Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

IJsjunkies bestaan

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

IJsjunkies bestaan

Berichtdoor FranX » ma maart 05, 2012 10:24 pm

AMSTERDAM - Elke ijsliefhebber weet dat je na één bakje chocoladeijs stiekem hunkert naar meer. Uit recent onderzoek is gebleken dat ijs inderdaad een zwaar verslavend effect kan hebben. Het kan zelfs net zo verslavend zijn als cocaïne!

Het hunkeren naar ijs kan net zo sterk zijn als de hunkering die drugsverslaafden voelen, blijkt uit onderzoek van het Oregon Research Institute onder 150 jongeren tussen de 14 en 16 jaar. Mensen die regelmatig een bakje ijs eten, zouden steeds meer nodig hebben om hetzelfde gevoel van voldoening te bereiken als bij de eerste keer.

http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/1 ... aan__.html
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Jamess » ma maart 05, 2012 10:33 pm

FranX schreef: Mensen die regelmatig een bakje ijs eten, zouden steeds meer nodig hebben om hetzelfde gevoel van voldoening te bereiken als bij de eerste keer.



Waarom klinkt dit weer zo niet geloofwaardig pro-amerikaans?
sadboys2001
Avatar gebruiker
Jamess
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 881
Geregistreerd: ma nov 21, 2011 3:54 pm

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Trippie » ma maart 05, 2012 10:35 pm

Die telegraaf verkoopt precies wel meer van dit soort bullshit.
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Gonzo » ma maart 05, 2012 10:42 pm

Ik heb dat met sex..
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Einstein » ma maart 05, 2012 10:50 pm

FranX schreef:Het kan zelfs net zo verslavend zijn als cocaïne!

Als je dit soort zinnen tegenkomt weet je al dat het populair gewauwel is :woeh: :love:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Jamess » ma maart 05, 2012 10:56 pm

Einstein schreef:
FranX schreef:Het kan zelfs net zo verslavend zijn als cocaïne!

Als je dit soort zinnen tegenkomt weet je al dat het populair gewauwel is :woeh: :love:



NOU, gister hoor hey had ik un eisjuh en toen ik um op hat wau icckk er zo graag nog eewn en toen hat iCk er nOg 2 extrah gek0cht omd4t ik zo rahaar werttttt. Vet leujc man, wert heul errug zelfverzekert en vroleik.
sadboys2001
Avatar gebruiker
Jamess
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 881
Geregistreerd: ma nov 21, 2011 3:54 pm

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Poseidon » di maart 06, 2012 3:43 pm

Heb de indruk dat het meer om de chocolade erin dan om het ijs zelf gaat.

9 van de 10 vrouwen uit mijn kennissenkring zijn addicted aan cacao. Moet er zelf ook niet aan denken mijn resterende levensdagen van dat hemelse goedje verstoken te blijven,.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Lµs. D » di maart 06, 2012 4:48 pm

Als jullie zeggen dat cacao niet verslavend is hebben jullie alleen maar versneden crap gehad.
Lµs. D
Offline
 

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Jamess » di maart 06, 2012 5:05 pm

Lµs. D schreef:Als jullie zeggen dat cacao niet verslavend is hebben jullie alleen maar versneden crap gehad.


Wie ben jij om dat te zeggen.
sadboys2001
Avatar gebruiker
Jamess
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 881
Geregistreerd: ma nov 21, 2011 3:54 pm

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Poseidon » di maart 06, 2012 5:30 pm

Jamess schreef:
Lµs. D schreef:Als jullie zeggen dat cacao niet verslavend is hebben jullie alleen maar versneden crap gehad.


Wie ben jij om dat te zeggen.


In ieder geval moet het kabinet melkchocolade en alle andere repen onder de 79% verbieden.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Claviceps » ma maart 12, 2012 6:09 pm

Einstein schreef:
FranX schreef:Het kan zelfs net zo verslavend zijn als cocaïne!

Als je dit soort zinnen tegenkomt weet je al dat het populair gewauwel is :woeh: :love:

Niet perse, er zijn onderzoeken die soortgelijke verbanden tussen verslaving trekken met bijvoorbeeld chocolade en liefdes(verdriet-cocaine withdrawl). Als je uit gaat van de biologische basis is het op zich niet zo ver gezocht dat gedrag en andere substanties soortgelijke reacties kunnen op roepen. In hoeverre het bewijs inderdaad volledige steun leent aan deze hypothesis hangt voornamelijk samen met de kwaliteit van de onderzoeken. Wat er wel gezegd kan worden is dat er momenteel meerdere studies zijn die soortgelijke indicators als resultaat hebben. Aangezien ik niet tot op de detail bekend ben met deze informatie kan ik alleen het bovenstaande stellen als tegen argument.

Cocaine acts on the mesoaccumbens dopamine (DA) pathway of the midbrain, extending from the ventral tegumental area (VTA) to the nucleus accumbens (NAc). (2). This pathway is also known as the reward pathway as it is the area of the brain that is activated when someone has a pleasurable experience such as eating, sex, or receiving praise.

http://serendip.brynmawr.edu/exchange/node/1704

Bartels & Zeki (2000) vergeleken de hersenscans van mensen die gelukkig waren in de liefde, met scans van mensen die waren geïnjecteerd met cocaïne en opiaten waaruit bleekdat activiteit van de hersengebieden elkaar overlapten. Een verhoogde activiteit van het VTA die ontstaat indien individuen naar een foto kijken van hun geliefde, werd tijdens een eerder onderzoek in verband gebracht met een verslaving voor cocaïne (Breitner et al. 1997).

Verliefde individuen die gelukkig zijn in de liefde laten neurale activiteit zien in gebieden die ook actiever worden tijdens de „rush‟ wanneer cocaïne gebruikt wordt. Deze gebieden worden ook actief tijdens verliefdheid en wanneer er een risico genomen moet worden tijdens gokken waarbij er sprake kan zijn van een grote winst of een groot verlies (Fisher, 2006).

Alhoewel erovereenkomsten zijn tussen een verslaving aan dopamine-agonisten en verliefdheid, mag verliefdheid niet direct als verslaving bestempeld worden. De eerder genoemde hersensystemen maken deel van het beloningssysteem en worden buiten een verslaving ookgeactiveerd bij andere belonende situaties en verlangens

De wetenschappelijke kijk op verliefdheid; de invloed van de „roze wolk‟ op gedrag. Bachelor thesis Cognitieve Neurowetenschap

Reward, Addiction, and Emotion Regulation Systems Associated With Rejection in Love
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Einstein » ma maart 12, 2012 7:06 pm

In principe heb je best gelijk, inderdaad, de biologische mechanismen die chocolade en cocaïne beiden "lekker" maken zijn voor een belangrijk deel hetzelfde, maar het is een beetje een manke vergelijking. Cocaïne zet je beloningssysteem direct in de zevende versnelling, je ijsje zal wel heel erg lekker moeten zijn om dat te evenaren. :#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Lµs. D » ma maart 12, 2012 7:10 pm

Claviceps schreef:
Einstein schreef:
FranX schreef:Het kan zelfs net zo verslavend zijn als cocaïne!

Als je dit soort zinnen tegenkomt weet je al dat het populair gewauwel is :woeh: :love:

Niet perse, er zijn onderzoeken die soortgelijke verbanden tussen verslaving trekken met bijvoorbeeld chocolade en liefdes(verdriet-cocaine withdrawl). Als je uit gaat van de biologische basis is het op zich niet zo ver gezocht dat gedrag en andere substanties soortgelijke reacties kunnen op roepen. In hoeverre het bewijs inderdaad volledige steun leent aan deze hypothesis hangt voornamelijk samen met de kwaliteit van de onderzoeken. Wat er wel gezegd kan worden is dat er momenteel meerdere studies zijn die soortgelijke indicators als resultaat hebben. Aangezien ik niet tot op de detail bekend ben met deze informatie kan ik alleen het bovenstaande stellen als tegen argument.

Cocaine acts on the mesoaccumbens dopamine (DA) pathway of the midbrain, extending from the ventral tegumental area (VTA) to the nucleus accumbens (NAc). (2). This pathway is also known as the reward pathway as it is the area of the brain that is activated when someone has a pleasurable experience such as eating, sex, or receiving praise.

http://serendip.brynmawr.edu/exchange/node/1704

Bartels & Zeki (2000) vergeleken de hersenscans van mensen die gelukkig waren in de liefde, met scans van mensen die waren geïnjecteerd met cocaïne en opiaten waaruit bleekdat activiteit van de hersengebieden elkaar overlapten. Een verhoogde activiteit van het VTA die ontstaat indien individuen naar een foto kijken van hun geliefde, werd tijdens een eerder onderzoek in verband gebracht met een verslaving voor cocaïne (Breitner et al. 1997).

Verliefde individuen die gelukkig zijn in de liefde laten neurale activiteit zien in gebieden die ook actiever worden tijdens de „rush‟ wanneer cocaïne gebruikt wordt. Deze gebieden worden ook actief tijdens verliefdheid en wanneer er een risico genomen moet worden tijdens gokken waarbij er sprake kan zijn van een grote winst of een groot verlies (Fisher, 2006).

Alhoewel erovereenkomsten zijn tussen een verslaving aan dopamine-agonisten en verliefdheid, mag verliefdheid niet direct als verslaving bestempeld worden. De eerder genoemde hersensystemen maken deel van het beloningssysteem en worden buiten een verslaving ookgeactiveerd bij andere belonende situaties en verlangens

De wetenschappelijke kijk op verliefdheid; de invloed van de „roze wolk‟ op gedrag. Bachelor thesis Cognitieve Neurowetenschap

Reward, Addiction, and Emotion Regulation Systems Associated With Rejection in Love


Vraag me af waarom ik nog nooit een drug heb gehad (of je het nou hebt over zware opiaten, meth, whatever) die ook maar in de buurt komt van hoe blij ik word van m'n verloofde :#:
Lµs. D
Offline
 

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor herejezus » ma maart 12, 2012 7:23 pm

Vrouwen<3
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Vinz » wo maart 14, 2012 1:59 pm

Ik had een keer Ben & Jerry's chocolate fudge brownie op, en toen zat ik vet vol. Ging ik daarna gewoon nog chocolademelk drinken 8)
Vinz
<3
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3045
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 12:10 pm

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor herejezus » wo maart 14, 2012 2:07 pm

internet, junkfood, water, hardloop, naalden, paddenlikkende junkies bestaan ook! who gives a shit?
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Aaltje » wo maart 14, 2012 2:25 pm

Vinz schreef:Ik had een keer Ben & Jerry's chocolate fudge brownie op, en toen zat ik vet vol. Ging ik daarna gewoon nog chocolademelk drinken 8)

Avatar gebruiker
Aaltje
Bringer of destruction
Donateur
Offline
 
Posts: 2264
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:21 am

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor herejezus » wo maart 14, 2012 2:26 pm

:d
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Dopamientje » wo maart 14, 2012 6:09 pm

Ja kijk, als je je dopamine-systeem niet naar de knoppen hebt geholpen met bijv drugs, dan kan ik er best inkomen dat iets dat een lichte euforie veroorzaakt al snel verslavend kan zijn. Iets met tolerantie en gevoeligheid enzo.

:snort:
Avatar gebruiker
Dopamientje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2417
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:33 am
Woonplaats: Brabant, kut!

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Lµs. D » wo maart 14, 2012 7:50 pm

Aaltje schreef:
Vinz schreef:Ik had een keer Ben & Jerry's chocolate fudge brownie op, en toen zat ik vet vol. Ging ik daarna gewoon nog chocolademelk drinken 8)



Als je anorexia hebt ben je dan best stoer bezig.
Lµs. D
Offline
 

Re: IJsjunkies bestaan

Berichtdoor Vinz » wo maart 14, 2012 9:05 pm

Ik krijg cannabis op recept om mijn eetlust te vergroten.
Vinz
<3
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3045
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 12:10 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron