Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Magische 'paddotherapie' tegen depressie

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Magische 'paddotherapie' tegen depressie

Berichtdoor endorr » do dec 27, 2012 12:21 pm

In het Verenigd Koninkrijk zou binnen dit en een jaar een klinische testfase worden gestart voor de 'Magic Mushroom Therapy', een behandeling die depressie zou kunnen verhelpen. Na twee baanbrekende onderzoeken denken experten klaar te zijn om het actieve ingrediënt van hallucinogene paddenstoelen (ook wel paddo's genoemd) los te laten op proefpersonen die lijden aan een ernstige depressie.

Deze actieve stof wordt psilocybine of psilocine genoemd en zou via een infusie traag in de bloedbaan worden gebracht terwijl de patiënten een zorgvuldig afgestemde 'praattherapie' ondergaan.

Controversieel?
De testfase wordt uitgestippeld door Professor David Nutt van het Imperial College in Londen die een jaar of drie geleden aan de deur werd gezet als leidinggevend drugsadviseur van de Britse overheid. Dit gebeurde nadat hij in de clinch ging met 'Home Secretary' Alan Johnson over de verstrenging van het cannabisbeleid.

Paddotherapie
Het idee om psilocybine te onderzoeken als mogelijke behandeling voor zware vormen van depressie wordt gekoppeld aan twee verregaande wetenschappelijke studies. Bij het eerste onderzoek kregen vrijwilligers psilocybine-infusies terwijl ze een hersenscan (fMRI) ondergingen.

Hieruit bleek dat het hallucinogeen twee belangrijke regio's van het brein binnen de hersenen als het ware ontkoppelt. De eerste regio is de mediale prefrontale cortex die bij depressieve mensen doorgaans hyperactief is. Het tweede gebied is de anterieure cingulate cortex, het deel van de hersenen dat een belangrijke rol speelt in het zelfbewustzijn en de vorming van onze identiteit.

Het tweede onderzoek, dat binnenkort gepubliceerd wordt in de British Journal of Psychiatry, ondervond dat de magische paddenstoelen de herinneringen gekoppeld aan positieve emoties verhoogden. Scans toonden vervolgens aan dat de geheugenbeleving heel echt leek. Er was dan ook een verhoogde activiteit in de delen van de hersenen die verantwoordelijk zijn voor het verwerken van zicht en andere zintuiglijke informatie.

Revelatie
Professor Nutt noemt het een revelatie: "Psychedelica worden gezien als geestverruimende drugs en er wordt dan ook gedacht dat de werking vooral de hersenactiviteit versterkt. Verrassend genoeg blijkt nu dat psilocybine in specifieke gebieden van de hersenen de activiteit afbouwt. We noemen deze gebieden 'hubs' omdat ze ontelbaar veel verbindingen hebben met andere hersenregio's".

Hij gaat verder: "Deze hubs houden onze ervaring van de wereld binnen perken en zorgen voor orde. We weten dat het deactiveren van deze regio's mensen in een staat brengt waar ze de wereld op een zeer vreemde manier opvatten".

Baanbrekend?
Het is de eerste keer in meer dan 50 jaar dat er diepgaand onderzoek werd gevoerd naar de effecten van psychedelische drugs. In de periode tussen 1950 en 1960 werden drugs als LSD en psilocybine al getest op meer dan 40.000 patiënten, wat resulteerde in meer dan 1000 papers.

Deze wetenschappelijke aanpak werd abrupt stopgezet toen drugs plots gezien werd als een sociale vijand en verdween in de illegaliteit. "Ze werden verbannen omdat ze de kracht hadden om de maatschappij te veranderen. Dit veroorzaakte behoorlijk wat onrust omdat het bijna onmogelijk werd ze te onderzoek", stelt Prof. Nutt.

Hij geeft dan ook toe dat het zeer moeilijk was steun te vinden voor zijn nieuwe studie. De Britse Medical Research Council (MRC) die eerst geen fondsen wou openbreken voor deze paddotherapie is nu wel geïnteresseerd in de klinische testfase.

Testfase
Verwacht wordt dat ongeveer 26 patiënten met een geschiedenis van ernstige depressies die niet geholpen zijn met medicatie of cognitieve gedragstherapie, zullen deelnemen. De helft van hen zal behandeld worden met psilocybine terwijl ervaren psychotherapeuten hen zullen stimuleren vrolijke herinneringen op te roepen en positief te denken.

Op basis van eerdere onderzoeken wordt gedacht dat de positieve effecten van de paddotherapie langdurig, zo niet permanent zouden kunnen zijn. Na de behandeling zullen de patiënten een jaar lang gevolgd worden. Hun gedrag zal vervolgens vergeleken worden met dat van de placebogroep.


bron: http://www.hln.be/hln/nl/37/Psycho/arti ... ssie.dhtml
oh sweet catastrophe, where have you been? the question I need, the answer I fear
Avatar gebruiker
endorr
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 814
Geregistreerd: do aug 30, 2012 2:38 pm
Woonplaats: Japan

Re: Magische 'paddotherapie' tegen depressie

Berichtdoor FranX » do dec 27, 2012 6:10 pm

Dankzij de paddo ben ik al jaren medicatie en depressie vrij.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Magische 'paddotherapie' tegen depressie

Berichtdoor Enya » wo mei 15, 2013 12:05 pm

Toen ik regelmatig tripte op mexicaantjes, dacht ik nadien beter na en was ik positiever van aard. Maar na een paar maanden begon ik weer negatiever te denken en mij rotter te voelen....Al zijn de alternatieven ook behoorlijk waardeloos. Dus mogelijk dat ik binnenkort weer aan de mexicaanse paddenstoel ga :p
Amanda Knox = “Other people ask for tranquilizers, cry, shout that they didn’t do it, that they’re in pain, that they can’t go on…Many prisoners bang their heads against the walls, sew up their mouths, scream, vomit, cut their wrists. But she showed no reaction,” the guard said."
Avatar gebruiker
Enya
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1060
Geregistreerd: zo nov 18, 2012 12:01 pm

Re: Magische 'paddotherapie' tegen depressie

Berichtdoor Poseidon » do mei 16, 2013 6:07 pm

Ondanks dat ik nimmer depro ben, prik ik graag een vorkje met jullie mee als paddo's op het menu staan Frank & Enya :-P
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Magische 'paddotherapie' tegen depressie

Berichtdoor Enya » do mei 16, 2013 6:09 pm

Nou, daar sta ik op zich wel voor open :) Alleen vrees ik dat jij gaat badtrippen wegens jouw verleden?
Amanda Knox = “Other people ask for tranquilizers, cry, shout that they didn’t do it, that they’re in pain, that they can’t go on…Many prisoners bang their heads against the walls, sew up their mouths, scream, vomit, cut their wrists. But she showed no reaction,” the guard said."
Avatar gebruiker
Enya
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1060
Geregistreerd: zo nov 18, 2012 12:01 pm

Re: Magische 'paddotherapie' tegen depressie

Berichtdoor Poseidon » za mei 18, 2013 7:37 am

Enya schreef:Nou, daar sta ik op zich wel voor open :) Alleen vrees ik dat jij gaat badtrippen wegens jouw verleden?


Was ik ff vergeten in mijn enthousiasme :| :(
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Magische 'paddotherapie' tegen depressie

Berichtdoor sparklings » vr maart 24, 2017 8:56 am

zou willen dat er iemand was die daar heel veel verstand van heeft mijn vrouw is inmiddels al meer dat 20 jaar depressief en naar alles al gebruikt te hebben an medicatie zijn we behoorlijk radeloos hopelijk dat we iemand tegen komen die ons hier mee kan helpen en dus zelf veel verstand heeft van dit soort dingen verstand / ervaring
sparklings
Newbie
Offline
 
Posts: 0
Geregistreerd: vr maart 24, 2017 8:24 am
Woonplaats: Deurne

Re: Magische 'paddotherapie' tegen depressie

Berichtdoor Maus » zo maart 26, 2017 11:03 am

sparklings schreef:zou willen dat er iemand was die daar heel veel verstand van heeft mijn vrouw is inmiddels al meer dat 20 jaar depressief en naar alles al gebruikt te hebben an medicatie zijn we behoorlijk radeloos hopelijk dat we iemand tegen komen die ons hier mee kan helpen en dus zelf veel verstand heeft van dit soort dingen verstand / ervaring

Hi Sparklings,

Naar om te horen dat je vrouw het zo zwaar heeft :|

Je schrijft dat ze alle medicatie al gebruikt heeft. Ik heb weinig verstand van psychedelica tegen depressies.

Heb je in overleg met haar psychiater wel eens gekeken naar:

* MAO-remmers als Parnate of Moclobemide? Soms zeer effectief tegen chronische depressies.
* Ketamine
* Ect-therapie

Jij ook sterkte...!
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Magische 'paddotherapie' tegen depressie

Berichtdoor Paradise » vr maart 31, 2017 9:38 pm

Ik heb wel al eens wat therapeutische ketamine momenten mogen aanschouwen.
Meisje dat ik heel goed ken kwam in haar dissociatie tot de conclusie tot de roots van haar depressie.
Ze wist het zelf niet, maar dat werd dan unlocked ofzo ...

Nu wil ik niemand aanzetten om aan de keta te gaan.
Wel denk ik dat er potentie zit, in psychidelica, mdma en dissociatieven,
voor bepaalde gestelijke problematieken.

Momenteel wordt er toch veel onderzoek gedaan naar ketamine,
en hier en daar wordt het ook gebruikt tegen zelfmoord denk ik.

Er is zo een doe het zelf site
http://howtousepsychedelics.org/depression
Maar neem daar maar wat korrels zout bij.
Daar klinkt het allemaal net iets te makkelijk.

Maar zoiets in combo met cognitive behavioral therapy doet mss wel beter dan ssri's poppen
Avatar gebruiker
Paradise
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 457
Geregistreerd: wo jul 13, 2011 3:45 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron