Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Tsunami Japan

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Karhu » ma maart 14, 2011 8:12 pm

Elke reden om de prijs van olie omhoog te gooien nemen ze!
Avatar gebruiker
Karhu
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2032
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 3:50 pm
Woonplaats: Groningen

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Peptalk » ma maart 14, 2011 8:17 pm

Maar volgens Fresh, gaatie juist omláág.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Karhu » ma maart 14, 2011 9:07 pm

Waarom zouden ze dat doen...
Avatar gebruiker
Karhu
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2032
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 3:50 pm
Woonplaats: Groningen

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » ma maart 14, 2011 9:09 pm

Minder vraag naar olie, even veel aanbod. Marktwerking?
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Dopey » ma maart 14, 2011 9:11 pm

Tomzeur schreef:Minder vraag naar olie, even veel aanbod. Marktwerking?


Vanwaar minder vraag? Er moet aardig wat worden opgebouwd en volgens mij komt daar flink wat olie bij kijken.

[disclaimer]Dit is gewoon hardop denken[/disclaimer]
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Karhu » ma maart 14, 2011 9:11 pm

Ze hebben zo hun best gedaan die prijs omhoog te krijgen, dat gaan ze echt niet laten vallen hoor :).
Avatar gebruiker
Karhu
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2032
Geregistreerd: vr feb 25, 2011 3:50 pm
Woonplaats: Groningen

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » ma maart 14, 2011 9:12 pm

Chris Pontius schreef:
Tomzeur schreef:Minder vraag naar olie, even veel aanbod. Marktwerking?


Vanwaar minder vraag? Er moet aardig wat worden opgebouwd en volgens mij komt daar flink wat olie bij kijken.

[disclaimer]Dit is gewoon hardop denken[/disclaimer]


Goed punt.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Ivo » ma maart 14, 2011 9:13 pm

Chris Pontius schreef:
Tomzeur schreef:Minder vraag naar olie, even veel aanbod. Marktwerking?


Vanwaar minder vraag? Er moet aardig wat worden opgebouwd en volgens mij komt daar flink wat olie bij kijken.

[disclaimer]Dit is gewoon hardop denken[/disclaimer]


Ja, op middellange termijn... Op dit moment hebben ze geen auto's meer en liggen de fabrieken plat. Dus op korte termijn gaat de prijs omlaag en binnen 2 weken verdubbelt de prijs gewoon.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Dopey » ma maart 14, 2011 9:14 pm

2 weken vind ik anders ook aardig kort :P
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Peptalk » ma maart 14, 2011 9:14 pm

Fresh zal ons vast wel een bevredigend antwoord kunnen vinden.

Nederlanders zijn wel positief trouwens.

Een topic over een van de grootste natuurrampen ooit, en wij hebben het onderwerp binnen 4 pagina's veranderd in het verlagen van de olieprijs :stoned:
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Dopey » ma maart 14, 2011 9:17 pm

Peptalk schreef:Fresh zal ons vast wel een bevredigend antwoord kunnen vinden.

Nederlanders zijn wel positief trouwens.

Een topic over een van de grootste natuurrampen ooit, en wij hebben het onderwerp binnen 4 pagina's veranderd in het verlagen van de olieprijs :stoned:


Ik probeerde het nog op Daniël Arends te gooien, helaas.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Frog » ma maart 14, 2011 11:14 pm

waneer passe ze de prijs bij de pomp aan dan/ stata hier in de buurt vooe litertje euro 95 nog steeds op 1,59,9 en verderop een bemende 163,7 :conf:

Ik denk dat de prijs zat door het verbruik ofso, wonen erg veel mensen, Japan importeert veel olie hebben zelf geen aardgas olie etc, voorzover ik weet.
zal daar mee te maken hebben.

Dat gedoe allemaal in het middenoosten en Noord Afrika was de rede dat het weer zo explosief steeg laatse weken.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Frog » wo maart 16, 2011 12:04 am

Eng met die kerncentrales momenteel, ik vroeg me ook al af 54 kerncentrales in een land wat op breuklijnen licht, en gewoon bouwen boven op , naast breuklijnen en naastwater, terwijl tsunami's regelamtig voorkomen daar, tis een japans woord zelfs.

Als er een meltdown komt dan zijn ze mooi fuckded, niet aleen de Japanners maar de hele wereld :(
Ik hoop eht dat ze iets aan alternatieve schone energie gaan doen op lange termijn.
Kercenergie is lekker schoon, tot er wat misgaat, en je zit altijd met dat afval :(
Hoor net dat er weer brand is opgelaaid in de centrale in Fukushima...
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Exceptional » wo maart 16, 2011 12:56 am

Wel lullig van al die mensen die vermist zijn. Die gaan ze nooit meer vinden.

Ze zien er allemaal hetzelfde uit.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Supertramp » wo maart 16, 2011 1:02 am

Exceptional Insight schreef:Wel lullig van al die mensen die vermist zijn. Die gaan ze nooit meer vinden.

Ze zien er allemaal hetzelfde uit.

:lol:














:woeh:
I'm not superman.
Avatar gebruiker
Supertramp
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 326
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:52 pm
Woonplaats: Fairbanks City Bus 142

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor herejezus » wo maart 16, 2011 9:14 am

Hoe zou olie in je buik voelen? Heb als eens teveel olijfolie naar binnen gewerkt, en dat was een prettige ervaring achteraf. Hoe zou me dat afgaan met zwarte olie in mijn buikje?

En ik lach me rot om de onder gelopen Japan. Er moeten gewoon heel veel mensen dood gaan in deze leuke wereld :smokin:
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Frog » wo maart 16, 2011 11:17 pm

herejezus schreef:Hoe zou olie in je buik voelen? Heb als eens teveel olijfolie naar binnen gewerkt, en dat was een prettige ervaring achteraf. Hoe zou me dat afgaan met zwarte olie in mijn buikje?

En ik lach me rot om de onder gelopen Japan. Er moeten gewoon heel veel mensen dood gaan in deze leuke wereld :smokin:

Daar hebben we aids voor, laat de Jappaners erbuiten!!!
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Frog » wo maart 23, 2011 12:12 am

Rampen zware klap voor Japanse bedrijven
De rampen die Japan hebben getroffen hebben zware gevolgen voor de economie. Drie van de grootste bedrijven hebben hun productie moeten terugschroeven.
Reageer
Je beveelt dit aan25%Je beveelt dit niet aan75%Deel dit(Novum/AP) - De rampen die Japan hebben getroffen hebben zware gevolgen voor de eens zo robuuste economie. Drie van de grootste bedrijven in het land, Toyota, Honda en Sony, hebben hun productie moeten terugschroeven als gevolg van een tekort aan grondstoffen en onderdelen en schade aan fabrieken.

Autofabrikanten Toyota en Honda hebben de productie van auto's stilgelegd. Al twee weken worden er geen nieuwe auto's gebouwd en de productiestop blijft tot dit weekeinde gehandhaafd. Elektronicafabrikant Sony heeft de fabricage van een aantal populaire consumentenproducten, zoals camera's en televisies, stilgelegd. Vijf fabrieken blijven tot eind maart gesloten.

Niet alleen Japanse bedrijven hebben veel last van de natuurrampen die het land hebben getroffen, ook elders in Azië zijn door de ramp problemen ontstaan. Bedrijven die halfgeleiders, auto-onderdelen, staal en LCD-schermen importeerden vanuit Japan, zien hun voorraad sterk dalen, maar kunnen deze niet aanvullen.

In Zuid-Korea, maar ook in andere landen wordt gevreesd dat de problemen niet binnen een maand of twee maanden zijn opgelost. Volgens deskundigen is er steeds meer kans dat de leveringsproblemen zullen aanhouden. "Als de leveringsproblemen blijven voortduren dan krijgen Koreaanse bedrijven, die sterk leunen op materialen en onderdelen die vanuit Japan worden geïmporteerd, te maken met ernstige productieproblemen", aldus de deskundigen.


van msn gekopieerd, dit was te verwachten en hier was ik al bang voor, Alle daklozen en doden zijn uiteraard erger maar dit is niet betaald tof voor de wereld economie :(
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Flameon » zo apr 03, 2011 9:10 am

TOKIO - Het dodental door de zware aardbeving en verwoestende tsunami in Japan drie weken geleden is gestegen tot boven de 12.000. Meer dan 15.000 mensen worden nog vermist.
drieduizend mensen zijn gewond geraakt. Dat meldde de Japanse politie zondag.
De prefectuur Miyagi, dicht bij het epicentrum, is het zwaarst getroffen. Er zijn al meer 7300 doden geteld, maar er worden ook nog ruim 6300 mensen vermist.
Japan en de Verenigde Staten zijn vrijdag samen begonnen aan een driedaagse zoektocht naar de duizenden vermisten. Die zijn mogelijk door de vloedgolven de zee in gespoeld. Bron nu.nl


Wat een ramp, 12 duizend doden :eek:
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Dopey » zo apr 03, 2011 9:12 am

Ik vind dat eigenlijk nog wel meevallen; ik had veel meer verwacht. Natuurlijk zijn er nog een hoop vermist, dus het zal nog wel even oplopen, maar toch.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Flameon » zo apr 03, 2011 9:14 am

Ga er inderdaad maar vanuit dat een heel groot deel van die vermisten mensen ook overleden is. Men mag hier oprecht (helaas) spreken van een wereldramp
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Dopey » zo apr 03, 2011 9:18 am

Moah, ik vind het allemaal erg meevallen. Vooral als je kijkt hoeveel media-aandacht het kreeg/krijgt. Japan heeft veel schade opgelopen, maar het aantal doden valt echt ontzettend mee.
Er zijn ergere dingen op de wereld waar je amper iemand over hoort, zoals de bitch die Darfur heet en natte sokken.
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Tsunami Japan

Berichtdoor Exceptional » zo apr 03, 2011 9:27 pm

Typisch weer zoiets dat ik vorige week bij iemand op tv of een filmpje ofzo zag, en ik me afvroeg wat al dat water daar deed.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Vorige

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner