Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Bejaarde wiet-filantropen krijgen 3 jaar voor hennepteelt

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Bejaarde wiet-filantropen krijgen 3 jaar voor hennepteelt

Berichtdoor FranX » zo okt 21, 2012 11:41 am

Een Brits stel is tot drie jaar cel veroordeeld, omdat de twee wiet kweekten en verkochten om liefdadigheidsprojecten in Kenia te bekostigen. De beide zestigers, Michael Foster en Susan Cooper uit Little Sutton, verbouwden de hennep al zo'n zes jaar zonder dat de lokale politie iets doorhad.

Het koppel verdiende de afgelopen jaren zo'n 440.000 euro met de wiethandel. Met het leeuwendeel van het geld steunden ze een arm Keniaans dorpje. Zo betaalden ze de levensreddende beenamputatie van een jonge man in Mombasa, kochten computers voor een oogziekenhuis, en sponsorden een school in het dorp.

Als hobby begonnen
Een agent die een inbreker achterna zat, rook bij toeval de overbekende lucht van marihuana en arresteerde Foster en Cooper. Bij de inval in het huis van het paar trof de politie 159 planten aan, met een waarde van ruim 22.000 euro. Michael Foster verklaarde de flinke hennepkwekerij door te stellen dat deze 'ooit als hobby was begonnen, maar uitgroeide tot een bedrijf.'

Zowel Foster als Cooper stonden hoog aangeschreven in hun woonplaats, en ook de rechter was van mening dat zij 'een respectabel stel' waren. 'Ik ben ervan overtuigd dat u goede dingen in Kenia met uw drugsgeld hebt gedaan, maar of dat slechts was om uw geweten te sussen, weet ik niet.' Hij typeerde de filantropische drugshandel als 'de vreemdste drugszaak in zijn soort'.


http://www.parool.nl/parool/nl/225/BUIT ... geld.dhtml
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Bejaarde wiet-filantropen krijgen 3 jaar voor hennepteel

Berichtdoor Gonzo » zo okt 21, 2012 12:09 pm

Ik denk misschien in Nederlandse straffen maar ik vind 3 jaar vrij overdreven, zeker als je weet wat ze met het (grootste deel?) van het geld hebben gedaan.
Als iedereen hetzelfde zou doen dan zouden er geen derde wereld landen meer zijn en zou iedereen stoned, doorvoed en geleerd zijn..

:hulde:
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Bejaarde wiet-filantropen krijgen 3 jaar voor hennepteel

Berichtdoor Koekwaus » zo okt 21, 2012 1:38 pm

Ja het klinkt wel leuk allemaal maar tegelijkertijd levert het ook de nodige problemen op in Engeland zelf. Het lijkt altruistisch maar het is ondoordacht.
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: Bejaarde wiet-filantropen krijgen 3 jaar voor hennepteel

Berichtdoor -ArKady. » zo okt 21, 2012 1:49 pm

En terecht aanpakken dat tuig.
What shade of color is right, when you don’t believe in a world of black and white?

Fear only makes the wolf look bigger.
Avatar gebruiker
-ArKady.
Watching You
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 675
Geregistreerd: ma maart 05, 2012 4:27 pm

Re: Bejaarde wiet-filantropen krijgen 3 jaar voor hennepteel

Berichtdoor Einstein » zo okt 21, 2012 2:04 pm

Blijkbaar zijn marihuanaliefhebbers toch niet altijd zulke doorgewinterde, ijskoude criminelen als ze in sommige landen lijken te denken :snort:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

Royal Queen Seeds banner