Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Meer mensen vragen hulp om GHB

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Meer mensen vragen hulp om GHB

Berichtdoor Delicate » wo jan 23, 2013 3:15 pm

DEN HAAG - Er zijn steeds meer mensen die professionele hulp vragen, omdat ze de drug GHB gebruiken. In één jaar tijd steeg het aantal 'hulpvragen' met 24 procent.
Foto: ANP

Dat blijkt uit cijfers van het Trimbos-instituut en Brijder Verslavingszorg.

In 2010 klopten 524 mensen aan bij verslavingszorg voor een probleem dat grotendeels om GHB-gebruik draaide, in 2011 waren dat er al 650. Volgens Brijder is een derde van de mensen die hulp zoeken jonger dan 25 jaar.

Volgens een voorlichter van het Trimbos-instituut zal het aantal mensen dat zich jaarlijks meldt voor professionele hulp de komende jaren nog toenemen, omdat ook het aantal mensen dat het middel gebruikt groeit.

''Het is een betrekkelijk nieuwe drug, die in 2006 steeds meer populair werd. Pas sinds enkele jaren weten we dat het sterk verslavend is.'' Bovendien is het volgens hem lastig om van de partydrug af te komen, de ontwenningsverschijnselen zijn erg sterk.

Opgewekt

GHB is een stroperige, zoute vloeistof die ervoor zorgt dat je seksueel gestimuleerd raakt en een ontspannen, opgewekt gevoel krijgt. Het spul kan in een drankje worden gedaan. Bij een overdosis liggen bewusteloosheid en een coma-achtige toestand op de loer. Veel mensen maken de drug zelf of kunnen het spul goedkoop verkrijgen.
Door: ANP
Avatar gebruiker
Delicate
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 126
Geregistreerd: do jul 26, 2012 12:37 pm

Re: Meer mensen vragen hulp om GHB

Berichtdoor snuifduif » wo jan 23, 2013 4:11 pm

Hebben mensen dan totaal 0 zelfkennis en -beheersing?
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Meer mensen vragen hulp om GHB

Berichtdoor bonghit » za jan 26, 2013 12:27 am

snuifduif schreef:Hebben mensen dan totaal 0 zelfkennis en -beheersing?



:roll2: :grin:
Wie ben jij: bonghit
Wat zijn we: samen
Wat gaan we: Naar de klote
Avatar gebruiker
bonghit
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4018
Geregistreerd: zo maart 13, 2011 9:39 pm
Woonplaats: in de coffeeshop

Re: Meer mensen vragen hulp om GHB

Berichtdoor snuifduif » za jan 26, 2013 12:39 am

Ik snap het echt niet hoor. Ik heb soms wel 2 weken elke dag ghb gebruikt de hele dag door, omdat ik het leuk vond. Ook een hele zomer speed gebruikt maar zodra ik een bepaalde drug te vaak gebruik word ik het vanzelf zat.
Maar misschien is mijn leven niet kut genoeg om naar escapisme te neigen, who knows :beer:
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Meer mensen vragen hulp om GHB

Berichtdoor Einstein » za jan 26, 2013 5:58 pm

Jij hebt natuurlijk een ongelooflijk sterke persoonlijkheid, maar zo werkt het niet voor iedereen :#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Meer mensen vragen hulp om GHB

Berichtdoor Enya » za jan 26, 2013 5:59 pm

hmm, ik eet liever.....vooral lekker onder invloed van GHB :beer:
Amanda Knox = “Other people ask for tranquilizers, cry, shout that they didn’t do it, that they’re in pain, that they can’t go on…Many prisoners bang their heads against the walls, sew up their mouths, scream, vomit, cut their wrists. But she showed no reaction,” the guard said."
Avatar gebruiker
Enya
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1060
Geregistreerd: zo nov 18, 2012 12:01 pm

Re: Meer mensen vragen hulp om GHB

Berichtdoor Stefaan » za jan 26, 2013 8:11 pm

snuifduif schreef:Ik snap het echt niet hoor. Ik heb soms wel 2 weken elke dag ghb gebruikt de hele dag door, omdat ik het leuk vond. Ook een hele zomer speed gebruikt maar zodra ik een bepaalde drug te vaak gebruik word ik het vanzelf zat.
Maar misschien is mijn leven niet kut genoeg om naar escapisme te neigen, who knows :beer:


Als je de hele zomer speed gebruikt hebt, heb je dan niet last van flinke afkick (vermoeidheid)? De echte verslaafden nemen dan gewoon nog een lijntje :snort: . Of proberen het af te bouwen, wat geweldig werkt :s
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Meer mensen vragen hulp om GHB

Berichtdoor Fortune » ma feb 04, 2013 2:54 am

Dacht dat dit al een tijd bekend was, anyway het kon haast niet anders nadat ze op rtl nieuws e.d zelfs half het recept al opsomden op tv een aantal jaartjes terug.
Addicted to a Healthy Life!
Avatar gebruiker
Fortune
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 53
Geregistreerd: do jan 31, 2013 5:46 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron