di maart 07, 2017 6:03 pm
di maart 07, 2017 6:11 pm
di maart 07, 2017 6:14 pm
snuifduif schreef:Ik ga sowieso nooit naar dierentuinen.
Geld betalen om van die depressieve dieren in een kooi te zien, nee bedankt.
di maart 07, 2017 6:50 pm
di maart 07, 2017 7:19 pm
snuifduif schreef:Ik ben het er mee eens dat ze niet mishandeld worden oid hoor, in het wild is het ook geen feest. Maar die beesten zitten in een relatief heel kleine ruimte, en krijgen op vaste tijdstippen voedsel in hun hok gegooid die ze dan naar binnen kanen. Echte prikkels krijgen ze niet.
Ik vind wilde beesten prachtig op national geographic, vooral de shows met Attenborough![]()
In zo'n dierentuin zijn die beesten allemaal zo ontzettend inactief, en zelfs als zijn de verblijven relatief groot, lijken ze mij nog steeds dusdanig klein dat die dieren allemaal geestelijk afgestompt raken. Ik zie de meerwaarde er niet van in om een olifant of aap een beetje voor zich uit zien staren op een neprots.
di maart 07, 2017 7:44 pm
618157 schreef:Anderzijds als het zo door gaat met de wereld, onze habitat heb je over 50 of 75 jaar alleen nog maar dieren in dierentuinen, beetje dubbel, maar ik voel me niet heel erg schuldig als ik naar burgers ga, maar een Dolfinarium bijvoorbeeld, dat gaat me weer te ver. tja....
di maart 07, 2017 7:51 pm
snuifduif schreef:Reservaten zijn natuurlijk wel wat anders dan een dierentuin. De meeste reservaten zijn 10x het oppervlak van Nederland, en dat is wel degelijk echte natuur. Ze worden alleen beschermt.618157 schreef:Anderzijds als het zo door gaat met de wereld, onze habitat heb je over 50 of 75 jaar alleen nog maar dieren in dierentuinen, beetje dubbel, maar ik voel me niet heel erg schuldig als ik naar burgers ga, maar een Dolfinarium bijvoorbeeld, dat gaat me weer te ver. tja....
Algemene consensus is dat de wereldpopulatie in zo'n 100 jaar afvlakt, en daarna gaat dalen. Zoals nu al in Europa aan de gang is, dus geen zorgen beste kikker, er blijft genoeg ruimte over. Daarnaast past de gehele wereldbevolking, alle 7 biljoen in de staat Texas als je de bevolkingsdichtheid van NYC aanhoudt.
En was die hele Dolfinarium rel niet ontkracht?