh, nee. 10mg afwegen op zo'n ding kan overal tussen 5 en 25mg zijn...
Hashja schreef:Ivo schreef:snuifduif schreef:hij gaat per 10mg maar dan kan je ongeveer per 5 mg afwegen met een klein beetje prutsen
Euh, nee. 10mg afwegen op zo'n ding kan overal tussen 5 en 25mg zijn...
Bedoel je niet 5-15mg? Of ben ik nou gek.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Pacman schreef:snuifduif schreef:Een precisie weegschaal kopen. Die dingen kosten maar 10 euro, gratis verzending.
http://www.dealextreme.com/p/precision- ... tion-15004
Heb m zelf ook. Duurt wel een week of 2-3 voor je hem binnen hebt.
Of je kan het inderdaad langs een lineaal leggen en dan elke keer opdelen. Waarom zou je het oplossen in whiskey?
Ook die weegschaal gaat maar per 10mg, en bij kleine hoeveelheden hebben, zeker goedkope, weegschalen vaak ook nog wat afwijkingen. Dus dan wordt 20mg ook lastig wegen.. Naast dat ik geen 2-3 weekjes wil wachten . Zal hem zeker voor in de toekomst wel bestellen altijd handig om te hebben, en 10e is idd niet veel. Verder schijnt alcohol beter te zijn bij het oplossen van stofjes dan water.
Hashja schreef:Oké, dat wat je zegt herken ik wel. Ik zet er altijd een bakje op, van 1,5g en tareer hem dan.
Ik weeg altijd zo af:
Langzaam vul ik het bakje tot het gewenste gewicht.
Dan gooi ik het bakje leeg in een ander bakje, en zet het bakje terug.
Dan staat hij weer op 00,00, dus het klopt.
Dan gooi ik alles in 1 keer in het bakje, en als het gewicht overeenkomt met het vorige doe ik het in een capsule.
Zo vul ik alle capsules.
En dan weeg ik ze voor de zekerheid nog een keertje na.
Ik leg een lege capsule in het bakje en tareer mijn weegschaal.
Dan leg ik 1 voor 1 de andere capsules in het bakje en als het goed is klopt dan alles.
Overdreven nu ik het zo opschrijf, maar ik ben wel altijd zeker van mijn zaak. En dat vind ik belangrijk, vooral omdat ik altijd voor mij en mijn vrienden doseer, en voel toch wel wat verantwoordelijkheid op die manier.
snuifduif schreef:Mag je wel eerst heel goed roeren
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten