Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Drugs crisis in Spanje..

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Drugs crisis in Spanje..

Berichtdoor Gonzo » do jun 21, 2012 1:01 am

De cocaïne in Spanje is steeds meer vervuild. Door de economische crisis kiezen gebruikers voor goedkopere "cocaïne" die van mindere kwaliteit is. Dat blijkt uit een studie van Energy Control, een organisatie die de risico's van drugsgebruik wil beperken.

Uit het rapport, waarvoor 472 monsters werden onderzocht, blijkt dat ongeveer 95 procent van de cocaïne in meer of mindere mate versneden was. 41 procent was versneden, aan 37 procent was ook verdunningsmiddel toegevoegd en 16 procent was niet eens cocaïne, maar een combinatie van cafeïne en lokale anesthetica.

Ook schakelen veel gebruikers over naar goedkopere drugs, als speed. Dat wordt voor gemiddeld de helft van de prijs verkocht. Maar amfetamine blijkt een van de meest vervalste drugs te zijn. Van de 305 onderzochtte monsters, bleek maar 4 procent daadwerkelijk speed te zijn. De rest was versneden of verdund.

XTC wordt het minst vervalst. Daar werd in twintig procent van de gevallen verdunningsmiddel aangetroffen. Heroïne werd in 59 procent van de gevallen versneden met cafeïne, paracetamol of dextromethorfan, wat vervelende bijwerkingen veroorzaakt.

Drugsgebruik is in Spanje een groot probleem. Uit studies blijkt dat een op de vijf chauffeurs drugs gebruikt voor hij achter het stuur stapt. De politie hanteert daarom sinds kort een zerotolerancebeleid. Er worden controles uitgevoerd, waarbij moet worden geblazen. Als is vastgesteld dat er drugs is gebruikt, wordt met speekseltesten aangetoond om welke drugs het gaat. Wie in Spanje met drugs op achter het stuur stapt, riskeert een boete van 500 euro.


(bron: Crimesite)
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Drugs crisis in Spanje..

Berichtdoor Gonzo » do jun 21, 2012 1:03 am

Uit studies blijkt dat een op de vijf chauffeurs drugs gebruikt voor hij achter het stuur stapt.


Zou dat echt waar zijn??
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Drugs crisis in Spanje..

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » do jun 21, 2012 1:04 am

Uit studies blijkt dat 1 op de 1 koks in Den Haag/Scheveningen liegt over zijn drugsgebruik 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Drugs crisis in Spanje..

Berichtdoor Gonzo » do jun 21, 2012 1:06 am

tomsn0r schreef:Uit studies blijkt dat 1 op de 1 koks in Den Haag/Scheveningen liegt over zijn drugsgebruik 8-)


:lol:

True
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Drugs crisis in Spanje..

Berichtdoor Schism » do jun 21, 2012 1:06 am

Dr.Gonzo schreef:
Uit studies blijkt dat een op de vijf chauffeurs drugs gebruikt voor hij achter het stuur stapt.


Zou dat echt waar zijn??

Die mensen moeten ook wakker blijven bij lange reizen. :P
Schism
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2694
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:28 pm

Re: Drugs crisis in Spanje..

Berichtdoor -ArKady. » do jun 21, 2012 10:19 am

maar 1 op de 5 lijkt me wel aardig veel?
What shade of color is right, when you don’t believe in a world of black and white?

Fear only makes the wolf look bigger.
Avatar gebruiker
-ArKady.
Watching You
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 675
Geregistreerd: ma maart 05, 2012 4:27 pm

Re: Drugs crisis in Spanje..

Berichtdoor Schism » do jun 21, 2012 10:24 am

Verschilt ook erg per land. Rusland en Spanje is het wel vrij hoog. Met name Rusland. Exacte cijfers heb ik zo even niet.
Schism
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2694
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:28 pm

Re: Drugs crisis in Spanje..

Berichtdoor Frog » do jun 21, 2012 11:34 am

Het verband drugs crisis en ergonomische crisis lijkt me ook aannemelijk.
Logisch dat mensen voor minder dure drugs gaan, maar er zal dan ook veel meer versneden worden.
Mensen hebben het daar niet makkelijk met werkeloosheid cijfers van 24,4 procent :cry:
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Drugs crisis in Spanje..

Berichtdoor Lau » do jun 21, 2012 11:39 am

500 euro boete? Dat is minder dan de boete die ik had gekregen hier in nederland een lange tijd terug.

valt nog mee dus.
Ik ben al naar de tyfus nu de kanker nog.
Avatar gebruiker
Lau
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:58 pm

Re: Drugs crisis in Spanje..

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » do jun 21, 2012 1:46 pm

Ik las ook dat 50% van de jongvolwassenen in Spanje werkloos is. De crisis is daar ook flink toegeslagen inderdaad en ik denk dat mensen daar best wel benauwd van kunnen worden en daardoor sneller aan de drugs kunnen gaan. Eindelijk zegt froggie eens iets waar ik het mee eens ben 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Drugs crisis in Spanje..

Berichtdoor Frog » do jun 21, 2012 4:14 pm

tomsn0r schreef:Ik las ook dat 50% van de jongvolwassenen in Spanje werkloos is. De crisis is daar ook flink toegeslagen inderdaad en ik denk dat mensen daar best wel benauwd van kunnen worden en daardoor sneller aan de drugs kunnen gaan. Eindelijk zegt froggie eens iets waar ik het mee eens ben 8-)

Hier ik zo lang voor geknokt , erkenning van Tommie :-D :cry: :-D
Dit is na ik dacht niet de eerste keer dat je het met me eens bent, wel de eerste keer dat je het toegeeft waarschijnlijk , zal me aan me kikker kut jeuken ook 8-)
Ja ik denk zeker dat mensen eerder naar drugs grijpen, en minder dure drugs zoals in het verhaal.
waar ik meer op doelde is meer mensen gaan ook dealen en zo veel mogelijk versnijden om wat extra te verdienen.
Spanje is het nieuwe Griekenland, Portugal staat er ook beroerd voor, ik moet nog zien of we die Euro wel gaan kunnen aanhouden, als Europa nog een half jaar gaat wachten met besluiten nemen is het einde Euro ben ik bang, dat terzijde....
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Drugs crisis in Spanje..

Berichtdoor henkie84 » za jul 14, 2012 10:57 am

Frog schreef:Het verband drugs crisis en ergonomische crisis lijkt me ook aannemelijk.
Logisch dat mensen voor minder dure drugs gaan, maar er zal dan ook veel meer versneden worden.



ah een gebrek aan instelbare stoelen en bureau's daar? :)
Avatar gebruiker
henkie84
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 127
Geregistreerd: do maart 03, 2011 9:34 am

Re: Drugs crisis in Spanje..

Berichtdoor Frog » za jul 14, 2012 11:08 am

henkie84 schreef:
Frog schreef:Het verband drugs crisis en ergonomische crisis lijkt me ook aannemelijk.
Logisch dat mensen voor minder dure drugs gaan, maar er zal dan ook veel meer versneden worden.



ah een gebrek aan instelbare stoelen en bureau's daar? :)


:lol: verkeerde optie aangevinkt bij spellingscontrole, scherp. :grin:
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Drugs crisis in Spanje..

Berichtdoor Claviceps » wo nov 20, 2013 12:51 am

Gonzo schreef:
Uit studies blijkt dat een op de vijf chauffeurs drugs gebruikt voor hij achter het stuur stapt.

Zou dat echt waar zijn??

Het zou kunnen, maar er zouden ook verschillende methodologische problemen kunnen zijn waardoor de populatie chauffeurs die drugs gebruikt achter het stuur hoger uitvalt dan deze in daadwerkelijkheid zijn. Hiervoor zou je het methode gedeelte van hun studie moeten kunnen inzien. Als de sample size (aantal mensen die deelneemt) onder de 20 is dan is de validiteit van een dergelijke conclusie al een stuk zwakker. Zoals je wellicht kunt inbeelden kunnen er dus vele factoren invloed hebben op een statistisch eindresultaat waardoor het juist belangrijk is dat mensen met kennis van statistiek en methodologie van wetenschap dit soort aspecten goed door gronden. Helaas ontbreekt deze kennis, of juist doorzetting in de journalistiek om dit te doorgronden en worden sensationele headlines de wereld ingepompt.

In het geval van illegale drugs word het nog een stuk meer vermoedelijk door allerlei stigma, culture aspecten, om maar twee voorbeelden te geven. Echter een dergelijke conclusie zou mij niet verbazen als men namelijk kijkt naar studies bij vrachtwagen chauffeurs [1]. Echter, dezelfde vragen zoals voorheen genoemd kunnen hierbij gesteld worden.

Als men kijkt naar het onderzoek dat Trimbos doet zoals de Nationale Drug Monitor dan ziet men een afhankelijkheid van verschillende informatie bronnen zoals eerste hulp, verslavingszorg, enquêtes, samples ter testen die door personen zijn ingeleverd. Dit betekend dus als je een cirkel zou tekenen die het gehele gebruik zouden voorstellen men onmogelijk kan plaatsen in welke proporties de ontvangen informatie hierin passen. Schattingen zullen zeker mogelijk zijn maar het blijven juist dat, schatting :)

Hopelijk ben ik niet te zeer off-topic gegaan maar ik vond dat je een geldige vraag stelde Gonzo waarvan de complexiteit overzien kan worden :geek:

Statistieken zijn zonder de context en methodologie een van de meest veelvuldige methodes om massa's mensen te misleiden in mijn opinie. Als leek zonder wetenschappelijke achtergrond in statistiek of wetenschap is het vaak vrij gemakkelijk om misleid te worden door wat cijfers er tegen aan te gooien. Helaas zien we deze onkunde ook steeds meer terug in de journalistiek. Of dit te maken heeft met het drijven van inkomsten door 'grijpende titels' of een gebrek aan opleiding dat blijft voor mij de vraag, ook al is dit eigenlijk een zwart-wit vraag :)

“I mean, knowing people, people are terrified of the unknown and they want to just kill the unknown.” ― Philip K. Dick, What If Our World is Their Heaven?: The Final Conversations
Laatst bijgewerkt door Claviceps op wo nov 20, 2013 5:38 am, in totaal 2 keer bewerkt.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Drugs crisis in Spanje..

Berichtdoor Basshoven » wo nov 20, 2013 1:05 am

Ik heb een paar jaar in Barca gewoond. In een dorpje net buiten de stad.

Echt ontzettend veel drugsgebruik gezien daar, ook op plekken waar je het niet verwacht. Gewoon in het openbaar op chiringuito's op klaarlichte dag. Zit je aan terrasje met een dubbele vodka, komt de ober naar je toe of je geen gratis snuif witte wil hebben, dat soort gekkigheid. Moeten ze wel je gezicht een beetje kennen, bij toeristen doen ze dat niet echt. Op het strand overal ganja en xtc (pastillas! pastillas!).

Drugs, en zeker coca, is ook gewoon veel minder taboe daar. Gewoon een kwestie van alledag.

toen ik daar kwam wonen kwam ik al uit een milieu waar ik vaak met drugs was geconfronteerd, maar toen ik daar was viel het me echt op dat het er in meer overvloed aanwezig was dan hier in NL of in België.
Basshoven
Offline
 


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

Royal Queen Seeds banner