Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Nijntje mag drugs nemen volgens de rechter

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Nijntje mag drugs nemen volgens de rechter

Berichtdoor Cropp » wo sep 14, 2011 1:29 pm

woensdag 14 september 2011 om 12u30

Illustraties waarin Nijntje drugs neemt en terreur zaait, zijn toegelaten.

Dick Bruna, vormgever van Nijntje, startte een tijd geleden een proces tegen hostingprovider Punt.nl. Hij stoorde zich aan verschillende afbeeldingen van het konijntje op deze website waarbij het drugs neemt of op het punt staat om zich met een vliegtuig in een gebouw te boren. Het hof van Amsterdam oordeelde echter dinsdag dat de afbeeldingen toegestaan zijn.

Het hof motiveerde deze beslissing als volgt: ‘De afbeeldingen hebben onmiskenbaar het doel om de lachlust op te wekken, waaraan niet afdoet dat lang niet iedereen de gewraakte afbeeldingen even grappig of gepast zal vinden’. Het hof stelt dat er grenzen zijn aan parodieën maar die zijn alleszins niet overschreden in dit geval. Specifiek oordeelde het hof dat vijf van de zeven afbeeldingen toegestaan zijn, twee afbeeldingen worden echter niet geaccepteerd.

Bruna bedacht Nijntje oorspronkelijk als een lief en kindvriendelijk konijntje, vandaar dat hij problemen had met de omstreden afbeeldingen. Hij schakelde Mercis in, het bedrijf dat de auteursrechten van het konijntje beschermt. Punt.nl is een onderdeel van domein.nl. Webloggers zijn vrij om hun inhoud op het internet te plaatsen.
(Bron: Belga)








8-)
Avatar gebruiker
Cropp
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1517
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:48 pm

Re: Nijntje mag drugs nemen volgens de rechter

Berichtdoor duplicity » wo sep 14, 2011 1:59 pm

Moesten ze hem nou een boerka aantrekken...
FlashKip schreef:Toen ik thuis kwam vroeg ik via msn waarom ze ineens zo afstandelijk deed, ze zei dat er niets aan de hand was. Op dat moment werd ik para, misselijk, geen eetlust en down. Ik wist totaal neit wat er aan de hand was.. heb toch met mijn stomme kop 13ml ghb achterover gegooid wat uiteindelijk maar net goed was afgelopen
Avatar gebruiker
duplicity
Amoedergast
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1548
Geregistreerd: zo apr 10, 2011 11:46 pm

Re: Nijntje mag drugs nemen volgens de rechter

Berichtdoor Azy » wo sep 14, 2011 2:38 pm

DIe foto's zijn toch al zo ver verspreidt dat er weinig aan te doen is.
Avatar gebruiker
Azy
Donateur
Offline
 
Posts: 1950
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:56 pm

Re: Nijntje mag drugs nemen volgens de rechter

Berichtdoor Lex Talionis » za sep 17, 2011 12:13 am

Die blijven mooi ja :lol:

Doen me ook weer denken aan die legendarische sire-filmpjes:





Misschien ben ik een simpele levensgenieter of zie ik de matrix, of zie ik em als enige niet
Avatar gebruiker
Lex Talionis
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 262
Geregistreerd: za feb 26, 2011 6:06 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner