Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

drugs en arts

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

drugs en arts

Berichtdoor Bal0en » wo mei 18, 2011 2:22 pm

Een 48-jarige arts uit Oudorp is in april levenloos aangetroffen in een woning in Almere na vermoedelijk overmatig gebruik van harddrugs. Dat meldt het Noordhollands Dagblad woensdag. In verband met de zaak zijn drie mannen en een vrouw gearresteerd.

De vrouw wordt dood door schuld en het in hulpeloze toestand achterlaten van de arts, bevestigt een politiewoordvoerder. Zij was de bewoonster van het pand dat was verbonden aan een blijf-van-mijn-lijfinstelling.Bron: depers
Avatar gebruiker
Bal0en
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 212
Geregistreerd: di apr 12, 2011 7:54 pm

Re: drugs en arts

Berichtdoor Dopey » wo mei 18, 2011 2:23 pm

Ouddorp? Zieke poep.
Ben benieuwd naar de rest van het verhaal.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: drugs en arts

Berichtdoor Vinz » wo mei 18, 2011 2:32 pm

Bal0en schreef:een blijf-van-mijn-lijfinstelling

Nu hoor ik Hans Teeuwen keihard in mijn hoofd "Valt er hier nog wat te neuken!?".
Vinz
<3
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3045
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 12:10 pm

Re: drugs en arts

Berichtdoor snuifduif » wo mei 18, 2011 11:36 pm

Als je iemand drugs verkoopt waar hij daarna aan overlijd, ben je dan aansprakelijk :conf:
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: drugs en arts

Berichtdoor Tisjeboy » wo mei 18, 2011 11:46 pm

Hmm, beetje vreemd dat ze die beroepen erbij noemen, dacht dat het in Nederland zo was dat drugs een privé aangelegenheid was en dat dit niets met je werk hoeft te maken hebben. In de context van 'politie agent doet drugs' kan ik het begrijpen, maar de assocatie van arts of blijf-van-mijn-lijf huis eigenaar doet drugs?

Of zie ik het nou scheef?

In ieder geval, kut voor ze.
Avatar gebruiker
Tisjeboy
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 734
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:38 pm

Re: drugs en arts

Berichtdoor FuntCase » do mei 19, 2011 12:16 am

een arts die morfine of ketamine of andere shit uit het ziekenhuis jat misschien?
Demons run when a good man goes to war
Night will fall and drown the sun
When a good man goes to war

Friendship dies and true love lies
Night will fall and the dark will rise
When a good man goes to war

Demons run, but count the cost
The battle's won, but the child is lost
Avatar gebruiker
FuntCase
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 229
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 6:33 pm

Re: drugs en arts

Berichtdoor Flameon » do mei 19, 2011 1:49 am

Ook een arts mag prive doen en laten wat hij wilt vind ik, ook qua drugs. Jammer voor hem dat hij is overleden, maar is niet meer (of minder) dan een schoenenpoetser bv
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: drugs en arts

Berichtdoor Vanadesse » do mei 19, 2011 11:01 am

Flameon schreef:Ook een arts mag prive doen en laten wat hij wilt vind ik, ook qua drugs. Jammer voor hem dat hij is overleden, maar is niet meer (of minder) dan een schoenenpoetser bv

Als arts heb je natuurlijk wel een verklaring omtrent gedrag nodig, dus zou niet teveel geintjes uit halen.
And you could have it all!
Avatar gebruiker
Vanadesse
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 535
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:59 pm

Re: drugs en arts

Berichtdoor Flameon » do mei 19, 2011 1:41 pm

Vanadesse schreef:
Flameon schreef:Ook een arts mag prive doen en laten wat hij wilt vind ik, ook qua drugs. Jammer voor hem dat hij is overleden, maar is niet meer (of minder) dan een schoenenpoetser bv

Als arts heb je natuurlijk wel een verklaring omtrent gedrag nodig, dus zou niet teveel geintjes uit halen.


Op drugsgebied mag een arts toch ook doen wat hij wilt, in prive tijd dan?!
Zolang hij geen gekke dingen gaat doen (ruzie zoeken, zich moeten laten opnemen bij de ehbo etc) is er denk ik niks aan de hand.

Jammer voor de arts dat hij het met de dood heeft moeten bekopen, maar vind het neit fout dat hij van drugs heeft gesnoept in zijn prive leven. Het is ook maar een normale man, net zoals jij en ik
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: drugs en arts

Berichtdoor Bloxnix » vr mei 20, 2011 11:48 pm

Hij mag dat toch helemaal niet doen?
Aangezien harddrugs illegaal zijn?
Maarja, bij een arts vind ik het sowieso al vreemd, aangezien hij misschien de volgende dag zijn beroep moet uitoefenen, en toch wel nog iets overgehouden heeft van de drugs?
Bloxnix
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 881
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 5:03 am
Woonplaats: België

Re: drugs en arts

Berichtdoor Hertzblut » ma mei 23, 2011 10:03 am

Vanadesse schreef:
Flameon schreef:Ook een arts mag prive doen en laten wat hij wilt vind ik, ook qua drugs. Jammer voor hem dat hij is overleden, maar is niet meer (of minder) dan een schoenenpoetser bv

Als arts heb je natuurlijk wel een verklaring omtrent gedrag nodig, dus zou niet teveel geintjes uit halen.


Als arts heb je nog wel meer dingen nodig, maar die hebben verder niks te maken met het feit of je wel eens drugs gebruikt of niet.
Hertzblut
Offline
 

Re: drugs en arts

Berichtdoor Frog » ma mei 23, 2011 10:25 am

Tisjeboy schreef:Hmm, beetje vreemd dat ze die beroepen erbij noemen, dacht dat het in Nederland zo was dat drugs een privé aangelegenheid was en dat dit niets met je werk hoeft te maken hebben. In de context van 'politie agent doet drugs' kan ik het begrijpen, maar de assocatie van arts of blijf-van-mijn-lijf huis eigenaar doet drugs?

Of zie ik het nou scheef?

In ieder geval, kut voor ze.

Zelfde als ze heel vaak er bij zeggen als er wat gebeurt een "marokaanse jonge" etc
Ergens vind ik wel dat je als arst beter niet drugs kan gebruiken, tenzij je er zeer weinig last van hebt.
Moet er tog niet aan denken geopereert te worden door bijv een arts die een nacht of mischien wel heeft lopen doorhalen op coke of wat anders.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: drugs en arts

Berichtdoor Flameon » ma mei 23, 2011 11:12 am

bloxnix schreef:Hij mag dat toch helemaal niet doen?
Aangezien harddrugs illegaal zijn?
Maarja, bij een arts vind ik het sowieso al vreemd, aangezien hij misschien de volgende dag zijn beroep moet uitoefenen, en toch wel nog iets overgehouden heeft van de drugs?


Waarom zou hij het niet mogen? Net zoals jij en ik het ook doen?
Dat het onverstandig is, dat staat als een paal boven water
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: drugs en arts

Berichtdoor Frog » ma mei 23, 2011 11:47 am

Flameon schreef:
bloxnix schreef:Hij mag dat toch helemaal niet doen?
Aangezien harddrugs illegaal zijn?
Maarja, bij een arts vind ik het sowieso al vreemd, aangezien hij misschien de volgende dag zijn beroep moet uitoefenen, en toch wel nog iets overgehouden heeft van de drugs?


Waarom zou hij het niet mogen? Net zoals jij en ik het ook doen?
Dat het onverstandig is, dat staat als een paal boven water

Omdat je als arts met mensenlevens werkt vind ik wel iets erger als dat je bijv in een fabriek broodjes staat in te pakken.
Oke verantwoord gebruik gun ik iedereen wel, maar dan moet het arts het maar doen als die paar dagen vrij is, of vakantie heeft.
Ik ben van mening dat je het niet kan maken vertyfd van drugs of drank op je werk te verschijnen als je ingewikkelde operaties moet uitvoeren.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: drugs en arts

Berichtdoor Einstein » ma mei 23, 2011 2:40 pm

Bezit van harddrugs is en blijft illegaal, dus mag het niet, al is gebruik van drugs technisch gezien wel legaal. Voor een arts is het al helemaal niet zo handig om met drugs aan de slag te zijn, hoewel het de vraag is in welke situatie deze meneer/mevrouw aan het wausen was, misschien had hij/zij wel vakantie, of weet ik veel, in dat geval vind ik het best.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: drugs en arts

Berichtdoor Hertzblut » ma mei 23, 2011 2:45 pm

Frog schreef:
Flameon schreef:
bloxnix schreef:Hij mag dat toch helemaal niet doen?
Aangezien harddrugs illegaal zijn?
Maarja, bij een arts vind ik het sowieso al vreemd, aangezien hij misschien de volgende dag zijn beroep moet uitoefenen, en toch wel nog iets overgehouden heeft van de drugs?


Waarom zou hij het niet mogen? Net zoals jij en ik het ook doen?
Dat het onverstandig is, dat staat als een paal boven water

Omdat je als arts met mensenlevens werkt vind ik wel iets erger als dat je bijv in een fabriek broodjes staat in te pakken.
Oke verantwoord gebruik gun ik iedereen wel, maar dan moet het arts het maar doen als die paar dagen vrij is, of vakantie heeft.
Ik ben van mening dat je het niet kan maken vertyfd van drugs of drank op je werk te verschijnen als je ingewikkelde operaties moet uitvoeren.


Niet iedere arts heeft te maken met kwesties van leven of dood en nog minder artsen voeren ingewikkelde operaties uit hè?
Hertzblut
Offline
 

Re: drugs en arts

Berichtdoor Dopey » ma mei 23, 2011 2:56 pm

Hertzblut schreef:Niet iedere arts heeft te maken met kwesties van leven of dood en nog minder artsen voeren ingewikkelde operaties uit hè?


Mijn huisarts is in zijn vrije tijd ook gewoon hersenchirurg en kosmonaut hoor.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: drugs en arts

Berichtdoor Frog » ma mei 23, 2011 3:02 pm

Niet iedere arts heeft te maken met kwesties van leven of dood en nog minder artsen voeren ingewikkelde operaties uit hè?

Das waar ja, maar met een mensen lichaam moe je "fucken" en het risico gewoon zo klein mogelijk houden.
Als een arst wat neemt en hij is de volgende dag vrij, of heeft er totaal geen last van, of iets in die richting dan doet die maar.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: drugs en arts

Berichtdoor Drientje » di mei 24, 2011 9:50 am

Flameon schreef:
bloxnix schreef:Hij mag dat toch helemaal niet doen?
Aangezien harddrugs illegaal zijn?
Maarja, bij een arts vind ik het sowieso al vreemd, aangezien hij misschien de volgende dag zijn beroep moet uitoefenen, en toch wel nog iets overgehouden heeft van de drugs?


Waarom zou hij het niet mogen? Net zoals jij en ik het ook doen?
Dat het onverstandig is, dat staat als een paal boven water


Als arts ben je bezig met het gezond houden van een menselijk lichaam. De meeste drugs veroorzaken toch wel schade aan het lichaam. Waarom heb je dan bij de afronding van je studie de eed van Hippocrates afgelegd? Misschien wordt hij niet zo uitgesproken maar het is in de medische wereld nog steeds de leidraad in handelen en wandelen:

"Ik zweer bij Apollon de genezer, bij Asclepius, Hygieia en Panacea en neem alle goden en godinnen tot getuige, om naar mijn beste oordeel en vermogen de volgende eed te houden:
Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner zieken hun een leefregel voorschrijven en nooit iemand kwaad doen.
Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een dodelijk middel voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, de dood tot gevolg heeft. Nooit zal ik een vrouw een instrument voorschrijven om een miskraam op te wekken. Maar ik zal de zuiverheid van mijn leven en mijn kunst bewaren. Het snijden van de steen zal ik nalaten, ook als de ziekte duidelijk is; ik zal dit overlaten aan hen die hierin bekwaam zijn. In ieder huis waar ik binnentreed, zal ik slechts komen in het belang van mijn patiënten.
Mijn leermeester zal ik eren en liefhebben als mijn ouders; ik zal in gemeenschap met hem leven en zo nodig mijn bezit met hem delen, de kunst leren zonder vergoeding en zonder dat daartoe een schriftelijke belofte nodig is; aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan hen allen zal ik de grondslagen van de kunst leren.
Al hetgeen mij ter kennis komt in de uitoefening van mijn beroep of in het dagelijks verkeer met mensen en dat niet behoort te worden rondverteld, zal ik geheim houden en niemand openbaren. Moge ik, als ik deze eed getrouwelijk houd, vreugde vinden in mijn leven en in de uitoefening van mijn kunst, maar moge het tegenovergestelde het geval zijn indien ik hem schend.
Ik zal mij verre houden van iedere welbewuste slechte daad en van elke verleiding, in het bijzonder van de geneugten der liefde met mannen of vrouwen, of zij vrij zijn of slaaf."
Avatar gebruiker
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1814
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:36 am

Re: drugs en arts

Berichtdoor FRESH » di mei 24, 2011 10:14 am

Ben wel benieuwd welke drugs deze arts eigenlijk gebruikte en waardoor het fout gegaan is?
Altijd interessant imo.
FRESH
Offline
 

Re: drugs en arts

Berichtdoor Dopey » di mei 24, 2011 10:27 am

Drientje, in welk jaar leef jij?
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: drugs en arts

Berichtdoor Bloxnix » di mei 24, 2011 10:03 pm

Flameon schreef:Waarom zou hij het niet mogen? Net zoals jij en ik het ook doen?



Einstein schreef:Bezit van harddrugs is en blijft illegaal, dus mag het niet.


Dit bedoelde ik dus.
Bloxnix
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 881
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 5:03 am
Woonplaats: België

Re: drugs en arts

Berichtdoor Drientje » wo mei 25, 2011 7:09 am

Lip schreef:Drientje, in welk jaar leef jij?


Artsen van nu leggen de eed van Hippocrates af. Daarmee hebben zij geheimhoudingsplicht en verklaren zij onder meer dat zij niemand kwaad zullen doen en patiënten zo goed mogelijk zullen helpen. Hippocrates legde deze ethische regels meer dan tweeduizend jaar geleden vast.


Bron: http://www.apotheekengezondheid.nl/helden/hippocrates

Hoewel alles middels wetgeving is vastgelegd tegenwoordig leggen ze nog steeds die eed af als ze afstuderen.
Avatar gebruiker
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1814
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:36 am

Re: drugs en arts

Berichtdoor Sublimo » wo mei 25, 2011 12:02 pm

Drientje schreef:Als arts ben je bezig met het gezond houden van een menselijk lichaam. De meeste drugs veroorzaken toch wel schade aan het lichaam. Waarom heb je dan bij de afronding van je studie de eed van Hippocrates afgelegd? Misschien wordt hij niet zo uitgesproken maar het is in de medische wereld nog steeds de leidraad in handelen en wandelen:

"Ik zweer bij Apollon de genezer, bij Asclepius, Hygieia en Panacea en neem alle goden en godinnen tot getuige, om naar mijn beste oordeel en vermogen de volgende eed te houden:
Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner zieken hun een leefregel voorschrijven en nooit iemand kwaad doen.
Nooit zal ik, om iemand te gerieven, een dodelijk middel voorschrijven of een raad geven, die, als hij wordt gevolgd, de dood tot gevolg heeft. Nooit zal ik een vrouw een instrument voorschrijven om een miskraam op te wekken. Maar ik zal de zuiverheid van mijn leven en mijn kunst bewaren. Het snijden van de steen zal ik nalaten, ook als de ziekte duidelijk is; ik zal dit overlaten aan hen die hierin bekwaam zijn. In ieder huis waar ik binnentreed, zal ik slechts komen in het belang van mijn patiënten.
Mijn leermeester zal ik eren en liefhebben als mijn ouders; ik zal in gemeenschap met hem leven en zo nodig mijn bezit met hem delen, de kunst leren zonder vergoeding en zonder dat daartoe een schriftelijke belofte nodig is; aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan hen allen zal ik de grondslagen van de kunst leren.
Al hetgeen mij ter kennis komt in de uitoefening van mijn beroep of in het dagelijks verkeer met mensen en dat niet behoort te worden rondverteld, zal ik geheim houden en niemand openbaren. Moge ik, als ik deze eed getrouwelijk houd, vreugde vinden in mijn leven en in de uitoefening van mijn kunst, maar moge het tegenovergestelde het geval zijn indien ik hem schend.
Ik zal mij verre houden van iedere welbewuste slechte daad en van elke verleiding, in het bijzonder van de geneugten der liefde met mannen of vrouwen, of zij vrij zijn of slaaf."


De wereld van Sofie. 8-)
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: drugs en arts

Berichtdoor Dopey » wo mei 25, 2011 1:14 pm

Drientje schreef:
Lip schreef:Drientje, in welk jaar leef jij?


Artsen van nu leggen de eed van Hippocrates af. Daarmee hebben zij geheimhoudingsplicht en verklaren zij onder meer dat zij niemand kwaad zullen doen en patiënten zo goed mogelijk zullen helpen. Hippocrates legde deze ethische regels meer dan tweeduizend jaar geleden vast.


Bron: http://www.apotheekengezondheid.nl/helden/hippocrates

Hoewel alles middels wetgeving is vastgelegd tegenwoordig leggen ze nog steeds die eed af als ze afstuderen.


Ik heb het over de manier van schrijven en hoe het gebracht wordt. Typisch dingetje waar praktijk en theorie weer veel te ver uit elkaar staan.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: drugs en arts

Berichtdoor Drientje » wo mei 25, 2011 1:52 pm

Lip schreef:Ik heb het over de manier van schrijven en hoe het gebracht wordt. Typisch dingetje waar praktijk en theorie weer veel te ver uit elkaar staan.


Ja een tekst van 200 jaar oud voelt niet echt fris en fruitig aan nee.
Avatar gebruiker
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1814
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:36 am

Re: drugs en arts

Berichtdoor Sublimo » wo mei 25, 2011 1:55 pm

Drientje schreef:
Lip schreef:Ik heb het over de manier van schrijven en hoe het gebracht wordt. Typisch dingetje waar praktijk en theorie weer veel te ver uit elkaar staan.


Ja een tekst van 200 jaar oud voelt niet echt fris en fruitig aan nee.


Het is al 2611 jaar oud. :grin:
I dare you, I double dare you motherfucker, say 'what' one more goddamn time!
Avatar gebruiker
Sublimo
Donateur
Offline
 
Posts: 3672
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:30 am

Re: drugs en arts

Berichtdoor Drientje » wo mei 25, 2011 11:13 pm

Sublimo schreef:
Drientje schreef:
Lip schreef:Ik heb het over de manier van schrijven en hoe het gebracht wordt. Typisch dingetje waar praktijk en theorie weer veel te ver uit elkaar staan.


Ja een tekst van 200 jaar oud voelt niet echt fris en fruitig aan nee.


Het is al 2611 jaar oud. :grin:

Nulletje vergeten. En een paar honderd jaar ernaast.

Wie ziet dat nou?
Avatar gebruiker
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1814
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:36 am

Re: drugs en arts

Berichtdoor Dopey » wo mei 25, 2011 11:15 pm

Kankerautisten
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: drugs en arts

Berichtdoor Hertzblut » do mei 26, 2011 12:02 am

Allemaal afschieten die lui.
Hertzblut
Offline
 

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron