Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Jmths » di feb 02, 2021 4:53 pm



Op de laagste (ETA) BTC transaction kosten instelling (waar al snel maanden overheen kunnen gaan om te verwerken) liggen de BTC transaction kosten momenteel(01-02-2021) rond de €30+. :shock:
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Amvitamientje » wo feb 03, 2021 12:16 am

Uhmmm, volgens mij gaat er daar iets niet goed ?!

Hier zie je de huidige transactiekosten, succes met rekenen :grin:
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Jmths » wo feb 10, 2021 3:20 pm

"Average Bitcoin transaction fees can spike during periods of congestion on the network, as they did during the 2017 Crypto boom where they reached nearly 60 USD. Bitcoin Average Transaction Fee is at a current level of 18.99, up from 11.49 yesterday and up from 0.6335 one year ago."
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Jmths » vr feb 12, 2021 2:55 pm

"Bitcoin Average Transaction Fee is at a current level of 22.41, down from 25.30 yesterday and up from 0.9521 one year ago."

De waarde van mijn BTC is de afgelopen dagen van zo'n €150,- naar €200,- gestegen. In een paar dagen tijd is de BTC dus grofweg 25% in waarde toegenomen.

https://www.manners.nl/tesla-investerin ... elon-musk/
https://www.cnbc.com/2021/02/08/tesla-b ... tcoin.html

Momenteel kost een BTC transactie dus grofweg €20,- waar deze normaal gesproken zo'n €0,50,- kost.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor 3MCCNL » vr feb 12, 2021 6:36 pm

Gebruik Lightning Network om te besparen op transactiekosten voor Bitcoin. Of een andere munt ltc doet het op moment ook.
leuk.
3MCCNL
Newbie
Offline
 
Posts: 7
Geregistreerd: za feb 06, 2021 1:14 pm

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Jmths » do feb 18, 2021 1:17 pm

3MCCNL schreef:Gebruik Lightning Network om te besparen op transactiekosten voor Bitcoin. Of een andere munt ltc doet het op moment ook.
leuk.

De waarde van mijn BTC 0.0051 is van zo'n €145 naar €220 gestegen in de afgelopen 10 dagen. De transactiekosten hangen nog steeds tegen de €20 aan door de in korte tijd sterk toegenomen waarde van BTC.

Hoe werkt Lightning Network precies?

Ik zou graag voor 22 februari nog een bestelling plaatsen ivm de lopende kortingsactie en met oog op HXE bij Rarechems.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Pater Damiaan » vr feb 19, 2021 6:03 am

Jmths schreef:
3MCCNL schreef:Gebruik Lightning Network om te besparen op transactiekosten voor Bitcoin. Of een andere munt ltc doet het op moment ook.
leuk.

De waarde van mijn BTC 0.0051 is van zo'n €145 naar €220 gestegen in de afgelopen 10 dagen. De transactiekosten hangen nog steeds tegen de €20 aan door de in korte tijd sterk toegenomen waarde van BTC.

Hoe werkt Lightning Network precies?

Ik zou graag voor 22 februari nog een bestelling plaatsen ivm de lopende kortingsactie en met oog op HXE bij Rarechems.


Wow, die HXE is sowiso al prijzig. Hoe kijk je nu op een transactiekost van 20 euro wnr je een paar dagen terug verteld dat je een miskoop van 10g 3-MEO-PCE maakt?
Ik bedoel maar... :eek:

Maar euh, je kan ook litecoin, ethereum en monero gebruiken. dus why not?
Avatar gebruiker
Pater Damiaan
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 142
Geregistreerd: do feb 04, 2021 6:34 am

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Jmths » za feb 20, 2021 6:09 pm

Pater Damiaan schreef:Wow, die HXE is sowiso al prijzig. Hoe kijk je nu op een transactiekost van 20 euro wnr je een paar dagen terug verteld dat je een miskoop van 10g 3-MEO-PCE maakt?
Ik bedoel maar... :eek:

Maar euh, je kan ook litecoin, ethereum en monero gebruiken. dus why not?

De synthese van Ketamine is even complex en benodigd meer dan de dubbele hoeveelheid basisgrondstoffen. Jansen Farmaceuticals gaat (l) Ketamine in neusspray verkopen tegen depressie, 3-6mg per neusspray (enkel toegediend onder toezicht) voor een paar €1000,- per persoon per maand. HXE van Rarechems is in verhouding een koopje.

Die 10 gram 3-MeO-PCE was met 45% korting, ik zou niet perse afschrijven als een miskoop maar als je het frequent gebruikt en het een beetje constructief wilt houden wil je gewoon een optimaal kwalitatief product. De gemiddelde persoon die 250mg koopt zal het verschil in kwaliteit waarschijnlijk geen eens merken.

Er zijn nog niet zoveel (online) verkopers die Ethereum accepteren als betaalmiddel. BTC was altijd een solide en betrouwbaar betaalmiddel de afgelopen 10 jaar voor RCs wat kwam met bepaalde voordelen zoals privacy maar tijden veranderen en daarmee context.

Ik denk dat het hoge energieverbruik in combinatie van benodigde specifieke hardware/metalen voor verwerking van BTC en de enorme toename in populariteit van cryptovaluta een grotere nadruk op Etherium gaat leggen in de toekomst.

Als de transactiekosten voor BTC boven de €2,- per transactie blijven liggen en vendors accepteren Etherium denk ik dat ik in de toekomst Etherium zal gebruiken voor aankopen. Ik gebruik crypto enkel voor kleine eenmalige aankopen en niet om grootschalig in te beleggen. Ik heb ook geen vast inkomen, af en toe krijg ik wat zakgeld van m'n pa of partner en die zijn terughoudend omdat die natuurlijk niet begrijpen waarom ik dat aan iets wazigs als HXE zou willen uitgeven.

De toename in BTC waarde compenseert overigens meer dan genoeg voor de huidige BTC transactiekosten. Voor mij heeft crypto geen waarde anders dan waarvoor ik het kan inruilen. En ik vind toevallig bepaalde RCs interessant.

Van een goed gebrouwen ambachtelijk amateursbiertje kan ik ook wel genieten.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Jmths » zo feb 21, 2021 2:12 pm


Kan wel interessant wezen met oog op groepspsychologie in de aandelenmarkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Jmths » zo maart 07, 2021 6:27 pm



China is wereldwijd verantwoordelijk voor zo'n 65% van alle Bitcoin mining. Blijkbaar is in delen van China cryptomining illegaal verklaard en worden bepaald grootschalige Bitcoin mining operaties door de Chinese overheid momenteel ontmantelt / onklaar gemaakt / gesaboteerd. Dit zou mede kunnen verklaren waarom de transactiekosten voor Bitcoin zich momenteel rond de €20,- per transactie bevinden.

Mijn Electrum wallet vraagt ook bij transacties dat je een bepaald minimum bedrag over houd na transacties waardoor je in de praktijk zo'n €40,- aan Bitcoin waarde extra moet reserveren wil je een aankoop met Bitcoin bewerkstelligen.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Amvitamientje » ma maart 08, 2021 3:39 am

Electrum is nou ook niet ideale wallet als je regelmatig transacties doet, eerder om het veilig te sparen ( al is een echte hardware wallet zoals Trezor nog veiliger)

Probeer eens een andere wallet, Exodus ofzo
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Jmths » di maart 09, 2021 9:12 pm

Bitcoin transactie kosten liggen momenteel rond de $13-14 blijkbaar: https://ycharts.com/indicators/bitcoin_ ... year%20ago.

Pakweg de helft van wat het was laten we zeggen.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Jmths » wo maart 10, 2021 5:22 pm



Besloot vandaag om toch maar €20 transactie kosten te betalen, als je onder de €15 gaat zitten wordt het niet binnen 25-30 blocks verwerkt momenteel. Ondanks de aanzienlijke investering in transactiekosten kreeg ik echter een foutmelding / error message van de Electrum Bitcoin Wallet.

Ik had deze ruim een week geleden geüpdatet zonder gewenst effect. Morgen zal ik deze wederom proberen te updaten en wederom een poging wagen tot aankoop via Bitcoin transactie. Tot zover het laatste Bitcoin nieuws.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Amvitamientje » vr maart 12, 2021 5:23 am

Laatste poging.

Kijk eens hier: https://www.blockchain.com/btc/tx/c7af1 ... a84d46128a

$4 USD aan transactiekosten bij een verzonden bedrag van $92. Ongeveer 4.5%. En na iets meer dan 5 minuten al 2 confirmations!
Alsnog meer dan vroeger, maar dat is logisch. Het wordt steeds duurder om te minen.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Hoxyz » zo maart 14, 2021 4:51 pm

Zoals ik ook al in de chat zei. Koop en zet je bitcoins op Coinbase, daar zijn de deposit en transfer fees max drie euro.
Avatar gebruiker
Hoxyz
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 40
Geregistreerd: za okt 07, 2017 2:09 am

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Jmths » zo maart 21, 2021 2:04 am

Ik heb vannacht Electrum geüpdatet (3 keer totaal dus), zelfde versie echter, maar dit keer geen foutmelding en lukte het wel de BTC te verzenden. De verzending heb ik alsnog zo'n €15,- voor betaald omdat ik het risico op geouwehoer gewoon niet meer wou nemen. De waarde van mn BTC is ondertussen ook bijna verdubbeld, €250 waard ondertussen volgens Coinmill, de waarde van BTC is dus zelfs nog iets meer gestegen in de tussentijd (€225 eerst en initieel anderhalf maand eerder €140 voor dezelfde hoeveelheid BTC).

Verzending had binnen 20 minuten 3 bevestigingen, ik vermoed dat als ik de transactiekosten van de Electrum wallet lager had gezet de betaling alsnog binnen een uur tijd was aangekomen. Omdat de Electrum Wallet software echter niet echt berekend lijkt te zijn om dermate aanzienlijke schommelingen in de waarde van de BTC had dit dus wel eens wederom in een foutmelding kunnen resulteren waardoor verzenden niet mogelijk zou zijn.

Het is al gezegd maar de Electrum BTC wallet kan wellicht beter tijdelijk vermeden worden lijkt het. Ik dacht ik voeg nog even een korte conclusie toe aan het topic aangezien er waarschijnlijk wel meer mensen zijn die Electrum gebruiken. Het zou ook prima kunnen dat Electrum ondertussen weer naar behoren werkt nu de waarde van de BTC weer wat langere tijd enigszins gestabiliseerd is.
Laatst bijgewerkt door Jmths op zo maart 21, 2021 12:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Aanzienlijke toename BTC transactie kosten 01-02-2021

Berichtdoor Amvitamientje » zo maart 21, 2021 2:42 am

Electrum kan handig zijn voor mensen die hun BTC offline willen opslaan, en dus weinig transacties doen. Ook gebruiken mensen ,die om de een of andere reden meer anonimiteit willen, Electrum in combinatie met het besturingssysteem Tails, zo wordt de data versleuteld over het Tor netwerk verstuurd.

Maar voor de rest, er zijn betere alternatieven. Mocht je nou tot aan je oren in de Bitcoins zitten, dan kan je het beste voor een hardware wallet gaan, bijvoorbeeld Trezor Model T. Kost wel wat, maar als je veel bitcoins hebt, dan is het het misschien wel waard.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner