Elfquest schreef:Ik heb je posts helemaal gelezen hoor. En ik snap best wat je argumenten zijn en wat je zegt is ook niet onlogisch, maar het is gewoon een kwestie van fatsoen om niet te gaan roepen in een topic over dat iemand overleden is, dat hij het aan zichzelf te danken heeft.
Het zou onfatsoenlijk zijn als ik hier zou gaan lachen of iets dergelijks. Ik vind dat hier (let wel, we zitten op het drugsforum!) voorlichting en informatie van bovengeschikt belang is dan fatsoen en medeleven. Natuurlijk, het is gigantisch kut als zoiets gebeurd, maar nogmaals: Als die jongen bij elke stap in dit proces verstandig en verantwoord had gehandeld, dan was dit waarschijnlijk niet gebeurd. Dan maakt het niet uit dat de details van deze situatie niet bekend zijn, er zijn pillen met PMMA erin gekocht en (in combinatie met andere middelen) gebruikt. Dit kan voorkomen worden door te weten waar je mee bezig bent.
We maken allemaal toch weleens stomme fouten? Heb jij nooit iets stoms gedaan of net iets te hard gereden? Als je daardoor komt te overlijden, is het tragisch en geen reden voor andere mensen om dan te gaan roepen dat het je eigen schuld is.
Ik maak regelmatig fouten. Afgezien van drugs ook, gigantisch domme en onverantwoorde fouten zelfs. Eigenlijk had ik al een keer of 6 dood moeten zijn.
Maar als ik met drank op even lekker 225 km/u ga rijden, en vervolgens met m'n lamme hoofd mezelf om een betonnen pilaar vouw, en dat nieuws vervolgens hier komt te staan; dan heb ik liever dat er op dat bericht gereageerd wordt met "eigen schuld, dikke bult, had ie maar niet moeten zuipen en 225 moeten rijden, leer hiervan mensen" dan alleen reacties met begrip en medeleven voor mij en m'n nabestaanden.