Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

South Park als lesstof op Nijmeegse universiteit

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

South Park als lesstof op Nijmeegse universiteit

Berichtdoor Frog » do apr 05, 2012 10:02 am

NIJMEGEN - Alle heilige huisjes tegen de vlakte, dan kan daarna écht ergens over gepraat worden. Het is de filosofie achter de onbeschaafde Amerikaanse cartoon 'South Park', die dit jaar haar zestiende verjaardag viert. De maatschappij-kritische tekenfilmserie speelt al jaren een rol in het publieke debat van de Verenigde Staten.

De Amerikaanse mediaprofessor Brian Dunphy onderkent deze rol. Op 11 april geeft hij een South Park-lezing aan de Radboud universiteit, die gebaseerd is op een lesmodule over de cartoon die hij ontwikkelde voor het Brooklyn College in New York. Aan het einde van die cursus moeten studenten ‘in staat zijn de betekenis en het belang van South Park te interpreteren, op sociaal, cultureel, historisch en politiek vlak’.

Het succes van South Park ligt bij de hoofdkarakters van de serie, Stan, Kyle, Eric en Kenny, die gevoelige onderwerpen bespreekbaar maken door er zo ongevoelig mogelijk mee om te gaan. Geen religie, ras, of politieke overtuiging wordt gespaard door makers Trey Parker en Matt Stone. Want, wanneer iedereen wordt gediscrimineerd, wordt niemand gediscrimineerd.

:hulde:
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: South Park als lesstof op Nijmeegse universiteit

Berichtdoor knolselderij » do apr 05, 2012 3:54 pm

heb ik geen college's voor nodig om het moraal van het verhaal eruit te halen maar toch is dit wel heel vet
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: South Park als lesstof op Nijmeegse universiteit

Berichtdoor Huggybear²³ » do apr 05, 2012 9:25 pm

Misschien dat ik er wel heenga :kleuter:
Avatar gebruiker
Huggybear²³
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 519
Geregistreerd: vr maart 11, 2011 11:17 pm

Re: South Park als lesstof op Nijmeegse universiteit

Berichtdoor Gonzo » do apr 05, 2012 11:57 pm

Frog schreef: Wanneer iedereen wordt gediscrimineerd, wordt niemand gediscrimineerd.

:hulde:


Daarom is Southpark ook zo vet.... :love:
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: South Park als lesstof op Nijmeegse universiteit

Berichtdoor Frog » zo apr 08, 2012 11:38 am

knolselderij schreef:heb ik geen college's voor nodig om het moraal van het verhaal eruit te halen maar toch is dit wel heel vet

Nee precies dat idee heb ik ook, maar toch wel mooi dit lijkt me,kreeg ik maar zoiets vroeger bij levensbeschouwing of hoe dat vak mag heten tegenwoordig.
Je kan er met filosoferen erover zo diep gaan als je zelf wilt.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron