Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Ben je een interresant nieuwsbericht tegen gekomen? Plaats het dan in dit subforum.

'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor FRESH » ma apr 04, 2011 11:55 am

Uitgegeven: 15 februari 2011 10:49

AMSTERDAM – Het gebruik van xtc leidt niet tot cognitieve schade. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld na een grootschalig onderzoek onder gebruikers van de drug.

Mensen die regelmatig xtc-pillen slikken, presteren mentaal gezien even goed als personen die de drug nooit gebruiken. De schadelijke invloed van de pillen op het menselijk brein is in eerdere onderzoeken waarschijnlijk sterk overschat.

Onderzoekers van het National Institute on Drug Abuse in de Verenigde Staten komen tot die conclusie in het wetenschappelijk tijdschrift Addiction.

Hersenonderzoek
Bij hun studie volgden de wetenschappers meer dan 1500 gebruikers van xtc. Uiteindelijk werden 52 personen intensief getest om de invloed van de drug op hun brein te meten. De werking van hun hersenen werd vergeleken met de cognitieve functie van 59 mensen die nooit xtc gebruikt hadden.
Uit het onderzoek bleek dat er geen verschil was in de mentale prestaties van de twee groepen proefpersonen.

Dansfeesten
De Amerikaanse wetenschappers vermoeden dat eerder beschreven negatieve effecten van xtc op het menselijk brein vooral zijn gemeten door verkeerde onderzoeksmethoden.

Veel gebruikers van xtc zijn vaste bezoekers van dansfeesten, waarop overmatig alcohol en andere soorten drugs worden gebruikt. Volgens de onderzoekers waren vooral slaapgebrek en de effecten van de andere genotsmiddelen verantwoordelijk voor de negatieve invloed op het brein die eerder werd toegeschreven aan xtc.

De proefpersonen in het recente onderzoek werden zorgvuldig geselecteerd om andere oorzaken van eventuele hersenschade uit te sluiten.

Risico's
Hoofdonderzoeker John Halpern benadrukt wel wel dat er aan het gebruik van xtc andere risico’s zijn verbonden.

“Illegaal gemaakte pillen kunnen schadelijke ingrediënten bevatten”, verklaart hij in de Britse krant The Guardian. “Verder bevatten de pillen geen bijsluiters en is er geen medische supervisie. In sommige gevallen kunnen mensen fysieke schade oplopen, of zelfs overlijden door een overdosis xtc.”

*** Illegaal gemaakte pillen *** whahaha :lol:

bron: http://www.nu.nl/wetenschap/2447254/xtc-heeft-geen-negatieve-invloed-brein.html
FRESH
Offline
 

Re: 'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor knolselderij » di apr 05, 2011 12:48 am

morgen komt er weer n onderzoek dat het tegendeel bewijst. maar zet dit maar ns groot in de krant
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: 'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor TRAVOLTA » di apr 05, 2011 1:04 am

knolselderij schreef:morgen komt er weer n onderzoek dat het tegendeel bewijst. maar zet dit maar ns groot in de krant


heb ik volgens mij ook in een of andere krant gelezen een tijdje terug :) maar wordt natuurlijk door de meeste weer overheen gelezen of als "onzin" afgeschreven.
TRAVOLTA
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 333
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 4:32 pm

Re: 'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor Lau » di apr 05, 2011 10:10 am

Binnenkort maar even legaal gedrukte pillen scoren.
Ik ben al naar de tyfus nu de kanker nog.
Avatar gebruiker
Lau
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 317
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:58 pm

Re: 'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor FRESH » di apr 05, 2011 10:23 am

Lau schreef:Binnenkort maar even legaal gedrukte pillen scoren.


Precies! 8-) :lol:
FRESH
Offline
 

Re: 'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor thepablo » di apr 05, 2011 11:29 am

dames !

dit is onderzoek op hersenen.
Dit betekend niet dat XTC niet schadelijk voor je kan zijn.
Er is geen onderzoek gedaan naar nier of lever problemen.

Dus nu niet elke dag 10 pillen gaan slikken omdat je een nieuwsbericht verkeerd leest !
Ja maar.....
Alles is eigenlijk ook best wel veel
Avatar gebruiker
thepablo
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 160
Geregistreerd: di feb 22, 2011 6:28 pm
Woonplaats: Maaskantje

Re: 'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor FRESH » di apr 05, 2011 11:35 am

thepablo schreef:dames !

dit is onderzoek op hersenen.
Dit betekend niet dat XTC niet schadelijk voor je kan zijn.
Er is geen onderzoek gedaan naar nier of lever problemen.

Dus nu niet elke dag 10 pillen gaan slikken omdat je een nieuwsbericht verkeerd leest !


Ohja joh? :lol: shit zeg....
FRESH
Offline
 

Re: 'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor Oom Klaas » di apr 05, 2011 1:01 pm

Bullshit.
I'm a simple man. All I want is enough sleep for two normal men, enough whiskey for three, and enough women for four.
Avatar gebruiker
Oom Klaas
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 462
Geregistreerd: di feb 22, 2011 4:03 pm

Re: 'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor SjaakT » di apr 05, 2011 7:28 pm

Heb hier gemengde gevoelens over. Weet niet zo goed meer wat nou wel of niet waar is, mbt schadelijkheid van XTC.
Avatar gebruiker
SjaakT
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1139
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:53 pm

Re: 'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor Oom Klaas » wo apr 06, 2011 12:30 pm

HPPD is toch ook een storing in de hersenen?
I'm a simple man. All I want is enough sleep for two normal men, enough whiskey for three, and enough women for four.
Avatar gebruiker
Oom Klaas
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 462
Geregistreerd: di feb 22, 2011 4:03 pm

Re: 'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor Claviceps » do apr 07, 2011 2:03 am

Dit onderzoek is ook gepost door het Trimbos: XTC niet schadelijk voor brein? - Week 7, 2011

SjaakT schreef:Heb hier gemengde gevoelens over. Weet niet zo goed meer wat nou wel of niet waar is, mbt schadelijkheid van XTC.

De wetenschap is er ook nog niet over uit. Maar ik zou je adviseren om ook eens een kijkje te nemen in dit topic: Irreversibele MDMA tolerantie
Hierin worden een aantal onderzoeken aangehaald met de nodige discussie, inclusief over het onderzoek dat in dit topic gepost is.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: 'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor Flameon » do apr 07, 2011 2:10 am

SjaakT schreef:Heb hier gemengde gevoelens over. Weet niet zo goed meer wat nou wel of niet waar is, mbt schadelijkheid van XTC.


Alle drugs veroorzaakt lichamelijke en of geestelijke schade. XTC dus ook!
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: 'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor Drientje » do apr 07, 2011 4:53 am

Mijn hersenen zijn wat korte termijn shit betreft toch echt met sprongen achteruit gegaan nadat ik xtc vies misbruikt heb.
Avatar gebruiker
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1814
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:36 am

Re: 'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor Einstein » za apr 09, 2011 7:30 pm

Flameon schreef:Alle drugs veroorzaakt lichamelijke en of geestelijke schade. XTC dus ook!

Net zoals cola light, eieren, zuivelproducten, vlees, koffie, spaghetti, groente en fruit en het leven :love:

Van dit soort dooddoeners word ik altijd een beetje verdrietig, maar van drugs als LSD en paddo's denk ik dat de schadelijkheid wel ongeveer in dezelfde mate verwaarloosbaar is als die van penne met zalm.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: 'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor herejezus » za apr 09, 2011 7:33 pm

LSD en paddo's beschadigen je hersenweefsel niet, maar kunnen de werking wel nadelig beïnvloeden.
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: 'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'

Berichtdoor Claviceps » za apr 09, 2011 8:16 pm

herejezus schreef:LSD en paddo's beschadigen je hersenweefsel niet, maar kunnen de werking wel nadelig beïnvloeden.

Voor die "nadelig" werking nemen we het juist :grin:

De enige twee nadelig resultaten die ik mij kan bedenken zijn flashbacks en HPPD. Beide is de oorzaak nog onbekend maar zou eventueel neurologisch kunnen zijn.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Nieuws en Actualiteiten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner