Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

BRACE YOURSELVES, DIABLO 2.1 IS COMING

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

BRACE YOURSELVES, DIABLO 2.1 IS COMING

Berichtdoor Jmths » za nov 02, 2019 12:52 pm

https://www.nu.nl/games/6008371/overwat ... -2019.html

BIJNA 20 JAAR TE LAAT MAAR DIABLO 2.1 IS EINDELIJK IN DE MAAK, ACTIVISTION GAAT VOOR HET EERST IN 15 JAAR ORIGINAL CONTENT CREËREN DAT GEEN COPY PASTE IS OF CANDY CRUSH IS.

De grootste stap vooruit die Activision ooit heeft genomen sinds de Blizzard uitverkoopt op 4 August, 2009. World of Warcraft Patch 3.2.0. Is de rerelease van Classic. In dezelfde lijn wordt nu gepoogd Diablo 2 na bijna 2 decennia eindelijk maar toch alsnog in zijn oude glorie te herstellen.

Is het mogelijk dat deze zwarte vlek in de gaming geschiedenis die in dezelfde lijn valt als EA dan toch nog iets van meerwaarde zal introduceren in deze wereld? Ik hou mij adem in. Maar voor nu, DIABLO 2.1 HYYYYPPPPPEEEEEE!

PS: ONLINE CONSOLE GAMING IS VOOR MENTAAL BEPERKTE MENSEN.
Laatst bijgewerkt door Jmths op za nov 02, 2019 9:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: BRACE YOURSELVES, DIABLO 2.1 IS COMING

Berichtdoor Mr Dexo » ma nov 04, 2019 12:24 am

Dus er komt geen eindeloze en verslavende, online, end-game zoals in Diablo 3?
Run-DMT
Avatar gebruiker
Mr Dexo
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 66
Geregistreerd: di mei 01, 2018 10:50 pm

Re: BRACE YOURSELVES, DIABLO 2.1 IS COMING

Berichtdoor Jmths » ma nov 04, 2019 12:42 am

Mr Dexo schreef:Dus er komt geen eindeloze en verslavende, online, end-game zoals in Diablo 3?

Ik had in een paar weken Diablo op hoogste niveau gesloopt en vervolgens nooit meet omgekeken naar Diablo 3. Ik ben mij er bewust van dat er nog een hoop is toegevoegd (en weg gehaald > RL money auction house) maar Diablo 3 heeft nooit dezelfde appeal gehad voor mij als dat Diablo 2 had simpelweg omdat het concept van Diablo 3 in essentie te eenzijdig was en afgericht op mensen die dit spel op een console spelen.

Path of Exile trok hun concept juist extreem in tegenovergestelde richting de diepte in wat mij persoonlijk aanzienlijk meer aanspreekt, in Path of Exile heb ik dan ook aanzienlijk meer uren zitten dan Diablo 3. Maar de sfeer van Path of Exile weet mij op een of andere manier alsnog niet op dezelfde wijze te grijpen als Diablo 2. Het doet mij pijn om te zeggen maar de graphics en/of lore van het spel weten mij moeilijk vast te houden.

Ten opzichte van bijvoorbeeld Torchlight 2 wat qua concept inhoudelijk zeer sterk in elkaar leek te zitten voor zijn tijd binnen hetzelfde genre moet Diablo 2 het denk ik toch echt voornamelijk hebben van het thema waarbinnen het zich afspeelt. Al ben ik eerlijk gezegd niet zo bekend met Torchlight 2 endgame wat Diablo 2 toch ook wel aardig deed. Unieke builds zoals de Barbarian Wolf en Whirlwind Assassin die enkel viable waren met specifieke endgame runward items vond ik bijvoorbeeld helemaal de bom destijds.

In andere woorden, je moet endgame bereiken voordat je pas echt volledig de fantasie kunt loslaten op de verschillende soorten characterbuilds die je kunt bouwen met de speciale unieke items die je dan vrij speelt of samen stelt. Waar de Smiter Paladin wellicht een van de meest iconische voorbeelden van was.

Wat ik enorm gaaf vond aan Diablo (1 &) 2 was de sfeer, het verhaal maar ook de end game waar je je currencies / runes kon opsparen om unieke gearpieces te maken waarmee je weer unieke builds viable kon maken. Het Diablo 3 en World of Warcraft retail talent systeem doen deze spelen mij o.a. erg onpersoonlijk aanvoelen. Ik wil op het minst het gevoel hebben dat ik foute keuzes kan maken en dat creatief nadenken over variaties unieke en levensvatbare uitkomsten kan bieden in het spel.

Activision moet echt het Amerikaanse kinderspeeltuin thema eens grondig uit hun organisatiecultuur scrubben. De Teletubbies, Jay Wilson lootboxes en Candy Crush hebben we ondertussen wel een beetje gezien.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: BRACE YOURSELVES, DIABLO 2.1 IS COMING

Berichtdoor Mr Dexo » ma nov 04, 2019 1:02 am

Ik heb zelf te veel uur in diablo 3 zitten en ben uiteindelijk gestopt omdat mijn wijsvinger het niet langer meer trok. Ben van de console overgestapt naar de pc in de periode dat de nieuwe generatie consoles uitkwam. Ik merkte dat de pc variant meer gericht is op het doorgefreaked grinden voor records. Dus meer prestatie met sociale druk, zoals in wow. Diablo-3 kreeg om die reden een bijzonder verslavend element bij de end-game en ik denk dat Blizzard hier een grote rol in heeft gehad.
Run-DMT
Avatar gebruiker
Mr Dexo
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 66
Geregistreerd: di mei 01, 2018 10:50 pm


Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner