Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

'Incidentele drugsgebruiker te herkennen aan brein'

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

'Incidentele drugsgebruiker te herkennen aan brein'

Berichtdoor Shaggattack » za maart 29, 2014 3:41 pm

Mensen die incidenteel drugs gebruiken zijn herkenbaar aan een specifiek patroon van hersenactiviteit, zo blijkt uit nieuw wetenschappelijk onderzoek.

De hersenen van studenten die af en toe cocaïne of amfetamine gebruiken, vertonen opvallend weinig activiteit in hersengebieden die invloed hebben op zelfcontrole en vooruitdenken.

Die verminderde activiteit is ook terug te zien in hun prestaties tijdens testjes waarbij ze hun impulsiviteit moeten onderdrukken.

De bevinding suggereert dat sommige mensen door de werking van hun hersen eerder geneigd zijn tot drugsgebruik dan anderen, zo meldt de [url=health.ucsd.edu/news/releases/Pages/2014-03-25-brain-difference-college-age-drug-users.aspx]San Diego School of Medicine.[/url]

Muziektoon

De onderzoekers maakten hersenscans van een groot aantal studenten, die deelnamen aan een impulsiviteitstest.

De proefpersonen moesten bij het zien van bepaalde letters op een computerscherm zo snel mogelijk op een knop moesten drukken. Wanneer ze tegelijkertijd ook een muziektoon hoorden, mochten ze echter niet drukken.

Een deel van de proefpersonen had tien tot vijftien keer cocaïne of amfetamine gebruikt, de rest was nooit met drugs in aanraking gekomen.

Sneller

Bij de test bleken de incidentele drugsgebruikers impulsiever te reageren. Ze drukten meestal iets sneller op de knop dan mensen die nooit drugs hadden gebruikt. Maar wanneer ze de muziektoon hoorden, lukte het hen vaak niet om de neiging om op de knop te slaan te onderdrukken.

Hun hersenactiviteit ondersteunde dat beeld van impulsiviteit.

Scan

"We dachten altijd dat drugsverslaafden zich gewoon niet in konden houden, maar dit onderzoek wijst erop dat dit gedrag mogelijk wordt veroorzaakt door een verminderd vermogen in de hersenen om te anticiperen op een situatie en omdat ze minder goed lijken te beseffen wanneer ze moeten stoppen", verklaart onderzoekster Angela Yu.

Als de onderzoeksresultaten stand houden, is het volgens de wetenschappers in de toekomst misschien mogelijk om met een fMRI-scan te voorspellen of jongeren gevoelig zijn voor een drugsverslaving of niet.

http://www.nu.nl/wetenschap/3736076/inc ... rein-.html
Avatar gebruiker
Shaggattack
paperboy
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1086
Geregistreerd: do maart 17, 2011 2:50 am

Re: 'Incidentele drugsgebruiker te herkennen aan brein'

Berichtdoor Dreuge » za maart 29, 2014 3:57 pm

het is niet 0nze schuld , h0ezee :rock2:
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: 'Incidentele drugsgebruiker te herkennen aan brein'

Berichtdoor PsychootHoofd » di apr 01, 2014 3:04 am

Zegt niet zo veel dit onderzoek. Ja mensen die impulssiever zijn gebruiken eerder incidenteel drugs dan mensen die minder impulsief zijn. Lijkt me nogal logisch :p
Gedaan: XTC, 4-FMP, 3-FMP, Methoxetamine, Ketamine, 6-APB, LSD, Truffels, Speed, Dex, Hasj, Wiet, Lachgas, Ritalin, Alcohol, Mephedrone, Coke, 4-ho-met, etizolam, kratom, mdpv, DMT, 2cb, 2cp.
Avatar gebruiker
PsychootHoofd
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 90
Geregistreerd: vr maart 30, 2012 4:38 pm

Re: 'Incidentele drugsgebruiker te herkennen aan brein'

Berichtdoor Paradise » di apr 01, 2014 11:49 pm

Ik ben dikwijls niet impulsief genoeg :/
Zou beter wat meer coke, speed, meth en ritalin gebruiken, maar dat begint aardig te lukken.
Maar na een tijdje ben ik daar dan weer zo moe van dat ik nog minder impulsief ben dan ervoor.
Avatar gebruiker
Paradise
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 457
Geregistreerd: wo jul 13, 2011 3:45 am

Re: 'Incidentele drugsgebruiker te herkennen aan brein'

Berichtdoor The Hat Man » di apr 01, 2014 11:54 pm

Het ligt dus niet aan mij, ik ben gewoon ziek :s
Doublethink - The power of holding two contradictory beliefs in one's mind simultaneously, and accepting both of them - to tell deliberate lies while genuinely believing in them, to forget any fact that has become inconvenient, and then, when it becomes necessary again, to draw it back from oblivion for just as long as it is needed, to deny the existence of objective reality and all the while to take account of the reality which one denies.
Avatar gebruiker
The Hat Man
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 147
Geregistreerd: wo nov 20, 2013 8:12 pm
Woonplaats: Animal Farm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner