Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

NIEUWE REVU - Dossier GHB

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

NIEUWE REVU - Dossier GHB

Berichtdoor MarkSchoones » ma sep 02, 2013 3:14 pm

Twee weken geleden publiceerde Nieuwe Revu het coverartikel Dossier GHB van collega Libben Reeskamp en mijzelf. Het artikel heb ik zojuist in PDF-vorm op mijn eigen site gezet.

http://markschoones.nl/#/portfolio/port ... ossier-ghb

Ben benieuwd naar jullie mening. Opbouwende kritiek is meer dan welkom. Botte opmerkingen trouwens ook wel.

Thanks!
Voormalig Hunter S. Thompson in de Polder voor Nieuwe Revu. Inmiddels voornamelijk bezig met dansende gordeldieren.
Avatar gebruiker
MarkSchoones
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 91
Geregistreerd: do mei 24, 2012 2:41 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: NIEUWE REVU - Dossier GHB

Berichtdoor Radagast » ma sep 02, 2013 3:45 pm

Ziet er netjes uit. Ben zelf niet echt thuis in de GHB dus ik kan me niet uitspreken over de inhoud.
Het geheel ziet er goed onderbouwd uit met enkele sterke getuigenissen en goede research.
Avatar gebruiker
Radagast
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 192
Geregistreerd: za dec 22, 2012 1:52 pm

Re: NIEUWE REVU - Dossier GHB

Berichtdoor Gonzo » ma sep 02, 2013 4:36 pm

Ziet er weer netjes uit.... :hulde:

Gooi er effe een op de post voor mijn verzameling... :smokin:
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: NIEUWE REVU - Dossier GHB

Berichtdoor FranX » ma sep 02, 2013 5:33 pm

Mijn complimenten. Mooi die facts zo naast de verhaallijnen.

Inderdaad in het swingers/party-wereldje is GHB naast MDMA niet meer weg te denken.
En het klopt ook dat velen onder hen zich geen maat weten te houden met zowel G als X.

Als ik ergens ben en ik zie dat men achteloos wat achterover slaat dan vraag ik wel eens met geveinsde naïviteit wat dat is. Het schokkende is dan dat men meestal geen idee heeft wat G eigenlijk is. "Ongevaarlijk" en het "geen kater of dip" krijgen is wat men dat meestal noemt.

Ik ben er nog geen een tegen gekomen die mij kon vertellen wat G eigenlijk is en doet.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: NIEUWE REVU - Dossier GHB

Berichtdoor supermario » ma sep 02, 2013 7:26 pm

FranX schreef:Inderdaad in het swingers/party-wereldje is GHB naast MDMA niet meer weg te denken.
En het klopt ook dat velen onder hen zich geen maat weten te houden met zowel G als X.

Dit komen wij ook vaak tegen als wij gaan swingen. Swingers die wekelijks mdma nemen, en dan heb ik het over 3/4 pillen per keer, of mensen die zoveel G nemen dat ze out gaan. Als ik hun dan vertel dat out gaan, een coma is, dan lachen ze ermee. "Testen jullie je pillen wel eens?", klinkt voor hem alsof ik Arabisch spreek.
Al meegemaakt op een swingersfeestje dat sommigen gewoon wachten totdat ze in een roes zijn, vooralleer ze aan het "swing-gedeelte" beginnen. Swingen vinden wij opzich een leuke activiteit, en soms gebruiken we daar wel eens drugs bij. Niet om het leuk te maken, maar om het nog leuker te maken. Maar drugs mag nooit centraal staan rond het swingersgebeuren, en dat zien we spijtig genoeg veel te veel de laatste tijd.
Avatar gebruiker
supermario
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 247
Geregistreerd: vr mei 25, 2012 10:22 pm

Re: NIEUWE REVU - Dossier GHB

Berichtdoor Einstein » di sep 03, 2013 2:30 am

Juist deze totaalwerking op de signaalstoffen in de zenuwimpulsen, ofwel neurotransmitters, maakt ghb verraderlijk, benadrukt Kamal. ‘Ghb pakt je op alle mogelijke manieren. Waar xtc hooguit twee neurotransmitters aanspreekt, heeft ghb je bijna helemaal in de greep. Hoe vaker je het gebruikt, des te groter wordt de lichamelijke en psychische afhankelijkheid. Met als mogelijk gevolg dat lichaam en geest na veelvuldig ghbgebruik fel protesteren als je even stopt.’

Hmm. Ten eerste spreekt XTC maar liefst drie neurotransmitters aan (noradrenaline, serotonine, dopamine), ten tweede lijkt het erop dat de effecten van GHB voornamelijk via GHB-receptoren (jawel!) en GABA-receptoren teweeg worden gebracht. Dat er uiteindelijk allerlei andere neurotransmitters aan te pas komen geldt voor eender welke drug en heeft bovendien geen verband met het al dan niet protesteren van lichaam en geest na veelvuldig GHB-gebruik.

‘Wie zes weken dagelijks meerdere malen ghb inneemt, kan al verslaafd zijn. Ter vergelijking: bij alcoholmisbruik duurt het langer dan een jaar voordat je verslaafd bent.

Misschien nauwkeuriger om "verslaafd" te vervangen door "lichamelijk afhankelijk" o.i.d. - over zgn. 'geestelijke' verslavingen lijkt het me onmogelijk dit soort uitspraken te doen. Geen idee verder of de getallen kloppen, maar dat zal wel.

Verder een heel robuust artikel :hulde: Geen rare flauwekul, gewoon de feiten op een rij.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: NIEUWE REVU - Dossier GHB

Berichtdoor MarkSchoones » vr sep 06, 2013 12:11 pm

Einstein schreef:
Juist deze totaalwerking op de signaalstoffen in de zenuwimpulsen, ofwel neurotransmitters, maakt ghb verraderlijk, benadrukt Kamal. ‘Ghb pakt je op alle mogelijke manieren. Waar xtc hooguit twee neurotransmitters aanspreekt, heeft ghb je bijna helemaal in de greep. Hoe vaker je het gebruikt, des te groter wordt de lichamelijke en psychische afhankelijkheid. Met als mogelijk gevolg dat lichaam en geest na veelvuldig ghbgebruik fel protesteren als je even stopt.’

Hmm. Ten eerste spreekt XTC maar liefst drie neurotransmitters aan (noradrenaline, serotonine, dopamine), ten tweede lijkt het erop dat de effecten van GHB voornamelijk via GHB-receptoren (jawel!) en GABA-receptoren teweeg worden gebracht. Dat er uiteindelijk allerlei andere neurotransmitters aan te pas komen geldt voor eender welke drug en heeft bovendien geen verband met het al dan niet protesteren van lichaam en geest na veelvuldig GHB-gebruik.

‘Wie zes weken dagelijks meerdere malen ghb inneemt, kan al verslaafd zijn. Ter vergelijking: bij alcoholmisbruik duurt het langer dan een jaar voordat je verslaafd bent.

Misschien nauwkeuriger om "verslaafd" te vervangen door "lichamelijk afhankelijk" o.i.d. - over zgn. 'geestelijke' verslavingen lijkt het me onmogelijk dit soort uitspraken te doen. Geen idee verder of de getallen kloppen, maar dat zal wel.

Verder een heel robuust artikel :hulde: Geen rare flauwekul, gewoon de feiten op een rij.


Hier hebben we inderdaad erg veel moeite gehad. Om te achterhalen HOE het middel nu exact werkt op je zenuwstelsel We kregen dan ook verschillende antwoorden van diverse bronnen. Deze was het meest gezaghebbend dus dit hebben we overgenomen. Spijtig dat er klaarblijkelijk toch een fout in is geslopen. Dat is altijd irritant als er zoveel werk in een artikel zit. Thanks voor het opmerken, though. Dat neem ik weer mee in de toekomst.

Dat 'lichamelijk afhankelijk' was inderdaad een betere woordkeuze geweest. Echter gaat het hier om een quote. Dus daar kunnen we moeilijk in aanpassen. Maar je hebt zeker een punt.

Dank voor de complimenten van de rest. Dat wordt zeker gewaardeerd. :rock:
Voormalig Hunter S. Thompson in de Polder voor Nieuwe Revu. Inmiddels voornamelijk bezig met dansende gordeldieren.
Avatar gebruiker
MarkSchoones
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 91
Geregistreerd: do mei 24, 2012 2:41 pm
Woonplaats: Amsterdam


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner