Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Stoppen met blowen veroorzaakt ontwenningsverschijnselen

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Stoppen met blowen veroorzaakt ontwenningsverschijnselen

Berichtdoor Shaggattack » ma okt 01, 2012 10:05 pm

BAARN - Stoppen met het roken van cannabis kan ontwenningsverschijnselen veroorzaken, variërend van slaapgebrek tot depressies. Dat schrijven onderzoekers van de University of New South Wales.


Een groep van 49 cannabisgebruikers stopte voor het onderzoek vrijwillig 2 weken met blowen. Ze kregen geen behandeling.
De deelnemers kregen last van verschillende ontwenningsverschijnselen die ook voorkomen bij mensen die stoppen met roken, zoals geïrriteerdheid, stemmingswisselingen en moeite met slapen. Sommigen hadden een gebrek aan eetlust.

De ernstigste ontwenningsverschijnselen, zoals depressiviteit, werden vooral bij zware cannabisgebruikers gezien.

Terugval


De onderzoekers ontdekten ook dat bepaalde ontwenningsverschijnselen de kans op een terugval vergroten.
Zo hielden de wietgebruikers die last hadden van vermoeidheid, opvliegers en nachtelijk zweten de stoppoging beter vol dan deelnemers die kampten met slapeloosheid, spanningen en stemmingswisselingen.

Meer wiet


Ook bleken degenen met de ernstigste ontwenningsverschijnselen in de maand na het stoppen met blowen juist meer wiet te gaan roken dan de andere proefpersonen. Volgens de onderzoekers zou een passende behandeling een stoppoging succesvoller kunnen maken. Ze willen dat nu gaan onderzoeken onder een grotere groep cannabisgebruikers.
Deze resultaten zijn gepubliceerd in PLos One.

http://www.nu.nl/gezondheid/2920992/sto ... selen.html

http://www.plosone.org/article/info:doi ... ne.0044864
Avatar gebruiker
Shaggattack
paperboy
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1086
Geregistreerd: do maart 17, 2011 2:50 am

Re: Stoppen met blowen veroorzaakt ontwenningsverschijnselen

Berichtdoor MarkBeest » ma okt 01, 2012 11:15 pm

Het enige waar ik last van had was dat ik wat moeilijker in slaap kon komen in het begin, en daarvoor had ik toen gewoon melatonine gekocht bij de kruidvat...
Er zit een feestje in m'n hoofd.
Avatar gebruiker
MarkBeest
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 373
Geregistreerd: wo maart 07, 2012 11:45 am
Woonplaats: In een grot

Re: Stoppen met blowen veroorzaakt ontwenningsverschijnselen

Berichtdoor Azgaza » di okt 02, 2012 4:21 pm

Toen ik stopte met blowen na echt 6.5 jaar élke dag te blowen was de eerste week wel ff vrij kut; nou stopte ik wel met roken en blowen tegelijk dus het was niet helemaal met zekerheid te zeggen wat nou waar van kwam; merkte wel dat ik de eerste dagen m'n gevoel voor humor kwijt was, totale insomnia had en dat het echt een paar dagen duurde voordat ik me weer helemaal mezelf voelde. Na ruim een week begon het te wennen en was nuchter leven ineens wel leuk. Toch vind ik het wel erg meevallen; als ik het vergelijk bij wat ik zie van afkick van mensen die echt verslavende zooi gebruiken dan valt zo'n wiet 'afkick' echt wel mee; insomnia en als je gewend bent áltijd stoned te zijn misschien ff een soort 'onwerkelijk' gevoel qua wie je nou eigenlijk bent omdat de persoon die je dacht te zijn gewoon 'extra neurotransmitter' thc had en dat dan normaal lijkt en nuchter eigenlijk de afwijking wordt qua gevoel.

Nu ik slechts maximaal enkele dagen per week blow merk ik trouwens weinig aan niet-blowen behalve dat ik dan níet stoned ben.. Wel chiller :p

Aliens take me home.

Tune up, turn around, drop in.
Avatar gebruiker
Azgaza
onKet
Donateur
Offline
 
Posts: 1016
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 6:11 pm
Woonplaats: Orion

Re: Stoppen met blowen veroorzaakt ontwenningsverschijnselen

Berichtdoor Wietsmoker » ma okt 15, 2012 10:06 pm

In de post van Shaggy staat vrij veel van wat ik terug herken nu.

Ik heb 5 jaar geleden voor alcoholverslaving in de kliniek van de Iriszorg gezeten, maar toen mocht ik ook (uiteraard) niet blowen. De 1e nacht had ik last van slapeloosheid; Daarna veel nachtmerries en zweten; Ik werd depressief en had last van stemmingswisselingen. Ik vond het daar ook alles behalve prettig.

Nu pas snap ik wat er gebeurd zou kunnen zijn nu ik dit bericht heb gelezen.
En het lijkt me gepast om te zeggen dat de groep die flink heftig terugvalt te voorzien was; Bij andere verslavingen gebeurd dat ook. Als je sowieso terugvalt dan is het gebruik veel heftiger. Alcohol is ook zo'n insluiper.

Eigenlijk ben ik best wel blij met deze bevestiging dat ik het inderdaad moeilijk had om te ontwennen. Tegenwoordig drink ik trouwens wel weer, zij het mondjesmaat (2 à 3, 4 of 5 per week), en ik heb nog nooit in de kliniek gezeten om van het blowen af te komen. De alcohol werd te veel, maar de wiet heeft amper schade (behalve in mijn portemonnee) aangericht.

Stoppen
met blowen richt dus schade aan. Fijn om te weten. Ik ben dus gestopt met stoppen met blowen. Met rokende groet;

wietsmoker.
Jesus saves!
Avatar gebruiker
Wietsmoker
Global SToner
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2838
Geregistreerd: zo apr 24, 2011 7:21 pm
Woonplaats: Flavour Country

Re: Stoppen met blowen veroorzaakt ontwenningsverschijnselen

Berichtdoor endorr » di okt 16, 2012 10:07 am

al ongeveer 5 jaar geleden stopte ik met blowen na enkele jaren dagelijks gebruik van ongeveer 5 gram wiet en eventueel 1 gram hasj erbij.

Afkickverschijnselen waren : zeer moeilijk de slaap vatten , nachtmerries , koud zweet als ik wakker werd van de nachtmerries , overdag nogal ambetant lopen.
oh sweet catastrophe, where have you been? the question I need, the answer I fear
Avatar gebruiker
endorr
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 814
Geregistreerd: do aug 30, 2012 2:38 pm
Woonplaats: Japan


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron