Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Wetgeving e-sigaret

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Re: Wetgeving e-sigaret

Berichtdoor Rudolph » za feb 14, 2015 1:00 am

Met je zlofjes :smokin:
xoxo dikke lebber van je favoriete rendier :blowkiss:
Rudolph
Voorproefje
Badass Junkie

Berichtdoor Frog » do aug 20, 2015 1:53 am

Heb hem al binnen en bijbesteld, The Muffin Man ook maar proberen, hoewel ik wantrouwig sta tegenover kaneel, we zullen zien.

Die Aardbei&room is lekker :love:
Probleem in NL is dat je het alleen in 0 mg nicotine kan krijgen, aangezien de fles groter is dan 10 mililiter ( fuck die kromme wetgeving :mad: ) enweeej
180ml, 69,99 euro, mooie verpakking,handige kleine flesjes erbij om mee te nemen voor onderweg, smaak is goed tot zeer goed imo, en voor die prijs :hulde:

Ik mix het met wat Flavourtec Strawberry Fields Forever of Flavourtec Strawberry Cheese Cake om er zo wat nicotine in te krijgen, maar ook zonder Nic is het echt zeer lekker ( alleen ja je mist net ef de kick van de Nic)

Voor de vapers hier op het forum, The hype is real, horde die shit, die The Milk Man val je geen buil aan, het kan wel eens hard gaan ben ik bang gezien het aantal vele goede reviews, dus wees er snel bij.
Frog
Badass Junkie
Verbannen

Berichtdoor Druks » do aug 20, 2015 8:19 am

Milkman vond ik niet heel spetterend, ik heb wel betere aardbei/melk liquids gehad. MuffinMan vond ik wel erg lekker. Totdat ik de appel nietmeer proefde en alleen nog maar kaneel overbleef. Toen was ik er snel klaar mee :beer:

Maar voor die prijs/kwaliteit een prima vape.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Hassan » vr aug 21, 2015 10:37 am

ik gebruik nog 12mg/ml, dus dit valt voorlopig nog even af
Hassan

Berichtdoor Frog » vr aug 21, 2015 11:11 am

Ano schreef:ik gebruik nog 12mg/ml, dus dit valt voorlopig nog even af

http://www.e-wolk.nl/nl/ ( wat duurde segment kwa liquids en mods, maar top site)
https://www.zwoofs.nl/
https://www.zwoofs.nl/liquids/flavourte ... can-stars/ (< deze lijn zitten best paar goede smaken tussen die betaalbaar zijn en zeer smaakvol)
http://www.smokesmarter.nl/

Had geloof ik ergens in dit topic al wat sites genoemd, er is veel heel veel keuze, maar bij deze drie bestel ik meestal.

Houd rekening ermee dat je sommige liquids beter kan laten steepen/rijpen een poosje voor ze echt goed tot hun recht komen.

http://e-sigaret-dampen.nl/e-liquid-steeping/

Er is keuze te over, 12 mg is vrij laag imo als je net overgestapt bent van shag, of de overstap wil maken,maar dat is ook erg afhankelijk van je hardware.
Er is zeer betaalbaar goed spul op de markt vandaag de dag, waar je 3 jaar geleden echt nog zat te kutten met veel te veel over-prijsde rommel.
Houd wel een beetje de wetgeving etc in de gaten, kan in 2016 wel eens ... vervelend... gaan worden voor vapend NL/EU.
Frog
Badass Junkie
Verbannen

Berichtdoor Hassan » vr aug 21, 2015 11:15 am

wat gaat er vervelend worden dan?

en ik rook zware shag en ik vape zo nu en dan, in een keer die overstap maken gaat ook nog niet lukken :P
Hassan

Berichtdoor Frog » vr aug 21, 2015 11:50 am

Ano schreef:wat gaat er vervelend worden dan?

en ik rook zware shag en ik vape zo nu en dan, in een keer die overstap maken gaat ook nog niet lukken :P

Ik heb ook gerookt en gevaped naast elkaar een tijdje, toen maand of anderhalf helemaal niet gevaped en daarna getopt met roken.
Zo bevredigend al een peuk word het nooit, dat is een cocktail samengesteld om zo verslavend mogelijk te zijn, en de nicotine word beter opgenomen onder andere omdat rook fijner is.

big tobacco en big pharma lobbyen er lustig op los om de e-sigaret aan banden te leggen.
Ook van uit de overheid is er nog al wat weerstand omdat ze belasting geld mislopen.

Ik geloof dat ze in 2016 met nieuwe wetgeving zouden komen, ik heb het laatste tijd niet meer zo gevolgd, maar er zijn veel voorstellen, die een hoop verboden in houden.

Ik las voorstellen als dat iets absoluut lekvrij moet zijn en vapen teug willen brengen, dat zou inhouden dat ze teruggaan naar cig-alikes en cartomizer meuk wat allemaal zeer slecht werkt.
Liquids met nicotine verboden maken in NL.
Ze hebben destijds al geprobeerd vapen medicijn te registreren, onder het mom van het stoppen me roken, maar dan word je dus afhankelijk van 1 a 2 fabrikanten die carto zooi gaan verkopen bij de apotheek.

Tankjes groter als 2 ,milliliter mogen al niet meer worden verkocht in NL en liquid flesjes groter al 10 milliliter mogen geen nicotine bevatten.

Ik zeg niet dat vapen gezond is maar dat het gezonder is als roken is wel iets wat bijna zeker is - goed onderzoek kost geld, en er spelen grote belangen mee, dus objectief onderzoek, met meerdere set-ups en analyse's laat op zich wachten, hoewel er wel het een een ander bekend is en dat ziet er goed uit, ik zelf voel me trouwens ook stukken fitter op korte termijn kan ik met zekerheid zeggen dat het gezonder is.

Zo nu en dan zie je "onderzoek" gedaan doen gasten die nergens wat van weten, een dry hit analyseren en dan zeggen dat het X keer meer kanker verwekend is dan roken.
Veel beweringen die gedaan en dat soort "onderzoek" word gedaan door mensen met een "agenda"

Eerder gooide ze het op Nicotine is gevaarlijk, nu lijkt het erg te gaan op het x aantal watt is gevaarlijk, de hardware is mogelijk gevaarlijk, ze verzinnen van alles.

Die kranten koppen blijven wel hangen bij mensen en rectificeren doen ze amper, dat maakt dat een hoop mensen toch niet doorzetten om de overstap te maken.

Veel politici weten absoluut niet waar ze over praten, worden onder druk gezet door het grote geld en nemen dat soort bullshit voor waar aan, omdat het in hun straatje past.

Hoe het er allemaal nu voorstaat weet ik niet, maar ze doen er wel veel aan het vapen te ontmoedigen.
Er word ook hard gewerkt om de handen in een te slaan en er zijn tegenbewegingen etc die hebben in de VS al een hoop zaken gewonnen.

Op dit forum kun je vrij veel info vinden ook met betrekking op geboden/verboden en wetgeving.

http://www.dampforum.nu/

Soms erg doorworstelen die topics omdat er imo vrij veel idioten zitten die constant offtopic gaan. Niet elk forum zo netjes geordend als DF :hulde:
Frog
Badass Junkie
Verbannen

Berichtdoor Einstein » vr aug 21, 2015 9:10 pm

Redelijk vreemd inderdaad, al die argwaan tegen vapen. Zou best kunnen dat het verre van onschuldig is (de nicotine die je binnenkrijgt is an sich natuurlijk al niet onschuldig) en onderzoek naar de gevaren ervan is uiteraard aan te moedigen, maar het is onwaarschijnlijk dat het qua schadelijkheid ook maar in de buurt komt van het roken van echte sigaretten :#: Het enige bezwaar is dat 15-jarige ventjes misschien zo'n e-sigaret zouden kunnen gebruiken om stoer te doen bij hun matties, maar daarvoor zouden ze ook echte sigaretten kunnen gebruiken, hoewel het imago van de e-sigaret momenteel wat beter lijkt te zijn.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor Naturelover » ma aug 24, 2015 2:39 pm

vapen heeft mijn dagelijks roken vervangen :grin: zit nu rond 6 mg nicotine, zo'n 2-4 ml per dag.
Op feesten rook ik soms nog wel (enkele) sigaretten.
I am nature
Naturelover
In Memoriam

Berichtdoor Fool » ma aug 24, 2015 5:07 pm

Ter vergelijking, hoeveel nicotine zit er in een pakje sigaretten en hoeveel rookte je er daar dagelijks van? :)
Fool
Stom
Badass Junkie

Berichtdoor Einstein » ma aug 24, 2015 8:45 pm

Op mijn pakje L&M staat dat er 0.8 mg nicotine per sigaret in zit, dus zo'n 16 mg per pakje :rock:

EDIT: is niet per sigaret, maar blijkbaar per gram tabak. Komt uit op 0.7 mg nicotine per sigaret ongeveer, dat is 14 mg per pakje :)

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor Fool » ma aug 24, 2015 8:49 pm

Ait thanks, wat referentiemateriaal.

@Nature, is dat 6mg nicotine per milliliter of per dag?
Fool
Stom
Badass Junkie

Berichtdoor Druks » ma aug 24, 2015 10:57 pm

Nicotine in een sigaret is eigenlijk niet te vergelijken met nicotine in een vape. In sigaretten zitten allerlei stofjes die de opname van nicotine efficiënter maakt.

Nicotine in liquids is trouwens per ml.
Druks
huba buba
Moderator

Berichtdoor Naturelover » ma aug 24, 2015 11:54 pm

Fool schreef:Ter vergelijking, hoeveel nicotine zit er in een pakje sigaretten en hoeveel rookte je er daar dagelijks van? :)

Zoals frog al aangaf, is het niet precies naast elkaar te zetten. Maar ik rookte zo'n 8 sigaretten per dag voorheen. Toen ik begon met vapen, zat ik op 8-18 mg nicotine p/ml. Zo'n 5 ml per dag.
I am nature
Naturelover
In Memoriam

Berichtdoor Einstein » di aug 25, 2015 8:29 am

Druks schreef:Nicotine in een sigaret is eigenlijk niet te vergelijken met nicotine in een vape. In sigaretten zitten allerlei stofjes die de opname van nicotine efficiënter maakt.

Is dit zo en welke stoffen zijn dit? Het zou best kunnen dat de tabaksindustrie hier slim genoeg voor is, aan de andere kant klinkt het een beetje als een fabel.

Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Berichtdoor Frog » di aug 25, 2015 12:33 pm

Einstein schreef:
Druks schreef:Nicotine in een sigaret is eigenlijk niet te vergelijken met nicotine in een vape. In sigaretten zitten allerlei stofjes die de opname van nicotine efficiënter maakt.

Is dit zo en welke stoffen zijn dit? Het zou best kunnen dat de tabaksindustrie hier slim genoeg voor is, aan de andere kant klinkt het een beetje als een fabel.

http://www.chemischefeitelijkheden.nl/U ... -tabak.pdf

Ik weet niet of dit coreckt is-bijna geen verstand van chemie- echter kom ik het wel erg vaak tegen dat er veel toevoegingen zijn in tabak.
Dat zelfde RIVM nam ook zonder blikken of blozen foutief onderzoek over over de e-sigaret, dus meerdere bronnen uitpluizen is zeker aan te raden.

Ergens lijkt me het wel logisch dat ze dingen er in gooien om de rook beter te kunnen inhaleren en hoestprikkels onderdrukken.

Misschien weet @ Druks er meer over te vertellen.
Frog
Badass Junkie
Verbannen

Berichtdoor Fool » di aug 25, 2015 6:06 pm

Thanks mensen, interessante informatie.

Stimuleren nicotineopname
De opname van nicotine verbetert als de luchtwegen zich verwijden
en de rook dieper in de longen kan dringen. Het verbrandingsproduct
NO heeft een luchtwegverwijdend effect, maar ook stoffen die voor
de smaakverbetering worden toegevoegd, kunnen een dergelijk effect
hebben, onder meer bepaalde componenten uit cacao (theobromine
en cafeïne). Een andere manier om de nicotineopname te stimuleren
is het toevoegen van ammoniumverbindingen (1,5%), bijvoorbeeld
ammoniumhydroxide, ammoniumfosfaat en ureum, waardoor de pH
van rook hoger wordt. Hierdoor komt nicotine, die doorgaans aan
rookdeeltjes is gekoppeld, als vrije base voor in de rookgassen. Bij
een pH van 8 is de verhouding tussen vrije en gebonden nicotine 1:1.
Ofschoon een sluitend bewijs nooit is geleverd, wordt verondersteld
dat vrije nicotine dieper in de longen dringt en sneller wordt opgenomen
in het bloed met een navenant snellere werking.

Uit PDFje van frog
Fool
Stom
Badass Junkie

Berichtdoor Einstein » di aug 25, 2015 7:02 pm

Dit ziet eruit als plausibele informatie. Bedankt :)

Einstein
Koos Kansloos
Donateur

Vorige

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten