Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Ivo » vr mei 03, 2013 10:08 am

http://thestonedsociety.com/coffeeshops ... -everyone/

Thirteen coffeeshops in the southern Dutch city of Maastricht will be selling marijuana again to everyone, including people who don’t live in Holland.

That’s what the Vereniging Officiële Coffeeshops Maastricht, loosely translated as the Official Association of Coffeeshops in Maastricht, announced today.

Court Verdict

Last week, the court ruled Mayor Onno Hoes of Maastricht decision to close the coffeeshop Easy Going for selling marijuana to foreign customers was wrong. Coffeeshops see this as the signal which says they are again allowed to sell marijuana to people from across the border.

Another reason to start selling again is because currently marijuana can be sold legally to foreigners above the 2 main Dutch rivers. By selling again to foreigners coffeeshops want to stop illegal street dealers profiting from the current situation.

Municipality

The municipality already responded earlier by saying they will take actions if coffeeshops in Maastricht will actually start selling again to foreigners.

Earlier this week, 14 municipalities announced they want to start to legally grow marijuana which would be sold to the coffeeshops.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Hamukun » vr mei 03, 2013 10:22 am

Die burgemeester van Maastricht is echt een enorme klapmongool. Inmiddels is al besloten dat in het beschaafde deel van Nederland buitenlanders gewoon de shop mogen blijven bezoeken, is de overlast in Maastricht zodanig toegenomen dat ze er geen politie genoeg voor hebben, en zijn een groot deel van zijn collega's voorstander van een rationeel aanvoerbeleid. Maar voor Onno Hoes staat het weren van buitenlanders niet ter discussie. Zeg dat gewoon dat je een rechtse baas bent die een hekel heeft aan vieze blowers en ze wil pesten met rare maatregelen ofzo, in plaats van net te doen alsof je met iets zinnigs bezig bent.

Maar goed, ze hebben aangekondigd om de shops die verkopen aan buitenlanders per direct te beboeten en/of te sluiten, dus ik ben benieuwd naar het volgende deel van deze soap.
Avatar gebruiker
Hamukun
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 401
Geregistreerd: vr feb 08, 2013 7:34 pm

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen!

Berichtdoor Einstein » vr mei 03, 2013 11:11 am

Dat wordt vechten, dat wordt knokken :#: Je zou toch verwachten dat de shops in Maastricht (van alle steden) het eerst weer open zouden gaan voor buitenlanders, maar Onno Hoes ziet het blijkbaar anders.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Multitude » di mei 07, 2013 12:36 am

http://www.nu.nl/binnenland/3416085/pol ... richt.html

Politie in actie tegen wietverkoop Maastricht
De politie in Maastricht is maandagavond in actie gekomen om de verkoop van cannabis aan buitenlanders tegen te gaan.

De coffeeshops in Maastricht verkochten weer wiet aan Belgen en Duitsers, maar dat mag officieel niet.

Volgens de politie is er een inval geweest bij één coffeeshop, namelijk de Mississippi. Daar zijn drie mensen aangehouden, zijn de gegevens van buitenlandse bezoekers genoteerd en is de voorraad in beslag genomen door de politie. Marc Josemans, voorzitter van de Verenigde Officiële Maastrichtse Coffeeshops (VOCM) meldde eerst meerdere invallen, maar achteraf bleek alleen de Mississippi bezoek te hebben gehad.

De uitbaters van de shops in Maastricht, Roermond en Sittard waren uit protest weer wiet gaan verkopen aan bezoekers uit de andere landen. Ze voelen zich gesteund door een recente uitspraak van de rechter, die oordeelde dat coffeeshop Easy Going in Maastricht onterecht was gesloten nadat die had verkocht aan buitenlanders.

Burgemeester

Onno Hoes, de burgemeester van Maastricht, had al aangekondigd op te treden tegen coffeeshops die het verbod zouden breken. Ook een woordvoerster van de gemeente Sittard-Geleen waarschuwde dat wordt ingegrepen zodra een overtreding wordt geconstateerd. Roermond was voorzichtiger: ''Eén Duitser in de coffeeshop is niet genoeg om de zaak te sluiten'', aldus een woordvoerder daar.

De Maastrichtse coffeeshops kondigden maandag aan alleen Belgen en Duitsers toe te laten. Mensen die verder weg wonen, wordt de toegang ontzegd. Volgens de Vereniging Officiële Coffeeshops Maastricht geldt dit 'buurlandcriterium' totdat de coffeeshops verplaatst zijn naar de stadsgrenzen. Om overlast tegen te gaan, beperken de coffeeshops in Maastricht de openingsuren van 12.00 tot 24.00 uur.

De burgemeesters van enkele Belgische gemeenten bij Maastricht willen dat de Nederlandse coffeeshops gesloten blijven voor buitenlanders. De burgemeesters kondigden ook aan hun controles aan de grens te handhaven. ''De invoering van de wietpas heeft wel degelijk zijn vruchten afgeworpen", aldus de burgemeester van Lanaken, Marino Keulen. ''Het aantal drugstoeristen is hierdoor drastisch verminderd.''

Zijn ambtgenoot uit Riemst, Mark Vos, zit op dezelfde lijn: ''De overlast was nu een pak minder, dus moet het verbod blijven gelden. Wij zullen in ieder geval de controles aan de grens handhaven. Want ondanks de maatregelen in Maastricht, is het illegale circuit nog steeds actief en doen we nog regelmatig vangsten.''

Straatdealers

Uitgelaten criminele straatdealers zijn maandagavond volgens ooggetuigen van coffeeshops naar coffeeshop in Maastricht getrokken om daar hun blijdschap te laten blijken over het ingrijpen door de politie bij coffeeshop Mississippi.

''Ze staken hun handen de lucht in en reden juichend langs'', zei voorzitter Marc Josemans van de Vereniging van Officiële Coffeeshops in Maastricht (VOCM) maandagavond.

De straatdealers hadden zich zondag en maandag niet laten zien toen de coffeeshops wiet aan buitenlanders verkochten. Maandagavond waren ze er weer, bekeken de inval van de politie in de Mississippi en applaudisseerden daarbij, aldus ooggetuigen.

''Burgemeester Onno Hoes zorgt ervoor dat deze jongeren bakken met geld verdienen, dat verklaart hun bijdschap'', zei Josemans. ''Ik snap zo'n burgemeester niet.''


Opstelten

Minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) liet eerder op de dag weten dat hij ervan uitgaat dat gemeenten het best weten hoe ze de regels rond coffeeshops kunnen handhaven. Hij zegt te vertrouwen op de handhaving in Maastricht.


:lol:
“And you are made of a hundred trillion cells. We are, each of us, a multitude.”
Avatar gebruiker
Multitude
Junkenhoeder
Donateur
Offline
 
Posts: 1874
Geregistreerd: di mei 08, 2012 12:27 am

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Einstein » di mei 07, 2013 7:04 am

:') :') :') :') :')
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Ivo » di mei 07, 2013 9:53 am

:hulde:
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Wietsmoker » za mei 11, 2013 3:02 pm

Jesus saves!
Avatar gebruiker
Wietsmoker
Global SToner
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2838
Geregistreerd: zo apr 24, 2011 7:21 pm
Woonplaats: Flavour Country

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Poseidon » za mei 11, 2013 3:29 pm

Als ik slecht bij kas zat, dan wist ik wel in welke stad ik wat extra poen bij elkaar ging hosselen :grin:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Mircko » zo mei 12, 2013 6:02 pm

Maastricht wil binnengevallen coffeeshops 3 maanden sluiten

10-05-13 21:05 uur - Bron: ANP
De gemeente Maastricht wil de coffeeshops Mississippi en Kosbor voor drie maanden sluiten. Dat maakte de gemeente vrijdag bekend.

De politie viel beide coffeeshops afgelopen maandag en dinsdag binnen, arresteerde beheerders en personeelsleden en nam de handelsvoorraad softdrugs in beslag. In beide shops waren buitenlanders aanwezig, en in Limburg mag dat niet. De shops krijgen een week de tijd om zich tegen het voornemen van de gemeente te verweren. Daarna neemt de gemeente een definitief besluit.

De politie viel woensdag ook binnen bij de Smokey, maar de gemeente wacht nog op meer informatie over deze inval, aldus een woordvoerder van Maastricht.

Woordvoerder Marc Josemans van de Maastrichtse coffeeshops zei een kort geding tegen de gemeente aan te zullen spannen als die overgaat tot sluiting. Hij wijst in dit verband op de uitspraak van de rechtbank in Maastricht van 25 april, die bepaalde dat burgemeester Onno Hoes coffeeshop Easy Going ten onrechte had gesloten nadat daar buitenlanders waren gezien. 'Ook Hoes moet zich houden aan de uitspraak van de rechtbank', zei Josemans
'Hij mag er dan uitzien als een idioot en zich gedragen als een idioot, laat je daardoor niet misleiden: hij is een idioot.'- Groucho Marx
Avatar gebruiker
Mircko
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 47
Geregistreerd: di apr 16, 2013 4:08 am

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Hamukun » za mei 18, 2013 4:49 pm

Deze is ook weer tekenend: http://www.nu.nl/binnenland/3477801/con ... -gaan.html

Doordat de coffeeshops weer aan buitenlanders verkopen gaan straatdealers zich misdragen. Dus moeten die coffeeshops aangepakt worden want die veroorzaken overlast.... Ik vraag mij echt af hoe bestuurders aan zo'n krom wereldbeeld komen en dat ook gewoon tegen alle feiten en cijfers in vol weten te houden.
Avatar gebruiker
Hamukun
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 401
Geregistreerd: vr feb 08, 2013 7:34 pm

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Wietsmoker » za mei 18, 2013 4:58 pm

Ze hadden idd niet krom moeten worden, maar een poot tussen de deur houden van hun eigen eerdere wetten! Dat is mijn mening...
Jesus saves!
Avatar gebruiker
Wietsmoker
Global SToner
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2838
Geregistreerd: zo apr 24, 2011 7:21 pm
Woonplaats: Flavour Country

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Claviceps » zo mei 19, 2013 10:52 pm

Burgemeester Onno Hoes van Maastricht heeft de indruk dat een deel van de drugsrunners die in Maastricht actief zijn is ingehuurd door coffeeshophouders. Dat zegt hij vandaag in een interview met de Volkskrant. ,,En – maar nu moet ik voorzichtig zijn – er lijkt een verband te zijn tussen acties van coffeeshops en acties van illegale runners op straat. Ik krijg berichten van mensen die op z’n minst suggereren dat een aantal jongens de straat op wordt gestuurd door coffeeshops. Allerlei verhalen doen hierover de ronde in de stad. Nou ja, ik heb geen bewijzen en kan het niet controleren, dus laat ik het hier maar bij houden, punt.”

Geweldig toch zo'n burgemeester, je zult maar in Maastricht wonen :)

DEN HAAG - Het CDA wil dat desnoods het leger wordt ingezet om de bevolking van Maastricht te beschermen tegen de overlast door drugscriminelen. Volgens het CDA is minister Ivo Opstelten (VVD, Veiligheid) veel te laks met hulp aan Maastricht dat al meerdere malen om bijstand heeft gevraagd.
Laatst bijgewerkt door Claviceps op wo apr 13, 2016 3:02 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Einstein » ma mei 20, 2013 12:19 am

Einstein schreef::') :') :') :') :')
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Ivo » ma mei 20, 2013 9:15 am

Einstein schreef:
Einstein schreef::') :') :') :') :')
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Poseidon » ma mei 20, 2013 11:41 am

Claviceps schreef:Geweldig toch zo'n burgemeester :)

Ik heb de indruk dat zijn echtgenoot achter de schermen de echte burgervader is :grin:

Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Claviceps » ma mei 20, 2013 6:34 pm

Poseidon schreef:
Claviceps schreef:Geweldig toch zo'n burgemeester :)

Ik heb de indruk dat zijn echtgenoot achter de schermen de echte burgervader is :grin:


Vandaar ook die nickname Kwalbert :D
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Wietsmoker » wo sep 04, 2013 5:51 pm

Nieuw merkwaardig fenomeen: Rechter snapt gedoogbeleid niet:

http://nos.nl/tekst/547747-rechter-begr ... letekst%29
Jesus saves!
Avatar gebruiker
Wietsmoker
Global SToner
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2838
Geregistreerd: zo apr 24, 2011 7:21 pm
Woonplaats: Flavour Country

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Enya » wo sep 04, 2013 6:05 pm

Die Ivo Opstelten heeft teveel pikken geslikt om nog helder na te kunnen denken :grin:
Amanda Knox = “Other people ask for tranquilizers, cry, shout that they didn’t do it, that they’re in pain, that they can’t go on…Many prisoners bang their heads against the walls, sew up their mouths, scream, vomit, cut their wrists. But she showed no reaction,” the guard said."
Avatar gebruiker
Enya
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1060
Geregistreerd: zo nov 18, 2012 12:01 pm

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Eko » wo sep 04, 2013 6:45 pm

Verdorie, ik moest laatst van trein wisselen in Maastricht (en had ff tijd), had ik wel een stukje spacecake kunnen kopen.
I remember feelin' like someone had peeled a layer away from my brain, and my reality was no longer anchored to any point of reference, and I had to fight to keep from being crushed under the weight of an unforgiving new paradigm of ultimate reality. (Jake the Dog)
Avatar gebruiker
Eko
-~○☼○~-
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4042
Geregistreerd: do feb 24, 2011 10:27 pm
Woonplaats: Ganda

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Gonzo » wo sep 04, 2013 6:56 pm

Enya schreef:Die Ivo Opstelten heeft teveel pikken geslikt om nog helder na te kunnen denken :grin:


Bedoel je Onno Hoes ?
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor verneukeratief » wo sep 04, 2013 7:17 pm

Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: Coffeeshops in Maastricht gaan terug open voor iedereen

Berichtdoor Einstein » wo sep 04, 2013 7:23 pm

WeedSmoke schreef:Nieuw merkwaardig fenomeen: Rechter snapt gedoogbeleid niet:

http://nos.nl/tekst/547747-rechter-begr ... letekst%29

Hahahaha, the fuck :P
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner