Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Crackpijpautomaten geïnstalleerd in Vancouver

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Crackpijpautomaten geïnstalleerd in Vancouver

Berichtdoor Shaggattack » ma feb 24, 2014 12:59 pm

In Vancouver kunnen verslaafden hun crackpijpen uit automaten halen. Een hulporganisatie uit de Canadese stad hoopt zo de verspreiding van ziekten onder verslaafden terug te dringen.

De automaten zijn geïnstalleerd in Downtown Eastside, een buurt waar veel mensen aan crack verslaafd zijn. De crackpijpen kosten nog geen 20 eurocent per stuk.

De crackpijpen zijn gemaakt van een duurzaam materiaal. Daardoor schilferen ze minder snel en krijgen gebruikers minder wondjes aan hun mond. De wondjes leiden vaak tot besmetting met HIV of Hepatitis C, zo meldtCTV News.

De automaten zijn onderdeel van een campagne van de organisatie InSite om de gevolgen van drugsgebruik te beperken. De organisatie, die tien jaar geleden een locatie in de buurt opende waar drugsgebruikers veilig drugs kunnen injecteren, is omstreden.

De Canadese regering probeerde het project in 2008 te sluiten, maar de rechter bepaalde toen dat het open mocht blijven. Uit onderzoek is gebleken dat door het project al veel levens gered zijn. Er zijn minder doden door een overdosis en het aantal besmettelijke ziekten is afgenomen.

Bron: http://www.nu.nl/opmerkelijk/3697089/cr ... ouver.html
http://www.ctvnews.ca/canada/vancouver- ... -1.1677066
:rock:
Avatar gebruiker
Shaggattack
paperboy
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1086
Geregistreerd: do maart 17, 2011 2:50 am

Re: Crackpijpautomaten geïnstalleerd in Vancouver

Berichtdoor Vinnie » ma feb 24, 2014 2:42 pm

2 goede zaken , veiliger drugs gebruik en shaggy brengt ze krantjes weer rond
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Crackpijpautomaten geïnstalleerd in Vancouver

Berichtdoor manoes » za maart 15, 2014 7:16 pm

In de usa kon je allang spuiten in automaten kopen.
Vroeger was ik verliefd op Karin A.; ik leerde haar kennen in Dijk en Duin. Zij was niet verliefd; toch vond ze het goed dat ik voor haar knielde en haar met mijn mond in liefde diende.
Daar ben ik haar nog altijd dankbaar voor.
他妈的万歳
万歳
Avatar gebruiker
manoes
Belezen Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 239
Geregistreerd: za maart 15, 2014 5:58 pm


Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner