Nu: hoe komt dit? En vooral: hoe kan je dit mogelijks verhelpen? Alvast bedankt voor de tips.
Schol!

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
ParadijsVogel schreef:Minder drinken.
MDMArvin schreef:Ik denk dat je gewoon je lever aan het vertieven bent, je lever kan niet 30 bier op een avond aan.
Druks schreef:het is die snoevende schnabbelaar die moeilijke kankeraar
Trippie schreef:Er is een maximale hoeveelheid die je lever kan filteren per tijdséénheid (ong. anderhalf glas per uur dacht ik).
Anyway komt er op neer dat de hoeveelheid alcohol in je bloed rechtlijnig naar beneden gaat, ipv exponentieel zoals met de meeste drug het geval is. Als je echt ladderzat bent kan je de volgende ochtend dus nog steeds zat zijn, dat is zeker niet abnormaal.
ParadijsVogel schreef:Minder drinken.
Drugs Infolijn schreef:De lever doet 1 á 1,5 uur over de afbraak van 1 standaardglas alcohol. Als je 8 glazen drinkt, is de lever dus 8 tot 12 uur bezig om de alcohol af te breken. Dit betekent dus inderdaad dat je na een avondje stevig drinken 's ochtends nog steeds alcohol in je bloed kunt hebben. Je kunt niets doen om te zorgen dat dit sneller gaat.
Miss E schreef:Is me ook wel eens overkomen, dat ik 's ochtends nog zat was. En toen moest ik een tentamen gaan maken..
De ietwat verschrikte reacties van sommige medestudenten waren wel grappig ("wat heb jij in godsnaam gedaan, joh?"... "mwa, bietje gezopen..") en kon de vragen van het tentamen amper lezen ook. Ik weet niet hóe, maar ik heb het tentamen uiteindelijk nog gehaald met een 7,5.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast