Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Sedinal & alcohol

Het subforum over alcoholische dranken. Hier gaat het over alles van bier en wijn tot absinth.

Sedinal & alcohol

Berichtdoor Ivo » do dec 27, 2012 8:08 pm

Iemand ervaring met deze combinatie? Een vriend wil morgen mee drinken maar moet Sedinal slikken... Hij zegt dat hij nu al redelijk stoned is dus ik vertrouw het toch niet te erg :P
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Sedinal & alcohol

Berichtdoor Einstein » do dec 27, 2012 9:40 pm

Kan er niet precies achter komen waar Sedinal uit bestaat. Lijkt erop dat valeriaan het ergste is waar je je druk om hoeft te maken - valeriaan en alcohol versterken elkaar wel, maar omdat het effect van valeriaan an sich niet zo indrukwekkend is zal het vermoedelijk geen levensgevaarlijke situaties opleveren.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Sedinal & alcohol

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » do dec 27, 2012 9:45 pm

Wat zegt de bijsluiter?
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Sedinal & alcohol

Berichtdoor verneukeratief » do dec 27, 2012 9:46 pm

Dik Tromsn0r schreef:Wat zegt de bijsluiter?


Het gaat om een vriend van hem :sweet:
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: Sedinal & alcohol

Berichtdoor Tomaat » do dec 27, 2012 10:07 pm

Dik Tromsn0r schreef:Wat zegt de bijsluiter?


Op de bijsluiters van de meeste medicatie staat meestal te lezen dat je het best niet combineert met alcohol. Dat is een kwestie van indekking van de fabrikant, en hoeft niet noodzakelijk iets te zeggen over een daadwerkelijk risico.
Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent

Re: Sedinal & alcohol

Berichtdoor Ivo » do dec 27, 2012 10:09 pm

Het duurde een half uur voor hij de naam wilde zeggen, ik ken het verder totaal niet. Ik wil gewoon niet dat morgen blijkt dat hij benzo's of zo met alcohol zit te combineren en dat hij out gaat...
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Sedinal & alcohol

Berichtdoor Tomaat » do dec 27, 2012 10:18 pm

Ivo schreef:Het duurde een half uur voor hij de naam wilde zeggen, ik ken het verder totaal niet. Ik wil gewoon niet dat morgen blijkt dat hij benzo's of zo met alcohol zit te combineren en dat hij out gaat...


Op zich kan dat combineren nog zoveel kwaad niet, volgens mij ga je het echt wel rap genoeg merken aan hem of de combinatie een versterkend effect heeft.
Effect op lever en shit is natuurlijk een ander verhaal, maar het lijkt me sterk mocht dat effectief problemen geven.
Gib uns fetten Bass,
Wir wollen Eskalieren!
Dreckig, hart und krass!
Ja, das ist wie wir's mögen.
Wer ist mit dabei?
Wir feiern durch bis morgen früh.
Und singen immer wieder...
Avatar gebruiker
Tomaat
He's nuuuuuuuts!
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1382
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:10 pm
Woonplaats: Gent

Re: Sedinal & alcohol

Berichtdoor Poseidon » do dec 27, 2012 10:25 pm

Ivo schreef:Het duurde een half uur voor hij de naam wilde zeggen, ik ken het verder totaal niet. Ik wil gewoon niet dat morgen blijkt dat hij benzo's of zo met alcohol zit te combineren en dat hij out gaat...


Vermoedelijk hoef je jezelf geen zorgen te maken gezien het belangrijkste bestanddeel st. Janskruid is. Daar heb ik ook geslikt tegen slaapproblemen er er een glas of 4 rode wijn bij genutigd.

MDMA/XTC in combinatie met sedinal zou wel tot het serotonine~syndroom kunnen leiden. Begrijp dat dat echter niet de bedoeling is. Wellicht raadzaam hem daar op te wijzen als hij wel eens van de pillen is.

Heb ook St. Janskruid+ wijn + oxazepam gedaan. Merkte geen ademhalingsvertraging etc. maar kan niet garanderen dat het bij een ander overeenkomstig uitpakt.

Hier staat het:

http://www.farmaline.be/apotheek/online/sedinal/
Laatst bijgewerkt door Poseidon op do dec 27, 2012 10:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Sedinal & alcohol

Berichtdoor Einstein » do dec 27, 2012 10:28 pm

Er worden wel wisselende samenstellingen gegeven voor dit product, de ene site zegt dat er St. Janskruid in zit, andere sites hebben het over valeriaan en dergelijke. In ieder geval is het dus een kruidenbrouwsel, zal je niet al te veel problemen moeten geven :P
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Sedinal & alcohol

Berichtdoor Ivo » do dec 27, 2012 10:29 pm

Ok, thanks.

En jij ook bedankt Poseidon, maar dat zal geen probleem zijn :P
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Sedinal & alcohol

Berichtdoor Poseidon » do dec 27, 2012 10:36 pm

Einstein schreef:Er worden wel wisselende samenstellingen gegeven voor dit product, de ene site zegt dat er St. Janskruid in zit, andere sites hebben het over valeriaan en dergelijke. In ieder geval is het dus een kruidenbrouwsel, zal je niet al te veel problemen moeten geven :P


Je hebt gelijk, beetje vaag... persoonlijk ook veel ervaring met valeriaan. Drink soms zo'n flesje van dr. Vogel in 1 keer leeg met een glas wodka.

No kidding, geeft een heerlijke hit van 5 minuten zonder lichamelijke klachten.
Soort substituut van crack roken :grin: :smokin: :woeh:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Sedinal & alcohol

Berichtdoor daywalker » do maart 07, 2013 5:47 pm

Hehe, dat is creatief zijn vind ik 8-)

Sedinal is voor zover ik weet idd een preparaat op basis van verschillende planten,
Het bevat:
Ballota foetida 0,33 ml vloeibaar extract
Crataegus oxyacantha 0,33 ml, vloeibaar extract
Passiflora incarnata 0,33 ml/ml, vloeibaar extract,

Het komt voor in flesjes van 30 ml en 100 ml om in druppelvorm de gewenste dosis in te nemen.

Een flesje van 10 cc in 1 keer leegdrinken geeft ook wel een korte intense roes denk ik.

Maar Sint-Janskruid zit echt niet in Sedinal
Wel in een medicijn van Merck, Zibrine
Sint-Janskruid, of Hypericum Perforatum is een antidrepssivum eigenlijk.

Valeriaan is ook op de markt als kalmeermiddel, tabletten die je zowel in de apotheek als bij
het Kruidkvat kan kopen. Alleen zijn de medicijnen van de apotheek sowieso gecontroleerd;
ik heb zelf al tot bijna 800 mg valeriaan ineens genomen, omdat ik last had van bijwerkingen
van Haldol.
Had geen benzo's in huis op dat moment, volgende dag wel een gele lorazepam 2.5 mg ingenomen
en goed geslapen.

Ik ben zelf wel een voorstander van dit soort medicatie.

Alcohol is volgens mij zoals al gezegd af te raden om te combineren met middelen als valeriaan
of sedinal of andere kruidenmengsels om te kalmeren bv.

Dat staat idd op haast elke bijsluiter denk ik hoor, alcohol/meds is geen echt gezonde combi lijkt me wel.
"There is an area of the mind that could be called unsane, beyond sanity, and yet not insane. Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity. You go around the circle to sanity, and on the other end of the circle, close to insanity, but not insanity, is unsanity."
Avatar gebruiker
daywalker
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 592
Geregistreerd: zo dec 16, 2012 2:33 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Alcohol

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner