Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Parkinsonpil mogelijk afkickmiddel coke

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Parkinsonpil mogelijk afkickmiddel coke

Berichtdoor Miss E » ma apr 07, 2014 11:09 pm

Een bestaand medicijn dat gebruikt wordt bij de behandeling van de ziekte van Parkinson kan mogelijk cocaïneverslaafden helpen af te kicken. Het middel is bij ratten uitgeprobeerd en bij deze dieren voorkomt het dat ze verslaafd raken aan de drug en als ze al verslaafd zijn wordt dit minder.

Dat blijkt uit onderzoek in Amerika onder leiding van Ingo Willuhn van de afdeling psychiatrie van het AMC, meldde het Amsterdamse ziekenhuis vandaag.

De ratten konden enige uren per dag onbeperkt cocaïne krijgen. De meeste dieren gingen meer gebruiken, maar de dieren die het middel Levodopa kregen toegediend juist minder.

Het medicijn, zo was al bekend bij Parkinson-patiënten, produceert in de hersens meer dopamine, een stof die belangrijk is voor het beloningssysteem. Bij ratten die het middel Levodopa niet gebruikten, komt steeds minder dopamine vrij, waardoor de behoefte aan cocaïne stijgt.

Volgens Willuhn is er belangstelling uit de klinische hoek de bevinding te testen bij menselijke cocaïneverlaafden.



http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... coke.dhtml
Avatar gebruiker
Miss E
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1684
Geregistreerd: ma mei 27, 2013 2:44 pm

Re: Parkinsonpil mogelijk afkickmiddel coke

Berichtdoor Verglorie » ma apr 07, 2014 11:14 pm

Ook ketamine heeft naar verluidt een psychiatrische toekomst.
Avatar gebruiker
Verglorie
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 171
Geregistreerd: wo feb 12, 2014 11:58 am

Re: Parkinsonpil mogelijk afkickmiddel coke

Berichtdoor Partypipo » di apr 08, 2014 2:24 am

Miss E schreef:
Een bestaand medicijn dat gebruikt wordt bij de behandeling van de ziekte van Parkinson kan mogelijk cocaïneverslaafden helpen af te kicken. Het middel is bij ratten uitgeprobeerd en bij deze dieren voorkomt het dat ze verslaafd raken aan de drug en als ze al verslaafd zijn wordt dit minder.

Dat blijkt uit onderzoek in Amerika onder leiding van Ingo Willuhn van de afdeling psychiatrie van het AMC, meldde het Amsterdamse ziekenhuis vandaag.

De ratten konden enige uren per dag onbeperkt cocaïne krijgen. De meeste dieren gingen meer gebruiken, maar de dieren die het middel Levodopa kregen toegediend juist minder.

Het medicijn, zo was al bekend bij Parkinson-patiënten, produceert in de hersens meer dopamine, een stof die belangrijk is voor het beloningssysteem. Bij ratten die het middel Levodopa niet gebruikten, komt steeds minder dopamine vrij, waardoor de behoefte aan cocaïne stijgt.

Volgens Willuhn is er belangstelling uit de klinische hoek de bevinding te testen bij menselijke cocaïneverlaafden.



http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... coke.dhtml

Ik zal die pillen eens scoren van de tante van mn moeder. Die heeft die shizzle
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Parkinsonpil mogelijk afkickmiddel coke

Berichtdoor Miss E » di apr 08, 2014 7:41 am

Het is ook nooit zeker of het bij mensen ook werkt totdat het op mensen getest is, maar tot op een zeker hoogte zijn ratten zeer goed bruikbaar voor dit soort onderzoeken.
En daarbij zijn ratten ook gewoon gemakkelijk te houden proefdieren.
Testen op apen is het beste, omdat deze het meest lijken op de mens, maar ik weet niet of je er vrolijk van wordt om in een lab vol coke-verslaafde apen te zitten. :P

http://www.informatiedierproeven.nl/ratten
Avatar gebruiker
Miss E
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1684
Geregistreerd: ma mei 27, 2013 2:44 pm

Re: Parkinsonpil mogelijk afkickmiddel coke

Berichtdoor Partypipo » di apr 08, 2014 7:56 am

Maar goed, van dit middel is je dopamine level steeds fucking hoog. Is dit niet een coke verslaving inruilen voor een andere verslaving?
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Parkinsonpil mogelijk afkickmiddel coke

Berichtdoor Rudolph » di apr 08, 2014 9:48 am

Ik verwacht eigenlijk dat deze pillen dopamine gereguleerder afgeeft dan de kick van cocaïne, waardoor afbouwen makkelijker. Maar dat gok ik ook maar
xoxo dikke lebber van je favoriete rendier :blowkiss:
Avatar gebruiker
Rudolph
Voorproefje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2800
Geregistreerd: do dec 12, 2013 9:42 pm
Woonplaats: Noordpöhl

Re: Parkinsonpil mogelijk afkickmiddel coke

Berichtdoor Partypipo » di apr 08, 2014 11:28 am

Dit heeft de tante van mijn moeder:Sinemet
De werkzame stoffen in Sinemet zijn levodopa en carbidopa.


Levodopa werkt hetzelfde als dopamine, een stof die van nature in de hersenen voorkomt. Carbidopa remt de afbraak van levodopa, zodat dit medicijn sterker en langer werkt.

Artsen schrijven het voor bij de ziekte van Parkinson en bij rusteloze benen ('restless legs').

Dus je maakt je eigen dopamine niet op, dat is het verschil met coke.
Maar of je hiervan ook niet steeds meer en vaker wil? Geen idee... Kan me voorstellen dat je makkelijk verslaafd raakt aan deze dingen.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Parkinsonpil mogelijk afkickmiddel coke

Berichtdoor manoes » di apr 08, 2014 11:44 am

Bijwerkingen:
Afhankelijk van de dosering kunnen onwillekeurige bewegingen, dyskinesieën, zowel vroeg als laat in de behandeling optreden. Bij voortgezette behandeling treden deze bij 50–80% op tijdens de top van de bloedspiegel; het zenuwstelsel wordt steeds gevoeliger voor deze bijwerkingen.
Naarmate de ziekte langer duurt, houdt het effect steeds korter aan; wanneer de levodopa is uitgewerkt, treden plotselinge wisselingen van de werking ("on-off-effecten") op, of wordt de patiënt stijf.
Hallucinaties, angst, depressiviteit.
Orthostatische hypotensie.
Misselijkheid, braken, verlies van eetlust.
Slaperigheid overdag.
Verder is er nog een lange lijst bijwerkingen die minder vaak voorkomen.
Vroeger was ik verliefd op Karin A.; ik leerde haar kennen in Dijk en Duin. Zij was niet verliefd; toch vond ze het goed dat ik voor haar knielde en haar met mijn mond in liefde diende.
Daar ben ik haar nog altijd dankbaar voor.
他妈的万歳
万歳
Avatar gebruiker
manoes
Belezen Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 239
Geregistreerd: za maart 15, 2014 5:58 pm

Re: Parkinsonpil mogelijk afkickmiddel coke

Berichtdoor Einstein » di apr 08, 2014 12:02 pm

Partypipo schreef:Maar of je hiervan ook niet steeds meer en vaker wil? Geen idee... Kan me voorstellen dat je makkelijk verslaafd raakt aan deze dingen.

Dit zal geen recreatief effect hebben of echte cravings veroorzaken, maar kan me goed voorstellen dat het vervelend wordt als je plots stopt met het spul te nemen. Daarnaast heeft het nogal wat bijwerkingen en vraag ik me ook af in hoeverre het echt effectief is. Het is wel een erg voor de hand liggende optie als afkickmiddel, vraag me af of dit niet wat al te makkelijk is.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner