Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

"Geef psychiatrische patiënten partydrugs" - De Morgen

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

"Geef psychiatrische patiënten partydrugs" - De Morgen

Berichtdoor Dopaminded » za jan 24, 2015 8:53 am

"Geef psychiatrische patiënten partydrugs"
Taboe rond therapeutisch gebruik van MDMA, lsd of ketamine brokkelt steeds meer af

MDMA zou helpen bij posttraumatische stress, terwijl paddo's effect zouden hebben bij depressies. Steeds meer experts pleiten ervoor om de illegale partydrugs in de psychiatrie te herlanceren. 'Er is een revival gaande.'

http://www.demorgen.be/wetenschap/-geef-psychiatrische-patienten-partydrugs-a2193549/

:kleuter: :smokin:
"Jusqu'ici, tout va bien"

Avatar gebruiker
Dopaminded
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 483
Geregistreerd: di jun 03, 2014 10:12 am

Re: "Geef psychiatrische patiënten partydrugs" - De Morgen

Berichtdoor Verf » za jan 24, 2015 4:52 pm

Waar die ophemeling van MDMA opeens vandaan komt begrijp ik precies niet. Ik heb me nog nooit zo ellendig en lusteloos, emotioneel onstabiel en angstig gevoeld als de dag(en) nadat ik weer eens iets te hard uit mijn plaat ben gegaan. Kan me niet voorstellen dat dit zo'n positief effect heeft op mensen met PTSD.
"Spijt is wat de koe schijt"
-Herman Brood
Avatar gebruiker
Verf
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: di maart 22, 2011 6:30 pm

Re: "Geef psychiatrische patiënten partydrugs" - De Morgen

Berichtdoor frozentoast » za jan 24, 2015 4:54 pm

Verf schreef:Waar die ophemeling van MDMA opeens vandaan komt begrijp ik precies niet. Ik heb me nog nooit zo ellendig en lusteloos, emotioneel onstabiel en angstig gevoeld als de dag(en) nadat ik weer eens iets te hard uit mijn plaat ben gegaan. Kan me niet voorstellen dat dit zo'n positief effect heeft op mensen met PTSD.

Het gaat bij MDMA-therapie niet om hard gaan maar om het doorbreken van emotionele blokkades bij PTSD. Ze zullen dan ook echt niet meer dan 100mg gebruiken in een sessie lijkt me.
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: "Geef psychiatrische patiënten partydrugs" - De Morgen

Berichtdoor Dopaminded » zo jan 25, 2015 7:28 am

FrozenToast schreef:
Verf schreef:Waar die ophemeling van MDMA opeens vandaan komt begrijp ik precies niet. Ik heb me nog nooit zo ellendig en lusteloos, emotioneel onstabiel en angstig gevoeld als de dag(en) nadat ik weer eens iets te hard uit mijn plaat ben gegaan. Kan me niet voorstellen dat dit zo'n positief effect heeft op mensen met PTSD.

Het gaat bij MDMA-therapie niet om hard gaan maar om het doorbreken van emotionele blokkades bij PTSD. Ze zullen dan ook echt niet meer dan 100mg gebruiken in een sessie lijkt me.

Dit.
Doseringen zullen uiteraard een enorme rol spelen :)
Was het artikel gewoon toevallig tegengekomen voor ik ging slapen en dacht, deze moet ik ff delen :grin:
"Jusqu'ici, tout va bien"

Avatar gebruiker
Dopaminded
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 483
Geregistreerd: di jun 03, 2014 10:12 am

Re: "Geef psychiatrische patiënten partydrugs" - De Morgen

Berichtdoor Aebi » ma jan 26, 2015 5:30 pm

Avatar gebruiker
Aebi
Ivo's baas
DF Addict
Offline
 
Posts: 6425
Geregistreerd: wo dec 04, 2013 5:57 pm
Woonplaats: Boogie Wonderland

Re: "Geef psychiatrische patiënten partydrugs" - De Morgen

Berichtdoor Einstein » wo jan 28, 2015 11:05 pm

Veel soorten matreaal zijn dankzij hun sterke effecten bij uitstek geschikt om te worden onderzocht als psychiatrische medicijnen, als de ethische problemen die bij dergelijk onderzoek om de hoek komen kijken overkomelijk zijn. Betekent wel dat bijvoorbeeld MDMA inderdaad niet opgehemeld hoeft te worden.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner