Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

D66 deelt nep XTC uit

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Radical » do apr 24, 2014 11:02 am

De jongerenafdeling van D66 (Jonge Democraten) is van plan om de komende tijd gratis xtc-pillen uit te delen in onder meer Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Met deze actie wil D66 bepleiten dat xtc beter uit de illegaliteit gehaald kan worden. Vaak zijn drugs die in het uitgaanscircuit worden gekocht vervuild, wat grote gezondheidsrisico's met zich meebrengtHet gebruik van XTC is een gezondheidsprobleem volgens de JD. De herkomst en de ingrediënten van de pillen zijn niet bekend; dit maakt de risico's van het gebruik onaanvaardbaar groot.Op koningsnacht, Koningsdag en tijdens het gehele festivalseizoen worden er op grote schaal door jongeren xtc en andere partydrugs gebruikt, staat te lezen in de verklaring.  'Met het huidige Nederlandse drugsbeleid zorgt dit gebruik voor gevaarlijke situaties', schrijft de JD. 'Ongelukken met dodelijke afloop komen ieder jaar weer voor.'In de verklaring staat verder dat 'de productie en het gebruik van XTC uit de illegaliteit gehaald moeten worden en vervolgens streng gereguleerd worden. Een ontmoedigingsbeleid, hogere kwaliteitseisen en gedegen voorlichting moeten het aantal drugsdoden sterk omlaag brengen. Met de opbrengsten uit accijnzen, zoals die ook voor tabak en alcohol gelden, moeten de kosten hiervoor dekken en tellen verder op bij de algehele belastinginkomsten van de staat.'

Bron:
http://www.ad.nl
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... elen.dhtml
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor GaiaNyx » do apr 24, 2014 11:07 am

In het artikel kan ik nergens vinden dat het om nepperts gaat :conf:
Done: weed, alcohol, nicotine, caffeine, XTC, MDMA, speed, coke, crack, morfine, salvia, truffels, LSA, GHB, yaba, 2cb, 4fa, lachgas, poppers, MXE, Al-LAD

To do: LSD, DMT, 4aco dmt, ketamine
Avatar gebruiker
GaiaNyx
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 374
Geregistreerd: vr dec 02, 2011 10:51 pm
Woonplaats: omg eindhoven

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor yip yip » do apr 24, 2014 11:11 am

Waarom alleen XTC legaliseren, stelletje racisten
yip yip
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 287
Geregistreerd: za dec 28, 2013 2:55 am

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Prototype » do apr 24, 2014 11:49 am

Als ze nou is eerst goede voorlichting gaan geven en dan pas xtc gaan uitdelen :p
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Radical » do apr 24, 2014 11:51 am

Graag edit in de topictitel. Nep vervangen door gratis.

Edit:
Even gegoogled blijkt toch wel nep te zijn. Staat alleen niet vermeld in dit artikel. Lang leven de duidelijke en altijd eerlijke journalistiek. :-)
Laatst bijgewerkt door Radical op do apr 24, 2014 1:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor davy jones » do apr 24, 2014 12:01 pm

Lijk me wel lachu om uit te zoeken waar die nepstash ligt en dan snachts daar in te breke en alles te verwisslen voor echte xtcs. :rock2:
I don't like the drugs ~ the drugs like me *_*
Avatar gebruiker
davy jones
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 796
Geregistreerd: vr nov 25, 2011 1:38 pm
Woonplaats: Vliegende Hollander

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Perry » do apr 24, 2014 12:42 pm

Radical schreef:Graag edit in de topictitel. Nep vervangen door gratis.

Volgens mij kan je dat zelf.
Waarom staat er nergens waar ze die uitdelen? (Ja, de steden, maar die zijn gigantisch)
Ik heb al n hele tijd geen M meer gedaan en om nou een gratis Groene D66 te slikken lijkt me wel baas 8)
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Radical » do apr 24, 2014 1:33 pm

De jongerenafdeling van D66 (Jonge Democraten) deelt in de periode rond Koningsdag nep XTC-pillen uit in Tilburg en Utrecht. Met bevrijdingsdag staat de partij in Amsterdam. In totaal gaat het om circa 1000 pillen.De partij wil zo waarschuwen voor 'vervuilde' drugs en pleiten voor verantwoordelijker gebruik. 'Wanneer we de pillen uitdelen zeggen we dat het een placebo is. We proberen zo door te dringen tot jongeren om uit te leggen dat je pas weet wat je gebruikt als je de pil laat testen,' zegt Ayla Schneiders van de JD.In een verklaring laten de Jonge Democraten weten dat jongeren tijdens Koningsnacht, Koningsdag en het gehele festivalseizoen op grote schaal XTC en andere partydrugs gebruiken. 'Met het huidige Nederlandse drugsbeleid zorgt dit gebruik voor gevaarlijke situaties. Dankzij het illegale karakter van de drugs zijn gebruikers slecht geïnformeerd en lopen zij een groot risico om vervuilde drugs te gebruiken.' De partij noemt het gebruik van XTC een gezondheidsprobleem. 'De herkomst en de ingrediënten van de pillen zijn niet bekend, dit maakt de risico's van het gebruik onaanvaardbaar groot. De productie en het gebruik van XTC moeten uit de illegaliteit worden gehaald en vervolgen streng gereguleerd worden.' Een ontmoedigingsbeleid, hogere kwaliteitseisen en gedegen voorlichting moeten het aantal drugsdoden sterk omlaag brengen, volgens de Jonge Democraten. De actie is onderdeel van een breder platform MDMJA. De naam is een samentrekking van 'JA' en 'MDMA', de werkzame stof in XTC-pillen.

Bron: www.parool.nl
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Vinnie » do apr 24, 2014 1:43 pm

davy jones schreef:Lijk me wel lachu om uit te zoeken waar die nepstash ligt en dan snachts daar in te breke en alles te verwisslen voor echte xtcs. :rock2:



hahahah dat zou wel een zeer goede grap zijn :lol:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Trippie » do apr 24, 2014 2:51 pm

Radical schreef:Graag edit in de topictitel. Nep vervangen door gratis.

Edit:
Even gegoogled blijkt toch wel nep te zijn. Staat alleen niet vermeld in dit artikel. Lang leven de duidelijke en altijd eerlijke journalistiek. :-)


Als je even googled naar andere bronnen zie je wel dat het wel degelijk op neppillen gaat.
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Radical » do apr 24, 2014 11:36 pm

Heb ik toch gedaan :conf:
Had eerst het woord nep staan omdat ik dat wist. Toen mezelf bevestigd haha
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Einstein » vr apr 25, 2014 1:41 am

--> Nieuws & Actualiteiten

Trippie schreef:Als je even googled naar andere bronnen zie je wel dat het wel degelijk op neppillen gaat.

Helaas pindakaas :(
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor pax » za apr 26, 2014 12:15 am

Ik vind dit soort acties maar niets... Mensen die niet snappen dat je je pillen moet testen, snappen ook het concept van de actie niet denk ik.
Ernstige Levamisole gebruiker
Avatar gebruiker
pax
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: ma jun 18, 2012 9:23 pm
Woonplaats: Antwerpen

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Radical » za apr 26, 2014 7:23 am

Laat staan dat heel veel mensen niet eens weten wat xtc is. Al dan niet over mdma gesproken.
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Frog » za apr 26, 2014 9:19 am

Lol, ja ene kant goed idee, aan de andere wat sommige ook aangeven inderdaad goede voorlichting is ook niks mis mee.
Zie wel gebeuren dat die nepperds voor 10 euro of meer per stuk aan toeristen verkocht worden, die denken dat de XTC in Nederland zo goed is en een top dealtje gesloten hebben hihi :grin:
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor pax » ma apr 28, 2014 9:03 pm

Iemand wat van deze pilletjes kunnen bemachtigen ? :lol:
Ernstige Levamisole gebruiker
Avatar gebruiker
pax
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 300
Geregistreerd: ma jun 18, 2012 9:23 pm
Woonplaats: Antwerpen

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » ma apr 28, 2014 9:38 pm

Dit bevestigt mijn beeld weer van die jeugdparlement mannetjes. Allemaal een JG hoofd in zo'n saai pak, denken dat ze wat van het land begrijpen. Afschuwelijk. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Vinnie » ma apr 28, 2014 11:45 pm

Tomjour schreef:Dit bevestigt mijn beeld weer van die jeugdparlement mannetjes. Allemaal een JG hoofd in zo'n saai pak, denken dat ze wat van het land begrijpen. Afschuwelijk. 8-)


:hulde: :hulde:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Perry » di apr 29, 2014 12:34 am

Tomjour schreef:Dit bevestigt mijn beeld weer van die jeugdparlement mannetjes. Allemaal een JG hoofd in zo'n saai pak, denken dat ze wat van het land begrijpen. Afschuwelijk. 8-)

:#:
Als je mij zou kennen zou je weten dat ik juist de persoon ben die harde schreeuwers over landsbestuur probeer te nuanceren en zou je ook weten dat ik weet dat XTC hier vrijwel allemaal clean is.
Verder snap ik je punt wel, maar zoiets heet status en daar kan jij alleen maar van dromen 8)
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Vinnie » di apr 29, 2014 1:30 am

hahah hoor jg praten over status :lol: , jij ben later juist zoon kantoor sulletje dat altijd in pak rondloopt omdat hij dat status gevend vind maar eigenlijk is hij het slaafje van ze baas en heeft hij nog steeds geen status net als vroeger :s

zelf om zoon kneusje in pak te zijn moet je een beetje werken iets wat jij niet kan aangezien je niet eens je bed uit kan komen :shock:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Perry » di apr 29, 2014 1:36 am

Ik wil docent worden, geen kantoorlul.
Werken kan ik prima, ik ben zelfs veelal een erg gemotiveerde werker met veel energie.
Dat opstaan probleem heb ik enkel af en toe na een wild weekend, maar als ik afgestudeerd ben wil ik eigenlijk niets meer met drugs te maken hebben.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Vinnie » di apr 29, 2014 10:27 am

hahaha mijn zoon gaat jou als Leeraar later pesten denk :lol:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Radical » di apr 29, 2014 10:36 am

Ik vind JG juist overkomen als een goede leraar, mits hij de juiste leerstof/informatie beschikt en meer weet over het onderwerp dan alleen de feitjes. Het is een jongen die het beste voor heeft met iedereen en iedereen wat wilt leren, niet omdat hij groot wilt doen met zijn kennis maar het hem een goed gevoel geeft als hij mensen wat bijbrengt. Ik denk dat dat een hele mooie eigenschap is die je als leraar moet hebben.
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Perry » di apr 29, 2014 10:48 am

:wub:
Ik ben plotseling verliefd op Radical geloof ik :D
En Voldie? Ik wil bovenbouw VWO lesgeven, daar komt jouw zoon nooit :lol:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Radical » di apr 29, 2014 10:51 am

Niet mijn vriendin jaloers gaan maken hè :-)
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor gachiBASS » di apr 29, 2014 10:54 am

JongGeleerd schreef:En Voldie? Ik wil bovenbouw VWO lesgeven, daar komt jouw zoon nooit :lol:


gachiBASS
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1777
Geregistreerd: di jul 17, 2012 8:26 pm

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Vinnie » di apr 29, 2014 11:20 am

JongGeleerd schreef:En Voldie? Ik wil bovenbouw VWO lesgeven, daar komt jouw zoon nooit :lol:


daar heb je gelijk in mijn kind mag niet naar vwo daar word die veel te pussie van, misschien als hij eerst VMBO ofzo gedaan heeft :grin:

nee grapje je hebt ook wel een paar gekke mensen op vwo :roll2:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor frozentoast » di apr 29, 2014 11:57 am

voldie schreef:
JongGeleerd schreef:En Voldie? Ik wil bovenbouw VWO lesgeven, daar komt jouw zoon nooit :lol:


daar heb je gelijk in mijn kind mag niet naar vwo daar word die veel te pussie van, misschien als hij eerst VMBO ofzo gedaan heeft :grin:

nee grapje je hebt ook wel een paar gekke mensen op vwo :roll2:

8-) 8-) 8-)
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: D66 deelt nep XTC uit

Berichtdoor Piotr » di apr 29, 2014 8:39 pm

Toen ik dit bericht las dacht ik meteen aan de mogelijkheid dat ze van die herbal-xtc pilletjes uit de smartshop zouden weggeven. Ik meen ooit gelezen te hebben dat in een van die soorten pilletjes 5-htp of l-tryptofaan zat. Als ze die uitdelen zou het helemaal feest worden. Mensen die na de teleurstelling van het D66 pilletje toch maar een echte xtc pil naar binnen gooien en serotoninesyndroom oplopen, dat zou mooie publiciteit zijn!
L S D
Avatar gebruiker
Piotr
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1889
Geregistreerd: vr okt 26, 2012 11:23 pm

Volgende

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner