Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor FranX » vr okt 11, 2013 3:14 pm

Ik kwam in een Engels krant het bericht tegen dat men ontdekt heeft dat Ketamine nog gevaarlijker is dan gedacht. Als incidentele bezoeker van de K-Hole trok het natuurlijk mijn aandacht.

Party drug Ketamine more dangerous than previously thought

Ketamine is more dangerous than previously thought as users as young as 20 are being condemned to a "lifetime sentence" after having their bladders removed due to unknown side effects, the Government's chief drugs tsar has warned.


Volgens het bericht kan Ketamine gebruik leiden van schade aan blaas en incontinentie tot chirurgische verwijdering van de blaas. Reden genoeg om voor het Advisory Council on the Misuse of Drugs (ACMD) om op te roepen om de stof een zwaarder classificatie te geven en de regels aan te scherpen.

Verder lezend blijkt dat de aanleiding tot die oproep is ontstaan omdat er kennelijk in de UK mensen zijn die voor langere tijd, 24/7 grote hoeveelheden Ket naar binnen werken.

"Now we see a completely new phenomenon when people take grand quantities of the drug every day, seven days a week." :shock:

Dat geeft te denken.
Zouden er in Nederland ook gebruikers zijn die Ket dagelijks voor ontbijt, lunch, avondeten en als slaapmutsje op het menu hebben staan?

http://www.telegraph.co.uk/health/10371085/Party-drug-Ketamine-more-dangerous-than-previously-thought.html
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor Multitude » vr okt 11, 2013 3:44 pm

Ik moet wel zeggen dat als ik het in huis heb ik er maar moeilijk af kan blijven. Door de korte werkingsduur en het gebrek aan kater is het dan best verleidelijk om 's avonds een paar lijntjes te nemen :s

Niet goed, en moet ik eigenlijk niet doen, maar als het dan op is duurt het meestal weer een paar maanden voordat ik nieuwe koop.
“And you are made of a hundred trillion cells. We are, each of us, a multitude.”
Avatar gebruiker
Multitude
Junkenhoeder
Donateur
Offline
 
Posts: 1874
Geregistreerd: di mei 08, 2012 12:27 am

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor SjaakT » vr okt 11, 2013 4:05 pm

Afschuwelijk lijkt me dat, maar je weet van te voren dat het slecht voor je blaas is en dat het bij chronisch misbruik wel zulke klachten kan geven, maar dit is wel heftig idd.
Avatar gebruiker
SjaakT
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1139
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:53 pm

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor Perry » vr okt 11, 2013 4:09 pm

Hoe is dit gevaarlijker dan gedacht?...
Ik had al wel ongeveer zo'n beeld na een aantal documentaires :P
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor YYY » vr okt 11, 2013 4:11 pm

Dit heb ik ook al eens gelezen over Chinese studenten. In China wordt erg veel keta geproduceerd, waardoor er ook erg veel keta op straat verkocht wordt. Er schijnen daar flinke groepen studenten 24/7 aan de keta te zitten.

Maar dat dat ook in Engeland het geval was had ik niet verwacht.. Ik dacht dat er een soort keta crisis in Europa en omstreken was. Ik kan in ieder geval al enkele maanden niets fatsoenlijks aankomen (tenzij de hoofdprijs betaald wordt natuurlijk)
Avatar gebruiker
YYY
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 162
Geregistreerd: za nov 24, 2012 7:47 pm

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor frozentoast » vr okt 11, 2013 4:19 pm

Dan ben je inderdaad wel heel extreem bezig..
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor ParadijsVogel » vr okt 11, 2013 4:40 pm

Zucht. Ik vind het niet heel erg gek dat je nare zijeffecten krijgt als je 24/7 aan de keta zit
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor Eko » vr okt 11, 2013 4:59 pm

Verdorie, nu krijg ik weer zin in keta :p

Anyway, er zijn genoeg legale dingen die uw organen minstens even erge schade toebrengen als ge ze 24/7 gebruikt.
Weer zo'n typisch "drugs zijn des duivels, hier is't bewijs" verhaal, kijk ik al lang niet meer van op.
I remember feelin' like someone had peeled a layer away from my brain, and my reality was no longer anchored to any point of reference, and I had to fight to keep from being crushed under the weight of an unforgiving new paradigm of ultimate reality. (Jake the Dog)
Avatar gebruiker
Eko
-~○☼○~-
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4042
Geregistreerd: do feb 24, 2011 10:27 pm
Woonplaats: Ganda

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor Einstein » vr okt 11, 2013 5:37 pm

Een vage kennis van me was vroeger bijna altijd aan de ketamine. Heb via via wel vreemde verhalen gehoord over dat hij bloed moest pissen en zo. :#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor supermario » vr okt 11, 2013 8:41 pm

Een tijdje geleden nog een info-sessie over ketamine met Hylke bijgewoon, en zei vertelde ons dat het hoofdzakelijk komt door de afbraak-producten van ketamine die de blaaswand aantasten en zo een verhoogd risico op onsteking met zich teweegbrengen.
Het is alweer twee maanden geleden dat ik me nog eens aan de ketamine gewaagd hebben, en nu onze belgen hun ticket naar Brazilië verdiend hebben, mss het moment om me nog eens aan de ketamine te wagen...
Avatar gebruiker
supermario
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 247
Geregistreerd: vr mei 25, 2012 10:22 pm

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor Hamukun » vr okt 11, 2013 10:19 pm

FranX schreef:Zouden er in Nederland ook gebruikers zijn die Ket dagelijks voor ontbijt, lunch, avondeten en als slaapmutsje op het menu hebben staan?


Was er niet iemand die een maar maanden geleden iets dergelijks postte? In ieder geval weinig medelijden met mensen die dat doen en dan onder het mes moeten.
Avatar gebruiker
Hamukun
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 401
Geregistreerd: vr feb 08, 2013 7:34 pm

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor Einstein » za okt 12, 2013 4:08 am

Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor Vinnie » za okt 12, 2013 1:22 pm

Einstein schreef:Een vage kennis van me was vroeger bijna altijd aan de ketamine. Heb via via wel vreemde verhalen gehoord over dat hij bloed moest pissen en zo. :#:


jimmy de beer bedoel je zeker of niet?
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor Ivo » za okt 12, 2013 1:23 pm

Het was toch al lang bekend dat ketamine nefast is voor je blaas?
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor Einstein » za okt 12, 2013 1:55 pm

voldie schreef:jimmy de beer bedoel je zeker of niet?

Ja :P

Ivo schreef:Het was toch al lang bekend dat ketamine nefast is voor je blaas?

Zeker, maar dat dat allang bekend is is niet sensationeel genoeg om een nieuwsartikel over te schrijven.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor Klimtox » za okt 12, 2013 2:09 pm

Wow, een drugs is gevaarlijk omdat je allemaal verschijnselen krijgt als je het 24/7 gebruikt? Ja dat had niemand ooit kunnen bedenken.
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: Ketamine nog gevaarlijker dan gedacht

Berichtdoor Trippie » za okt 12, 2013 5:35 pm

Ik vind het vooral storend dat de "chairman of the Advisory Council on the Misuse of Drugs" er nu opeens achter komt dat hoge mate van ketaminegebruik voor blaasproblemen kan zorgen. Dit is toch al jaren bekend? Iemand met zo'n functie zou toch op z'n minst een beetje achtergrondkennis moeten hebben van zijn vakgebied?

Mr Iversen said: "The example of bladder toxicity is a completely unexpected harm associated with a long term use of a drug which is normally used once or twice.

:conf:
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron