Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Brits onderzoek: cannabis helpt niet tegen MS

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Brits onderzoek: cannabis helpt niet tegen MS

Berichtdoor Lau » di mei 29, 2012 9:08 am

Een Brits onderzoek van de Universiteit van Plymouth heeft uitgewezen dat cannabis geen heilzaam middel is in de strijd tegen de ziekte Multiple Sclerose (MS). Dat lieten onderzoekers van de universiteit dinsdag weten. Bij de test namen proefpersonen een capsule met THC, een van de werkzame stoffen in cannabis, tot zich.

Het resultaat van het onderzoek is een domper, aangezien prognoses in een eerder stadium wel positieve gevolgen schetsten. Helaas bleek er echter geen verschil in de ontwikkeling van MS zichtbaar tussen de mensen die een placebo en degenen die een pil met THC slikten.

Medicinale cannabis wordt door artsen soms aangeraden aan mensen met MS, om de verkramping van de spieren tegen te gaan. MS is een ziekte waarbij het centrale zenuwstelsel wordt aangetast. Verhalen van genezing komen maar heel sporadisch voor.
------------

Ze doen hier net of thc een genezend middel is tegen MS. Volgens mij wordt het vooral gebruikt om de pijn te verzachten.
Ik ben al naar de tyfus nu de kanker nog.
Avatar gebruiker
Lau
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:58 pm

Re: Brits onderzoek: cannabis helpt niet tegen MS

Berichtdoor Lµs. D » di mei 29, 2012 10:07 am

Lµs. D
Offline
 

Re: Brits onderzoek: cannabis helpt niet tegen MS

Berichtdoor Einstein » di mei 29, 2012 10:56 am

Lau schreef:Ze doen hier net of thc een genezend middel is tegen MS. Volgens mij wordt het vooral gebruikt om de pijn te verzachten.

Ja, dat was ook wat ik ervan had meegekregen. Raar bericht :#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Brits onderzoek: cannabis helpt niet tegen MS

Berichtdoor Ivo » di mei 29, 2012 11:21 am

Als we random dingen gaan opsommen waar cannabis niet tegen helpt, zijn we nog even bezig :#:
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Brits onderzoek: cannabis helpt niet tegen MS

Berichtdoor herejezus » di mei 29, 2012 1:09 pm

ik heb leukemie
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: Brits onderzoek: cannabis helpt niet tegen MS

Berichtdoor Gonzo » di mei 29, 2012 1:11 pm

herejezus schreef:ik heb leukemie


Dan mag jij wel Cannabis gebruiken..
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Brits onderzoek: cannabis helpt niet tegen MS

Berichtdoor herejezus » di mei 29, 2012 1:59 pm

nee, want mijn bloed is al groen
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: Brits onderzoek: cannabis helpt niet tegen MS

Berichtdoor Lµs. D » di mei 29, 2012 3:18 pm

herejezus schreef:ik heb leukemie

Ik heb leuke mie. Met tofu enzo.
Lµs. D
Offline
 

Re: Brits onderzoek: cannabis helpt niet tegen MS

Berichtdoor Lau » di mei 29, 2012 5:48 pm

Is lekkerder met lijst.
Ik ben al naar de tyfus nu de kanker nog.
Avatar gebruiker
Lau
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:58 pm

Re: Brits onderzoek: cannabis helpt niet tegen MS

Berichtdoor FranX » di mei 29, 2012 5:55 pm

Het is bekend dat THC op zich niet heilzaam hoeft te zijn.. het is de combinatie van stoffen die in het plantje zit dat bepalend voor het effect is. Als men in het onderzoek louter THC heeft gebruikt zoals het artikel suggereert dan kan je je vraagtekens bij de uitkomst zetten.

THC (tetrahydrocannabinol) is de werkzame stof in cannabis. In het plantje zijn inmiddels meer dan 500 verschillende stoffen gevonden. Een 100 tal stoffen behoort tot de groep cannabinoïden (1). Deze cannabinoïden worden alleen in de hennepplant aangetroffen. THC is de belangrijkste en de enige die voor het effect van hasj en wiet zorgt. Twee andere belangrijke cannabinoïden zijn CBD (cannabidiol) en CBN (cannabinol). (Bron http://www.jellinek.nl/informatie_en_ad ... d/cannabis)
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner