Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Nuance nodig in de heisa rond de drugsdoden op ADE

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Nuance nodig in de heisa rond de drugsdoden op ADE

Berichtdoor Verf » di okt 28, 2014 7:16 pm

Op ADE zijn dit jaar 4 doden gevallen, waarvan 3 vrijwel zeker door overmatig drugsgebruik. De dagen na de gebeurtenissen ontstond er in de Nederlandse pers een debat waar ik als Belg enkel van kan naar opkijken. Dat het in Nederland kan om via publieke media een debat te voeren op zo'n niveau getuigd van heel wat meer volwassenheid en durf dan in Vlaanderen.

Nu wat me wel stoort is het gebrek aan nuance, Youp Van't Hek schrijft een collum waar duidelijk uit blijkt dat hij echt geen idee heeft waar het over gaat. Aatje de Vrieze vatte het mooi samen in deze tweet. Aan de andere kant heb je dan de types die hun MDMA-geïnduceerde zonnebril zijn vergeten af te zetten. Zoals Tim den Besten, nu begrijp me niet verkeerd, ik vind het super dat beide visies aan bod komen in het debat. Ik mis gewoon wat nuance in het hele verhaal, als reacties op zulke artikels zie je op Facebook de meest gekke dingen naar voor komen. Lui die beweren dat elke dag MDMA beter is dan elke dag alcohol, of dat een pilletje niet slechter is dan een avond zuipen. Nu moet je me echt niet gaan vertellen dat alcohol slechter voor je is dan MDMA. Ik heb het hier niet over sociale schade, deze ligt vele malen hoger bij alcohol. Ik heb het over individuele gezondheidsrisicos, zowel mentaal als fysiek. Iedereen die wel eens een pilletje heef genomen moet toch hebben ervaren dat de vreselijke kater en side-effects die je kan krijgen van overmatig gebruik echt niet ok zijn. Dat de donkere gedachten en bizar lucide dromen die je krijgt van overmatig gebruik een teken zijn dat er iets aardigs misgaat in je hersenpan.

Iedereen moet zelf de afweging kunnen maken of zo'n dingen een schitterende avond waard zijn. Zelf zeg ik volmondig ja, maar wél met de nodige planning en voorzorgsmaatregelen, maximum een paar keer per jaar. En dat is nu net waar het zo vaak misgaat, mensen nemen te veel, te vaak of combineren met alcohol of andere drugs. Deze nuance mis ik in het huidige debat. Je moet XTC niet gaan verheerlijken, het blijven drugs, en gezond is het allerminst. Maar het moet gerust kunnen, maar alsjeblieft informeer jezelf voldoende en doe geen gekke dingen. Zo blijft het voor iedereen leuk.
"Spijt is wat de koe schijt"
-Herman Brood
Avatar gebruiker
Verf
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: di maart 22, 2011 6:30 pm

Re: Nuance nodig in de heisa rond de drugsdoden op ADE

Berichtdoor Vinnie » di okt 28, 2014 7:39 pm

Nederland heb jaarlijks veel meer doden door alcohol maar daar kraait geen haan naar, het boeit me ook niet heel veel meer als xtc slecht in het nieuws komt, iedereen die slim is weet wel dat het toch wel te nuanceren, iedereen die daar te dom voor is kan beter toch geen drugs gebruiken :grin:

maar desondanks :hulde:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Nuance nodig in de heisa rond de drugsdoden op ADE

Berichtdoor verneukeratief » di okt 28, 2014 7:52 pm

Sowieso hypocriet dat er op een drugsforum niemand serieus aandacht aan besteed als er 3 XTC-doden vallen bij een feest. Men zou minder bang moeten zijn voor negatieve berichtgeving inzake drugs. Toch die typisch belgische invloed weer, voor je snuiven, wegkijken.
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: Nuance nodig in de heisa rond de drugsdoden op ADE

Berichtdoor Partypipo » di okt 28, 2014 9:43 pm

Ik had ergens gelezen twee van die mensen een water vergiftiging, dus geen drugs dood...
Maar goed, alles volgens mij veroorzaakt doordat het illegaal is en er weinig goede voorlichting is.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Nuance nodig in de heisa rond de drugsdoden op ADE

Berichtdoor Prototype » di okt 28, 2014 10:21 pm

Partypipo schreef:Ik had ergens gelezen twee van die mensen een water vergiftiging, dus geen drugs dood...
Maar goed, alles volgens mij veroorzaakt doordat het illegaal is en er weinig goede voorlichting is.

Dood door te weinig informatie over drugs dus...
Jammer weer :p
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: Nuance nodig in de heisa rond de drugsdoden op ADE

Berichtdoor snuifduif » wo okt 29, 2014 1:22 am

Bronvermelding alles :beer:
mooie top ik
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Nuance nodig in de heisa rond de drugsdoden op ADE

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » wo okt 29, 2014 1:29 am

Goed stuk zeg. 8-)

Deze kon beter in de krant dan al die andere dingen van die clowns. 8-) Ik zou hem opsturen. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Nuance nodig in de heisa rond de drugsdoden op ADE

Berichtdoor Vinnie » wo okt 29, 2014 12:19 pm

Gele Banaan schreef: Toch die typisch belgische invloed weer, voor je snuiven, wegkijken.


:hulde:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Nuance nodig in de heisa rond de drugsdoden op ADE

Berichtdoor Abysmal » do okt 30, 2014 1:31 am

Tomjour schreef:Goed stuk zeg. 8-)

Deze kon beter in de krant dan al die andere dingen van die clowns. 8-) Ik zou hem opsturen. 8-)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Avatar gebruiker
Abysmal
Onbegrensd Lomp
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 494
Geregistreerd: zo jan 05, 2014 12:13 am
Woonplaats: Vlakbij


Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner