Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Emotionele stemacteur Kermit de Kikker: 'Ik ben ontslagen'

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Emotionele stemacteur Kermit de Kikker: 'Ik ben ontslagen'

Berichtdoor Kikkerr » vr jul 14, 2017 11:43 am

Emotionele stemacteur Kermit de Kikker: 'Ik ben ontslagen'

Steve Whitmire, de man die 27 jaar lang de stem van Kermit de Kikker insprak, is ontslagen door Disney. In een emotionele verklaring op zijn blog schrijft hij dat hij in oktober een belletje kreeg met slecht nieuws: wegens reorganisatie kon hij fluiten naar zijn baan.

Whitmire heeft de afgelopen negen maanden bewust achtergehouden dat hij is ontslagen. Hij hoopte dat Disney zou terugkomen op het besluit. Dit is echter niet het geval. ,,Ik zou willen dat we elkaar recht in de ogen kunnen aankijken en kunnen bespreken wat er mogelijk is'', schrijft hij.

Volgens de stemacteur zijn The Muppets niet alleen een baan, passie of een interesse. Hij omschrijft de figuren als een roeping. ,,Ik wil dat jullie weten dat ik Kermit of één van de anderen nooit uit mijn leven zou kunnen bannen.''

Opvallend is dat Disney eerder meldde dat Whitmire er zelf voor koos om zijn carrière als stemacteur te beëindigen.

Commercieel
Fans van Whitmire reageren woedend en vol ongeloof op zijn blog. Zo schrijft iemand dat Disney nooit meer hetzelfde is geweest sinds oprichter Walt Disney overleed. ,,Wat eerst een paradijs aan jeugdherinneringen was, is nu een organisatie geworden die zich alleen nog maar richt op geld!'', klinkt het gefrustreerd.

De fans steken de stemacteur een hart onder de riem. ,,Het breekt mijn hart dat Disney je zoiets heeft aangedaan. Je bent een geweldige performer en ik hoop dat je je roeping kunt doorzetten'', is één van de steunbetuigingen.

Overlijden

Steve Whitmire nam de rol van Kermit en van Sesamstraats Ernie op zich na het onverwachte overlijden van Muppersbedenker Jim Henson in 1990. In 2004 droeg hij Ernie over aan een opvolger, om zich meer te kunnen richten op zijn werk voor The Muppets.

Kermit krijgt volgende week al een nieuwe stem: die van Mike Vogel. Hij was eerder verantwoordelijk voor Constantin, Kermits criminele dubbelganger in de film Muppets Most Wanted uit 2014.

Bron AD: http://www.ad.nl/show/emotionele-stemac ... ~a9df3c86/
Avatar gebruiker
Kikkerr
DF Maniac
Offline
 
Posts: 7969
Geregistreerd: di jul 26, 2016 8:03 am

Re: Emotionele stemacteur Kermit de Kikker: 'Ik ben ontslage

Berichtdoor snuifduif » za jul 22, 2017 11:20 am

Huilie huilie, ontslagen :#: Harde poep, dat gebeurt duizenden mensen elke dag.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Emotionele stemacteur Kermit de Kikker: 'Ik ben ontslage

Berichtdoor Vinnie » za jul 22, 2017 11:50 am

Nou frog pak je kans
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

Royal Queen Seeds banner