Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Michael Jackson had 2 maanden geen REM-slaap

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Michael Jackson had 2 maanden geen REM-slaap

Berichtdoor Gonzo » vr jun 21, 2013 10:47 pm

Michael Jackson heeft de twee maanden voor zijn dood zonder REM-slaap doorgebracht. Dat blijkt volgens CNN tijdens het proces tegen concertpromotor AEG over de dood van de zanger.

Jacksons arts Conrad Murray gaf hem zestig nachten achter elkaar het verdovende middel propofol voor zijn slapeloosheid. Het middel verstoort de normale slaapcyclus. Degene die het inneemt voelt zich bij het wakker worden verfrist, maar heeft door het gebrek aan REM-slaap in feite niet goed geslapen. Dat vertelde slaapdeskundige Charles Czeisler van de Harvard Medical School.

De Rapid Eye Movement (REM) is een fase in de slaap waarin mensen dromen. Deze fase is belangrijk voor het herstel van het lichaam en de hersenen. Volgens Czeisler is de REM-slaap zo essentieel voor de gezondheid, dat het gebrek daaraan tot Jacksons dood had kunnen leiden als hij niet aan een overdosis was overleden. Bij experimenten waarbij ratten over een langere periode geen REM-slaap kregen, gingen de dieren na vijf weken dood. Jackson was volgens de slaapdeskundige waarschijnlijk de eerste mens die zestig nachten lang geen REM-slaap kreeg.


Bron: Metronieuws.nl

Zijn er geen andere middelen waardoor je geen REM-slaap meer hebt?
Er zullen toch echt wel meer mensen zijn die op andere middelen(of dezelfde) zoiets hebben meegemaakt?
Het lijkt me dat als je bv aan de Dormicum(wat Jackson btw ook gebruikte) icm met opiaten zit je REM-slaap ook flink verneukt kan raken. Ik weiger gewoon te geloven dat hij de recordhouder is..

:woeh:

Oh hier nog het linkje naar het fotoalbum:

http://www.tmz.com/2013/06/15/michael-j ... e-gallery/

Staat geen bloederige shit ofzo, alleen een hoop med's..
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Michael Jackson had 2 maanden geen REM-slaap

Berichtdoor Partypipo » za jun 22, 2013 1:41 am

Iedere benzo zorgt volgens mij ervoor dat je wel in slaap valt, maar dat je REM slaap overgeslagen wordt...
Dus als dat klopt, dan zijn er vast heel erg veel mensen die zonder REM slaap leven...
En: Leonardo Da Vinci schijnt jaren op alléén powernaps van 15-30 minuten per paar uur wakker geleefd te hebben. Hij zou dus jaaaaaaaaaaaren geen REM slaap hebben gehad. Hij werd zelfs in vergelijking met zn tijdgenoten oud... Dus...
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Michael Jackson had 2 maanden geen REM-slaap

Berichtdoor Basshoven » za jun 22, 2013 3:58 am

Wiet gaat ook de REMslaap tegen volgens mij
Basshoven
Offline
 

Re: Michael Jackson had 2 maanden geen REM-slaap

Berichtdoor Enya » za jun 22, 2013 8:21 am

Gewoon hardlopen. Zorgt voor een rush en je krijgt je REM-slaap:) Benzos zijn overbodig.
Amanda Knox = “Other people ask for tranquilizers, cry, shout that they didn’t do it, that they’re in pain, that they can’t go on…Many prisoners bang their heads against the walls, sew up their mouths, scream, vomit, cut their wrists. But she showed no reaction,” the guard said."
Avatar gebruiker
Enya
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1060
Geregistreerd: zo nov 18, 2012 12:01 pm

Re: Michael Jackson had 2 maanden geen REM-slaap

Berichtdoor Ivo » za jun 22, 2013 9:39 am

Genoeg meth-junks die om de paar dagen een powernap nemen lijkt mij...
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Michael Jackson had 2 maanden geen REM-slaap

Berichtdoor Paradise » za jun 22, 2013 6:18 pm

Wordt de rem slaap niet eerder verkort bij Benzo's of toch sommigen.
Ik droom alleszins wel als ik een lorazepam 2,5 ofzo neem, al kan dat meer aan het einde van mijn slaap zijn ipv via de normale golven van het slaappatroon ... geen idee.
Mss dat je bij een hoge dosis van een sterk hypnotische benzo geen rem slaap hebt ... maar dat neem ik niet.

Er is toch een verschil tussen een verstoord slaappatroon en helemaal geen rem slaap :)
Avatar gebruiker
Paradise
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 457
Geregistreerd: wo jul 13, 2011 3:45 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner