Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Wietexperiment gemeente Utrecht

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor FRESH » do maart 10, 2011 9:18 pm

Ik zei begin vorig jaar al op DF dat zoiets als dit zou komen.
Er waren mensen die mij voor gek verklaarden 8-)
Maar nu nog één stap verwijderd van wat ik verder zei; Dat is de totale legalisering hiervan en op grotere schaal en dan vangt Het Rijk het (belasting)geld.

Gemaakt: 10, mrt., 2011, 7:05 | Door Novum
Utrecht begint met wietexperiment

(Novum) - De gemeente Utrecht wil een eigen wietkwekerij opzetten. De kwekerij moet vallen onder een besloten vereniging, waarvan de leden wiet kunnen gebruiken die daar voor eigen gebruik is geteeld. Dat heeft de gemeente donderdag bekendgemaakt.

Het idee achter het experiment is dat iedereen voor eigen gebruik in principe vijf wietplantjes mag kweken. Dat past binnen het gedoogbeleid. Door de teelt te laten plaatsvinden binnen een besloten vereniging kunnen de leden die vijf plantjes inbrengen, hoopt de gemeente. Hoe de vereniging er precies uit komt te zien, moet echter nog worden bepaald.

Het zelf kweken van wiet garandeert volgens de gemeente de kwaliteit van de cannabis. Regelmatig blijkt wiet vervuild met schadelijke stoffen. Teelt op een eigen kwekerij moet dat voorkomen, hoopt de gemeente. Ook garandeert de eigen teelt van wiet de niet-criminele herkomst. "Als het experiment helpt om overlast in buurten te bestrijden, is dat mooi meegenomen."

Het komende jaar wordt de precieze opzet van het proefproject bepaald. De gemeente Utrecht wil nog deze collegeperiode beginnen met het experiment. Voor het zover is, moet de gemeenteraad nog wel akkoord gaan. De proef met de wietclub vloeit voort uit het collegeakkoord van GroenLinks, PvdA en D66 in de stad.
FRESH
Offline
 

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor thepablo » do maart 10, 2011 10:15 pm

klopt nog steeds niks van.

Als ik in mijn schuur 100 plantjes zet.
en de politie komt kan ik toch ook niet zeggen : ja maar die 5 zijn van kees en die 5 daarzo zijn van de buurman.
Zelfs als maak ik er een prive clubje van ofzo dit kan volgens de wet geving niet.

Nu ben ik wel voorstander van legaliseren of gedoogd kweken op 1 of andere manier maar dit is ook niks :S

leuk geprobeerd :D
Ja maar.....
Alles is eigenlijk ook best wel veel
Avatar gebruiker
thepablo
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 160
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:28 pm
Woonplaats: Maaskantje

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor SjaakT » do maart 10, 2011 11:25 pm

Lijkt me een zeer grappig experiment! Zal het zeker in de gaten houden!
Avatar gebruiker
SjaakT
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1139
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:53 pm

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor Azy » do maart 10, 2011 11:33 pm

Als dit mooi blijkt te werken kan het toch sowieso een goede stap vooruit zijn. Ik vraag me wel af hoe zoiets dan zit met beveiliging enzo, je bent tenslotte wel een aardig hoopje euro's bij elkaar aan het kweken zo.
Avatar gebruiker
Azy
Donateur
Offline
 
Posts: 1950
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:56 pm

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor Einstein » vr maart 11, 2011 1:31 am

WTF, dit had ik niet zien aankomen. Goed zo :rock2:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor Frog » vr maart 11, 2011 1:37 am

thepablo schreef:klopt nog steeds niks van.

Als ik in mijn schuur 100 plantjes zet.
en de politie komt kan ik toch ook niet zeggen : ja maar die 5 zijn van kees en die 5 daarzo zijn van de buurman.
Zelfs als maak ik er een prive clubje van ofzo dit kan volgens de wet geving niet.

Nu ben ik wel voorstander van legaliseren of gedoogd kweken op 1 of andere manier maar dit is ook niks :S

leuk geprobeerd :D


Waarschijnlijk mag je dus niet meer als 5 planten per adres hebben.
Goede zaak proberen waard, maar als het maar niet teduur word en er idd tax en acijns bijkomt voor het rijk zoals Fresh zei.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor kotaku » vr maart 11, 2011 9:25 pm

Dit kan goed en slecht uitpakken. Straks blijkt het een zeer geslaagd experiment en wordt het legaal, maar dan wel volledig belast. Dat gaat toch wel veel stash kosten.

Of ze zien natuurlijk geen invloed en het project wordt gestaakt zonder enige invloed of misschien juist wel negatieve invloed...
Don't do drugs, m'kay? Drugs are bad, m'kay?

Done (chrono): Cafeïne, alcohol, valium, wiet, paddo's, hasj, XTC, truffels
Avatar gebruiker
kotaku
אללה הוא יהודי
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 502
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 1:58 pm
Woonplaats: Pindakaas

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor Wietje » ma maart 14, 2011 8:55 pm

Experiment? Nieuw? lol......

Cannabis Social Clubs: Zijn gesloten clubs waar je lid kan worden als je +18 bent en cannabisgebruiker bent. In belgië mag je 1 Vrouwelijke cannabis plant hebben per persoon, en deze club maakt dus een plantage aan, met voor elk lid een plant.

In belgië is er zo de club Trekt U Plant
En spanje hebje er 2 denkik, waarvan 1 reeds volzit.

Dat het een 'nieuwe' uitvinding is, is wel een beetje lachwekkend.
Wietje
Newbie
Offline
 
Posts: 5
Geregistreerd: zo maart 06, 2011 7:20 pm

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor FRESH » wo maart 16, 2011 3:43 pm

Lollig.

In Utrecht wel Wietje :)
FRESH
Offline
 

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor Azy » wo maart 16, 2011 9:41 pm

toch maar niet

http://frontpage.fok.nl/nieuws/434578/1/1/100/utrecht-op-vingers-getikt-om-wietexperiment.html schreef:De gemeente Utrecht mag geen eigen wietkwekerij opzetten. Minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) gaat burgemeester Aleid Wolfsen (PvdA) daarop wijzen. Dat heeft Opstelten dinsdag aangekondigd tijdens het wekelijkse vragenuur in de Tweede Kamer.

"Het is niet mogelijk om hier toestemming voor te geven", zei Opstelten op vragen van CDA-Kamerlid Coskun Çörüz. Opstelten voelt weinig voor overleg met Utrecht, zoals het gemeentebestuur wil. Overleg heeft geen zin, omdat hij toch niet van gedachten zal veranderen, zei Opstelten.

Utrecht kondigde vorige week aan dat de stad een eigen kwekerij wil. Die moet gaan vallen onder een besloten vereniging, waarvan de leden wiet kunnen gebruiken die in de kwekerij voor eigen gebruik is geteeld.

Het idee achter het experiment is dat iedereen voor eigen gebruik in principe vijf wietplantjes mag kweken. Dat past binnen het gedoogbeleid, zegt Utrecht. Door de teelt te laten plaatsvinden binnen een besloten vereniging kunnen leden ieder vijf plantjes inbrengen, hoopt de gemeente.

Volgens Opstelten past het plan helemaal niet binnen het huidige gedoogbeleid. Bij meer dan vijf plantjes in een kwekerij stelt het Openbaar Ministerie vervolging in.
Avatar gebruiker
Azy
Donateur
Offline
 
Posts: 1950
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 6:56 pm

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor Einstein » do maart 17, 2011 12:10 am

Helaas. Nu ja, we konden wel op onze vingers natellen dat de CDA-crew hierover zou gaan mekkeren.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor Flameon » do maart 17, 2011 2:08 am

Jammer, was een mooie experiment geweest
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor Drientje » do maart 17, 2011 10:18 am

Ze hebben laatst de proeftuin van de Uni van Leiden gesloopt. De politie dacht wss dat ze een kwekerij te pakken hadden maar het was een proef voor industriële hennep. Wat een lutsers.

Uni van Leiden was niet zo blij geloof ik.
Avatar gebruiker
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1814
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:36 am

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor Dopey » do maart 17, 2011 11:08 am

hahaha wat een tyfusmongolen.
Gek dat ik daar niets van heb gehoord, wanneer was dat dan?
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor Ivo » do maart 17, 2011 12:30 pm

Overleg heeft geen zin, omdat hij toch niet van gedachten zal veranderen, zei Opstelten.


Typisch...
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor Dopey » do maart 17, 2011 12:31 pm

Overleg heeft geen zin, omdat hij toch niet van gedachten zal veranderen, zei Ivo.



Typisch 8-)
8===D~~
Avatar gebruiker
Dopey
x Straight x Edge x
Donateur
Offline
 
Posts: 3423
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:39 pm

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor Ivo » do maart 17, 2011 12:34 pm

Chris Pontius schreef:
Overleg heeft geen zin, omdat hij toch niet van gedachten zal veranderen, zei Ivo.



Typisch 8-)


Chris Pontius schreef:Snap jij het nou echt niet? We geven geen reet om wat jij vindt.


klinkt anders wel hetzelfde :roll:


Maar terug ontopic :)
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Wietexperiment gemeente Utrecht

Berichtdoor SjaakT » do maart 24, 2011 8:37 pm

Flameon schreef:Jammer, was een mooie experiment geweest

Jammer inderdaad, had het zelf graag zien gebeuren!
Avatar gebruiker
SjaakT
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1139
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:53 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

Royal Queen Seeds banner