Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Lau » vr mei 04, 2012 12:09 am

In Eindhoven beginnen straatdealers reeds twee dagen na de invoering van de wietpas klanten te trekken. Burgemeester Rob van Gijzel heeft onder meer daarom besloten dat klanten zich deze maand zonder uittreksel in kunnen schrijven als coffeeshop-lid.

De burgemeester heeft dat in overleg met de cofeeshophouders besloten, schrijft Het Parool. "Afgesproken is dat we in Eindhoven deze eerste maand van het nieuwe beleid de drempel om je te laten inschrijven bij een coffeeshop zo laag mogelijk willen maken", aldus Van Gijzel (PvdA) in een verklaring.

Volgens de burgervader moet de maatregel mensen over de streep trekken zich in te schrijven bij de coffeeshops. Daar blijven de ledenlijsten leeg, terwijl er melding wordt gemaakt van een snelle opkomst van illegale straathandel. Coffeeshops en het gedoogbeleid werden ooit in het leven geroepen om juist dat tegen te gaan.

Voorlopig mogen bezoekers zich met een paspoort, identiteitsbewijs of verblijfsvergunning identificeren. De door Den Haag opgelegde eis van een uittreksel die nu op last van de burgemeester wordt opgeschort, is bedoeld om te zorgen dat leden zich alleen in hun eigen gemeente kunnen inschrijven.

Van Gijzel beklemtoont dat hij doorgaat met de invoering van het landelijk beleid, maar de manier waarop hij blijkbaar zijn eigen gang gaat is opvallend. Rechtsgeleerden hebben er al meermaals op gewezen dat de beslissing om te verbieden dat buitenlanders softdrugs kunnen kopen, een lokale aangelegenheid is. Een landelijke opname van die regel zou immers impliceren dat de verkoop van hasj en wiet aan ingezetenen van Nederland is toegestaan. Omdat het softdrugsbeleid een gedoogbeleid is, is dat onmogelijk.

Daarnaast illustreert de situatie in Eindhoven wat al werd gevreesd: de invoering van de wietpas leidt tot straathandel en overlast. Het kabinet, met name het CDA, heeft eerder al aangegeven dat de wietpas de laatste kans voor het gedoogbeleid is. Leidt het niet tot afname van problemen, dan zou het hele gedoogbeleid moeten worden afgeschaft en softdrugs gewoon verboden moeten worden.

Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/540753/1 ... hoven.html
Ik ben al naar de tyfus nu de kanker nog.
Avatar gebruiker
Lau
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:58 pm

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor -ArKady. » vr mei 04, 2012 12:10 am

het was te verwachten ;)
What shade of color is right, when you don’t believe in a world of black and white?

Fear only makes the wolf look bigger.
Avatar gebruiker
-ArKady.
Watching You
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 675
Geregistreerd: ma maart 05, 2012 4:27 pm

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Ivo » vr mei 04, 2012 12:20 am

Ok, wie heeft er 3 dagen in de poule?

Lau schreef:Het kabinet, met name het CDA, heeft eerder al aangegeven dat de wietpas de laatste kans voor het gedoogbeleid is. Leidt het niet tot afname van problemen, dan zou het hele gedoogbeleid moeten worden afgeschaft en softdrugs gewoon verboden moeten worden.

...
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Lau » vr mei 04, 2012 12:21 am

Heerlijk om te lezen dat ze gefaald hebben.
Ik ben al naar de tyfus nu de kanker nog.
Avatar gebruiker
Lau
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:58 pm

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Ivo » vr mei 04, 2012 12:24 am

Lau schreef:Heerlijk om te lezen dat ze gefaald hebben.

Gefaald? Ze hebben precies wat ze willen, er is helemaal niks gefaald.

Lau schreef:Het kabinet, met name het CDA, heeft eerder al aangegeven dat de wietpas de laatste kans voor het gedoogbeleid is. Leidt het niet tot afname van problemen, dan zou het hele gedoogbeleid moeten worden afgeschaft en softdrugs gewoon verboden moeten worden.



(Ik heb er even een bron bijgezet by the way)
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Sterling Archer » vr mei 04, 2012 1:51 am

Het resultaat van fact free politics. Nederland gaat op alle manieren Amerika achterna.
All I've had today is like six gummy bears and some scotch
Avatar gebruiker
Sterling Archer
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 277
Geregistreerd: do maart 10, 2011 2:03 pm

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Lµs. D » vr mei 04, 2012 2:04 am

Lµs. D
Offline
 

Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Dislexsik » vr mei 04, 2012 10:48 am

Dat hebbe ze weer goed gedaan, wietpas invoeren voor overlast wetende dat dit juist het omgekeerde effect heeft, zodat ze uiteindelijk de hele boel kunne afschaffen en alles terug illegaal maken. Wat een idioten...


Sent from outer space...
Avatar gebruiker
Dislexsik
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 190
Geregistreerd: zo maart 25, 2012 7:23 pm

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Stefaan » vr mei 04, 2012 10:49 am

Ze willen ook niet de overlast terug dringen, maar ze willen een mooi lijstje met softdrugsgebruikers kunnen overhandigen aan de EU/VS.
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Oizo » vr mei 04, 2012 11:53 am

Denken jullie dat de kans groot is dat de wiet-pas weer wordt afgeschaft?
Avatar gebruiker
Oizo
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 631
Geregistreerd: do dec 22, 2011 7:09 pm

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Ivo » vr mei 04, 2012 11:54 am

Oizo schreef:Denken jullie dat de kans groot is dat de wiet-pas weer wordt afgeschaft?

Nog voor de pas in Amsterdam ingevoerd moet worden, gaan ze wiet volledig illegaal maken. Zal echt zo lang niet duren.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Dreuge » vr mei 04, 2012 12:20 pm

Ivo schreef:
Oizo schreef:Denken jullie dat de kans groot is dat de wiet-pas weer wordt afgeschaft?

Nog voor de pas in Amsterdam ingevoerd moet worden, gaan ze wiet volledig illegaal maken. Zal echt zo lang niet duren.


:shock:
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Stefaan » vr mei 04, 2012 2:53 pm

Aldus Prime Minister Ivo :P Van het df welteverstaan!
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor seth » vr mei 04, 2012 4:16 pm

FFFUUUUUuuu ik gebruik wel geen coffeeshops, maar toch! Gaan ze serieus weed weer de illegaliteit in duwen? Dit is gewoon te absurd voor woorden! EIKELS!
seth
DrugsForUmGodBE
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1044
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 1:56 pm
Woonplaats: the far west

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor psychedelicious » vr mei 04, 2012 7:47 pm

Aight chil, hoef ik me opleiding ook niet meer af te maken
ik heb m'n baantje al gevonden! :stoned: :grin:


Nee serieus echt fucking dom van ze...
Maarja ik geloof ook wel dat het gewoon een manier is om te kunnen zeggen
jaa zie je wel kei veel criminaliteit in die wiet scene! Dat moeten we echt verbieden!
En er dan niet bij vertellen dat ze de hele illegale straathandel zelf veroorzaakt hebben natuurlijk


Gewoon rustug door blijven smoken :stoned:
Avatar gebruiker
psychedelicious
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 158
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:59 pm
Woonplaats: Nijmegen

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor dnl » vr mei 04, 2012 8:41 pm

Eindhoven straathandelo. Nou hier heeft "PowNews' het bewijs dat de straathandel in Maastricht een :hulde: walhalla :hulde: is geworden. Zie filmpje http://www.youtube.com/watch?v=1iKI7rc-6Hg
dnl
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: vr mei 04, 2012 8:28 pm

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Oizo » vr mei 04, 2012 8:47 pm

Dat kunnen ze toch niet zo laten? Drugstoerisme is toch beter dan veel dealers en criminaliteit? Of zie ik iets over het hoofd?
Avatar gebruiker
Oizo
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 631
Geregistreerd: do dec 22, 2011 7:09 pm

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Dreuge » vr mei 04, 2012 9:26 pm

dnl schreef:Eindhoven straathandelo. Nou hier heeft "PowNews' het bewijs dat de straathandel in Maastricht een :hulde: walhalla :hulde: is geworden. Zie filmpje http://www.youtube.com/watch?v=1iKI7rc-6Hg


:lol:
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Russ » vr mei 04, 2012 9:41 pm

Oizo schreef:Dat kunnen ze toch niet zo laten? Drugstoerisme is toch beter dan veel dealers en criminaliteit? Of zie ik iets over het hoofd?


Herinner je ons laatste bezoek over de grens dan niet meer?
Laat ik je geheugen opfrissen over hoe schandalig het was.

We parkeerden ons netjes, liepen discreet naar de coffeeshop, toonden zonder aarzeling ons paspoort, bestelden beleefd onze geringe hoeveelheid wiet en hasj, namen bij het buitengaan vriendelijk afscheid van de paspoortcontroleur om in alle rust terug de auto in te gaan en terug te keren.

Ik weet het, ik was er bij en ik ben al even medeplichtig, maar zoiets is toch mensonwaardig...
Avatar gebruiker
Russ
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 565
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 10:52 am

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Davinci » za mei 05, 2012 1:04 pm

Russ schreef:
Oizo schreef:Dat kunnen ze toch niet zo laten? Drugstoerisme is toch beter dan veel dealers en criminaliteit? Of zie ik iets over het hoofd?


Herinner je ons laatste bezoek over de grens dan niet meer?
Laat ik je geheugen opfrissen over hoe schandalig het was.

We parkeerden ons netjes, liepen discreet naar de coffeeshop, toonden zonder aarzeling ons paspoort, bestelden beleefd onze geringe hoeveelheid wiet en hasj, namen bij het buitengaan vriendelijk afscheid van de paspoortcontroleur om in alle rust terug de auto in te gaan en terug te keren.

Ik weet het, ik was er bij en ik ben al even medeplichtig, maar zoiets is toch mensonwaardig...


Das echt marginaal :p
Wij deden nog aan sight-seeing aan bouwwerken van onder andere Calatrava enzo :D
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor knolselderij » zo mei 06, 2012 11:49 pm

dnl schreef:Eindhoven straathandelo. Nou hier heeft "PowNews' het bewijs dat de straathandel in Maastricht een :hulde: walhalla :hulde: is geworden. Zie filmpje http://www.youtube.com/watch?v=1iKI7rc-6Hg

'
ben ook al een paar keer (2 keer in 10 minuten) aangesproken, na het zien van dit filmpje dacht ik vanne ja dikke lul het zal allemaal maar tis nog erger als ik dacht
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: Nu al straathandel softdrugs Eindhoven

Berichtdoor Frog » wo mei 09, 2012 2:19 am

Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner