Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Toepassing Psychoactieve Substanties op Protestgroepen

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Toepassing Psychoactieve Substanties op Protestgroepen

Berichtdoor Jmths » di apr 09, 2019 4:23 pm

Ten eerste is het wellicht relevant om te benoemen dat ik niet precies weet waar deze informatie vandaan komt en het altijd belangrijk is om een kritische blik naar de bron te werpen wat in dit geval niet geheel mogelijk lijkt. Dat gezegd hebben alsnog wel een interessant artikel denk ik.

Artikel begint over het Gele Hesjes protest in Frankrijk waar volgens het artikel een toenemende mate van toepassing van psychoactieve stoffen waarneembaar is (via waterkanon en traangas). Benoemd dan de origine en loopt dan andere landen in de wereld bij af waar toepassing van verschillende psychoactieve stoffen op protestgroepen naar melden van artikel is gerapporteerd.
Het artikel benoemd ook dat combinaties van opruiende en psychedelische psychoactieven soms worden toegepast. Verder gaat het in op 'DNA markers' die worden toegepast om mensen op te sporen.

Nogmaals, interessant artikel maar eveneens een blogartikel zonder bijgeleverd concreet bewijs.

Origineel in het Spaans
http://culturayanarquismo.blogspot.com/ ... a.html?m=1

Google translate link in Engels
https://translate.google.com/translate? ... 5,15700259

Reddit Topic waar ik het vandaan heb geplukt
https://www.reddit.com/r/researchchemic ... rkers_and/

Gerelateerd Artikel toepassing 3-Methyl-Fentanyl door Russen bij een gijzelingssituatie
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Moscow_ ... ical_agent
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Toepassing Psychoactieve Substanties op Protestgroepen

Berichtdoor Vinnie » wo apr 10, 2019 3:43 pm

interessante gedachten, de betrouwbaarheid mag iemand anders beoordelen maar het idee is leuk.

t best zouden ze gewoon flink slaapmiddel in dat traangas kunnen stoppen :p
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Toepassing Psychoactieve Substanties op Protestgroepen

Berichtdoor Jmths » wo apr 10, 2019 7:13 pm

Slaapmiddel werkt niet snel genoeg plus verdampt ook wat lastiger gok ik. Plus GABA tolerantie kan eventueel ook wat lastiger wezen denk ik.

Die Wikipedia pagina over 3-methyl-fentanyl gas klinkt aardig betrouwbaar. Daarbij zijn volgens de Wiki ook Remifentanil en Carfentanil terug gevonden in kleding, twee van de sterkste fentanyl analogen in bestaan.

Er staat in het Spaans artikel dat in Israël meer dan eens LSD is ingezet (ook in combinatie met andere middelen) om protestgroepen de kop in te drukken, best wel leip. Volgens het artikel is 'Engeland' ook betrokken bij de productie van voor Israël. :p
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Toepassing Psychoactieve Substanties op Protestgroepen

Berichtdoor PiraatPanda » vr apr 12, 2019 4:42 am

Vinnie schreef:t best zouden ze gewoon flink slaapmiddel in dat traangas kunnen stoppen :p

Plitie verkleed als Klaas Vaak :smokin:
Leuk idee, maar vrees ook niet dat t zal werken in traangas. Kun je beter een dormicum spuit in iemands been zetten.

Jmths schreef:Er staat in het Spaans artikel dat in Israël meer dan eens LSD is ingezet (ook in combinatie met andere middelen) om protestgroepen de kop in te drukken, best wel leip.

Boh idd leip. De menigte stiekem bespuiten met LSD om er vervolgens een aantal neer te kunnen knallen en dan schijnheilig zeggen: "kijk wat die demonstranten zich gestoord gedroegen, wat groepsdruk toch niet met mensen kan doen he, de politie heeft doeltreffend gehandeld"

Zou wel echt ziek zijn als dat zo gaat! Maar hebben ze die conclusie getrokken vanwege grondwater waar lsd in is gevonden? Zou t niet kunnen dat die demonstranten gewoon lsd in hun jaszak hadden zitten en dit verloren tijdens besproeiing met waterkanon?
Of is er meer bewijs voor deze theorie?

Met die DNA markers bedoelen ze een soort van onzichtbare verfbom die afgaat op plaats delict waardoor je de daders en omstanders nog weken kunt herkennen?

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Toepassing Psychoactieve Substanties op Protestgroepen

Berichtdoor Jmths » vr apr 12, 2019 9:37 am

PiraatPanda schreef:
Jmths schreef:Er staat in het Spaans artikel dat in Israël meer dan eens LSD is ingezet (ook in combinatie met andere middelen) om protestgroepen de kop in te drukken, best wel leip.

Of is er meer bewijs voor deze theorie?

Ik probeerde mijn zieke Google search onderzoek skills en ik vond een gerelateerd artikel terug: http://www.europereloaded.com/yellow-ve ... rotesters/
Alsnog geen bron waarvan je steil achterover valt maar al wat beter dan een blogpost. :')

Isreal wordt echter wel vaak genoemd in verband met het inzetten van psychoactieven tijdens oproerbeheersing.
"Israeli soldiers have been documented by B'Tselem firing tear gas canisters at activists, some of which resulted in fatalities, though the Israel Defense Forces insist that they maintain a strict policy of only indirect firing.[19][20]" - Tear Gas Wiki

PiraatPanda schreef:Met die DNA markers bedoelen ze een soort van onzichtbare verfbom die afgaat op plaats delict waardoor je de daders en omstanders nog weken kunt herkennen?

Jep, in het artikel hadden ze het over maanden dacht ik.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner