Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Alcohol is schadelijker dan heroïne

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Alcohol is schadelijker dan heroïne

Berichtdoor megatrippie » ma mei 09, 2011 1:25 pm

Alcohol is schadelijker dan heroïne of crack. Dit beweren wetenschappers in een nieuw onderzoeksrapport. De wetenschappers zetten twintig soorten drugs op een rij en geven ze een score op basis van de schadelijke effecten. Een score van 100 betekent ‘zeer schadelijk’, terwijl een drug met een score van 0 ‘niet schadelijk’ is. Alcohol haalt een score van 72.

Drugs werden beoordeeld op zestien verschillende eigenschappen, zoals mentale schade, fysieke schade, verslaving, criminaliteit en kosten voor de economie. Uit het onderzoek blijkt dat heroïne, crack en methamfetamine (meth) het schadelijkst zijn voor individuele personen, terwijl alcohol, heroïne en crack het schadelijkst zijn voor anderen.

Alcohol op de eerste plek
Wanneer alles bij elkaar wordt opgeteld staat alcohol bovenaan met een score van 72. Daarna volgen heroïne (55), crack (54), meth (33), cocaïne (27), tabak (26), speed (23), cannabis (20), GHB (18), benzodiazepine (15) en ketamine (15). XTC (9), anabole steroïden (9), LSD (7) en paddo’s (5) blijken nauwelijks schade te veroorzaken.

Paddo’s
Het is opvallend dat in Nederland sinds twee jaar een verbod is op de verkoop van gedroogde en verse paddo’s, terwijl hallucinerende paddestoelen helemaal niet zo schadelijk zijn. En dat terwijl alcoholische dranken overal te verkrijgen zijn.


Focus
“Wat dit onderzoek laat zien is dat overheden zich moeten focussen op de schadelijke gevolgen van alcohol”, zegt Don Shenker van Alcohol Concern. “Nu ligt er teveel focus op drugsgebruik.”

Bron:
http://www.scientias.nl/alcohol-is-scha ... oine/18878
Geschreven door Tim Kraaijvanger op 1 november 2010 om 10:18 uur
Tree Hugging Hippie Crap
megatrippie
In Memoriam
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:52 pm

Re: Alcohol is schadelijker dan heroïne

Berichtdoor Flameon » ma mei 09, 2011 1:27 pm

Zou heel goed kunnen. Alcohol kan heel veel in iemands computer (geest) kapot maken, onherstelbaar kapot maken.
Denk sneller ren heftiger dan bij andere soorten drugs
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Alcohol is schadelijker dan heroïne

Berichtdoor Azgaza » ma mei 09, 2011 2:09 pm

Niet dat ik een positief pleidooi voor alcohol wil houden, maar ze rekenen maatschappelijke schade mee, en dat die hoger ligt zal ook komen omdat zó veel mensen regelmatig (te) veel drinken, omdat het zo sociaal geaccepteerd of zelfs sociaal wenselijk ik (om maar iets te noemen, toen ik op hield met alcohol drinken zijn de helft van mijn vriendschappen direct verwaterd, alleen maar omdat ik bijna nooit naar de kroeg kom; ik zoek vaak genoeg contact maar het maakt echt wel verschil.)

Dat het fysiek ook een van de schadelijkste is merk ik wel aan vrienden van mij die elke dag veel drinken; die zijn echt nog piepjong en hebben nu al best wat merkbare schade er van (in geheugen, gedrag, diepgang en vermoedelijk ook lever, zo niet dan komt dat snel genoeg). Verder veroorzaakt alcohol wat van de directste en meest permanente hersenschade; dendrieten in je brein slijten af en na genoeg schade of op hogere leeftijd groeit dat niet meer terug, zenuwcellen communiceren dan slechter met elkaar en dat heeft absoluut gevolgen.

Toch weet ik vrij zeker dat je beter eens per maand wat biertjes kan drinken dan eens per maand een spuit heroine in je poot; niet omdat het lichamelijk veiliger zou zijn maar omdat dat alcohol gebruik te matigen is en een heel mensen leven vol te houden is op die manier terwijl een groot deel van de mensen die in die frequentie heroine zouden gebruiken binnen enkele maanden of jaren toch wel echt verslaafd zullen raken met alle gevolgen van dien.

Aliens take me home.

Tune up, turn around, drop in.
Avatar gebruiker
Azgaza
onKet
Donateur
Offline
 
Posts: 1016
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 6:11 pm
Woonplaats: Orion

Re: Alcohol is schadelijker dan heroïne

Berichtdoor Einstein » ma mei 09, 2011 2:30 pm

Wat Azgaza zegt en volgens mij zijn dit soort onderzoeken ook vaak nogal willekeurig, ik heb in ieder geval geen idee hoe je dit soort onderzoeken objectief zou moeten uitvoeren.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Alcohol is schadelijker dan heroïne

Berichtdoor Exceptional » di mei 10, 2011 12:09 am

Duh.

/thread
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Alcohol is schadelijker dan heroïne

Berichtdoor megatrippie » di mei 10, 2011 10:36 am

Azgaza schreef:Niet dat ik een positief pleidooi voor alcohol wil houden, maar ze rekenen maatschappelijke schade mee, en dat die hoger ligt zal ook komen omdat zó veel mensen regelmatig (te) veel drinken, omdat het zo sociaal geaccepteerd of zelfs sociaal wenselijk ik (om maar iets te noemen, toen ik op hield met alcohol drinken zijn de helft van mijn vriendschappen direct verwaterd, alleen maar omdat ik bijna nooit naar de kroeg kom; ik zoek vaak genoeg contact maar het maakt echt wel verschil.)

Dat het fysiek ook een van de schadelijkste is merk ik wel aan vrienden van mij die elke dag veel drinken; die zijn echt nog piepjong en hebben nu al best wat merkbare schade er van (in geheugen, gedrag, diepgang en vermoedelijk ook lever, zo niet dan komt dat snel genoeg). Verder veroorzaakt alcohol wat van de directste en meest permanente hersenschade; dendrieten in je brein slijten af en na genoeg schade of op hogere leeftijd groeit dat niet meer terug, zenuwcellen communiceren dan slechter met elkaar en dat heeft absoluut gevolgen.

Toch weet ik vrij zeker dat je beter eens per maand wat biertjes kan drinken dan eens per maand een spuit heroine in je poot; niet omdat het lichamelijk veiliger zou zijn maar omdat dat alcohol gebruik te matigen is en een heel mensen leven vol te houden is op die manier terwijl een groot deel van de mensen die in die frequentie heroine zouden gebruiken binnen enkele maanden of jaren toch wel echt verslaafd zullen raken met alle gevolgen van dien.


In het artikel kan je ook het volgende lezen.

Uit het onderzoek blijkt dat heroïne, crack en methamfetamine (meth) het schadelijkst zijn voor individuele personen, terwijl alcohol, heroïne en crack het schadelijkst zijn voor anderen.

Het onderzoek ondersteund dus redelijk jou beweringen.
Tree Hugging Hippie Crap
megatrippie
In Memoriam
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:52 pm

Re: Alcohol is schadelijker dan heroïne

Berichtdoor Sublimo » di mei 10, 2011 10:37 am

Het afkicken van alcohol is iig al gevaarlijker dan het afkicken van heroïne.
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Alcohol is schadelijker dan heroïne

Berichtdoor Dopey » di mei 10, 2011 11:02 am

Sublimo schreef:Het afkicken van alcohol is iig al gevaarlijker dan het afkicken van heroïne.


Ook alleen maar als je zwaaaaaaaaar hooked bent.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Alcohol is schadelijker dan heroïne

Berichtdoor Sublimo » di mei 10, 2011 8:30 pm

Jules schreef:
Sublimo schreef:Het afkicken van alcohol is iig al gevaarlijker dan het afkicken van heroïne.


Ook alleen maar als je zwaaaaaaaaar hooked bent.


True.
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: Alcohol is schadelijker dan heroïne

Berichtdoor snuifduif » di mei 10, 2011 9:33 pm

Speed doet 24 schade.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Alcohol is schadelijker dan heroïne

Berichtdoor Exceptional » di mei 10, 2011 11:42 pm

snuifduif schreef:Speed doet 24 schade.

Overdaad schaadt. En het gaat niet over speed. Ongelooflijk hoeveel er mis kan gaan in een zin van vijf woorden.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Alcohol is schadelijker dan heroïne

Berichtdoor Flameon » wo mei 11, 2011 7:04 pm

Jules schreef:
Sublimo schreef:Het afkicken van alcohol is iig al gevaarlijker dan het afkicken van heroïne.


Ook alleen maar als je zwaaaaaaaaar hooked bent.


Wat wordt verstaan onder zwaar hooked?
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Alcohol is schadelijker dan heroïne

Berichtdoor Dopey » wo mei 11, 2011 7:05 pm

Dat je zulke ernstige afkickverschijnselen ervaart. :')
Voor zo'n verslaving moet je toch flink wat jaartjes, flink wat doordrinken.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Alcohol is schadelijker dan heroïne

Berichtdoor Flameon » wo mei 11, 2011 7:07 pm

Je hebt afkickverschijnselen en afkickverschijnselen, maar ook bij lage hoeveelheden kan het gevaarlijk zijn.
Drink jij dagelijks een fles wijn ofzo en stop je na een paar jaar drinken dan kan je al makkelijk in een epilepsieaanval schieten
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Alcohol is schadelijker dan heroïne

Berichtdoor Dopey » wo mei 11, 2011 7:08 pm

Daar heb je wel iets meer voor nodig volgens mij. Je moet sowieso een langere tijd zo goed als 24/7 onder invloed zijn; met 1 fles wijn lukt dat niet.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron