Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Douane onderschept record illegale middelen

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Douane onderschept record illegale middelen

Berichtdoor Gonzo » vr jun 28, 2013 4:16 pm

De douane heeft in een week tijd 92.715 potentieel gevaarlijke middelen onderschept.

Dat is het hoogste aantal sinds de start 6 jaar geleden van de grote actie Pangea, waarbij wordt samengewerkt met Interpol, de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) en de FIOD. Dat zei een woordvoerster van het ministerie van Financiën vrijdag.
De gevaarlijke middelen zaten verstopt in 98 pakketjes die (grotendeels) via internet waren besteld. De douane controleerde ruim 73.000 post- en koerierszendingen. De landen van herkomst waren vooral China en India.
De douane trof vooral veel erectiepillen, afslankmiddelen en slaapmiddelen aan. De actie is bedoeld om mensen bewust te maken van de gezondheidsrisico's die online bestelde geneesmiddelen met zich mee kunnen brengen.
Arrestaties
Bijna 100 landen deden mee aan de actie Pangea, die werd gecoördineerd door Interpol. Bij die actie zijn wereldwijd 58 arrestaties verricht. 58.000 pakketten zijn in beslag genomen. Daarin zaten bijna 10 miljoen potentieel gevaarlijke illegale medicijnen met een totale geschatte waarde van ruim 31 miljoen euro.

Bron: ANP

:#:
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Douane onderschept record illegale middelen

Berichtdoor Shaggattack » vr jun 28, 2013 4:54 pm

ja nu ben ik helemaal bewust van de risico's.
Avatar gebruiker
Shaggattack
paperboy
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1086
Geregistreerd: do maart 17, 2011 2:50 am

Re: Douane onderschept record illegale middelen

Berichtdoor Ivo » vr jun 28, 2013 7:21 pm

Dus dat zijn zo'n 1000 "potentieel gevaarlijke middelen" per pakket? En waarom zijn er zoveel in beslag genomen als het maar in 98 pakketten zat?
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Douane onderschept record illegale middelen

Berichtdoor Maddog » vr jun 28, 2013 8:05 pm

Actie is voorbij dus we kunnen weer posten :D
Avatar gebruiker
Maddog
Woef
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1474
Geregistreerd: ma sep 19, 2011 11:36 am

Re: Douane onderschept record illegale middelen

Berichtdoor psychotrance » za jun 29, 2013 12:53 am

Ivo schreef:Dus dat zijn zo'n 1000 "potentieel gevaarlijke middelen" per pakket? En waarom zijn er zoveel in beslag genomen als het maar in 98 pakketten zat?


dat was ook de eerste vraag die me te binnen schoot! ik vind het een vaag artikel, lijkt net of de auteur niet helemaal doorheeft waar het nu precies over gaat...

Maddog schreef:Actie is voorbij dus we kunnen weer posten :D

:hulde:
Avatar gebruiker
psychotrance
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 693
Geregistreerd: zo feb 24, 2013 4:55 pm

Re: Douane onderschept record illegale middelen

Berichtdoor Einstein » za jun 29, 2013 3:22 pm

Hahahaha, wat een onduidelijk artikel.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron