Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

'Verbied drugsfestivals'

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor frozentoast » wo jun 04, 2014 1:04 pm

AMSTERDAM - Festivals en grote muziekevenementen waar niet krachtig wordt opgetreden tegen drugsgebruik, moeten worden verboden. Organisaties die niet keihard ingrijpen bij drugsgebruik, mogen geen vergunning meer krijgen voor dergelijke grootschalige evenementen.

Dick Trubendorffer, directeur van de GGZ CrisisCare, vindt dat de overheid nu veel te slap optreedt: „Wanneer kickboksgala’s verboden worden omdat zij broedplaatsen zijn voor criminelen, dan vind ik het vreemd dat de festivals waar jaarlijks drugsdoden vallen, wel gewoon mogen doorgaan.”

Gevaarlijk

De GGZ CrisisCare denkt dat alleen hard beleid een herhaling van vorige zomer kan voorkomen. Toen kwamen bij verschillende evenementen tien feestgangers om het leven door hooggedoseerde xtc-pillen.
Daan van der Gouwe, onderzoeker van het Trimbos-instituut, constateert eveneens een gevaarlijke trend, maar hij legt de verantwoordelijkheid in de eerste plaats bij de drugsgebruikers zelf: „Toch moeten wij wel hulp bieden als het misgaat. Daarom vind ik het een slechte zaak dat de overheid ons verbiedt om feestgangers hun drugs te laten testen bij onze stands.”

Juist de hulp aan drugsgebruikende feestgangers valt slecht bij de GGZ CrisisCare. Trubendorffer: „Datzelfde Trimbos roept al twintig jaar dat softdrugs niet schadelijk zijn. Ik stel vast dat het gedoogbeleid niet werkt. Onlangs is Amsterdam uitgeroepen tot xtc-hoofdstad van Europa. Nou, dan hou ik mijn hart vast voor de aankomende festivals.”

Gemakkelijker

De festivalgangers zelf maken zich niet zo druk. Volgens fanatiek bezoeker Werner (26) wordt het alleen maar gemakkelijker om drugs mee te nemen. „Ik ben nog nooit gepakt. Ja, ze fouilleren wel, maar daar houdt het op.” Hij stopt zijn pillen in plastic en stopt ze in zijn sok of, als het erom spant, in zijn onderbroek. „Daar checkt de beveiliging toch niet.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2269 ... ls___.html

JA MAN GOED IDEE SUPER TOP MOOIE BEELDSCHEPPING DIKKE DUIM VOOR JOU DICK
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor frozentoast » wo jun 04, 2014 1:08 pm

Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor snuifduif » wo jun 04, 2014 1:19 pm

Goede zaak, drugs zijn slecht :#:
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Miss E » wo jun 04, 2014 1:23 pm

Ja, laten we alles maar gaan verbieden. :mad:
Avatar gebruiker
Miss E
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1684
Geregistreerd: ma mei 27, 2013 2:44 pm

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Vinnie » wo jun 04, 2014 1:48 pm

sommige mensen....
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Rudolph » wo jun 04, 2014 1:54 pm

xoxo dikke lebber van je favoriete rendier :blowkiss:
Avatar gebruiker
Rudolph
Voorproefje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2800
Geregistreerd: do dec 12, 2013 9:42 pm
Woonplaats: Noordpöhl

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Chocoloco » wo jun 04, 2014 2:33 pm

Ik zag het vanochtend op het nieuws. Wat een onzin weer.
Avatar gebruiker
Chocoloco
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 844
Geregistreerd: di maart 11, 2014 6:33 pm

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor cojiro » wo jun 04, 2014 3:20 pm

Drugtest-standjes op festivals, dat is wel de droom zeg :wub:
Paper glad, geen vouwtjes
Speed is troep en ik heb er een half jaar van mijn leven aan verspild. Laat het liggen.
Avatar gebruiker
cojiro
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 926
Geregistreerd: za jan 11, 2014 3:15 am
Woonplaats: Utrecht

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Prototype » wo jun 04, 2014 3:21 pm

Dit soort bullshit gaat mensen echt niet stoppen om drugs mee te nemen, en ze kunnen nooit iedereen er uit pikken. Echt weer zo'n gezever van een ouwe lul die er totaal geen verstand van heeft.
Als ze nou is even nadenken wat wél een echte oplossing is :#:
Hoe lastig kan het nou zijn, test- en voorlichtingscentra op de grote festivals.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor cojiro » wo jun 04, 2014 3:38 pm

Wat me vooral dwarszit is dat ze eeuwig doorzeuren over drugsgebruik op festivals om de zware overvloeden aan alcohol die stromen vervolgens niet te noemen. Niets irritanter dan een stel lompe dronken brabanders die wat lopen rond te stompen tijdens een optreden of tijdens het eerste rustige liedje gaan schreeuwen dat het saai is. En dan zie je elders een groepje strakke mensen genieten alsof er niets anders dan de muziek is en absoluut geen vlieg kwaad doen.

Alsof het massale comazuipen in algehele schade ook maar in de buurt komt van het harddrugsgebruik op het gemiddelde nederlandse festival :/ Die tien doden waren voor een groot deel te wijten aan verkeerde drugscombinaties en het mixen van alcohol en MDMA, niks 'overgedoseerde pillen' :#:
Laatst bijgewerkt door cojiro op wo jun 04, 2014 3:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Paper glad, geen vouwtjes
Speed is troep en ik heb er een half jaar van mijn leven aan verspild. Laat het liggen.
Avatar gebruiker
cojiro
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 926
Geregistreerd: za jan 11, 2014 3:15 am
Woonplaats: Utrecht

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Chocoloco » wo jun 04, 2014 3:41 pm

Dan nog de vraag waarneer iets een drugsfestival is. Festivals waar veel drugs gebruikt worden zeggen ze, wat is veel? 10 doden? Natuurlijk heel erg maar je kan overal dood aan gaan als je het verkeerde en op een onveillige manier doet. 10 doden op de zovele gebruikers die er op festivals zijn valt reuze mee.
Avatar gebruiker
Chocoloco
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 844
Geregistreerd: di maart 11, 2014 6:33 pm

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Hassan » wo jun 04, 2014 4:44 pm

alcohol is ook een drug, dus moet dat dan ook maar worden verboden op festivals? verder heb je denk ik liever een zaal vol met mensen die flink aan de schijven zitten dan een zaal met zatte mensen. water kost meer op evenementen dan bier en zatte mensen zijn over het algemeen baldadiger dan mensen die flink lopen te knarsen.
Hassan
Offline
 

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Claviceps » wo jun 04, 2014 5:01 pm

Telegraaf, het Fox News van Nederland!

cojiro schreef:Drugtest-standjes op festivals, dat is wel de droom zeg :wub:
Uitgaanspubliek bij danceparty’s wordt steeds vaker geconfronteerd met strenge drugscontroles. Fouilleren door beveiligingsbeambten (een ingrijpend, privacy schendend middel) is inmiddels de standaard. Regelmatig zet de politie speciale teams in met drugshonden. Op sommige officiële feesten kom je ook met softdrugs niet binnen. De controles maken deel uit van een zero tolerance-beleid, dat werd ingezet met de komst van het eerste kabinet-Balkenende met zijn nadruk op normen en waarden.

In 2001 werden de vrijwillige drugstests op feesten afgeschaft. Volgens het kabinet omdat er steeds vaker dealers op af kwamen die hun handelswaar wilden laten testen. Ton Nabben: ‘Wij hebben dat onderzocht en het bleek onzin.’

Vanaf 2004 namen veel gemeenten bepalingen over drugsgebruik op in hun Algemeen Plaatselijke Verordeningen. Waar de Opiumwet gebruik niet strafbaar stelt, doen veel APV’s dat nu wel.

...

Jan Krul is directeur van Educare, een bedrijf dat onder meer speciale verzorgers levert op danceparty’s. Hij bezocht de afgelopen tien jaar bijna vierhonderd feesten en beschikt daardoor over unieke cijfers. Uit zijn gegevens blijkt dat de problemen op dancefeesten veroorzaakt door xtc met een factor twee zijn afgenomen. Tegelijkertijd verdubbelde de gezondheidsschade door alcohol.

** Ton Nabben, drugsonderzoeker aan het Amsterdamse Bonger Instituut voor criminologie.
** Ton Nabben maakt deel uit van de Commissie Assessment en Monitoring (CAM), die risicoschattingen maakt van drugs en nieuwe ontwikkelingen in kaart brengt.

Het Nederlandse drugsbeleid verhardt (2009)
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor brick_top » wo jun 04, 2014 6:30 pm

Ik nam 'm al niet meer serieus op het moment dat hij kickboksgala's vergeleek met festivals.
Ik heb betere mensen al eens die fout zien maken.
Avatar gebruiker
brick_top
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 645
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 3:17 pm

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor cojiro » wo jun 04, 2014 7:26 pm

Ano schreef:alcohol is ook een drug, dus moet dat dan ook maar worden verboden op festivals? verder heb je denk ik liever een zaal vol met mensen die flink aan de schijven zitten dan een zaal met zatte mensen. water kost meer op evenementen dan bier en zatte mensen zijn over het algemeen baldadiger dan mensen die flink lopen te knarsen.

Tsja, gek conservatisme heeft er nou eenmaal voor gezorgd dat alcohol een softdrug is in Nederland. En er zijn natuurlijk geen lievere mensen dan strakke mensen :wub:
Paper glad, geen vouwtjes
Speed is troep en ik heb er een half jaar van mijn leven aan verspild. Laat het liggen.
Avatar gebruiker
cojiro
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 926
Geregistreerd: za jan 11, 2014 3:15 am
Woonplaats: Utrecht

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Ed Aldus » wo jun 04, 2014 8:01 pm

Was vanochtend op de radio, een gesprek tussen giel beelen en een hoge piet van de GGZ. normaal walg ik van die Giel, maar nu was 'ie wel ff mijn vriend. ongekend wat die GGZ dude allemaal zegt, die leeft echt in de jaren 50 geloof ik...

http://giel.vara.nl/media/316230
╔═════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════╗
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ Repost this if ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ you are a beautiful strong black woman ~ ~ ~
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ who don’t need no man ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
╚═════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════╝
Avatar gebruiker
Ed Aldus
Ik ben gelukkig!
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 404
Geregistreerd: za feb 26, 2011 12:18 pm

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor cojiro » wo jun 04, 2014 8:17 pm

Ed Aldus schreef:Was vanochtend op de radio, een gesprek tussen giel beelen en een hoge piet van de GGZ. normaal walg ik van die Giel, maar nu was 'ie wel ff mijn vriend. ongekend wat die GGZ dude allemaal zegt, die leeft echt in de jaren 50 geloof ik...

http://giel.vara.nl/media/316230

Hahahahahaha hoe de fuck heeft die idioot het tot directeur geschopt
Paper glad, geen vouwtjes
Speed is troep en ik heb er een half jaar van mijn leven aan verspild. Laat het liggen.
Avatar gebruiker
cojiro
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 926
Geregistreerd: za jan 11, 2014 3:15 am
Woonplaats: Utrecht

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Perry » wo jun 04, 2014 8:33 pm

Jongens, zullen we autorijden verbieden?
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Radical » wo jun 04, 2014 8:40 pm

cojiro schreef:Wat me vooral dwarszit is dat ze eeuwig doorzeuren over drugsgebruik op festivals om de zware overvloeden aan alcohol die stromen vervolgens niet te noemen. Niets irritanter dan een stel lompe dronken brabanders die wat lopen rond te stompen tijdens een optreden of tijdens het eerste rustige liedje gaan schreeuwen dat het saai is. En dan zie je elders een groepje strakke mensen genieten alsof er niets anders dan de muziek is en absoluut geen vlieg kwaad doen.

Alsof het massale comazuipen in algehele schade ook maar in de buurt komt van het harddrugsgebruik op het gemiddelde nederlandse festival :/ Die tien doden waren voor een groot deel te wijten aan verkeerde drugscombinaties en het mixen van alcohol en MDMA, niks 'overgedoseerde pillen' :#:

:hulde:
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Schepje » wo jun 04, 2014 8:55 pm

Festival afschaffen is idd de verkeerde richting. Maar denk wel dat 120mg vragen is om OD's.
Begon al bij die duifjes. Vroeger waren de pillen beter imo.
Endorfine junky,
Avatar gebruiker
Schepje
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 711
Geregistreerd: do mei 15, 2014 8:00 pm

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Frog » wo jun 04, 2014 10:05 pm

....Televaag.....
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor snuifduif » wo jun 04, 2014 10:38 pm

Naphtha schreef:Festival afschaffen is idd de verkeerde richting. Maar denk wel dat 120mg vragen is om OD's.
Begon al bij die duifjes. Vroeger waren de pillen beter imo.


"vroegah waren ze beter, je kunt nooit meer de echte mitsu's krijgen" :#:
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor cojiro » wo jun 04, 2014 10:41 pm

XTC 101: Eerste pillen zijn beste pillen
Paper glad, geen vouwtjes
Speed is troep en ik heb er een half jaar van mijn leven aan verspild. Laat het liggen.
Avatar gebruiker
cojiro
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 926
Geregistreerd: za jan 11, 2014 3:15 am
Woonplaats: Utrecht

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Schepje » do jun 05, 2014 2:12 pm

snuifduif schreef:
Naphtha schreef:Festival afschaffen is idd de verkeerde richting. Maar denk wel dat 120mg vragen is om OD's.
Begon al bij die duifjes. Vroeger waren de pillen beter imo.


"vroegah waren ze beter, je kunt nooit meer de echte mitsu's krijgen" :#:


Bruine rolling stonetjes, 1e druk :) absolute favoriet, denk 98-99 ergens.
En eerder nog de gabbertonnetjes en blancotjes.

Blauwe mitsus vond ik ook al teveel bijwerkingen hebben, Maar ervaringen kunnen verschillen.
De laatste redelijke pillen die ik heb gehad waren HD tjes. http://www.pillreports.com/index.php?pa ... ubmit.y=17 Denk aangezien we in Brabant zaten ze ook niet enorm sterk waren. Ging wel lekker iigv, geen stuiptrekkingen.
Endorfine junky,
Avatar gebruiker
Schepje
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 711
Geregistreerd: do mei 15, 2014 8:00 pm

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor cheetah » do jun 05, 2014 2:29 pm

mooimooi
When I'm sad she comes to me, with a thousand smiles she gives to me free.
Avatar gebruiker
cheetah
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 86
Geregistreerd: di maart 04, 2014 3:07 am

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Dreuge » do jun 05, 2014 4:55 pm

dan kappen we er toch gewoon mee
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor gachiBASS » do jun 05, 2014 5:26 pm

Snap sowieso niet dat mensen drugs gebruiken.
gachiBASS
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1777
Geregistreerd: di jul 17, 2012 8:26 pm

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Naturelover » ma jun 09, 2014 2:18 pm

brick_top schreef:Ik nam 'm al niet meer serieus op het moment dat hij kickboksgala's vergeleek met festivals.

:|
I am nature
Avatar gebruiker
Naturelover
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1210
Geregistreerd: wo maart 20, 2013 2:03 am

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Naturelover » ma jun 09, 2014 2:19 pm

brick_top schreef:Ik nam 'm al niet meer serieus op het moment dat hij kickboksgala's vergeleek met festivals. :|
I am nature
Avatar gebruiker
Naturelover
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1210
Geregistreerd: wo maart 20, 2013 2:03 am

Re: 'Verbied drugsfestivals'

Berichtdoor Perry » ma jun 09, 2014 3:05 pm

Zullen we winkels verbieden? Sommige mensen stelen er.
Het helpt mensen dus in het criminele circuit te belanden!
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron